Grote upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:04
Hallo. Ik ga mijn laptop verkopen en het geld wil ik gebruiken om mijn pc up te graden. Ik zag hier en daar wel wat topics maar sommige zijn al weer iets verouderd en niet bij mij van toepassing.

Laten we zeggen dat ik een budget heb van ongeveer 900,-.

Wat ik wil veranderen:

Moederbord (Weinig verstand van. Wat is een goed moederbord dat PCI-Express ondersteund? Max. ongeveer 150,-?)

Videokaart (Sowieso ATI. Weet alleen niet welke. X1800XT? - 520,-)

HD (Maxtor DiamondMax 10 - 300gb - 150,-)

Samen ongeveer 820,-.

Kan ook andere producten uitkiezen en daardoor geld overhouden voor een extra cooler, voeding enz?

Ik ben bezig met grafisch werk en speel ook spellen. Ik wil een beetje naar de toekomst kijken. Ik hoorde dat er binnenkort kaarten komen die DX10 ondersteunen. Is dit de moeite waard om op te wachten? En is een 512mb kaart wel veel beter dan een 256mb kaart (kwaliteit/prijs verhouding)?

Misschien kunnen jullie mij enig advies geven wat de beste keus is? Mijn pc is inmiddels 3 jaar oud ongeveer. Even de specificaties in het kort:

P4 2,8Ghz
1024mb DDR ram
Ati 9800Pro 128mb

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan het beste even posten in het volgende topic : "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 11

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 17:44

weebl

YARR!

Voor die P4 ga je geen moederbord vinden die PCI-Express ondersteund. Aangezien je zegt dat ie zo'n 3 jaar oud is. Dus wat je beter kan doen is besparen op het mobo (150 euro voor een mobo is veel) en 520 euro voor een videokaart is ook een beetje overkill (helemaal met een 3 jaar oude P4).

Ik zou dus zoiets nemen:

Socket 939 moederborden / Gigabyte GA-K8N Pro-SLI, nForce4 SLI (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID,FW/b) - € 109,-

AMD Athlon Processors / AMD Athlon 64 3700+ San Diego (S939, 2,2GHz, 1MB, Boxed) - € 221,11

nVidia GeForce 7 Serie / XFX GeForce 7800 GT 256MB DDR3 PCI-e, 2x DVI, ViVo) PV-T70G-UDF - € 299,-

Serial ATA harde schijven / Maxtor DiamondMax 10, 300GB (7200rpm, SATA, 16MB, NCQ) - € 113,49

En de rest kan je zelf wel verzinnen denk ik.

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 23:07
Vermijd een nForce4 chipset icm. Maxtor/DiamondMax SATA-II schijven!
Zie Compatibiliteit Maxtor DiamondMax10 met o.a. nForce4 voor meer info.
Ook samsung HDD's lijken compatibiliteitsprobleem te hebben: Asus A8V-E SE herkent Samsung200GB SATA300 alleen bij reboot

[ Voor 5% gewijzigd door JasperE op 30-01-2006 20:50 ]

• bsmpower
Bedankt voor de reply's. Ik heb er nooit over nagedacht dat een P4 2,8 niet goed genoeg zou zijn voor de dingen die ik erin wil hebben. Nog een paar vragen:

AMD Athlon 64 3700+ San Diego. Als je dat vergelijkt met een Pentium. Hoeveel Ghz is dat dan? Ik bedoel is het een groot verschil met wat ik nu heb? Ik heb altijd Pentium gehad.

En waarom een Geforce? En niet een ATI? Kwestie van smaak of zijn de prestaties beter?

En eventueel neem ik een andere HD. Welk merk is wel goed?

[ Voor 8% gewijzigd door bsmpower op 30-01-2006 23:14 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
-Kijk hier eens.
-Budget bepalen, en reviews/benchmarks lezen is wat je moet doen om een videokaart te kiezen. Je kunt niet zeggen of ATI of Nvidia beter is, dat hangt gewoon van je budget af. Ik geloof dat ATI op dit moment de snelste kaart in handen heeft.
-Ook reviews/benchmarks lezen.

• bsmpower
Dank je voor de link. Maar het lijkt me handig als de mensen die mijn topic lezen wat ZIJ met het geld zouden doen. Ik heb wel iets verstand van computers maar ik ben geen expert. Dus ik ben benieuwd wat de "experts" aanraden voor die 900,- die ik ongeveer te besteden heb.

ps. een HD is niet mijn eerste keuze qua aankoop. Ik wil gewoon een snellere/betere pc voor zware applicaties en games. Dus grafische kaart (en daarbij een moederbord omdat ik anders mijn nieuwe kaart niet op mijn oude moederbord kan) en eventueel dan een nieuwe processor als jullie denken dat het anders niet gaat werken. Dus als jullie een mooie samenstelling hebben voor 900,- excl. een HD is dat ook goed.

• RoD
  • Niet online

RoD

Die "experts" kijken naar reviews en benchmarks, of wilde je zeggen dat ze al dat spul allemaal uitgeprobeerd hebben? ;)
Overigens wordt op GoT ook van je verwacht dat je dit soort dingen zelf uitzoekt

Anyways, voor 900 euro kun je wel wat moois kopen.

Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID) € 88,25
AMD Athlon 64 X2 3800+ Manchester (S939, 2,0GHz, 2x512KB, Boxed) € 305,91
Asus Radeon X1900 XT 512MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI, Vivo) X1900XT/2DHTV € 527,50

Ongeveer 900 euro (ietsje meer)

• bsmpower
Ok ik noem het even experts. Maar wat me opvalt is dat iedereen een AMD neemt. Komt dat vooral door de prijs/kwaliteit verhouding of zijn ze ook beter. Waarmee kan ik die AMD Athlon 64 X2 3800+ Manchester mee vergelijken (qua Pentium).

Ps. dit ziet er inderdaad goed uit:
Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID) € 88,25
AMD Athlon 64 X2 3800+ Manchester (S939, 2,0GHz, 2x512KB, Boxed) € 305,91
Asus Radeon X1900 XT 512MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI, Vivo) X1900XT/2DHTV € 527,50

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat kun je dus vinden in benchmarks. :) Ik denk dat hier alle informatie staat die je nodig hebt. Dit icm de Pricewatch maakt een onverslaanbaar duo voor het kiezen van jou CPU :)

• bsmpower
:) ok als iedereen met doorstuurd zal ik er eens naar kijken.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

bsmpower schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:10:
AMD Athlon 64 3700+ San Diego. Als je dat vergelijkt met een Pentium. Hoeveel Ghz is dat dan? Ik bedoel is het een groot verschil met wat ik nu heb? Ik heb altijd Pentium gehad.
Het aantal Ghz is niet zo belangerijk. AMD's hebben over een het algemeen een lagere kloksnelheid maar verslaan in de benchmarks veel hoger geklokte Intels, helemaal bij gamen! Voor prijs/prestatie of gewoon de beste moet je AMD zijn, helemaal bij gamen! Er zullen weinig tot geen mensen in jouw geval een Intel aanraden, zeker geen gamers.

X2 is een stuk duurder en nog niet echt nodig voor gamen, maar wie weet gaan ze in de toekomst wat meer gebruik maken van dualcore procs. Met je s939 mobo kun je in de toekomst ook upgraden naar de beste X2 s939 proc, heb ik laatst een vriend van me ook aangeraden.

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik durf bijna wel met zekerheid te zeggen dat spellen in de toekomst dual core zullen ondersteunen. De toekomst ligt toch wel bij dual core denk ik. Ik gok dat je over een tijdje nog maar weinig single cores ziet.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Vooruit dan maar, om je voor eens goed duidelijk te maken dat je niet moet twijvelen over het merk proc:
Afbeeldingslocatie: http://images.tomshardware.com/2005/11/21/the_mother_of_all_cpu_charts_2005/chart_wolf.png
Afbeeldingslocatie: http://images.tomshardware.com/2005/11/21/the_mother_of_all_cpu_charts_2005/chart_quake3.png
Afbeeldingslocatie: http://images.tomshardware.com/2005/11/21/the_mother_of_all_cpu_charts_2005/chart_doom3_1024.png
Afbeeldingslocatie: http://images.tomshardware.com/2005/11/21/the_mother_of_all_cpu_charts_2005/chart_unreal.png

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Zet dit voortaan in "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 11 :)

Daar staan alle vragen over upgraden bij elkaar en kan je alvast een idee opdoen voor een upgrade

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.