Toon posts:

Rook uit pc, start nog wel op maar beeldscherm blijft zwart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb behoorlijk wat topics door gelezen maar nergen kwam ik mijn specifieke problemen tegen.

Afgelopen zondag zette ik mijn PC aan en ik hoorde een apart geluid en er kwam allemaal rook uit.

Nu gaat mijn pc wel aan en doen de fan's het ook allemaal maar het beeldscherm blijft zwart. Op mijn mobo brand ook gewoon een groene led.

Ik heb het vermoeden dat het probleem in mijn voeding zit (ruikt naar rook). Maar als dit het geval is dan snap ik niet waarom mijn fans het nog wel doen en waarom er nog een led brandt op het mobo. Ik had verwacht dat mijn voeding dan helemaal dood zou zijn.

Ik kan verder geen brandplekken zien. Oja ik heb de laatse maanden niet aan mijn PC lopen rommelen.

Specificaties:
- AMD Ath 64 Winc 3200
- Asus A8N-SLI de luxe
- GiBY128 DX 6600GT silentpipe
- OCZ powerstream 420W ATX2

Enige suggesties wat ik kan doen?

Thanks,
Alex

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hij start nog wel op en je krijg geen beeld. Dan zou het inderdaad aan je voeding kunnen liggen, maar ook aan je videokaart :X Check de stroomkabel van je voeding naar je videokaart eens met een multimeter.

Ingeving 2 : Check je CPU ook eens naar brandvlekken e.d.

offtopic:
:w Terw_Dan :>

[ Voor 19% gewijzigd door Outerspace op 31-01-2006 14:32 ]

Wauw, een sig!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Uit welk onderdeel kwam rook? Zou ik beginnen met dat eens te vervangen en kijken wat er dan nog wel werkt.
@outerspace... doe eens niet zo snel posten man :P

[ Voor 20% gewijzigd door TERW_DAN op 31-01-2006 14:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
CPU ziet er goed uit geen brandplekken.

Als ik mijn pc opstart dan krijg ik geen enkele piep van mijn moederbord te horen.

Zal vanavond eens de voeding doormeten.
bedankt voor de snelle reacties.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem bleek dus de voeding te zijn. Eens kijken wat ik nog met de garantie kan doen.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:04
Ik vrees het ergste, heb vanmorgen nog in een FAQ van BalusC gelezen dat electronica op rook werkt en als die eruit is, het niet meer werkt. B)

[ Voor 27% gewijzigd door Miglow op 01-02-2006 09:44 . Reden: URL toegevoegd ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:09:
Probleem bleek dus de voeding te zijn. Eens kijken wat ik nog met de garantie kan doen.
Het was een kwaliteitsvoeding, dus op zich waarschijnlijk wel eea :)

Let trouwens op dat het mogelijk is dat je een maandagmorgenexemplaar hebt, in welk geval een ander exemplaar krijgen genoeg is, maar dat het doorbranden ook kan komen doordat de invoerspanning van de voeding (dus wat het via de stopcontact binnen krijgt) erg instabiel is - dan moet de voeding veel harder werken om een goede, stabiele output te krijgen. Controleer dus of er niet teveel apparaten op de groep aangesloten staan waar de PC op zit, en dat de aarding in orde is. Want anders kun je dan wel nu vervanging krijgen, maar is het over x-maanden weer raak...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1