Toon posts:

Website compatible maken voor firefox

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

Ik heb een simpele HTML website gemaakt voor een vriend van mij, gemaakt in Dreamweaver 4.
Heb geen fancy flashgedoe, ccs iod erin gestampt, mainly plain HTML. ;)

URL: www.sieryudojo.nl

Ik zit met het volgende probleem:

In IE6 wordt de site perfect ingeladen, maar in Firefox 1.5 NL niet. :'(

Foute weergave: www.sieryudojo.nl/de%20sensei/sensei.htm

In FF 1.06 NL wordt ie ook niet goed ingeladen en die is helemaal vrij van plugins.

De index komt Firefox nog wel door, maar als je de knoppen aan de linkerkant aanklikt, dan verdwijnen die, evenals de banner bovenaan en de achtergrond. :/ Tekst wordt wel goed weergegeven.
De links kloppen allemaal voor zover het lijkt, aangezien IE ze wel kan laden.

Gebruik zelf Firefox als standaard browser (heeeeeeeeerlijk :) ) en wil hem ook graag compatible ermee maken, maar ik weet niet hoe aangezien ik geen grote kennis van HTML heb.

Heeft iemand tips iod om het toh voor elkaar te krijgen?
Ik zou het zelf niet weten aangezien ik niet weet waar ik op moet letten.
Alvast mijn grote dank _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 21:20 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-04 18:13
je kunt dreamweaver toch een compatibiliteitscheck laten doen? Zo kun je dus vanzelf zien wat er echt niet goed is in firefox.

PSN: djmurcielago

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

file:///D|/TITUS%20WEBSITE%20SPUL/Titus/buttons/main%20sensei.gif

Dat is een verwijzing naar jouw computer, dat gaat bij mij nooit werken dus. In IE heb ik hetzelfde probleem. IE kan wel op jou computer kijken maar vanaf hier natuurlijk nooit.
Hoe dat precies in Dreamweaver werkt weet ik niet, maar ik denk dat het kopieren van het menu uit de index naar de andere pagina's al een hoop moet oplossen.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dan nog kan de site er niet uitzien in FF, Firefox behandelt bijv breedte + padding/margins anders dan IE.
Sites goed laten werken in elke browser is een klotetaak :/

offtopic:
Behalve de plaatjes ziet je site er bij mij niet verkeerd uit (FF 1.5)?

[ Voor 20% gewijzigd door fsfikke op 21-01-2006 21:25 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
djmurcielago schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 21:20:
je kunt dreamweaver toch een compatibiliteitscheck laten doen? Zo kun je dus vanzelf zien wat er echt niet goed is in firefox.
Dreamweaver 4 heeft dat niet volgens mij (niet kunnen vinden) dit is ook een oude versie.
Vanaf HD in FF laden gaat prima, maar zodra hij online is, krijgt hij deze kuren zie ik nu.

Verwijderd

Topicstarter
Beekforel schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 21:22:
file:///D|/TITUS%20WEBSITE%20SPUL/Titus/buttons/main%20sensei.gif

Dat is een verwijzing naar jouw computer, dat gaat bij mij nooit werken dus. In IE heb ik hetzelfde probleem. IE kan wel op jou computer kijken maar vanaf hier natuurlijk nooit.
Hoe dat precies in Dreamweaver werkt weet ik niet, maar ik denk dat het kopieren van het menu uit de index naar de andere pagina's al een hoop moet oplossen.
Waar heb je die vandaan getoverd? :? Op de site zie ik dat niet staan namelijk

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Afbeeldingslocatie: http://80.61.73.225/tempy3.gif

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:53
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 21:30:
[...]

Waar heb je die vandaan getoverd? :? Op de site zie ik dat niet staan namelijk
de link naar je images van het menu is dat

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

http://validator.w3.org/c...noatt=1&No200=1&verbose=1
Je kunt alvast starten met de doctype :)

Verwijderd

Topicstarter
@FSFIKKE

Waarrempel!! Nou zie ik het! Dreamweaver heeft in bijna alle documenten nog vrolijk de HD locatie aangehouden..... }:O Vanuit hier weet ik wel weer hoe ik het aan moet passen. Ga dat direct maar even doen.

T is dat ik je screenshot zag, anders was ik er zelf niet achter gekomen, vreemd.....

@Maverick & Lighteye: thanks, ook jullie hebben gelijk ;)

@iedere poster: bedankt voor jullie input! Anders zat ik hier nog te zwemmen 8)7 Tijd voor een update versie van dreamweaver lijkt me zo. |:(

Probleem opgelost! :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 21:50 ]

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-04 10:53

Acid_Burn

uhuh

Ik zie in de source anders nog steeds een file verwijzing staan...
code:
1
onLoad="MM_preloadImages('file:///D|/TITUS%20WEBSITE%20SPUL/Titus/buttons/knopje.jpg','file:///D|/TITUS%20WEBSITE%20SPUL/Titus/buttons/main%20wapenwet%20O.gif','file:///D|/TITUS%20WEBSITE%20SPUL/Titus/buttons/main%20sensei%20o.gif','file:///D|/TITUS%20WEBSITE%20SPUL/Titus/buttons/main%20nunchaku%20o.gif','file:///D|/TITUS%20WEBSITE%20SPUL/Titus/buttons/main%20stijlen%20o.gif','file:///D|/TITUS%20WEBSITE%20SPUL/Titus/buttons/main%20info%20o.gif','file:///D|/TITUS%20WEBSITE%20SPUL/Titus/buttons/main%20contact%20o.gif','file:///D|/TITUS%20WEBSITE%20SPUL/Titus/buttons/main%20aanmelden%20o.gif','file:///D|/TITUS%20WEBSITE%20SPUL/Titus/buttons/main%20fotos%20o.gif','file:///D|/TITUS%20WEBSITE%20SPUL/Titus/buttons/main%20video%20o.gif','file:///D|/TITUS%20WEBSITE%20SPUL/Titus/buttons/main%20links%20o.gif','../buttons/main%20Home%20o.gif')"

Bij de mouseovers iets verder naar beneden ook nog.

[ Voor 12% gewijzigd door Acid_Burn op 22-01-2006 00:57 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Topicstarter
Acid_Burn schreef op zondag 22 januari 2006 @ 00:55:
Ik zie in de source anders nog steeds een file verwijzing staan...
code:
1
onLoad="MM_preloadImages('file:///D|/TITUS%20WEBSITE%20SPUL/Titus/buttons/knopje.jpg','file:///D|/TITUS%20WEBSITE%20SPUL/Titus/buttons/main%20wapenwet%20O.gif','file:///D|/TITUS%20WEBSITE%20SPUL/Titus/buttons/main%20sensei%20o.gif','file:///D|/TITUS%20WEBSITE%20SPUL/Titus/buttons/main%20nunchaku%20o.gif','file:///D|/TITUS%20WEBSITE%20SPUL/Titus/buttons/main%20stijlen%20o.gif','file:///D|/TITUS%20WEBSITE%20SPUL/Titus/buttons/main%20info%20o.gif','file:///D|/TITUS%20WEBSITE%20SPUL/Titus/buttons/main%20contact%20o.gif','file:///D|/TITUS%20WEBSITE%20SPUL/Titus/buttons/main%20aanmelden%20o.gif','file:///D|/TITUS%20WEBSITE%20SPUL/Titus/buttons/main%20fotos%20o.gif','file:///D|/TITUS%20WEBSITE%20SPUL/Titus/buttons/main%20video%20o.gif','file:///D|/TITUS%20WEBSITE%20SPUL/Titus/buttons/main%20links%20o.gif','../buttons/main%20Home%20o.gif')"

Bij de mouseovers iets verder naar beneden ook nog.
OK, bedankt voor je aandacht hiervoor. Ik heb de hele site over de kop gehad en volgens mij heb ik nu alle troep eruit gesloopt en gecorrigeerd. Ook is de site wat opgepoetst op bepaalde plekken :)

Nogmaals: mijn dank! :D :*) :) :Y)

PS: De site is nu klaar en te zien op www.sieryudojo.nl :)
In de toekomst zal ik het misschien nog wat opleuken en updaten. :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 03:12 ]

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 01:19:
PS: De site is nu klaar en te zien op chop-chop :)
Dit komt toch een beetje over als spam, eigenlijk :/.

Wat je ook moet doen:

- ontwikkel je site zodat 'ie in FF werkt. Om 'm dan te laten werken in IE is stukken minder gedoe als andersom.
- gebruik in hemelsnaam geen spaties in filenamen en directories. Niks staat zo stom en lomp als dat en de meeste forumsoftware kapt bij percentage-tekens met parsen dus eindig je met een rotte link. Maak van "de%20sensei" gewoon "sensei".
- gebruik de webdeveloper toolbar. Die kan in 1 keer aangeven welke image-links gebroken zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Yoozer op 22-01-2006 12:58 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-04 10:53

Acid_Burn

uhuh

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 01:19:

PS: De site is nu klaar en te zien op www.sieryudojo.nl :)
En nog zitten in alle subpagina's die foute verwijzingen in je menu naar je harddisk. Je hebt de hoofdpagina blijkbaar wel gefixed, maar de subpagina's ben je vergeten. Op elke pagina op die manier je menu onderhouden is ook een nachtmerrie. Als er eens een optie bijkomt of weggaat dan moet je veel pagina's updaten.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Yoozer schreef op zondag 22 januari 2006 @ 12:57:
[...]

Dit komt toch een beetje over als spam, eigenlijk :/.

Wat je ook moet doen:

- ontwikkel je site zodat 'ie in FF werkt. Om 'm dan te laten werken in IE is stukken minder gedoe als andersom.
Daar ben ik t niet helemaal mee eens. Ik ben zelf Firefox gebruiker maar voor klanten moet t natuurlijk in IE en FF goed werken (dat garanderen we dus). Zelf loop ik vaak eerder in IE tegen problemen aan dan in FF. Met name relatieve divs (floats) zijn soms echt een ramp in IE. Het went wel overigens hoor.

Webdeveloper tool is idd vet handig, zowel in IE als FF, aanrader!

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:16
g00fy schreef op maandag 23 januari 2006 @ 10:15:
[...]

Daar ben ik t niet helemaal mee eens. Ik ben zelf Firefox gebruiker maar voor klanten moet t natuurlijk in IE en FF goed werken (dat garanderen we dus). Zelf loop ik vaak eerder in IE tegen problemen aan dan in FF. Met name relatieve divs (floats) zijn soms echt een ramp in IE. Het went wel overigens hoor.

Webdeveloper tool is idd vet handig, zowel in IE als FF, aanrader!
Het voordeel is dat alle rare quirks en bugs van IE wel bekend zijn en er daar een heleboel standaardoplossingen voor zijn :)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Acid_Burn schreef op zondag 22 januari 2006 @ 14:05:
[...]

En nog zitten in alle subpagina's die foute verwijzingen in je menu naar je harddisk. Je hebt de hoofdpagina blijkbaar wel gefixed, maar de subpagina's ben je vergeten. Op elke pagina op die manier je menu onderhouden is ook een nachtmerrie. Als er eens een optie bijkomt of weggaat dan moet je veel pagina's updaten.
Inderdaad, voor dit soort dingen kan je goed de include functie gebruiken :)

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik weet niet of je de site ook al hebt getest met een hogere resolutie maar het ziet er niet zo fraai uit dat het achtergrondplaatje herhaalt word :)

[google=background no-repeat]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Met FF 1.5 onder linux zie ik ook het volgende:
* tekst hangt over de achtergrondbox
* de "volgende" button hangt over de tekst

Edit: screenie

[ Voor 26% gewijzigd door Hagar op 23-01-2006 20:06 ]

Nu ook zonder stropdas

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06-2025
Ik ben ook een beginnende webdevver en ik kan je aanraden om http://www.w3schools.com/ te bookmarken, wellicht http://validator.w3.org/ ook.

Je leert er spelender wijs mee omgaan en dit soort foutjes er uit te vissen.
Een van de redenen ook dat ik vrijwel alles in notepad tik, zo heerlijk kaal (EditPlus is wel redelijk) ipv een toeters en bellen programma. Ik upload het dan direkt naar een test directory op de server en bekijk de paginas dan in FF en IE.

WYCIWYS :Y)
What You Code Is What You See

M.a.w. Leer de code (gratis) in plaats van een programma (duur/illi ;))

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Verwijderd

daPet schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:11:
Ik ben ook een beginnende webdevver en ik kan je aanraden om http://www.w3schools.com/ te bookmarken, wellicht http://validator.w3.org/ ook.

Je leert er spelender wijs mee omgaan en dit soort foutjes er uit te vissen.
Dat zegt ook hooguit iets over of je code strict genomen correct zou kunnen zijn. Het zegt niets over welke CSS properties wel en niet werken, en dat soort dingen. MAar dat je valide code leert schrijven is op zich wel belangrijk, maar het is nóg belangrijker om te weten wat iets doet, óók in verschillende browsers. Er zijn zat dingen die in verschillende browsers anders (of helemaal niet) werken. Als je die leert kennen, leer je vanzelf daar omheen te werken. En dat is juist de kunst.
Een van de redenen ook dat ik vrijwel alles in notepad tik, zo heerlijk kaal (EditPlus is wel redelijk) ipv een toeters en bellen programma.
Ja, ga even lekker domme adviezen lopen geven. Je geeft zelf aan dat je een beginnende webdevver bent. Geef dan ook niet zulke adviezen!
Neem een editor met minimaal goede syntax highlighting en eentje waarmee je makkelijk kunt indenten.
Ik upload het dan direkt naar een test directory op de server en bekijk de paginas dan in FF en IE.
Je hoort als developer zelf niet meer moeite hoeven doen dan opslaan en bekijken. Tussendoor uploaden is een domme en overbodige stap, die je gegarandeerd tijd gaat kosten. Niet alleen door het uploaden, maar ook door het weleens vergeten, of het uploaden dat weleens misgaat, en dat soort dingen. Het mooist is een testserver hebben staan waar je direct bestanden op kunt wijzigen. Zij het doordat je op je ontwikkelmachine HTTP server software installeert, zij het doordat je bijvoorbeeld files op een netwerk share bewerkt (bijv. een Windows of Samba share).
WYCIWYS :Y)
What You Code Is What You See

M.a.w. Leer de code (gratis) in plaats van een programma (duur/illi ;))
Oneens. Leer begrijpen hoe het werkt. En kies daarna de tool die je het meest geschikt vindt. Voor sommige dingen kun je prima een WYSIWYG editor gebruiken. Ikzelf doe dat nooit, maar ik keur het ook niet af. Neemt niet weg dat je moet begrijpen wat zo'n editor doet (namelijk gewoon wat bestanden maken/bewerken).
Pagina: 1