[OC-939] Asus A8R-MVP overclock ervaringen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.596 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Mijn A8R kan maar 1,45 V leveren.......

Ik denk i.d.d. dat het aan het bord ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eisenhower
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04 19:20
Dat is bekend, Asus heeft dit op voorhand gedaan, het ziet er niet uit dat ze deze limitage weg gaan halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Ik bezit nu ook het board, omdat het enorm goed scheen te overclocken en nog goedkoop was ook.

Maar nu heb ik Bios 0503 erop gezet, maar nu werkt Asus Update ineens niet meer en zegt een nieuwe install hiervan dat er geen Asus moederbord is gedetecteerd :s

Zijn er meer mensen met dit probleem?

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Direct terug naar 0402 en alles werkt weer perfect!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye

Rye

Ik heb dus ondervonden dat er heel wat problemen met 0503 zijn.

Maar nu wil ik terug naar 0402, Asus Update zegt bij de install al dat het geen Asus moederbord gevonden heeft.
EZ Flash zegt dat de bios te oud is of dat mijn hardware niet ondersteunt wordt.
en AFUDOS zegt precies hetzelfde.
In een topic op de Asus site stond dat je met Asus Update 6.10 geen last van dit probleem had en dat versie 7 (die op de cd staat) hier wel last van had.

Iemand zelfde probleem?
En mensen die weten hoe het op te lossen is.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja gewoon 6.10 installeren en terugflashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye

Rye

Zucht......

Dat is dus het probleem, als ik die wil installen dan zegt ie dat het moederbord niet compatible is :S

Er zijn meer mensen met dit probleem zag ik via google toen ik zocht op een missend DLL bestand.
Wat dus nu blijkt is dat Creative drivers met de chipset drivers botsen en dat je dus zo Asus Update niet kan installen.

Dus ik ging lekker de ULI drivers verwijderen, start heel windows niet meer op, vanalles geprobeerd, bleek 1 ding over te blijven, nieuwe install.

Nu wil hij bij de install ook de diskettes van de SATA driver niet te willen lezen :(

Ik haat dit moederbord, nog ff uitzingen tot in eind augustus en dan een Conroe kopen en geen Asus meer voor mij.
Ik heb nu 3x een Asus boardje gehad, 1ste was super
2de was ook goed, maar geen support.
deze is RUK en geen support.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had ook een probleem met het installeren van 6.10 (hij kon de "previous" versie niet uninstallen).

Na alle reg-keys verwijderd te hebben werkte het toch...

Anoniem: 88998

Nou ik wordt niet vrolijk van deze post,
Heb vandaag het bord gekoscht, voor de OC cappaciteit die het dus niet heeft.
Eeen geluk, hij zit nog in de doos, dus kan hij meteen terug, samen met de CPU,
Dan toch maar Core2Duo met een goedkoop MB.

Of heeft iemand wel een positief geluid te melden over de A8R32-MVP Deluxe

Het is een prima bord, ik ben er erg tevreden over.

Het enige probleem is dat het laatste BIOS een bug bevat (dat sommige waarden niet opgeslagen worden). Maar het 1-na laatste doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi, heb het bord dus ff op het bureau liggen, ff test bankje gebouwd.
Dus nu ff benchmarken.

Kun je mij trouwens een tip geven voor het OCen, die automatische OC stadne en die AI-OC standen hoe werkt dat, bij mij komt hij niet verder dan 10%.

BTW die geluidskaart detecteerd wel vasl dat er kabels in en uit gaan, dus heb ik die feature maar ff uitgezet;-) Werd er gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, heb nu bios 0502, maar ook daar willen de OC standen niet goed werken, dus ik ga nu terug flashen naar 404, deze bios vond i op de asus site, die andere nummers die hierboven genoemdzijn, 503 etc, die kan ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

503 bestaat niet....

OC'en is gewoon een kwestie van de "fsb" hoger zetten (bijv op 250 ipv 200). De HT multiplier moet dan wel wat lager, bijv. op 4 ipv 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:37

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik heb vandaag mijn Asus a8r32-mvp deluxe opgehaald.
Wat een klote bord om te OC'en zeg. Ik kom gewoon niet hoger dan een cpu frequency van 212. De processor loopt dan op 1912MHz ipv 1800. Zodra ik hoger ga krijg ik geen beeld meer.

De processor heeft 2,7Ghz gehaald op een asrock bordje. Het geheugen haalt makkelijk de 250MHz.
Kan iemand me misschien helpen met overclocken door bijv screenshots te posten van zijn instellingen.

Ik zit er iig al sterk aan te denken om het bordje terug te brengen, het geeft ook nog wat rare problemen. zoals niet booten en dan later ineens wel.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik kan moeilijk geloven dat dit uitsluitend aan het bord ligt. Ik draai hier een 3800+ op 2500 MHz. Ik weet dat dit geen geweldige overclock is maar alleen even om aan te geven dat er wel meer mogelijk is.

Post eens wat meer info:

- welke BIOS
- wat zijn je belangrijkste instellingen

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Anoniem: 9449 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:56:
Nou ik kan moeilijk geloven dat dit uitsluitend aan het bord ligt. Ik draai hier een 3800+ op 2500 MHz. Ik weet dat dit geen geweldige overclock is maar alleen even om aan te geven dat er wel meer mogelijk is.

Post eens wat meer info:

- welke BIOS
- wat zijn je belangrijkste instellingen
ik weet dat de andere onderdelen het moeten kunnen:
ik heb het laatste BIOS(0602)

Moederbord: Asus A8R32-MVP deluxe
Processor: Amd Opteron 144 1.8GHz(of athlon 3000+)
Geheugen: Corsair twinx 1024c2
Voeding: Thermaltake Toughpower 650Watt
Videokaart: Sapphire x1900XT 512MB

OK. Ik had niet eens gelezen dat je de A8R32-MVP had, maar deze zou het in principe beter moeten doen dan de A8R-MVP.

Ik zou zeggen: begin eens met een overclock van 25%.

Zet de HTT multiplier op 4x (staat nu op 5x) en limit het geheugen op 166 MHz. Zet de CPU multiplier vast op 9x en zet de HTT op 250 (i.p.v. 200).

Dit gaat zeker werken met jouw hardware. Je geheugen loopt nu op 208 MHz en je proc op 2,25 GHz. Voer vervolgens de HTT op naar 260, 270, 280, etc.

Let op: je moet waarschijnlijk ook "CPU overvolt" aanzetten (omdat je een hoger voltage wilt). Bij de A8R32-MVP kan je volgens mij kiezen uit 0,1 en 0,2 extra (bovenop het ingestelde voltage). Maar dit hoef je niet meteen te doen (voor die 25% overclock).

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Anoniem: 9449 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 10:22:
OK. Ik had niet eens gelezen dat je de A8R32-MVP had, maar deze zou het in principe beter moeten doen dan de A8R-MVP.

Ik zou zeggen: begin eens met een overclock van 25%.

Zet de HTT multiplier op 4x (staat nu op 5x) en limit het geheugen op 166 MHz. Zet de CPU multiplier vast op 9x en zet de HTT op 250 (i.p.v. 200).

Dit gaat zeker werken met jouw hardware. Je geheugen loopt nu op 208 MHz en je proc op 2,25 GHz. Voer vervolgens de HTT op naar 260, 270, 280, etc.

Let op: je moet waarschijnlijk ook "CPU overvolt" aanzetten (omdat je een hoger voltage wilt). Bij de A8R32-MVP kan je volgens mij kiezen uit 0,1 en 0,2 extra (bovenop het ingestelde voltage). Maar dit hoef je niet meteen te doen (voor die 25% overclock).
ik kan nog niet eens een 5% overclock doen met dat AI tuner. Handmatig kom ik maximaal op 212cpu frequency, dat is zowel bij de 3000+ als bij de opteron.

Ik vermoed dat er iets niet goed zit met het bord, maar de winkel wil het bord niet terugnemen omdat ik het ben wezen halen.
Anders maar verkopen op marktplaats en halen bij een winkel die niet moeilijk doet.

bedankt voor de tips! Na een beetje spelen haal ik nu dit:
De HTT loopt nu op 600MHz
De cpu frequency staat op 290MHz
De multiplier op 9 dus dat maakt een 2600MHz
Geheugen staat op 2.5 -3 -3 -7 en haalt DDR 478(niet zo hoog als op mijn p4tje want daar haalde et 490 ofzo, maximaal 500)
Ik ga eens ff primen om te kijken of de boel stabiel is.

[ Voor 12% gewijzigd door icecoolsniper op 27-09-2006 20:46 ]

Tuurlijk is dat ding wel goed. Je bord en jij moeten gewoon even aan elkaar wennen.

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:46
Anoniem: 9449 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 01:47:
Tuurlijk is dat ding wel goed. Je bord en jij moeten gewoon even aan elkaar wennen.
Frappant dat je dit bord blijft verdedigen. Er zijn zeer veel mensen die problemen hebben met dit bord. Zowel functioneel als qua beloofd features. In bijna alle reviews komt het bord als een klasse overclocker uit de bus. In de praktijk blijkt dit door bijna niemand te realiseren. ASUS heeft dus blijkbaar optimalisaties (bios??) aan de review borden uitgevoerd om zodoende daar de sier te maken en de verkoop te stimuleren. Hiernaast is de ondersteuning door ASUS op dit bord vrijwel nihil. Er wordt op geen enkele manier naar de gebruikers geluisterd en veel voorkomende problemen zijn op nog geen enkele manier aangepakt. Een incidenteel bug-fixje kon er nog net vanaf, maar met name dus usb problemen zijn niet aangepakt. En de laatste firmware bevat een gigantische bug waardoor veel settings niet worden bewaard na save.

Heb de mijne laatst vervangen. Heb nu een Abit A8N-SLI. wat een genot. Totaal geen problemen met dit bord, en mijn 3500+ loopt nu met gemak op 2600 mhz stabiel. Kreeg hem op de ASUS met geen mogelijkheid op meer dan 2400 mhz stabiel. Overige hardware is niets aan veranderd.

Maar als je het echt zo'n fantastisch bord vind.... heb er nog ééntje liggen voor een paar tientjes mag je hem overnemen ;)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Heb wel wat probleempjes ontdekt:

-Zodra ik cool n quiet aanzet in het bios en dan save en exit kies krijg ik geen beeld.
-Bij een koude boot krijg ik soms ook geen beeld, dat is zeker het geval als de stekker uit het stopcontact is geweest en de voeding switch uit gestaan heeft.

Dat neemt niet weg dat het een lekkere overclock is. Ik ga later vandaag mijn gehuegen eens op 133 zetten en kijken hoe hoog de opteron komt op 1.4 volt. Hij wordt wel ongeveer 40 graden(met boxed koeler). Binnenkort maar mijn ttake aquarius setje erop monteren en hopen dat de temp dropt.

Hoe kan ik trouwens dwingen dat het geheugen op 1T draait ipv 2T of gaat dat al automatisch?

[ Voor 7% gewijzigd door icecoolsniper op 28-09-2006 15:17 ]

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:46
1T is op de A8R-MVP niet stabiel te draaien. lees de diverse fora er maar op na.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

OK dat weten we i.d.d. maar als je de 2 problemen voor de extreme overclocker (1T en > 1,5V) voor lief neemt is het een perfect bord.

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

ik heb een a8r32-mvp deluxe, dus die kan 1T wel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Hey ik zit met een probleempje. Ik ben bezig geweest om me 3700+ sandiego over te clocken maar kom met multiplier 11/10/of 9 niet met me FSB over de 270 heen. Dan krijg ik posts dat hij vraagt om een boot floppy.
Ik heb al wel eens 2,9 Ghz gehaald met deze proc maar kom dus niet hoger. Zou dat aan me 404 bios kunne liggen of weten jullie waar het aan ligt?

specs:

AMD Athlon 3700 +
Asus A8R32-MVP Deluxe
2 gig DDR Twin mos
Asus EAX1900XT/2DHTV, 512 MB
HD's: WD 74 gig raptor/ Samsung Spinpoint, 250 GB
voeding: Hiper 570 watt
OC settings:

CPU Freq 255
PCI-E Freq 100
FID/VID Change To - Manual
Processor Multiplier = 11
Processor Voltage 1.42

DDR Voltage 2.75

Vcore Overvoltage - Enabled - 100mh
Northbridge Overvoltage - Alle 3 op 1.40
Southbridge Overvoltage - enabled
Peg Link Mode Disabled
Peg Link Length Auto
AI Clock Skew Chan. A Auto
AI Clock Skew Chan B Auto

HT Link Speed 800 Mhz
NB-HT Link Width - 8
HT Link Three State Disabled
HT Drive Strength Optimal
HT Receiver Comp. Ctrl Optimal
HT PLL Control High Speed

Memory gaat tijdens het OCén op 133 limit

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat er weinig reacties op jouw vraag zullen komen, omdat dit topic over een ander mobo gaat...

Maar waarom probeer je, als je aan de capaciteiten van je huidige BIOS twijfelt, niet een andere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Als ik te ver overklok krijg ik dat ook(me mem kan het dan niet aan ofzo), dan gaat het bord zeiken dat ik mijn bios moet flashen omdat het corrupt is.
Het is waarschijnlijk gewoon een probleem van het bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik heb een vreemd probleem, mijn AMD x2 4400 op de A8R32-MVP draait probleemloos op 11x240, zondere ooit te crashen. Echter als ik hem naar 245 verhoog krijg ik in 3dmark06 in de cpu test vaak een error. 3Dmark06 crashed en geeft een standaard windows crash melding. De gfx testen doen het echter wel goed.

Echter mijn CPU wordt niet heter dan 55 graden op fulload, en dat zelf met 0,2 over voltage dus 1.55 volt.
De geheugen divider staat op 166 mhz dus aan het geheugen kan het ook niet liggen zou ik zeggen. Heb ook al met de timings lopen kutten, geen succes.
De HTT link staat op 400.

Ik snap er echt geen knars van, lijkt mij dat alle onderdelen het makkelijk moeten trekken en ik denk dan ook dat het door het moederbord komt. Een bekend probleem voor iemand?

Specs: ASUS A8R32-MVP
Amd 4400
2x 1 gb OCZ silver
X1900xt

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoop dat Asus nu eindelijk met een BIOS update komt (voor 65 nm en saven van config).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-05 15:35
Ik heb het bord ook bet binnen. Op 1T is het inderdaad een drama. Bij mij loop ie stock zelfs vast terwijl mn socket 754 3700 geen enkel probleem had hierop. Maar ja, mn AMD64 4000 die ik nu heb loopt prima op 2.82 ghz (12 X 235, mem lock op 183) op het moment en aangezien dit mobo op 2T goed schijnt te presteren ben ik vooralsnog wel tevreden. Es kijken of ik 3 ghz kan halen binnenkort.

anathema

• anathema
Bij nader inzien, wat een ***bord!! Mijn AMD4000 klockt als de gek maar ik loop tegen allemaal aparte dingen aan. Prime95 is een dag stabiel op 2.9 ghz (geheugen nauwelijks overgeklokt want dat wil niet zo goed met dit bord volgens mij), maar vervolgens loopt wel winamp af en toe vast en PES6 crasht ook om de haverklap. En het vervelendste is nog wel dat als ik de pc koud boot mn overkloksnelheid niet wordt gehaald maar dat ik soms op 1.4 ghz zit! Nog een keer booten verhelpt dit wel, maar ik irriteer me er blauw aan. Iemand nog ideeen? Anders moest ie maar de prullebak in. In t vervolg maar es wat meer lezen dan een Anandtech review voor ik iets koop. |:(

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anathema schreef op donderdag 14 december 2006 @ 18:12:
En het vervelendste is nog wel dat als ik de pc koud boot mn overkloksnelheid niet wordt gehaald maar dat ik soms op 1.4 ghz zit! Nog een keer booten verhelpt dit wel, maar ik irriteer me er blauw aan. Iemand nog ideeen?
0402 BIOS gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Dat had ik ook gelezen, maar ik begreep dat daarmee weer problemen met 512 MB video kaarten waren. Laat ik nou net een X1900XT 512 MB hebben...

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117438

ik heb de asus a8r-mvp ook.
en hij draaait erg lekker had alleen in het begin ff gekloot met opzetten van de sata hardeschijf als opstart hardeschij hij wou hem niet accepteren.
hiervoor had ik een msi maar die liep constand vast blauw schermen en alle troep en had niks gedaan met oc.
dat heb ik btw ook met dit bord nog niet gedaan.
wil wel mee bezig gaan maar heb er nog niet zo veel verstand van
heb een fx53 en 2x 1024 kinston hyper x en 2x mushkin 1024 black line geheugen. zit beetje te twijfelen de mushkin er uit te halen en alleen de hyper x er in te doen iemand een id wat het beste is??

en iemand tips om dit beste manier aan te pakken verder draai ik 2x 250 sata als gewoon 2x een 250 gigh dus niet in raid.

ojah bios versie is 0503
en x1800xl vid kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Ik heb nog een ander probleem. Volgens Sandra en Everest loopt mijn X1900XT op PCI-E 8X ipv 16X. De switch card heb ik in het 2e PCI-E slot zitten, dus ik zou op PCI-E 16X moeten kunnen draaien. Iemand een idee wat hier aan de hand is? Ik kan in de bios ook geen enkele optie vinden om PCI-E lanes in te stellen.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt de switch kaart wel in het bovenste slot zitten? Maak anders de contactpunten eens schoon, wellicht helpt dat.

Jammer dat er nog steeds geen definitieve BIOS uit is voor dit verder goede bord. Asus laat het wel een beetje zitten vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Ja dat heb ik wel. Sandra zegt ook "16X supported, 8 X selected". Geen idee waar ik dat kan selecteren.
Ik heb trouwens net een molex connector ontdekt naast een PCI-E slot, heb er maar een stekker ingedaan. Helpt dit misschien voor stabiliteit? Ik heb namelijk wel wat rare problemen bij overklokken. Prime95 is prima stabiel op mn AMD4000@2.94 ghz stock voltage, maar bij PES6 crasht ie..

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-05 20:55

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ja, daar moet zeker een molex in! Lees je boekje er maar op na...

Heb pas snel OCZ 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR CL2 (OCZ4001024ELDCPER2-K) gekocht en eens gekeken hoever ik hiermee kom met dit plankje.

Rest van de specs:
Asus A8r-MVP
AMD Athlon 64 3500+ (Scythe Ninja, rev. b)
OCZ Pc3200 DDR 2x 512MB
Club-3d Radeon X1950 Pro, 512MB

De CPU krijg ik nu stabiel op @2700Mhz en het geheugen op 270mhz, cas3, 3-3-3-7 (T2)
2800mhz/280mhz lukt ook nog, maar dan nog niet helemaal stabiel (Oblivion klapte eruit, naar de desktop). Ben zeker niet ontevreden, maar ook niet erg te spreken over dit moederbord.

Onboard geluid is slecht, die heb ik uitgezet en vervangen door een X-Fi; wat een verademing.
Met twee Corsair reepjes PC3200 Valueram die ik nog heb en prima werkten op default snelheden op dit plankje, ging het mis toen ik de OCZ erbij prikte. Het plankje had er grote moeite mee, en wilde alleen opstarten met het geheugen op 100mhz (200mhz DDR). Wat ik ook instel, hoger komt het niet! Vreemd.

Het lijkt erop dat het tunen van het bios nog niet af is, als ze (Asus) er nog wat aan gaan doen iig.
Al met al een redelijk bord gezien de zachte prijs, maar verwacht geen wonderen.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Welke bios gebruik jij? Ik de nieuwste, 0503, maar daarmee heb ik een cold boot probleem wat ik een paar posts hierboven heb beschreven. Ik gebruik het tegenwoordig als een soort cool 'n quiet. Als ik niet game laat ik het op 1800 Mhz na de eerste start-up, als ik ga gamen reboot ik mn pc zodat ik op 2900 Mhz zit. Het went, maar is eigenlijk wel erg triest dat het zo moet... Doe es wat Asus!

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-05 20:55

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ik gebruik dezelfde, maar heb geen last van jouw cold-boot probleem. Wel viel me op dat als ik het geheugen aan het opklokken was en teste met Memtest86+, de geheugensnelheid inzakte naar 150mhz ofzo; blijkbaar kon die die snelheid niet "pakken" die ik ingestelt had en pakte dan willekeuringe , lagere snelheid. Vreemd.

Dit bios heeft zeker kuren, nu maar hopen dat Asus er nog iets aan doet. Misschien helpt het mailtje wat ik ze gestuurt heb (technische dienst), over het probleem met als dat alle banken bezet zijn, het maar op 100mhz loopt.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Ik heb dus al in een andere draad wat gepost over mijn ervaringen met me A8R32-mvp deluxe omdat ik niet verder kwam dan 260 FSB. Nu ben ik toch verder gekomen doordat ik nadat hij opnieuw opstarte een ATX reset deed. Tot aan 262 FSB is dat niet nodig en boote hij gelijk windows. Nu zit ik echter met het probleem dat als ik de multiplier op 8 zet hij op 11 blijft staan. nou wilde ik me bios flashen maar nu lukt dat niet met Asus EZ flash utility , Asus updat utility en met bootable floppy liep het ook op niks uit. Heeft iemand vanjullie een duidelijke omschrijving voor het gebruik van die laatste optie want de eerste 2 werkten niet door driver problemen en andere vage errors :X

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, het lijkt er op dat +/- een jaar na de vorige update (0503) er toch nog een nieuw BIOS voor dit bord uit gaat komen.

De beta (0602) staat inmiddels 3 dagen op de Asus site:

http://support.asus.com/d...guage=en-us&model=A8R-MVP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Waar dan precies? Kan hem niet vinden bij de A8R MVP files..

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die Asus site loopt weer eens voor geen meter (ben al een kwartier bezig om op het download scherm te komen).

Maar inmiddels zie ik dat hij er inderdaad niet meer staat. Update was van 21/03/2007. Misschien waren er toch nog problemen mee.

Kijk anders hier eens:

http://wikiwiki.jp/asusmb/

Zie de 21e: daar staat het nieuwe A8R-MVP BIOS. Voor het nageslacht:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7ace9abab5b5bba4385c63de92acc79a/full.png

Edit: en hier nog een andere link:

http://forums.anandtech.c...catid=29&threadid=2024904

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 26-03-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
OK, nu heb ik hem inderdaad. Maar heb jij hem al geprobeerd en zoja werkt deze goed? Dit bord werkt op dit moment prima voor mij behalve het cold boot probleem bij overklokken (start op op 1.7 ghz ipv 2.95) dus als dit verholpen zou zijn zou dat erg mooi zijn.
Het 1T probleem zit ik niet meer zo mee. Op 2T kan ik het geheugen veel verder overklokken, dus dat compenseert het wel.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, ik heb hem nog niet (geprobeerd). Ik heb 2 of 3 FTP links gezien maar al die links werken bij mij niet. Kan jij anders even de link geven die jij gebruikt hebt?

Bovendien zag ik dus 2 dagen geleden "beta" bij de beschrijving op de Asus site staan. Ik wacht eigenlijk liever op een final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Ik heb hem van die Anandtech link die je hierboven gepost hebt. Die werkt gewoon bij mij.
Maar ik wacht inderdaad ook liever op een final.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 11:47
bios 0602 staat weer op de asus site. :) Tot mijn grote vreugde werkt C&C met deze versie weer onder Vista! :9

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap toch echt niet hoe Asus het voor elkaar krijgt...

1 van de grootste hardwareleveranciers ter wereld en hun site is al dagenlang echt onbereikbaar (zowel op mijn werk als thuis, met verschillende browsers).

Ik geloof dat de Duitse afdeling nog wel redelijk normaal werkt, maar is deze ook up to date?

Over het nieuwe BIOS. Is de "coldbug" verdwenen? Worden de settings bewaard? Zijn er release notes?

Edit: en bij onderstaande link staat ie i.i.g. nog niet:

http://support.asus.com/d...R-MVP&type=map&mapindex=0

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 29-03-2007 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
De beta 0602 bios staat nu wel weer op de asus site. Ik heb mijn bord toch maar geflashed met deze bios, maar ik merk geen enkel verschil met de 0503 bios. Het cold boot probleem is nog steeds aanwezig. De menu's zijn hier en daar een beetje aangepast maar ook nauwelijks. Ik ben wel benieuwd naar release notes van deze bios.. Voorlopig flash ik niet terug aangezien het ook niet minder werkt. Als iemand anders wel verbeteringen vindt hoor ik het graag.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK, bedankt voor het testen. Ik had ook een topic geopend op het (vaak onbereikbare) Asus VIP forum:

http://vip.asus.com/forum...VP&page=1&SLanguage=en-us

Conclusie: ik blijf bij BIOS 0402 (dat het op zich eigenlijk prima doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• les_paulde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
Hehe dat heeft lang geduurd, die nieuwe bios update. Maar goed, op zich wel goed nieuws dat ze zich nog met dit bord bezighouden. Heeft iemand de Vcore voltages al getest, kunnen we ze nu wel hoger instellen? Ik heb nmlk een Opty 165 die met smart op de 3.0Ghz grens zit te wachten.. ;)

Q9550 @4250Mhz ---4Gb GSkill F2-8500CL5D@1000Mhz --- 2x HD4850 CF@800/1050 --- 1TB Samsung Spinpoint F1 + 2x 320Gb WD Caviar --- Gigabyte EP45-Extreme --- Custom watercooling (CPU+GPU) --- Seasonic M12 700W PSU --- T-balancer BigNG --- Antec P180b

Pagina: 1 2 Laatste