Toon posts:

3 Hardeschijven stuk in anderhalve maand?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen.

Er zijn nu in anderhalve maand 3 schijven van mij defect geraakt, ik denk iig dat het mijn schijven zijn.
Mijn pc loopt keer op keer vast nadat ik een soort van klik geluidje hoor. Ik heb in de windows logs gekeken waar errors stonden waarin beschreven stond dat mijn hd badsectors had, ik wist niet precies om welke schijf het ging dus heb ik steeds schijven logekoppeld tot de dag van vandaag nu ik geen schijf meer over heb. Drie schijven die allemaal hetzelfde probleem hebben. Een soort van klik geluidjes en dan loopt mijn pc helemaal vast.

Nu mijn vraag kan het misschien zijn dat het geluid ergens anders van komt en dat mijn moederbord of processor misschien defect is?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-02 10:12
Handig om te weten zijn de specs en welke windows versie (inc service packs ) je draait

Even niets...

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:22
Specs? Het kan je voeding zijn... Maar zo is het puur gissen. Je hebt bij je registratie en hier in dit subforum in de FAQ gelezen hoe een startpost eruit moet zien, hou je daar dan ook aan :).

[ Voor 71% gewijzigd door The__Virus op 29-01-2006 15:35 ]

Verwijderd

Welk merk heb je dan?

Mijn Maxtor van 2 jaar oud tikt ook, voor alsnog geen problemen mee ;)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

1 advies: check je voeding.

ik heb in 1 PC 7 HD's naar de knoppen gebracht en dat in een tijdspanne van 1-2jaar of zo... de voedingswaarden staan er ook niet normaal hoog.
die PC draait nu als router met een Maxtor en die houdt het nog altijd prima uit. (al enkele jaren)

2de advies: backups!

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-02 10:12
mischien kun je even speedfan installeren daarmee kan je de SMART waardes van je harde schijven checken en de gelijk de voltages van je voeding zien.

ff googlen voor download

Even niets...

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 08:35

mvz

muziek verslaafde

hoor je die klik voor of nadat ie vastloopt? want als je een bluescreen krijgt tikt ie ook ( dan schakelt de hdd uit ter preventie van dataloss )

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Pagina: 1