Toon posts:

Sommige rollover images werken niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Het viel mij op dat Dreamweaver 4 niet al te best is en ik ben dan ook overgestapt naar versie 8.
Deze kon mijn rollover image probleem redelijk goed opvangen, maar nu kom ik in de volgende hel terecht....

Van een navbar met knoppen werken er drie niet en de rest wel met rollove image (??) Dit geberd als je op de knop "contact" hebt geklikt.
de links werken wel en het 1e plaatje van de roll over wordt wel gezien. Dit alles zowel offline als online. Site staat al online, www.sieryudojo.nl (en nee, dit is geen spam ;) )

Wat heb ik al gedaan:

* plaatjes gechecked, staan op de goede locatie (ook online)
* linkcheck in dreamweaver, geeft aan dat het goed is.
* Onder link properties de links vergeleken tussen die werken en niet werken. Zit geen verschil in. De structuur is ../buttons/main links.gif voor Src.
* Knoppen rollover images opnieuw geplaatst, maar werkt niet.

Kan het zijn dat er ergens vuile code in dreamweaver zit die verhinderd dat de knoppen goed werken?

Wie kan me hierbij helpen? Alvast mijn grote dank! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 22:01 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik neem aan dat je deze site bedoelt:
http://www.sieryudojo.nl/Main.htm

hier werken alle rollovers gewoon... (FF)

trouwens is een pakket als dreamweaver of frontpage sowieso niet zo geschikt voor dit soort werk. (of voor elk werk for that matter.. ;))
kijk zelf eens in de code.. probeer te begrijpen wat er staat, en wie weet los je in de toekomst je problemen wel 123 op ;)

edit:
ik zie dat het in IE idd niet werkt.. hier werkt alleen de onderste
nu weer wel :|

trouwens, kijk hier ook eens naar:
http://validator.w3.org/c....sieryudojo.nl%2FMain.htm

[ Voor 26% gewijzigd door BasieP op 29-01-2006 22:38 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
weet je zeker dat de hoofdletters kloppen? op de server en in de html

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
@ BasieP

Dat verschilt dus nogal. Met versie 4 van drwamweaver had ik meer problemen. Ik heb dat met versie 8 dus grotendeels kunnen oplossen. Alleen blijft het probleem op de contact.htm site (o.a.) met de knoppen foto's, video's en de wapenwet.

Ik heb deze code al bestudeerd,

onMouseOver="MM_swapImage('Aanmelden','','../buttons/main aanmelden o.gif',1)">[img]"../buttons/main[/img]

onMouseOver="MM_swapImage('Foto's','','../buttons/main fotos o.gif',1)">[img]"../buttons/main[/img]

maar ze zijn exact hetzelfde (in mij ogen dan , maar heb weinig kennis van HTML :'( ) Alleen verschil is dat knop aanmleden het wel doet en foto's weer niet.

@The Nymf

Wat bedoel je met hoofdletter? Main.htm bedoel je?

• BasieP
kijk nou even naar die 2de link die ik gaf, en valideer AL je pagina's even..

zomaar een willkeurige greep uit je code:

code:
1
.....gif','file:///D|/TITUS WEBSITE SPUL/Titus/buttons/main info o.gif','file:///D|/TITUS WEBSITE SPUL...

iets zegt me dat dit niet gaat werken..

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-04 10:53

Acid_Burn

uhuh

Dit is dus precies hetzelfde probleem als in je vorige topic over hetzelfde probleem:
Website compatible maken voor firefox

Er staan dus nog gewoon nog steeds van die file:/// verwijzingen in.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Topicstarter
Shit, ik heb die code er niet in gepropt beste tweakers,

Dat moeten nog resten zijn van mijn 1e opbouw. Ik vind deze code door in dramweaver door de html code te zoeken.
Ik ga deze code eerst opsporen en aanpassen. Hoop dat dit het is.

Alvast thanks _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

PS: ben nu bezig om alle rotte verwijscode eruit te krijgen, maar heb nog een vraag: Als ik vanaf de root op de server werk, moet het er dan zo uitzien? (dit komt van preloaden van images)

file:../buttons/main nunchaku o.gif

Of moet die .. weg of ../ Dat weet ik niet precies. Zou dan worden <root>/buttons/main nunchaku o.gif

Excuses dat ik niet zoveel van HTML weet, newbie... }:O

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 00:45 ]

• BasieP
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 00:12:
Shit, ik heb die code er niet in gepropt beste tweakers,

Dat moeten nog resten zijn van mijn 1e opbouw. Ik vind deze code door in dramweaver door de html code te zoeken.
Ik ga deze code eerst opsporen en aanpassen. Hoop dat dit het is.

Alvast thanks _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
no offence, maar je zou je moeten schamen dit soort code sowieso op internet te zetten..
verder is 2x dezelfde fout maken ook niet zo handig..

Verwijderd

Topicstarter
BasieP schreef op maandag 30 januari 2006 @ 00:16:
[...]

no offence, maar je zou je moeten schamen dit soort code sowieso op internet te zetten..
verder is 2x dezelfde fout maken ook niet zo handig..
Dit is mij geheel ontgaan, anders had ik het er wel direct uitgehaald. Dreamweaver heeft me op 1 of andere manier dit kunstje geflikt en het er niet weer uitgehaald. Dacht dat het oppervlakkig zat, maar dreamweaver dacht daar dus anders over..... :?

Sorrie, newbie he. Iedereen is dat ooit geweest ;)

• BasieP
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 00:47:
[...]

Dit is mij geheel ontgaan, anders had ik het er wel direct uitgehaald. Dreamweaver heeft me op 1 of andere manier dit kunstje geflikt en het er niet weer uitgehaald. Dacht dat het oppervlakkig zat, maar dreamweaver dacht daar dus anders over..... :?

klopt, ik ben ook ooit eens begonnen met zoiets ;)
anyway, waar ik eigenlijk op doelde was het niet gebruiken van de daarvoor gemaakte validator

valideer elke pagina van je site met
http://validator.w3.org/ en 90% van je problemen is al opgelost voordat ze ontstaan

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, ben bang dat dit probleem wat dieper ligt dan het lijkt....

Ik heb de html code uitvoerig bekeken en vergeleken met knoppen die wel werken, maar er zitten weinig tot geen verschil in. Het kleine verschil dat er was, heb ik ook toegepast op de niet-werkende r.o. image regel, maar het werkt niet.

Ik heb ook de spaties van de 2e r.o. image eruit gehaald, helpt niet.

Verder lijkt de code te kloppen.

Vreemde is ook dat ik alle knoppen op dezelfde manier heb ingevoerd en daar drie er niet van doen :?

Als ik hem door de validator haal, dan krijg ik wel een aantal fouten. Waaronder deze onder de slechte knop:

Error Line 81 column 4065: required attribute "ALT" not specified.

...s" width="182" height="41" border="0"></a><a href="../video/video.htm" onMous

Mijn kennis van HTML is nogmaals weinig. Beetje kan ik het wel doorgronden.

Wat mij ook opvalt is dat als je onder IE6 op elke knop de eigenschappen ervan bekijkt, dat bij de goede knoppen direct bovenaan WEL het 2e rollover image staat en bij de slechte knoppen ALLEEN het 1e rollover image. De 2e ziet hij dus blijkbaar niet.

Knop opnieuw toevoegen werkt niet.

Dit is de code van de knop video die niet werkt:

onMouseOver="MM_swapImage('Video','','file:../buttons/main%20video%20o.gif',1)"></a><a href="../video/video.htm" onMouseOut="MM_swapImgRestore()" onMouseOver="MM_swapImage('Video's','','../buttons/mainvideoo.gif',0)">[img]"../buttons/main[/img]</a><a href="../video/video.htm" onMouseOut="MM_swapImgRestore()" onMouseOver="MM_swapImage('Video's','','../buttons/mainvideoo.gif',1)"></a><a href="/video/video.htm" onMouseOut="MM_swapImgRestore()" onMouseOver="MM_swapImage('Video's','','../buttons/mainvideoo.gif',1)">

Ik ben echt de weg kwijt nu.... :'(
Graag hulp people _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 09:01 ]

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-04 10:53

Acid_Burn

uhuh

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 08:59:

Dit is de code van de knop video die niet werkt:

onMouseOver="MM_swapImage('Video','','file:../buttons/main%20video%20o.gif',1)"></a><a href="../video/video.htm" onMouseOut="MM_swapImgRestore()" onMouseOver="MM_swapImage('Video's','','../buttons/mainvideoo.gif',0)">[img]"../buttons/main[/img]</a><a href="../video/video.htm" onMouseOut="MM_swapImgRestore()" onMouseOver="MM_swapImage('Video's','','../buttons/mainvideoo.gif',1)"></a><a href="/video/video.htm" onMouseOut="MM_swapImgRestore()" onMouseOver="MM_swapImage('Video's','','../buttons/mainvideoo.gif',1)">
*zucht*

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
MM_swapImage('Foto's','',' -> MM_swapImage('Fotos','','

note : de quote in Foto's, zelfde met Video's -> Video. Misschien dat ie daar ook n beetje op bokt?

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 00:47:
[...]
Klopt, maar er is een verschil tussen newbies die boeken lezen en sites bezoeken om hun kennis aan te vullen en hun problemen op te losse, en de newbies die gemakzuchtig hun code copy-pasten en anderen hun problemen willen laten oplossen zonder daarbjij hun kennis te willen vergroten. Nu wil ik je niet meteen tot die laatste categorie rekenen, maar ik vind je niet echt uitblinken in eigen initiatief (nofi) en denk dat je veel meer zou kunnen onderzoeken dan je nu doet. Wat ik jammer vind, is dat het lijkt dat je lang niet alle adviezen van je mede tweakers ter harte neemt.

Verwijderd

Wat veel sneller werkt is om een rollover te maken met css.
Hier een manier: http://www.designmeme.com/articles/cssrollovers/

En hier een generator die het werk voor je doet:
http://www.collylogic.com/scripts/rollover.html

Verwijderd

Topicstarter
g00fy schreef op maandag 30 januari 2006 @ 16:09:
MM_swapImage('Foto's','',' -> MM_swapImage('Fotos','','

note : de quote in Foto's, zelfde met Video's -> Video. Misschien dat ie daar ook n beetje op bokt?
F*ckeduck............... Kan me wel voor mijn kop slaan zeg.... 8)7 8)7 Mea Culpa............ O-) Ik wist niet dat ie daarop zou vastlopen zeg.... Dacht dat ie dat alleen maar voor de tekst gebruikte en niet dat ie zich in de code ermee zou verslikken |:( |:( |:( |:( |:(

Mijn dank is groot _/-\o_ weer wat geleerd dus: geen ' meer in simpele namen ;)
Ik vond het al zo vreemd omdat de knopen die werken dezeldfe codestructuur bevatten. }:O

Verwijderd

Topicstarter
............ ik snap je *zucht*, ik zie het.... :Z :Z

Ik wil iedereen bedanken voor zijn aandacht aan dit "stomme" probleem. Er valt nog veel te leren. :)
Pagina: 1