Toon posts:

Wie heeft de A7V133 al?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn je ervaringen met dit bord? Is het aan te raden, of zijn er nog veel problemen mee?

Tweaker_Thijs

Verwijderd

Topicstarter
Hallo???

Heeft er dan werkelijk niemand dit bord al???

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

*Zucht*

Verwacht je binnen 5 min een reply?

*Zucht*

Macconner! | speed 733@1007 :)

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 17:32

4POX

Everybody is wired

4 posts.. Wat kan ik zeggen

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Als je de Asus A7V bedoelt waar je 133 Mhz geheugen in kan stoppen, dan: ja, die heb ik.

Het draait als een trein.
Ik heb 'm nog niet zo lang (een week of twee) en ben eerst eens bezig met het fatsoenlijk installeren van Win ME voordat ik weer aan OC'en kan gaan denken.

Het is in mijn ogen wel een absolute aanrader.

:)

Verwijderd

hij draait zeer stabiel en sneller dan de gewone a7v
en beter opclockbaare tb. duron weet ik niet
mzzl

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 08:37
Hier wordt bedoeld:
ASUS A7V133, die dus een KT133A chipset heeft, die 133 mhz aankan. Niet een A7V, waar je toevallig ook pc133 in kan stoppen..

Verwijderd

In dat geval: nee, die heb ik niet.

Foutje, bedankt!
:)

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 08:37
Voor de duidelijkheid: De processor loopt bij de A7V133 op 133Mhz extern, dus 266Mhz intern !
Ben ook wel nieuwsgierig naar ervaringen met dit bord.. maar waar blijven ze?

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

die dingen kun je zo bestellen hoor... 500 piek of zo

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Verwijderd

Kijk maar in pricewatch. daar staan al aanbieders in. maar er staan ook gewone a7v's tussen. ik heb er net een besteld bij grafical.
wanneer m'n pc goed werkt zal ik mijn bevindingen hier posten.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:17
Een vriend van me heeft er net één. Hij is zeer te spreken over onderhavig bord. Ik probeer hem nu zover te krijgen z'n Athlon met een potlood te bewerken:) (hij is nogal behoudend, vandaar)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 08:32 schreef winand het volgende:
Voor de duidelijkheid: De processor loopt bij de A7V133 op 133Mhz extern, dus 266Mhz intern !
Ben ook wel nieuwsgierig naar ervaringen met dit bord.. maar waar blijven ze?
Wat is dit voor slap ge-ouwehoer.
De busclock is gewoon 133Mhz, alleen werkt dit via een DDR principe, waardoor je 266Mhz hebt, maar een interne en externe bus zijn totaal andere zaken, die hier weinig mee te maken hebben.
(het mag duidelijk zijn dat de PCI bandbreedte gewoon 133Mhz blijft en geen 266Mhz)

Verwijderd

133 bus, effectief 266.
Mijne ( abit kt7a ) loopt zelfs 161 bus, effectief 322 ddr !
gathering.tweakers.net/showtopic/118787

Verwijderd

ik heb alleen positieve ervaringen met dat bordje. 3 dagen geleden heb ik het samen met dat bordje een amd tb 1200mhz systeempje in elkaar geknutseld. bij de eerste en beste keer dat ik hem opstarte liep ie al goed.. geen pieps en hangs. ik heb hem een half uur lang laten lopen in de bios zodat ik de temperatuur van de tb1200 kon aflezen. cpu-temp zat denk ik een beetje aan de hoge kant. 47 graden in bios, maar ik heb gelezen dat pas bij rond de 60 me zorgen hoeft te maken, dus liet ik het voor wat het was. Daarna windows 98E erop gezet, binnen een kwartier.. alle hardware werd keurig zover mogelijk herkend.. en daarna volgens het boekje alle drivers erop gezet.. zowel voor de mobo als andere hardware.. dus nieuwste via4in1 en promiseata enz.. om problemen te voorkomen.

Omdat het systeem zelfs na een kwartier kweken en ONI-en stabiel draaide en de temp niet hoger kwam dan 55, heb ik besloten om hem maar eens beetje te tweaken. met dit bordje hoef je niet met jumpers te klieren en ik heb ook het voordeel dat de tb1200 standaard unlockt is.. dus kon ik net als de intels gewoon in de bios me proc's beetje harder laten werken. ik heb hem eerst op 9X133= 1196 ofzo maar de sys gaf 1200, gezet en weer de dezelfde progs gedraaid.. geen problemen. daarna dacht ik waarom niet meer dan 1200.. dus 10X133 en zoals ik al verwachtte.. het loopt ook stabiel. alleen werd de temp met ongeveer 4-5 verhoogd..ik kan dit wel doorblijven gaan met verhogen en ik denk dat ie wel een tijdje volhoud.. miss wel zelf tot rond de 1,4 ghz.. maar dan word me proc ook erg warm. Om het verhaal maar kort te houden.. ik heb hem nu op 9X133 draaien met 47 idle.. en rond 54 stressed.. en dat vind ik wel kunnen. miss later als ik zie dat er meerdere mensen zijn die hun tb1200 hoger heeft, ik ook maar serieus gaat tweaken, maar ik denk dat de meeste, waaronder ik, al heel blij zijn als hun tb1200 stabiel draaien met een niet te hoge temp.
ooh ja nog iets. .de hd ledje werkt niet bij dit systeem.. ik krijg hem maar niet goed werkend. in de fm staat ook niets over in.. op de mobo staat ie wel geprint maar heel vaag..dat is miss een minpuntje voor de a7v133 en ook miss voor de tweakers ook een andere kleine minpuntje.. er zit onboard sound op.. maar gelukkig is ie ook uit te zetten... ja wat kan ik nog meer over vertellen?? alle nieuwste features zoals je van een redelijk duur (450,-)mobo verwacht zit erop.. ooh ja, om het bericht ook maar volledig te maken.. ,mijn systeem:
mobo=a7v133
proc= tb1200
hd= seagate 30 gig ultra66( superdom)|:(
mem= simtek ofzo iets met tek. 128 mb 133 mhz
mon= 19 inch ilyima
vga= hercules geforce2 mx retail
cooler= titan majesty...??
fikker= plextor 12x10x40..
enz.. ik ga slapen.
greetz.

Verwijderd

"dus kon ik net als de intels gewoon in de bios me proc's beetje harder laten werken"

Kun je alleen niet de multiplier aanpassen he zoals je bij je TB1200 wel kan ;)
Pagina: 1