[OC-939] Asus A8R-MVP overclock ervaringen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.593 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 12:30
Ik heb gister mijn Asus A8R-MVP in gebruik genomen. En ik liep vrij snel tegen problemen aan :) Of ja ik kan het beter gebruiks gebreken noemen.

Even wat specs:

Supports AMD Socket 939 Athlon 64 X2
The A8R-MVP supports AMD 939-pin Athlon™ 64 X2 Dual-Core processor with 1MB x2 or 512KB x2 L2 cache which is based on 64-bit architecture. It features better multithreaded / multitasking performance than Athlon 64 FX / Athlon 64.

ATI CrossFire Technology

ATI's CrossFire boosts image quality along with rendering speed, eliminating the need to crank down screen resolutions to get the high image quality you want. CrossFire ignites with the higher antialiasing, anisotropic filtering, shading, and texture settings you desire. Adjust your display configurations, experiment with your advanced 3D settings, and check the effect with a real-time 3D-rendered preview within ATI's Catalyst™ Control Center to rule your CrossFire system.

Dual-Core CPU
Enjoy the extraordinary CPU power from the latest dual-core CPU. The advanced processing technology contains two physical CPU cores with individually dedicated L2 cache to satisfy the rising demand for more powerful processing capability.

64-bit CPU support
64-bit computing, the next generation technology to replace current 32-bit architecture, delivers advanced system performance, faster memory access and increased productivity. This motherboard provides excellent compatibility and flexibility by supporting either 64-bit or 32-bit architecture.

AMD Cool 'n' Quiet! Technology
Supports AMD Cool 'n' Quiet! Technology, which monitors system operation and automatically adjusts CPU voltage and frequency for a cool and quiet environment.

Serial ATA 3Gb/s
The motherboard supports the next-generation hard drives based on the Serial ATA (SATA) 3Gb/s storage specification, delivering enhanced scalability and doubling the bus bandwidth for high-speed data retrieval and saves.

PCI Express Architecture
PCI Express is the latest I/O interconnect technology that will replace the existing PCI. With a bus bandwidth 4 times higher than that of AGP 8X interface, PCI Express x16 bus performs much better than AGP 8X in applications such as 3D gaming. PCI Express x1 also outperforms PCI interface with its exceptional high bandwidth. The high speed PCI Express interface creates new usages on desktop PCs e.g., Gigabit LAN, 1394b, and high-speed RAID systems.

Serial ATA 3Gb/s
The motherboard supports the next-generation hard drives based on the Serial ATA (SATA) 3Gb/s storage specification, delivering enhanced scalability and doubling the bus bandwidth for high-speed data retrieval and saves.

Dual Channel DDR400
Dual channel DDR technology doubles the bandwidth of your system memory and hence boost the system performance to out perform any memory existing solutions in the market. System bottlenecks are eliminated with balanced architecture and peak bandwidths up to 6.4GB/s.

ADI High Definition Audio
The onboard 6-channel High Definition audio CODEC enables high-quality ADI AD1986A audio CODEC, which automatically detects and identifies what types of peripherals are plugged into the audio I/O jacks and notifies users of inappropriate connection, meaning there will be no more confusion of Line-in, Line-out and Mic jacks.

AI NET2
ASUS AI NET2 remotely detects cable connection the second you turn on the system, and any faulty connections are reported back up to 100 meters at 1 meter accuracy.

PEG Link
This latest technology, PEG (PCI Express Graphics) Link Mode, is a unique feature that enables users to boost graphics card performance for superior video quality. PEG Link allows users to raise GPU and VGA memory throughput via the motherboard BIOS the same way system bus and memory bus are tweaked. PEG Link Mode enables powerful video performance on DX8 and DX9 applications. ASUS engineers carefully fine-tuned the parameters for every single PCI-Express card to provide system stability during high-speed graphics operation.

Precision Tweaker
Designed for serious overclockers
It offers ways to raise system performance inch-by-inch and step-by-step to achieve maximum performance! This is about getting the most out of your machine and taking pride in your customized computer.
* vDIMM - Take control of how much power is going into the memory modules. ASUS gives you 8-step voltage control to the DIMM
* vCore - Find out "exactly" how much power your CPU needs. Fine-tune it with 0.025 volts at a time!
* SFS - SFS (Stepless Frequency Selection) allows FSB tuning from 200MHz up to 400MHz at 1MHz increments.

IEEE 1394a

IEEE 1394a interface provides high speed digital interface for audio / video appliances such as digital television, digital video camcorders, storage peripherals & other PC portable devices.

C.P.R.(CPU Parameter Recall)

When the system hangs due to overclocking failure, there is no need to open the case to clear CMOS data. Just simply restart the system, the BIOS would show the previous setting and then users can amend the CPU setting again.

ASUS Q-Fan
ASUS Q-Fan technology intelligently adjusts both CPU fan and chassis fan speeds according to system loading to ensure quiet, cool and efficient operation.

ASUS CrashFree BIOS2

The CrashFree BIOS2 feature now includes the BIOS auto-recovery function in a support CD. Users can reboot their system through the support CD when a bootable disk is not available and go through the simple BIOS auto-recovery process. ASUS motherboards now enable users to enjoy this protection feature without the need to pay for an optional ROM.

ASUS EZ Flash

With ASUS EZ Flash, you can update BIOS before entering operating system. No more DOS-based flash utility and bootable diskette required.

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com//999/images/products/787/787_l.jpg

CPU Interface: Socket 939 Athlon 64
Chipset: ATI RD480 Northbridge - ULi M1575 Southbridge
Bus Speeds:"" 200 to 400MHz in 1MHz Increments
Memory Speeds: DDR200, 266, 333, 400 (433, 466, 500 with Rev. E AMD)
PCIe Speeds: 100 to 150MHz in 1MHz Increments
PCI/AGP: Fixed at 33/66
Core Voltage: Auto, 0.8V to 1.45V in 0.025V increments PLUS 0.1V with vCore Over-voltage
(Maximum vCore 1.55V)
CPU Clock Multiplier: 4X-25.5X in 0.5X increments
DRAM Voltage: Auto, 2.65V to 3.2V in .05V to .1V increments
HyperTransport Frequency: 1000MHz (1GHz)
HyperTransport Multiplier: Auto, 1X to 5X
PCI Express Voltage: 1.2V, 1.3V, 1.4V, 1.5V
Southbridge Overvoltage: Enabled (+0.1v)
PEG Link Mode: Auto, Disabled, Normal, Fast, Faster
PEG Bugger Length: Auto, Short, Long, Longer, Longest
AI Overclocking: Manual, Auto*, Standard*, Overclock Profile
*Set CPU Frequency and Other Parameters Automatically
Overclock Profile Options: 3%, 5%, 10%, 15%, 20%, 30%
Memory Slots: Four 184-pin DDR DIMM Slots
Dual-Channel Configuration
Regular Unbuffered or ECC Memory to 4GB Total
Expansion Slots: 2 PCIe x16
1 PCIe x1
3 PCI Slots
1 Asus MVP Switch Card in Secondary (Black) PCIe Slot
Onboard SATA/RAID: 4 SATA2 Drives by ULi M1575
(RAID 0, 1, 1+0, 5, JBOD)
Onboard IDE/IDE RAID: Two Standard ATA133/100/66 (4 drives)
Onboard USB 2.0/IEEE-1394: 8 USB 2.0 ports supported by ULi M1575
2 1394 Firewire by TI 1394
Onboard LAN: 1 Gigabit Ethernet
PCI Ethernet by Marvel Yukon 88E8001
Onboard Audio: Azalia HD Audio by ADI AD1986A Soundmax codec

De dingen waar ik tegen aan liep:

Weinig ruimte rondom de socket: Ik kon me Zalman 9500 alleen maar van onder naar boven er op zetten. Gedraait kan niet doordat de bevestigings clips dan tegen elco's ( vlakbij de mostvett heatsink ) aan komen.
Weinig ruimte bij de NB: Ik kon alleen de standaart cooler gebruiken. De DFI orb die ongeveer even groot is past niet omdat hij dan net een elco raakt. Alleen een zalman blokje zou kunnen werken.

Mobo heeft maar 1.52v V-core: 1.45v is de max daar kun je 1.52 van maken met de v-core overvolt.

Mobo heeft veel problemen met T1 timings: Me ballistix willen maar 240 mhz T1 op de DFI wouden die makkelijk 280 MHz T1 lopen. Zet ik T1 uit gaat het wel goed.

Er zijn meer mensen die last hebben van de bovenstaande problemen. Ik hoop dat Asus de laatste 2 kan fixen met een bios update. Verder werkt het mobo wel aardig. Alleen ik heb het niet goed kunnen vergelijken met mijn DFI omdat ik gewoon niet de zelfde v-core kan instellen voor de cpu.

Ik hoop dat er meer mensen zijn die hier hun ervaring komen delen.

Bios Files:

Bios 0402:

http://dlsvr01.asus.com/p...t939/A8R-MVP/a8rm0402.zip

Description A8R-MVP BIOS version 0402
Support RAID5 function (Installing RAID5, ULI SATA RAID driver version 1.0.5.2a must be used).

Er is niet veel gefixt. Dus ik denk dat de v-core bug en T1 bug er nog in zitten maar ik ga het testen.

Drivers:

Nieuwe Raid drivers v1.0.5.2a :

Description ULi Chipset Driver version 1.0.5.2a
ULi M1575 Chipset Driver V1.0.5.2a for Windows 2000/XP/2003 and Windows 64bit XP/2003.(WHQL)
http://dlsvr01.asus.com/p...A8R-MVP/ULI_SATA1052a.zip

En Nieuwe Chipset drivers van ULi zelf v2.13 :
ftp://www.uli.com.tw/driver/Integrated213.zip

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 08-01-2006 11:03 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-04 14:22

DesertShooter

Afgekickt

Nice TS :), hopelijk werkt dit asus crossfire boardje beter dan het boardje van DFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
DesertShooter schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 11:43:
Nice TS :), hopelijk werkt dit asus crossfire boardje beter dan het boardje van DFI
Nja op het gebied van T1 timings en v-core voltages dus niet. Ik neem aan dat de DFI weer 1.7 of 1.8 v kan geven. En dat T1 ook wel redelijk goed zal werken. Maar dat laatste is niet zeker. Me DFI Ultra D deed dat igg wel.

Mobo is verder erg goed. Alleen die 2 dingen nekken de oc prestaties giganties.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05-2023
Ik heb dit mobo nu een maandje in gebruik.

Volgende setup
Opteron 146 @ 10x270 1,55V
2x512MB Corsair xms3200c2 rev 5,1. 2.5,3,3,6 @230 +/-( weet ik niet uit het hoofd zit op werk) Draait op t1
Sapphire X800 GTO2 @ X850XT PE+

Ik heb zojuist de laatste bios geinstalled, de 0309 uit het hoofd.

Voor de CPU cooling gebruik ik een Arctic Freezer 64 Pro, deze installeerde zonder moeite.

verder heb ik 2 schijven in Raid0 draaien, ook hier geen probs ondervonden.

@ts leuk dat je deze post bent begonnen er is namelijk nog weinig discussie over eht boord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Jah dat was ook de rede voor het topic. Op XS lees je er wel veel over. Vooral over de T1 problemen en de te lage v-core.

T1 werkt tot 230-250 daar na is het problemen. De meeste die eerst 300 :1:1 T1 deden zitten nu nog niet eens op 240 T1. Met T2 werkt alles naar behoren. Ook met de nieuweste bios die 0309 werkt het niet goed. Dus Asus moet dit idd gaan fixen.

Ik moet zeggen dat ik die Asus borden niet echt prettig vind als je een Abit of DFI gewend bent. Vooral de Abit werkt goed. Maar die hebben hele lage v-Dimm voltages. Gelukkig hoef ik met me ballistix geen hoge +3.2v voltages meer dus ik kan weer naar Abit's gaan kijken. Maar dat wil ik pas doen als de RD580 uitkomt ( eind deze maand )

Onder tussen wil ik met dit mobo verder. Hopelijk fixt Asus die T1 en V-core problemen. Want anadtech had een beta en hun konde daar 1.65v v-core. Alleen toen andere die bios gebruikte konden ze nog steeds maar 1.55.

Wat kon jou XMS geheugen op je oude moederbord halen ? Want ik denk dat Die Asus pas problemen krijgt bij hogere memmory speeds.

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 04-01-2006 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
Ik heb het geheugen bij het bord gekocht

Wat ik me verder afvraag, in de review van ik dacht anandtech was te lezen dat het bordje ook met 4 dims in 1t draaide, iemand hier al getest?

Als dit werkt wil ik nl 4x512 pc4200 geheugen halen met strakke timings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hoodlum77 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:38:
Ik heb het geheugen bij het bord gekocht

Wat ik me verder afvraag, in de review van ik dacht anandtech was te lezen dat het bordje ook met 4 dims in 1t draaide, iemand hier al getest?

Als dit werkt wil ik nl 4x512 pc4200 geheugen halen met strakke timings
Op stock speeds haald i het heel mischien maar ik betwijfel het. Dat zou dan het eerste bord zijn dat dat een beetje redelijk zou doen. De meeste doen dat dus niet. Ook op XS zie je mensen die nog niet eens 2 dimms goed op T1 krijgen. Maar ik heb 2x1gb dus ik kan het niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:29
Mooie post Frank. Ik hoop dat Asus inderdaad een BIOS uitbrengt om het CMD probleem op te lossen. Kom je trouwens nu wel hoger met 2T icm je Ballistix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116646

Astennu schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:10:
Onder tussen wil ik met dit mobo verder. Hopelijk fixt Asus die T1 en V-core problemen. Want anadtech had een beta en hun konde daar 1.65v v-core. Alleen toen andere die bios gebruikte konden ze nog steeds maar 1.55.
ik heb met die beta ook maar 1,55Volt echter zou het best kunnen dat die 1,65Volt wel mogelijk is met een X2 zoals ze bij anandtech gebruiken.
bij de asrock 939 dual2sata ofzo (die met agp EN pci-e ;) ) is dat ook het geval en komen venice-cores ook niet hoger dan 1,55 terwijl X2 cpu's dit wel kunnen...

je mag in de startpost ook wel opmerken dat cpuz de Vcore niet goed leest. hij houdt geen rekening met de overvolt-optie en leest hem dus fout. andere progs (meegeleverd progje en speedfan) lezen hem wel goed uit.

er is ook al een volt-mod voor gedaan die vrij eenvoudig was (volgens de personen @ xtremeforums die hem uitgevoerd hebben)

mijn venice 3200+ wil iig niet hoger dan 274x9 of 240x10... ik verwacht dat hij met meer vcore wel hoger komt aangezien hij op 274x9,5 precies in windows tijdens het opstartgeluidje vastloopt net als hij dat doet op standaardsnelheid (200x10) bij vcore van 1,25 ;)
dat trok me vorige mobob namelijk wel (zon asrock geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65718

Heeft iemand problemen met een coldboot? Ik kan alleen systeem opstarten wanneer ik na powerswitch de resetknop indruk, anders niets! 'K heb een Opteron144@2565Mhz met C'n'Q ingeschakeld, werkt perfect.

Trouwens mobo gaat hoger dan 255Mhz 1T memtest86+ errors genereren.
Nog een edit: Een Thermaltake Big Typhoon past trouwens perfect op dit bordje, geen probleem.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 65718 op 04-01-2006 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:28
Die 1T-problemen zijn niet alleen bij dit bord. Ook hun NForce4-tegenhangers hebben er last van. Wat wel opvallend is, is dat het bijna altijd Asus is met dit probleem. Misschien blijven ze een soort basis-BIOS houden waar dit hardnekkig in zit weggestopt, want het probleem bestaat al bijna 2 jaar met hun meest recente borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Kakaroto schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:15:
Mooie post Frank. Ik hoop dat Asus inderdaad een BIOS uitbrengt om het CMD probleem op te lossen. Kom je trouwens nu wel hoger met 2T icm je Ballistix?
Dat weet ik dus niet want ik draaide me ballistix altijd T1 nooit op T2 getest op de DFI. Ik zal T2 wel eens op de asus proberen eens kijken of ik de 290 dan wel kan halen. Maar ik denk dat 240 T1 sneller is dan 290 T2.
Anoniem: 116646 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:59:
[...]

ik heb met die beta ook maar 1,55Volt echter zou het best kunnen dat die 1,65Volt wel mogelijk is met een X2 zoals ze bij anandtech gebruiken.
bij de asrock 939 dual2sata ofzo (die met agp EN pci-e ;) ) is dat ook het geval en komen venice-cores ook niet hoger dan 1,55 terwijl X2 cpu's dit wel kunnen...

je mag in de startpost ook wel opmerken dat cpuz de Vcore niet goed leest. hij houdt geen rekening met de overvolt-optie en leest hem dus fout. andere progs (meegeleverd progje en speedfan) lezen hem wel goed uit.

er is ook al een volt-mod voor gedaan die vrij eenvoudig was (volgens de personen @ xtremeforums die hem uitgevoerd hebben)

mijn venice 3200+ wil iig niet hoger dan 274x9 of 240x10... ik verwacht dat hij met meer vcore wel hoger komt aangezien hij op 274x9,5 precies in windows tijdens het opstartgeluidje vastloopt net als hij dat doet op standaardsnelheid (200x10) bij vcore van 1,25 ;)
dat trok me vorige mobob namelijk wel (zon asrock geval)
Ik zal de firstpost nog gaan aanpassen. Maar je hebt mischien gelijk over die X2. De 12e zou me X2 binnen komen dus dan kan ik het testen. En dat van cpu-z klopt ja die leest em niet echt goed uit. Maar ik heb ook gekeken met de Asus Probe II die geeft 1.50-1.52 stressed aan.
Anoniem: 65718 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 17:02:
Heeft iemand problemen met een coldboot? Ik kan alleen systeem opstarten wanneer ik na powerswitch de resetknop indruk, anders niets! 'K heb een Opteron144@2565Mhz met C'n'Q ingeschakeld, werkt perfect.

Trouwens mobo gaat hoger dan 255Mhz 1T memtest86+ errors genereren.
Jah kan kloppen 250 was hier nog clean. Athans in mem test windows was toen nog niet stabiel maar dat kan ook de cpu zijn.
The__Virus schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 17:12:
Die 1T-problemen zijn niet alleen bij dit bord. Ook hun NForce4-tegenhangers hebben er last van. Wat wel opvallend is, is dat het bijna altijd Asus is met dit probleem. Misschien blijven ze een soort basis-BIOS houden waar dit hardnekkig in zit weggestopt, want het probleem bestaat al bijna 2 jaar met hun meest recente borden.
Uhmm gelukkig dan maar dat ik niet die A8N32 heb gekocht. Ik was namelijk al bang dat die ook die T1 problemen zou hebben.

Maar dan is het dus weer terrug naar Abit :)

Want Asus = en blijft ANTI oc
DFI = een en al bugs en kinderziektes + quikfixes die niet goed gedaan zijn.

En ik wil gewoon een goed board hebben. Met ABit heb ik tot nu toe geen problemen gehad alleen ze hebben bv maar 2.9v voor de v-dimm nja daar heb ik met me ballistix geen last van. Als de rest nu maar eens goed werkt :) Maar ik wacht nog even tot de RD580 plankjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116646

Astennu schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 18:44:
Ik zal de firstpost nog gaan aanpassen. Maar je hebt mischien gelijk over die X2. De 12e zou me X2 binnen komen dus dan kan ik het testen. En dat van cpu-z klopt ja die leest em niet echt goed uit. Maar ik heb ook gekeken met de Asus Probe II die geeft 1.50-1.52 stressed aan.
Maar dan is het dus weer terrug naar Abit :)
bij mij zit asus probe stressed op 1,54-1,55... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 116646 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 22:40:
[...]

bij mij zit asus probe stressed op 1,54-1,55... :9
Uhmm hier dus niet :\ lekker dan :D maar me 12v lijn geeft ook al 11.88 aan. En ik heb een 550 watt coolermaster realpower. Zou toch goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
mijn 12v geeft 11,92 en ik heb een TT 480W truepower hmmz
3,3 =>3,42
5=>5,22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hoodlum77 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:04:
mijn 12v geeft 11,92 en ik heb een TT 480W truepower hmmz
3,3 =>3,42
5=>5,22
Is dat onder belasting met prime of zo ?

Want dan heb ik

+5V = 5.02
+3.3V = 3.30
+12V= 11.88

Bij de DFI was de 12V ook al wat lager. Op de molex meet ik netjes 12.01V alleen deze PSU heeft 3 12V rails dus dat is een beetje moeilijk te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat vinden jullie trouwens van de HD-audio? Ik vind het niet echt veel soeps.Ik dacht dat Intel's Azalia echt vette weergave had?! Ik denk met heimwee aan de Soundstorm-audio van de Nforce2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 65718 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:46:
Wat vinden jullie trouwens van de HD-audio? Ik vind het niet echt veel soeps.Ik dacht dat Intel's Azalia echt vette weergave had?! Ik denk met heimwee aan de Soundstorm-audio van de Nforce2!
Ghehe die Niet HD audio van de Ultra D die ik eerst had was ook niet echt geweldig. Deze heb ik niet getest want ik heb nu maar een X-Fi gekocht. Maar idd soundstorm was geweldig jammer dat het er niet meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb nog even met me plank zitten klooien.

Ik draai nu op 306x9= 2754 MHz Mem zat rond de 250 MHz en ik heb meer dan 7 uur prime gedaaid. En op 311 HTT ( cpu @ 2.8 ghz ) kon ik wel de cpu meer dan een uur prime'en alleen blend niet. Dus me geheugen wil daar al niet meer @ T1. Ik ga proberen of ik toch die 255 mhz stabiel kan krijgen maar ik denk niet dat memory voltage daar bij gaat helpen aangezien het bord de T1 problemen geeft.

Maar ik vind die 2.8 ghz niet slecht voor 1.52 volt :| op me DFI had ik voor 2850 1.65 nodig. Ik denk dat ik dat nu makkelijk met 1.6 kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stel de vraag nog eens: Heeft iemand problemen met een coldboot? Ik kan alleen systeem opstarten wanneer ik na powerswitch de resetknop indruk, anders niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 65718 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:45:
Stel de vraag nog eens: Heeft iemand problemen met een coldboot? Ik kan alleen systeem opstarten wanneer ik na powerswitch de resetknop indruk, anders niets!
Heb ik geen last van. Wat voor een HTT draai je ? en welke bios. ? Ik weet wel dat de beta bios het wel had. Met 0309 heb ik er geen last van.

0402 is btw uit :

http://dlsvr01.asus.com/p...t939/A8R-MVP/a8rm0402.zip

Description A8R-MVP BIOS version 0402
Support RAID5 function (Installing RAID5, ULI SATA RAID driver version 1.0.5.2a must be used).

Er is niet veel gefixt. Dus ik denk dat de v-core bug en T1 bug er nog in zitten maar ik ga het testen.

Nieuwe Raid drivers v1.0.5.2a :

Description ULi Chipset Driver version 1.0.5.2a
ULi M1575 Chipset Driver V1.0.5.2a for Windows 2000/XP/2003 and Windows 64bit XP/2003.(WHQL)

http://dlsvr01.asus.com/p...A8R-MVP/ULI_SATA1052a.zip

En Nieuwe Chipset drivers van ULi zelf v2.13 :

ftp://www.uli.com.tw/driver/Integrated213.zip

Edit:

De nieuwe bios heeft geen T1 problemen of v-core problemen gefixt.

[ Voor 24% gewijzigd door Astennu op 08-01-2006 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
Heeft het updaten van je Riad drivers geen gevolgen voor je raid setup??

1e systeem voor mij in RAID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hoodlum77 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 19:14:
Heeft het updaten van je Riad drivers geen gevolgen voor je raid setup??

1e systeem voor mij in RAID
Nope Raid drivers niet. Raid bios kan soms wel hoeft ook niet eens altijd. Maar dan word dat er ook bij vermeld als dat het geval is. Maar raid drivers niet.

Ik ben ook op het Asus forum bezig om mijn v-core en T1 probleem neer te leggen. Maar daar zeggen sommige ook al dat de borden waarschijnlijk niet veel meer volt kunnen dan 1.5 en dat daarom geen 1.65 word aangeboden. Sommige hebben met mods wel meer berijkt maar ik heb eigenlijk geen zin om te modden want dan is me garantie ook weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
Ik heb nu steeds vaker rare uitschieters op voltage.

me 3,3 staat nu op 3,42
en de 5 was gedropt naar 4,16!!!!

Op me oude bordje DFI NF2 nooit ergens last van.\

Voeding is een Thermaltake Total Wats Viewer 480W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hoodlum77 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 23:34:
Ik heb nu steeds vaker rare uitschieters op voltage.

me 3,3 staat nu op 3,42
en de 5 was gedropt naar 4,16!!!!

Op me oude bordje DFI NF2 nooit ergens last van.\

Voeding is een Thermaltake Total Wats Viewer 480W
Neeh ik begin idd ook het gevoel te krijgen dat dit board qua voltages alles behalve stabiel is. Ik ben nu ook aan het twijfelen wat te doen. Om deze eventueel terrug te brengen en een andere te kopen. Alleen welke. Ik wil niet meer terrug naar DFI met alle bugs die die planken hebben. Maar Asus is ook niets. En ik wil eigenlijk ook geen NF4 chipset omdat daar bugs in zitten. waardoor je datacorruptie kan krijgen. Dus ik wil eigenlijk een RD580 mobo maar die zijn nog wel een maandje of 2 weg. En om nu een mobo van 200 euro te kopen is ook weer zo iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12592

Hmmmzzz, nu ik het lees dat A8R-MVP niet veel soeps is ondanks de lovende kritieken van verschillende testsites ben ik van geloof afgestapt om juist deze niet te nemen. Zit ik nu wel met een dillema om welke bord te nemen voor leuke overklokprestaties die stabiel moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 12592 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 10:23:
Hmmmzzz, nu ik het lees dat A8R-MVP niet veel soeps is ondanks de lovende kritieken van verschillende testsites ben ik van geloof afgestapt om juist deze niet te nemen. Zit ik nu wel met een dillema om welke bord te nemen voor leuke overklokprestaties die stabiel moet zijn...
Idd niet kopen. Mijne gaat terrug. Asus heeft gemeld geen support te geven over het v-core probleem. Dat is wat hun betreft CLOSED!. Dat krijg je te horen als je hun er over mailt.

Echter hebben clawhammer cpu's al 1.55v nodig en het bord heeft maar net 1.5 volt. Dit is dus een schande !!

Dus hopen dat de Abit AT8 een beetje volt leverbaar is. Deze zal zerkers beter worden in dat opzicht. En heeft ook een ULi southbridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
Ik houd het nog wel even vol met deze, zodra de nieuwe Ati chips komen met +/- 2 mnd zal ik overstappen.

Kan ik gelijk crossfire draaien zonder een verplichte mastercard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hoodlum77 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 20:47:
Ik houd het nog wel even vol met deze, zodra de nieuwe Ati chips komen met +/- 2 mnd zal ik overstappen.

Kan ik gelijk crossfire draaien zonder een verplichte mastercard
Ik denk dat ik hetzelfde ga proberen ookal erger ik me door aan die T1 problemen. Ik denk dat ik er gewoon een v-core mod op gooi zodat ik teminste me 2850 mhz nog kan draaien. Dat me ram niet zo goed loopt okeey maar dat ook me cpu met 200 mhz omlaag is gegaan vind ik niet acceptabel.

Ik ga dus mooi kijken voor een DFI, Abit of Epox moederbord. DFI moet je wel goed opletten daar willen nog wel eens wat dingen goed fout zitten. Maar Abit maakt meestal erg goede borden en brengen ook veel bios updates uit. + dat uGuru is echt geweldig om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Astennu schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:22:
[...]

Ik denk dat ik hetzelfde ga proberen ookal erger ik me door aan die T1 problemen. Ik denk dat ik er gewoon een v-core mod op gooi zodat ik teminste me 2850 mhz nog kan draaien. Dat me ram niet zo goed loopt okeey maar dat ook me cpu met 200 mhz omlaag is gegaan vind ik niet acceptabel.

Ik ga dus mooi kijken voor een DFI, Abit of Epox moederbord. DFI moet je wel goed opletten daar willen nog wel eens wat dingen goed fout zitten. Maar Abit maakt meestal erg goede borden en brengen ook veel bios updates uit. + dat uGuru is echt geweldig om mee te werken.
Yep hopenlijk komen er goede bugvrije R580 borden uit zodat ik een x850 mastercard kan aanschaffen en deze lekker kan combineren met de Gto2 :9

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
El Snorro schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:29:
[...]

Yep hopenlijk komen er goede bugvrije R580 borden uit zodat ik een x850 mastercard kan aanschaffen en deze lekker kan combineren met de Gto2 :9
UHmm X850 Cf ? beetje outdated he :D maar idd wel leuk :D Maar de RD580 zou een erg goede clocker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
El Snorro schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:29:
[...]

Wat ik begreep is dat je met de R580 geen mastercard meer ndog hebt, dus kan je gewoon een andere GTO2 ernaast draaien das mijn intentie in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hoodlum77 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 23:01:
[...]

Wat ik begreep is dat je met de R580 geen mastercard meer ndog hebt, dus kan je gewoon een andere GTO2 ernaast draaien das mijn intentie in ieder geval
R580 en R480 gaan niet samen R520 mischien nog wel maar ik denk niet dat je een SM 3.0 kaart aan een SM 2.0 kaart.

Of bedoel je de RD580 ? Dat is namelijk de moederbord Chip. Er komt ook een SD600 opelijk is deze dit keer wel bug vrij aangezien ULi sinds kort van Nvidia is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Plank is zo juist overleden:

Hij wil geen raid array's meer zien. En zegt dat de Raid 0 niet in orde is. En de Hd's zijn zekers nog goed. Dingen zijn pas 1 maand oud. en wel vaag dat 4 hd's het niet meer doen.

Dus deze gaat terrug. En ik denk ook geen Asus meer dan maar weer een DFI Ultra D tot aan de RD580 planken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
DFI

The most significant new item at DFI could not be photographed, since it is still under NDA. We can, however, tell you that DFI will be producing a top-end ATI RD580 Socket 939 motherboard for dual x16 Crossfire. This time around, DFI is using the excellent ULi M1575 south bridge with competitive USB performance and SATA2 3Gb/sec with full support for NCQ. DFI expects to ship the new RD580 at the time of the ATI launch in mid to late February.

DFI also plans one more revision to their just-released nF4 Expert. The new board will provide further improvements to the overclocking capabilities of their nF4 Expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165535

Sinds een paar weken heb ik dit bord ook in gebruik en het werkte prima.
Totdat ik besloot om naast mijn 2x512mb mushkin pc3500 geheugen ander geheugen te plaatsen.
Bij de hcc had ik een 1gb reepje van corsair ofzo op de kop getikt, maar binnen het kwartier na het installeren ervan in mn pc liep het eerste programma al klem. Ik heb wat verschillende mem speeds geprobeerd en wat timings, maar niets mocht baten, dus heb ik het geheugending maar weer terug gebracht.

Nu heb ik ander geheugen gekocht (2x512 ocz 3200 rev2 spul) en heb wederom hetzelfde probleem.
Heeft iemand hier een idee waar het aan kan liggen?
Op het moederbord heb ik vandaag de nieuwste bios geflashed, maar dat hielp ook niet.
Met memtest86+ liep hij heel vaak aan het eind van test5 klem. 1 keer had ik zelfs 32000 fouten achter elkaar O.o

Ligt dit eraan dat mushkin geen ander merk naast zich duld, of is mn moederbord gewoon gaar?
De plaats van een enkele set van 2x512 geheugen maakt trouwens niet uit, elk slot werkt prima.

edit:
Misschien wel handig om ook meteen mn eigen overclock resultaten erbij te zetten :)
Mijn opteron 146 doet met die mushkin reepjes 255x10. Dat is met het geheugen omlaag geschaald naar 166 het hoogst haalbare (218mhz geheugen effectief)
Van het ocz geheugen verwachtte ik iets meer, maar veel verder dan 265 was ook niet stabiel te krijgen.
Toch een leuke 550-650 mhz winst, reken maar uit je winst :)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 165535 op 11-01-2006 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
Is er bij iemand bekend wat de temps zijn van de NB/SB??

Zal extra koeling nodig zijn? ik heb nog zo een blauwe zalman NB koeler liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 165535 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:21:
Sinds een paar weken heb ik dit bord ook in gebruik en het werkte prima.
Totdat ik besloot om naast mijn 2x512mb mushkin pc3500 geheugen ander geheugen te plaatsen.
Bij de hcc had ik een 1gb reepje van corsair ofzo op de kop getikt, maar binnen het kwartier na het installeren ervan in mn pc liep het eerste programma al klem. Ik heb wat verschillende mem speeds geprobeerd en wat timings, maar niets mocht baten, dus heb ik het geheugending maar weer terug gebracht.

Nu heb ik ander geheugen gekocht (2x512 ocz 3200 rev2 spul) en heb wederom hetzelfde probleem.
Heeft iemand hier een idee waar het aan kan liggen?
Op het moederbord heb ik vandaag de nieuwste bios geflashed, maar dat hielp ook niet.
Met memtest86+ liep hij heel vaak aan het eind van test5 klem. 1 keer had ik zelfs 32000 fouten achter elkaar O.o

Ligt dit eraan dat mushkin geen ander merk naast zich duld, of is mn moederbord gewoon gaar?
De plaats van een enkele set van 2x512 geheugen maakt trouwens niet uit, elk slot werkt prima.

edit:
Misschien wel handig om ook meteen mn eigen overclock resultaten erbij te zetten :)
Mijn opteron 146 doet met die mushkin reepjes 255x10. Dat is met het geheugen omlaag geschaald naar 166 het hoogst haalbare (218mhz geheugen effectief)
Van het ocz geheugen verwachtte ik iets meer, maar veel verder dan 265 was ook niet stabiel te krijgen.
Toch een leuke 550-650 mhz winst, reken maar uit je winst :)
Waarschijnlijk omdat de T1 timings gebruikt. Op dit mobo kan dat gewoon niet. Dan krijg je fouten. Probeer eens alles op Auto te draaien zonder oc.
Hoodlum77 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:11:
Is er bij iemand bekend wat de temps zijn van de NB/SB??

Zal extra koeling nodig zijn? ik heb nog zo een blauwe zalman NB koeler liggen.
SB wordt volgens mij warmer dan de NB. Extra cooling is niet nodig kan wel voor wat extra HTT oc.

En me moederbord was niet dood. Ik heb een nieuwe A8R-MVP gekocht maar nog steeds kan ik niet bij die raid array komen. Ik heb nu ULi gemaild wat ik moet die data terrug hebben. In windows krijg ik de melding dat disk 2 er niet is. Maar hij ziet me E schijf wel gewoon met 400 GB kan er alleen niet meer op komen. Ook het ULi programma ziet 2 hd's alleen kan ik ze daar alleen opnieuw toevoegen aan een nieuwe raid alleen dan ben ik me data kwijt. Dus ik hoop dat er een recovery utility is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165535

Astennu schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:06:
[...]

Waarschijnlijk omdat de T1 timings gebruikt. Op dit mobo kan dat gewoon niet. Dan krijg je fouten. Probeer eens alles op Auto te draaien zonder oc.
Timings van dat mushkin geheugen zijn niet zo heel geweldig, maar ik ben wat verder gaan testen en het blijkt dus dat mushkin gewoon geen enkel soort ander geheugen naast zich tolereert. Alles op auto zonder o/c maakte trouwens niet veel uit. Memtest86+ gaf weliswaar geen fouten meer, toch liep de demo van trackmania sunrise na een race of 2 steeds vast. Die demo blijkt perfect te zijn om stabiliteit van je pc te testen :) Als het spel niet binnen 3 races terug op je desktop zit, is je pc stabiel zo lijkt het, hehe.

Uit een andere pc had ik ook even twee andere 512 reepjes gesloopt en samen met die nieuwe ocz werkte het allemaal als een trein, behalve dan dat dat oude geheugen niet hoger dan 100 mhz wilde draaien.

Eens kijken of ik ander geheugen kan scoren om dat muskin te vervangen :) En wie weet kom ik dan ook over de 265 fsb heen voor de cpu.

Oja, misschien nog wel een interessant puntje voor sommigen hier:
In mijn oude pc setup had ik altijd een extra IDE controller in een pci slot zitten, maar op een of andere manier heeft de a8r mvp niet in de gaten dat die kaart in je pc zit. Geen extra ide bios, geen extra harddisk in windows. Helaas, dan maar overschakelen naar sata =)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 165535 op 13-01-2006 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Laatst online: 14:41
Wil dit plankje gaan aanschaffen, maar vraag me af of speedfan (www.almico.com) ondersteund wordt op CPUfan of sysfan aansluiting. Speedfan gebruik ik altijd omdat bij OC-en Q&Q niet werkt.

Kan een van de eigenaren hier iets meer over vertellen?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Laatst online: 15:29
Astennu schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:40:
[...]

Idd niet kopen. Mijne gaat terrug. Asus heeft gemeld geen support te geven over het v-core probleem. Dat is wat hun betreft CLOSED!. Dat krijg je te horen als je hun er over mailt.

Echter hebben clawhammer cpu's al 1.55v nodig en het bord heeft maar net 1.5 volt. Dit is dus een schande !!

Dus hopen dat de Abit AT8 een beetje volt leverbaar is. Deze zal zerkers beter worden in dat opzicht. En heeft ook een ULi southbridge.
Erg jammer dat jouw bord nu al defecten vertoond. Ik denk dat Uli mailen niet veel opbrengt, maar je kan het inderdaad proberen.
V-core en andere bios volt gerelateerde problemen hoef je trouwens ook niet eens te proberen bij Asus. Bijna alle, nouja zeg maar gewoon alle moederbord fabrikanten geven geen support op het gebied van overvolting, zelfs DFI niet!

Ik zou gewoon weer voor een DFI NF4 Ultra-D gaan of als je wilt wachten de nieuwe Expert.
Geloof mij, heb veel borden gehad en DFI is echt de beste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-02 09:41
Gisteren even wat bruut gekeken wat de CPU aankan, het geheugen onder zijn kunnen gedraaid om het te bereiken maar ik kwam voorlopig op:

Opteron 146 1.45 (geen overvolt gebruikt) 280*10 2.8ghz, dit haalde hij ook op een DFI moederbord, ik weet niet of hij prime stabiel is, ga er vanuit van wel aangezien hij op die DFI ook stabiel was. Misschien zit er nog wel iets meer in maar het was tijd om te slapen. Vanavond ff kijken of hij stabiel blijft en of hij niet te warm wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
dirkdirk schreef op zondag 15 januari 2006 @ 22:50:
Wil dit plankje gaan aanschaffen, maar vraag me af of speedfan (www.almico.com) ondersteund wordt op CPUfan of sysfan aansluiting. Speedfan gebruik ik altijd omdat bij OC-en Q&Q niet werkt.
Hmm, heb na lang searchen uiteindelijk (via alltheweb.com) deze thread op Anandtech gevonden:
http://forums.anandtech.c...catid=29&threadid=1758794
Waar member Ryan Norton aangeeft dat alle connectors ondersteund worden. :9~ Kan iemand hier dat bevestigen? Zo ja, dan ga ik em halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
Bij mij werkt speedfan voor de cpu, de andere fans zitten niet op mijn boord aangesloten maar via mijn Baybus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnelis
Om terug te komen op mijn post van gisteren.

2.8ghz is het maximale wat ik er stabiel uit kan halen en het geheugen (GEIL Ultra X) komt op 233mhz cas 2.2.2.5.

Ben uiterst tevreden over dit bordje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eisenhower
  • Laatst online: 21-04 21:27
De Geil Ultra X 400 met zilvere heatspreaders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

www.xtremesystems.org

vcore-mod is realiteit :) :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 65718 op 17-01-2006 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnelis
Eisenhower schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:47:
De Geil Ultra X 400 met zilvere heatspreaders?
Ja die ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eisenhower
Ik heb onlangs de A8R-MVP aangeschaft, samen met een opteron 144 + 1gig geil ultra x 2.2.2.5.

Dit liep vanaf het begin al slecht, sudden reboots e.d.

Uiteraard liet ik het hierbij niet zitten dus ging ik kijken waar het aan kon liggen, ik heb een andere voeding geprobeerd, een andere videokaart, ander geheugen, andere processor, maar hij is niet stabiel te krijgen. Terwijl de reboots gewoon random komen. Geen BSOD / Foutmelding, niets!

Ik ben dus bang dat ik mijn moederbord mag gaan RMA'en (gekocht vorige maand bij cool-prices) aangezien hij gewoonweg niet stabiel is te krijgen. Hij herkent mijn ram niet met cpu z (via tabblad SPD) en enige fanspeeds van de CPU fan / power fan wilt hij ook niet uitlezen via everest.

Wat denkt de mede tweaker over dit probleem? Duidelijk geval van RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnelis
Ik heb dezelfde combinatie (alleen dan een Opteron 146), en in CpuZ zie ik ook niet welk ram ik heb (alleen 512mb in slot 1 en 2). Maar verder is mijn systeem super stabiel, ik heb wel wat stabiliteitsproblemen gehad, maar dat was denk ik omdat het geheugen te ver gepushed werd onder standaard voltage.

Ik heb het voltage verhoogd tot 3.2v, de geheugen frequentie (in het geheugen menutje) op 133 gezet en gekeken hoe ver ik kwam met de cpu, daarna het geheugen verhoogd tot 166 (als ik me niet vergis). En mijn systeem draait gewoon 100% stabiel (geheugen draait nu 233.5mhz @ 2.2.2.5

Had je het probleem trouwens met overclocken of ook al @ stock speeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eisenhower
met beide, ik heb het geheugen op 133 gezet met stock voltages (2.6V) en toen 3:2 gedraaid (300x9) op 2.2.2.5

Ik ga nu even bekijken hoe het allemaal draait op 3.2V onder 133 (300x9). Als het daarna nog reboot dan denk ik dat ik maar eens contact op ga nemen met Cool-Prices voor een eventuele RMA afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je al eens memtest86+ geprobeerd? Heb je bij de zelfde HTT al of je mem-divider of je timings losser gezet?

Mijn Opteron144 en 2x512MB Twinmos PC3500 draait stabiel op 2700(300x9)@1.47Volts en mem@166= 254Mhz 2.5-3-3-8 2T.

Ik heb trouwens de voltage mod uitgevoerd, maar verhoging van Vcore maakt niets uit. Volgens mij krijg ik errors in Prime omdat HTT aaan zijn max zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eisenhower
Ik heb Memtest86 meerdere keren uitgevoerd en geen fouten, ik heb nu 300x9 op 133 3:2 met een ddr voltage van 3.2 op de geil ultra X, ik ga kijken of dit enigszins meer stabiliteit geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je een beetje zware voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eisenhower
yup, een Tagan 420Watt voeding.

Er hangt 1HD aan, een S-ata 120gig WDC + 1 DVD RW.

Aan de voeding ligt het niet, ik heb al een andere voeding gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eisenhower
Kingnelis,

Ligt het aan mij of leest everest ook geen CPU graden uit? Het asus probe programmatje doet dit namelijk weer wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnelis
Ik heb alleen Asus Probe gebruikt, meestal ook weinig behoefte om continu de temperatuur uit te lezen. En als ik het een keer doe dan doe ik het met probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook gezeik met 'cold boot bug'. Tot ongeveer 260Mhz HTT wil systeem cold booten, daarna gezeik; resets, in bios eerst HTT op 200Mhz zetten, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-04 21:59
Aloha,!

Ben al de hele dag op zoek naar een goed crossfire mobo, heb die van DFI eens bekeken en reviews gelezen maar daar werd al gezegd dat de SATA en USB snelheid zwaar tegenviel ...
En aangezien ik voor m'n toekomstige X1900 XTX een goed en snel mobo wil hebben lijkt deze me wel geschikt ... aangezien er weinig andere crossfire moederborden zijn met Socket 939.

Mijn vraag is dus eigenlijk of dit moederbord voor mijn pc geschikt zou zijn, ik moet over ~1 jaar toch wel een 2de 1900 erbij kunnen doen. Qua overclocken kom ik verder alleen maar aan de CPU (Voltage/FSB), dus geen gerotzooi aan DDR Voltage (wel de DDR freq 133 166 200 etc.).

Over heeft iemand misschien nog andere aanraders ... of is dit het beste (overall) moederbord met Crossfire ... ??

Grtz,
EyeWitness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nou neem dit mobo niet !!!

Gister me Opteron 165 er op gegooit want denk je max v-core van 1.45 :\ kom op wat is dit voor een zooi !!!

Hopen dat die RD580 mobo's snel komen dan kan ik deze het raam uit smijten. Damm nog nooit zo een slecht mobo gehad. ( laatste keer dat ik een Asus gekocht heb ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:59

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

1,45v voor opties, heb je er ook al eens x2 in gehad, krijg die meer juice?

Zit zelf met a8n-e en ervaar zelfde (asusrelated :? ) problemen, vcore max 1,55v t1 bug en dergelijke, maar kan met de 11x multi toch onder 245htt blijven, maar zat ook aan de dual optie of X2 te denken. Maar meen juist in dit topic gelezen te hebben dat de x2's weer wat meer prik krijgen, maar de (dual) opties nog weer minder?! 8)7

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
sain onez schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 12:40:
1,45v voor opties, heb je er ook al eens x2 in gehad, krijg die meer juice?

Zit zelf met a8n-e en ervaar zelfde (asusrelated :? ) problemen, vcore max 1,55v t1 bug en dergelijke, maar kan met de 11x multi toch onder 245htt blijven, maar zat ook aan de dual optie of X2 te denken. Maar meen juist in dit topic gelezen te hebben dat de x2's weer wat meer prik krijgen, maar de (dual) opties nog weer minder?! 8)7
Ik heb geen X2. Die zijn veel duurder. Maar dit is een 2x 1 mb cpu. Me Venice deed max 1.52v :\.

Op een DFi kun je elke cpu 1.8v geven als je dat wilt. Moet je niet doen maar het kan wel :D Zelfs de shuttle van me broer kan op elke cpu 1.7v zetten. En die dingen staan nou niet bekend als overclockers.

Dus ik denk echt dat het aan asus ligt. Met Abit en DFi planken heb ik dit soort T1 problemen nooit gehad. Msi trouwens ook niet werkte ook altijd goed. Dus me volgende mobo wordt toch echt weer een Abit of DFi. Als ik jou was zou ik eens naar het Crossfire mobo van MSI kijken of de ABIT AT8. Zelf wil ik nu perse de RD580 chipset hebben want ik wil weer even vooruit kunnen.

[ Voor 19% gewijzigd door Astennu op 03-02-2006 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eisenhower
Mijn mobo is RMA gegaan naar cool-prices, ik ben benieuwd wat ze ermee gaan doen.. Dit is trouwens de eerste en laatste keer dat ik Asus ben gegaan! Voortaan maar weer mooi DFI =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Eisenhower schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 19:33:
Mijn mobo is RMA gegaan naar cool-prices, ik ben benieuwd wat ze ermee gaan doen.. Dit is trouwens de eerste en laatste keer dat ik Asus ben gegaan! Voortaan maar weer mooi DFI =)
Ole nog een :D

IK heb Pics van de Abit AT8 X32 gezien wordt een mooi plankje volgens mij niet al te duur en heeft de RD580 chipset :P

Het wordt voor mij die of de DFi versie. Gebruiken bijde dezelfde NB en SB evenals de Asus alleen die moet ik niet meer. Want het wordt waarschijlijk dezelfde PCB als bij de huidige alleen met kleine aanpassingen. Voorspeld niet veel goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12592

Toevallig een link van die pics? :P
Verder moet je ook in je achterhoofd houden dat Abit onlangs overgenomen is, wat wil ik daarmee zeggen: dat de support misschien minder wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-04 17:52
ik had vroeger een AGP mobo, maar nu PCI-E.. als ik ver OC krijg ik artifacts.. vroeger lag dit aan AGP/PCI lock.. zit zo iets dergelijks ook op een PCI-e mobo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben geen gamer. Maar artifacts komen volgens mij doordat het geheugen van je VGA te ver is opgeschroefd.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 65718 op 09-02-2006 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Laatst online: 23-04 13:08
Ik ben nu ook de eigenaar van dit bordje nadat ik mijn A8N-E gesloopt had :(
Ik maak maar ff een vergelijking met mijn A8N-E.
Op dit moment heb ik BIOS 0201.

Op de een of andere manier wil hij niet echt goed overclocken:

- Mijn default overclock werkt wel prima: 3000+ @ 2.2 GHz: HTT:244, RAM@5/6 dus weer 200MHz en HTT @ 800 (ik neem aan dat dit HTT x4 is)

- A8N-E kon vrij probleemloos met veel slechtere cooling 2.5GHz @280HTT @1.4V(dit was wel de limiet) (ik had matige Spire cooling @ load @ 2.5GHz 52 graden)

- Nu heb ik een Arctic Freezer 64 Pro @load @2.2GHz 40 graden, toch kan ik met dit bordje nieteens 265HTT halen :? ik kon niet eens het bios meer in en moest het batterijtje uit het mobo halen om weer in het bios te komen ;( . Het geheugen staat dan op 2T.

Zijn er ideeen om verder te kunnen overclocken? Misschien een nieuw BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
mdcobra schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 10:54:
Ik ben nu ook de eigenaar van dit bordje nadat ik mijn A8N-E gesloopt had :(
Ik maak maar ff een vergelijking met mijn A8N-E.
Op dit moment heb ik BIOS 0201.

Op de een of andere manier wil hij niet echt goed overclocken:

- Mijn default overclock werkt wel prima: 3000+ @ 2.2 GHz: HTT:244, RAM@5/6 dus weer 200MHz en HTT @ 800 (ik neem aan dat dit HTT x4 is)

- A8N-E kon vrij probleemloos met veel slechtere cooling 2.5GHz @280HTT @1.4V(dit was wel de limiet) (ik had matige Spire cooling @ load @ 2.5GHz 52 graden)

- Nu heb ik een Arctic Freezer 64 Pro @load @2.2GHz 40 graden, toch kan ik met dit bordje nieteens 265HTT halen :? ik kon niet eens het bios meer in en moest het batterijtje uit het mobo halen om weer in het bios te komen ;( . Het geheugen staat dan op 2T.

Zijn er ideeen om verder te kunnen overclocken? Misschien een nieuw BIOS?
0402 is al lang uit official zelfs. Bij mij maakte het niet veel maar ik draai gewoon 290 HTT. Alleen je kunt met deze plank geen T1 dus gebruik T2 om hoog te komen. Bij T1 kom je de 250 mhz nog niet eens over.

• mdcobra
Ik heb gisteravond Bios 0402 erin gezet, helaas heeft het niks geholpen voor het overclocken.
Met het geheugen op 176MHz@2T (2/3) en HTT 265 en & HTTx3 kom ik windows nog steeds niet in (directe vastloper) ik kon nog wel het bios inkomen om weer terug te clocken. Ik snap niet waarom ik niet verder kan komen 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door mdcobra op 16-02-2006 18:32 ]

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-04 09:26
Heb sinds afgelopen weekend ook dit bordje, ben er alleen nog niet super tevreden over. Wil gaan overklokken en heb vooraf prime95 gedraaid, echter geeft deze na 2 test al een foutmelding (iets van expected <0.4 test returned 0.4576....) Tevens klapt #Dmark05 er ook telkens uit. Ben al aan het puzzelen waar dit aan kan liggen maar kom er niet echt uit. Ligt het aan het geheugen of zou mijn PSU te zwak zijn???

zie signature voor specs.

[ Voor 15% gewijzigd door f4stf0rw4rd op 16-02-2006 10:35 ]

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• Eisenhower
Defineer eruit klappen?! Sudden Reboots, BSOD's? of gewoon programma's die met een fatal error stoppen?

• f4stf0rw4rd
Eisenhower schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 11:51:
Defineer eruit klappen?! Sudden Reboots, BSOD's? of gewoon programma's die met een fatal error stoppen?
In ieder geval geen BSOD's. Meestal is het een fatal error. Spontane reboot heb ik slechts 1 maal gehad. Games blijven na een aantal minuten gamen hangen, constant is dit niet. De ene keer duurt het 5 minuten, de andere keer drie kwartier. Overheating is het daarom denk ik niet.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Je zal je DLT ook op 600Mhz (3X) moeten zetten. De mijne draait op HTT 300Mhz zonder enig probleem 3X300= 900. Je moet het onder de 1000 houden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Jah idd dat heb ik ook ik kan met die X3 wel gewoon tot 300 komen. En vastlopers had ik ook maar dat kwam allemaal door de T1 timings die ik wou en het bord niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nou mensen 2e poging voor asus: A8R32-MVP Deluxe:

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2697&p=2

Océn doet i goed 300 HTT @ 5x mult. en 322 @ 4x. heel wat anders dan de 300x3 van de huidige A8R.

Verder een goede nerwerkt controller dit keer die via de PCI E bus loopt. En 8 Channel Audio. 6x Sata II. En werkende T1 Timings !!!!. V-core werkt nog op dezelfde manier. Alleen je kunt nu altijd 0.2 volt meer geven volgens de revieuw. Dus dan wordt het 1.45v + 0.2 ( Dit keer echt ) Zou 1.65v zijn voor je venice. Dit keer kun je dus ook echt kiezen bij CPU overvolt tussen 0.1 en 0.2 meer. Eerst was het aan of uit. Verder kun je nu ook het NB voltage instellen. Dit is wel mooi want dan kun je mischien wel meer halen dan 300X5.

Nu nog ff afwachten wat ABiT en DFi gaan brengen. Want dit mobo wordt in ieder geval duur. Zal wel 190 euro gaan kosten.

En wat heel jammer is is dat het board maar 3 Phase power heeft. TOV 8 Phase van de A8N32 Deluxe. De DFi planken hebben meestl 4 phase power. Dus voor de Echte overclocker is dit niet het perfecte bord.

[ Voor 17% gewijzigd door Astennu op 17-02-2006 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
De review is verwijderd omdat het bord nog onder NDA is geloof ik.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Ik dacht vannavond dus ff lekker Battlefield 2 te gaan spelen 8)
Maar helaas, telkens +- een half uur gamen en dan kreeg ik een vastloper :r
Vastloper in de zin van een reset.
Na de eerste vastloper heb ik alles @ stock speed gezet en @2T maar helaas :(
Heeft iemand ideeen over de oorzaak? Ik ga vannacht 3dmark 2003 laten lopen.

Ok 3dmark 03 en 05 lopen dus ook regelmatig vast. Het heeft in ieder geval niks met overclocken te maken omdat ik alles nu stock draai.

[ Voor 23% gewijzigd door mdcobra op 18-02-2006 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
El Snorro schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 19:07:
[...]

De review is verwijderd omdat het bord nog onder NDA is geloof ik.
Hij staat ook op de asus site zelf. Maar ik vond het al raar omdat de Express 3200 nog niet uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
mdcobra schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 01:27:
Ik dacht vannavond dus ff lekker Battlefield 2 te gaan spelen 8)
Maar helaas, telkens +- een half uur gamen en dan kreeg ik een vastloper :r
Vastloper in de zin van een reset.
Na de eerste vastloper heb ik alles @ stock speed gezet en @2T maar helaas :(
Heeft iemand ideeen over de oorzaak? Ik ga vannacht 3dmark 2003 laten lopen.

Ok 3dmark 03 en 05 lopen dus ook regelmatig vast. Het heeft in ieder geval niks met overclocken te maken omdat ik alles nu stock draai.
Heb dezelfde problemen, denk dat het zelf aan mijn voeding of mobo ligt. heb nu een 350W voeding, heb geen idee of dit voldoende is. voor config zie sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Zeer waarschijnlijk is je voeding krachtig genoeg, Nexus voedingen zijn prima dingen. Ook mijn voeding is krachtig zat (450W Antec).
3DMark leek bij mij zonder geluid niet vast te lopen, met geluid in ieder geval veel sneller. Dit had ik verholpen door de Soundmax drivers te de-installeren. Alleen blijft BF2 vastlopen en ook cold boots werken soms niet goed. Ik heb nu genoeg "lol" aan dit bordje beleeft :r
Hij gaat RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
@ mdcobra:

ga vanavond eens kijken hoe mij voltages het doen bij belasting van het systeem, anders ben ik ook bang dat mijn mobo-tje ook RMA gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
mdcobra schreef op zondag 19 februari 2006 @ 18:20:
Zeer waarschijnlijk is je voeding krachtig genoeg, Nexus voedingen zijn prima dingen. Ook mijn voeding is krachtig zat (450W Antec).
3DMark leek bij mij zonder geluid niet vast te lopen, met geluid in ieder geval veel sneller. Dit had ik verholpen door de Soundmax drivers te de-installeren. Alleen blijft BF2 vastlopen en ook cold boots werken soms niet goed. Ik heb nu genoeg "lol" aan dit bordje beleeft :r
Hij gaat RMA.
Het zijn echt bagger dingen. Ik zou eens naar de AT8 van Abit kijken. Of even wachten op de AT8 X32 met RD580.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
Ok, ff getest onder load van Atitool (search for artifacts) en sp2004. 12 volts lijn dropt naar 11.74 tot 11.79 :o . Volgens mij is dit vrij veel. toch tijd voor een nieuwe PSU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
f4stf0rw4rd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 19:25:
Ok, ff getest onder load van Atitool (search for artifacts) en sp2004. 12 volts lijn dropt naar 11.74 tot 11.79 :o . Volgens mij is dit vrij veel. toch tijd voor een nieuwe PSU?
Nope is het moederbord. Mijn Coolermaster realpower 550 watt geeft ook 11.79 onder load. Die sensor is brak denk ik.

Van morgen kreeg ik me pc niet maar aan de gang :? ding heeft een week op deze settings ghelopen en ineens wil i niet meer. Lijkt weer op memory problemen. Eerst fouten dan blue screens.

Ik ben echt blij als ik van dit rampe ding af ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-02 22:34

Pan

Ik heb dit bord nu een maand, maar van begins af aan heb ik problemen met de SPDIF uitgang. Bij het luisteren naar muziek en het kijken van films hapert het geluid namelijk sporadisch. Dit is niet het geval bij de analoge aansluitingen.

Ik heb al verscheidene drivers geprobeerd, helaas zonder succes. Momenteel zijn de audio drivers geinstalleerd die komen bij de ULI chipset drivers 2.13.

Ook krijg ik regelmatig een BSOD, waarbij het bestand senfilt.sys (behoort volgens google bij de geluidskaart, is nl. een audiofilter) wordt aangemerkt als de schuldige.

Bios versie:0402
windows xp sp2 pro met alle updates
ULI chipset drivers 2.13

GigaByte X48-Ds5, Q6600 @3250mhz, Ati 3870, 4x1024mb DDR2, 2x Samsung F1 1 tb hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
Ik krijg het bord na 3 maanden nog steeds niet stabiel. Af en toe reboots tijdens gamen. Een niet werkende USB muis, moet ik stekker usb in en uit doen.

Allemaal vage klachten.

Ik wacht even de gebruikerservaringen af van de A8R32 en dan g aik die halen.Ik vertrouw in ieder geval niet meer op de reviews van bijv. Anandtech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169740

Iedereen die problemen heeft met de A8R(32)-MVP lees dit:

http://www.driverheaven.net/#news100818

Of op het asus forum onder dit type moederboard,

Samengevat: het via driverheaven.net blijkt dus dat asus van de problemen op de hoogte is, en dat er vandaag?!/morgen een bios versie 0311 uit komt.

Ik heb zelf bios versie 0307 te pakken gekregen via een omweg, en dat is een kleine verbetering, maar ik hoop dat ze die versie 0311 snel uitbrengen.

Beetje jammer dat je dat via een andere site moet waarnemen, en niet via asus zelf, ik zit zelf ook al een week te klooien, denkent dat het mischien mijn geheugen is ofzo..

Openheid van zaken zou mij een hoop gepruts hebben gescheeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
-edit-

Foutje, deze post mag weg)

[ Voor 95% gewijzigd door MelvinB op 27-03-2006 19:40 . Reden: Foutje ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124496

Hallo Jongens, Ik heb dus dit:

- Asus a8r-mvp
- AMD 3800+ X2
- Sapphire X1600 XT
- 2 gig Kingston RAM

Afbeeldingslocatie: http://www.hardstijl.nl/AtiTool.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hardstijl.nl/speedfan.jpg

Nou moet ik heel eerlijk zijn, ik heb nog niet echt veel ervaring met het overclocken van CPU's e.d. Ik heb wel is me oude GeForce 2 GTS pro overgeclocked, maar verder dan dat ben ik niet gegaan, Ik heb al even een flink stuk van dit topic doorgelezen over mijn mobo en de specs daarvan. Ik zou graag met jullie hulp het 1 en ander proberen met mijn mobo en GPU, maar dat moet t wel stap voor stap :P .. want het absoluut niet fout gaan omdat mijn ouders en zusje ook gebruik maken van deze pc..

Als jullie tijd en zin hebben om mij opweg te helpen zou ik dat leuk vinden!! Graag zou ik dan wat tips hebben voor bijv nieuwe cooling (voor CPU en GPU), om de temp zoiezo wat lager te leggen, en ook voor mijn gpu enige clock tips!!

Groeten Mark..

p.s. ik weet niet of ik dit op een goeie plek heb gepost :/ |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Iemand de nieuwe 0503 verie van de bios al getest?

Description A8R-MVP BIOS version 0503
Fixed system will sometimes hang if using AMD Athlon4800+ CPU.

Ik heb een 3800+ X2 die vaak hangt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eisenhower
Defineer "hangt" ?

Dat hij gewoon stopt en niets meer doet? Een harde vastloper ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Eisenhower schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 14:55:
Defineer "hangt" ?

Dat hij gewoon stopt en niets meer doet? Een harde vastloper ?
Keiharde vastloper - totale lockup. Kan bij een game of bij internetten of zelfs niet doen. Voeding is voldoende, temps ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-03 23:21
Telt de A8R32 ook mee?

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
Waarmee??
Ik ga ervan uit dat je bedoelt of je in dit topic ervaringen over de A8R32 kan posten?

Graag zelfs want ik ga mijn A8R aan de wilgen hangen en ben dus erg benieuwd naar de opvolger de 32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

dirkdirk schreef op donderdag 27 april 2006 @ 10:10:
Iemand de nieuwe 0503 verie van de bios al getest?
Jazeker, dit heb ik gedaan.

1) Bij de "manual" overclock instelling is de frequentie niet meer te veranderen;

2) Als ik dan maar met de "overclock mode" overclock (de percentages), dan boot mijn systeem vaak op een lagere snelheid dan ingesteld.

Voorbeelden:

2500 MHz ingesteld (manual) => bord loopt op 1600 MHz
2600 MHz ingesteld (overclock mode) => bord loopt op 1300 MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
Anoniem: 9449 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:13:
[...]

Jazeker, dit heb ik gedaan.

1) Bij de "manual" overclock instelling is de frequentie niet meer te veranderen;
Zelfde probleem inderdaad. Ben er nu eigenlijk wel uit. Het is een waardeloos bord met een nog waardelozere ondersteuning van ASUS. Naast de problemen met de laatste bios veel usb problemen, audio problemen en tegenvallende overclock resultaten. Na de goede reviews had ik dit niet verwacht. Ben bang dat dit mijn laatste Asus bordje is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

f4stf0rw4rd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 09:11:
Zelfde probleem inderdaad. Ben er nu eigenlijk wel uit. Het is een waardeloos bord met een nog waardelozere ondersteuning van ASUS. Naast de problemen met de laatste bios veel usb problemen, audio problemen en tegenvallende overclock resultaten. Na de goede reviews had ik dit niet verwacht. Ben bang dat dit mijn laatste Asus bordje is geweest.
Ik vind het zelf zeker geen slecht bord en ik ben nog steeds erg tevreden met de aankoop.

Ik upgrade altijd naar de laatste BIOS omdat ik er altijd vanuit ga dat daar minder problemen/meer opties in zitten dan in de oudere. Maar bij 0503 is dat blijkbaar niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even terugkomend op dat probleem dat de snelheid van de compu anders is dan ingesteld in het BIOS: normaal is dit bij mij het geval (compu draait op halve snelheid, d.w.z. 130 i.p.v. 260 MHz HT) maar als ik reboot, dan is het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156730

Heey,

Ik heb vandaag de A8R32-MVP Deluxe gekregen, alleen kan ik echter bij dit moederbord de voltage verhogen naar 1.55 ( cpu voltage ).
Mijn vorig moederbord ( A8N-E ; tevens kapot ^^ ) kon maar liefst 1.65v leveren.
Is dit soms in de bios ofzo?
Pagina: 1 2 Laatste