Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Plexi gaten vullen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoowj :D

ik heb een aantal gaten in een plexiglas plaat, aangezien die plaat van mij de front is, wil ik ze dicht hebben ofterwijl gewoon een egaal vlak... dus dat er geen gaten meer zijn en ook niet meer te zien is dat ze er hebben gezeten.

ik heb nu op GoT gezocht en niet iets kunnen vinden dus dan maar google... toen vondt ik dit.

een paar post eronder stond dat ie door middel 2 andere plexiplaatjes vast te maken en epoxy sticks gebruikte om het te vullen. verder heb ik hier een aantal vraagjes over, aangezien die topic 3 jaartjes oud is zie ik ook geen resultaat:
1. afwerking, ziet het egt er uit de het nooit weg is geweest?
2. het bevestigen van die 2 plaatjes is dat niet lastig vast te zetten op het plexi?
3. heeft het effect op grotere en/of kleinere gaatjes?
4. is het ook weer gemakkelijk te bewerken?
5. zijn er nog meer manieren zoals hierboven beschreven?

meeste dingen die bij deze combinatie search gebruik is over het bevestigen van 2 plexiglas platen in een hoek met gewoon een lijm. wat mij niet verder helpt.

Bij voorbaat Dank.

Verwijderd

Koop een stukje plexi en maak een nieuw front, onzichtbaar gaten vullen in plexi is niet mogelijk!

Verwijderd

Topicstarter
zat ik ook al aan te denken.. maar dacht wel was te lukkendus zichtbaar zal het dan cker blijven?

Verwijderd

Het licht zal er nooit zo mooi doorheen gaan als in een perfect gaaf stuk plexi. Dit houd dus in dat het alitjd zichtbaar zal blijven hoe mooi je het ook oplapt.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:46

Nox

Noxiuz

kan je zoiets niet beter creatief wegwerken ?

maak eens een foto, zal ik ff kijken of mijn geest wat creatiefs ophoest.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

Kun je daar ook niet gewoon met hoe-heet-dat-ook-al-weer een op maat gemaakt circeltje in lijmen?

Ah, gevonden!
Chloroform!
check:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/804959

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

Idd, lijmen met chloroform, zie je geen fuck meer van als je het goed doet.

Let wel op goede ventilatie!!

offtopic:
Chloroform wordt je niet high van, je gaat out en je wordt wakker met een bastende koppijn, ga dus
geen dingen in je hoofd halen >:) :P

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:10:
.... onzichtbaar gaten vullen in plexi is niet mogelijk!
zoals Pureoptical zegt, plexi gaten onzichtbaar repareren is absoluut onmogelijk.

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Verwijderd

Chloroform is troep, heb er alleen maar slechte ervaringen mee qua lijmen van plexiglas. En voor zover ik weet blijf je het wel degelijk zien.

Voor het lijmen van plexi kan je beter arctifix 192 halen (o.a. te koop bij bouwplastics.nl)

Verwijderd

MaCe1337 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:29:

offtopic:
Chloroform wordt je niet high van, je gaat out en je wordt wakker met een bastende koppijn, ga dus
geen dingen in je hoofd halen >:) :P
offtopic:
*draait een rondje en wijst naar je avvy* jij kant weten :+

Verwijderd

Tinus schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:32:
[...]

zoals Pureoptical zegt, plexi gaten onzichtbaar repareren is absoluut onmogelijk.
heb een half jaar aan een database gewerkt over kunststoffen en bewerkingstechnieken, dat gat dichten gaat je niet lukken zonder dat je er later nog iets van ziet. Je kan veel doen met kunststoffen maar plexiglas gaat niet lukken, een andere kunststof had ik je meer kansen gegeven.

1 ding alleen al, als je een andere stof gebruikt om te lijmen krijg je andere materiaal eigenschappen op de plaats waar de lijm zit, en zal dus nooit hetzelfde worden.

Nieuwe plaat kopen is de enige optie, too bad ;)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:42:
[...]

offtopic:
*draait een rondje en wijst naar je avvy* jij kant weten :+
offtopic:
ether has more desirable effects ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok ok bedankt voor jullie info over foto betreft het is duidelijk zichtbaar op de front ik wil namelijk de de ledjes en power switches een andere plek geven, ik heb en plaatje gvonden van me kast, Klik Hier voor foto, zie kun je zeg maar zien welke gaten ik onder andere bedoel.
het is een Target CY-4AK mooie kasten al zeg ik het zelf ;)

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 18:16

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Warom maak je niet gewoon even een nieuwe voor plaat. zo ver als ik kan zin is het gewoon een vlakke plaat met wat gaten er uit. Opzich toch zo gemaakt. Vast sneller, goedkoper en mooier dan eest gatten opvullen wat je toch altijd nog een beetje zal zien en weer nieuwe gaten maken.
Koop gewoon een stuk 3 mm lexaan. Bewerkt wat makelijker als plexiglas en is ook o.a. wat krasvaster.

Verwijderd

Topicstarter
mmm zal de winkels is afzoeken voor lexaan.. zelf nog niet egt van gehoord, iig bedankt voor de tip,

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:40:
mmm zal de winkels is afzoeken voor lexaan.. zelf nog niet egt van gehoord, iig bedankt voor de tip,
Lexan is polycarbonaat, hebben ze bij elke gamma iig :)

Verwijderd

Topicstarter
ok :D ik was al beetje rond kijken in karwei daar vond ik alleen plexi, zal nog eens rondgaan.

P.S. als het topic te langdradig/offtopic gaat worden mag ie gerust dicht :Y)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2006 00:20 ]

Pagina: 1