Advies bij nieuw game-systeem

Pagina: 1
Acties:

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:05

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Komende week wordt het tijd dat ik mijn nieuwe PC ga bestellen. Heb al veel ideeen opgedaan via Tweakers en ben zeer benieuwd of jullie hick-ups of verbeteringen zien:

kast: Procase Nitro
PSU: CoolerMaster RealPower 550
Mobo: Asus A8R MVP
CPU: AMD Athlon64 X2 4400+
RAM: Corsair TWINX1024-32000C2PRO
GPU: Asus EAX1900XT
HDD: 2x Western Digital Caviar SE
WD2500KS, S-ATA2

Met een extra casefan (Papst), DVD brander (NEC ND4551), FDD (NEC) en cardreader (Procase) komt dit net boven de 2000 pleuri uit. Het geheugen wordt waarschijnlijk op zeer korte termijn uitgebreid (1mnd). Op termijn (6mnd) is het de bedoeling dat de 1900XT vergezeld wordt door zijn Crossfire broertje.
Dit systeem is duidelijk 100% bedoeld om mee te gamen. In overclocken ben ik slechts zeer matig geinteresseerd. Ik begrijp dat het met extra geld ALTIJD mogelijk is om dit te verbeteren, maar de 2000 euri die er nu staan, vind ik mooi zat. Mijn vraag is dus: zouden jullie componenten hiervan vervangen voor anderen, en waarom?

Suggesties?

[ Voor 19% gewijzigd door Edmin op 29-01-2006 19:52 ]

Verwijderd

Als ik jou was zou ik nog even wachten met het bestellen. En vooral met dat moederbord. Hij is goedkoop maar kent veel problemen. KLIK. Er schijnen nogal problemen te zijn de voltage's, redelijk wat reboots zonder reden e.d. Ik zou wachten op de nieuwe chip van ATi (RD580). Verder wel een monsterlijk systeem :)

Edit @ hieronder:
Dual Core word nu nog niet ondersteund inderdaag maar ik zou er wel voor kiezen, kijkend op de toekomst. Als je hier kijkt KLIK zie je de Dual Core een stuk sneller is als de Intel.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 22:44 ]

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:49
Veel games maken helemaal nog geen gebruik van die tweede core, dus je kan zowieso besparen door een gewone A64 te halen ipv een X2. Wat je ook nog zou kunnen doen: je geeft aan voor ATI te kiezen met Crossfire. Misschien is het een idee om dan een bord als de P5WD2-E premium te halen? icm een Pentium 4 640 of iets dergelijks?

Uiteraard zijn Intel processoren minder in gamen dan AMD`s, maar je geeft zelf aan een X1900XT te halen IN CROSSFIRE, deze setup kan door zelfs een FX-59 van data worden voorzien. Wat je met een intel chipset wel in huis haalt is een goed crossfire platform. Hij heeft DDR2 800 geheugen, dus aan bandbreedte heb je ook genoeg.

Intel procs worden heter, dat weet iedereen, maar met het geld dat je bespaart op een X2 is wel een leuke Zalman zoals de CNPS-9500CU te halen, of een TT Bigwater setje. Het, AMD is zuiniger argument gaat hier natuurlijk niet op, omdat de TS 2 X1900XTs wil gaan gebruiken en hem dus weinig bekommerd om voedingskwesties.

Misschien het proberen waard?

[ Voor 16% gewijzigd door -ErikE- op 29-01-2006 22:37 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
bedankt voor de replies. Ice, ik heb idd gelezen dat men teleurgesteld is over de v-core voltages en stabiliteit. Maar als je het vergelijkt met de alternatieven van DFI en MSI, komt deze toch bovenaan. Ik lees hier toch een erg positieve review (Anandtech), ook v.w.b. overclocken. Mss dat de RD580 een optie is, maar ja....dat duurt nog 2 maanden he? :Z

p43000, leuk dat je he van de compleet andere kant bekijkt. Je hebt gelijk, de dual core is voor gamen op dit moment niet sneller. Toch kies ik bewust voor AMD. Voor games denk ik niet dat je daar op dit moment omheen kan. En de X2 is dan mss op het moment wel een luxe probleem... :9

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
In de toekomst zullen games wel baat hebben bij dual core procs, dus het lijkt me wel zinvol om te investeren in dual core. De games van tegenwoordig draaien prima op dual core (ook al mag single core dan even snel, of soms sneller zijn) en je weet dat je er in de toekomst nog baat bij zult hebben bij het gamen.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
*Update*

door slimmer te winkelen heb ik een aantal aanpassingen kunnen doen:

De Corsair TWINX1024-32000C2PRO vervangen door C2XL (betere timings)
Asus EAX1900XT vervangen door Asus EAX1900XTX
De procase wordt nu een ANTEC P160W Performance One

en dan houdt ik nog een tientje over! 8)

• TheBlasphemer
  • Laatst online: 13-11-2025
Ikzelf heb ook een X2 gekocht, hoewel ik eerst dacht dit niet nodig te hebben.
Ik ben naderhand juist ERG blij dat ik dit heb gedaan, ik kan diungen als MSN en andere achtergrondprocessen gewoon laten draaien zonder enige impact op de gaming-performance.
Ik zou zelfs zo ver kunnen gaan om gewoon te gamen en vscan tegelijk :)
Games zelf hebben er nog geen baat bij, maar de achtergrondprocessen pakken lekker 1 core en je game de andere dus je merkt het echt wel. Besides is het ook wel lekker om behoorlijk door te kunnen werken tijdens bijv een DVD branden :)

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Pagina: 1