Verticale roze strepen

Pagina: 1
Acties:

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Tweakers,

Pas geleden ( 5 dagen ofzo ) kreeg ik als ik de wat zwaardere games opstartte (need for speed most wanted, battlefield 2, call of duty 2) allemaal roze strepen van 1 á 2 pixels breed verticaal door mijn scherm lopen. De pc liep min of meer vast, maar na ctrl+alt+delete'en en alt+F4'en kwam ik weer in windows. Als ik screenshots wou maken kreeg ik gewoon te zien zoals het hoort, zonder die roze strepen. Nu ik vandaag mijn computer rebootte waren er allemaal pixelstoornissen bij bootscreens, letters waar opeens allemaal pixels (in dezelfde kleur als de letters zelf) schuinboven kwamen te staan. Dit kan al niet goed zijn, maar nu komt er ook nog bij dat nadat windows geladen is ik een zwart scherm krijg en mijn computer niks meer doet. Ik weet hier helemaal geen raad mee, ik hoop dat jullie me tips, oplossingen of ervaringen kunnen mededelen. Specificaties staan in mijn ondertitel.

Bij voorbaat dank, Goesiman.

[CiP] Le Régional Built To Last.

Verwijderd

Die dingen heten artifacts, en kunnen komen door een te hoge temperatuur van je grafische core, maar waarschijnlijker door brak geheugen op je videokaart (en dan is het dus einde videokaart)

Als je nog garantie hebt, de kaart terugbrengen
Als je geen garantie meer hebt kun je proberen de koeler + koelblok te verwijderen en schoon te maken en opnieuw te monteren met een *zeer dun* vers laagje koelpasta

Verwijderd

het lijken me artifacts, mijn eerste vraag is dan of je de pc/vgakaart hebt overgeklokt?

je kunt nog een keer probveren de videokaart in een andere pc te drukken, maar om heel eerlijk te zijn: ik denk dat je beter direct naar de winkel kunt gaan om een andere videokaart te kopen.

ps groeten enz hoeft niet, dat doen we ook zonder het te typen.

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Ja, hij was lichtelijk overgeclockt (zowel de videokaart als het moederbord) maar wel met bijgeleverde software dus er zou niks verkeerds gegaan moeten zijn. Ik heb hem nu teruggestuurd naar alternate.de en maar hopen dat ze hem omwisselen of iets dergelijks. Brak geheugen klinkt me nu nog het meest logisch in de oren, maar we zullen zien. Ik heb trouwens gelijk een Gigabyte moederbord meegestuurd die plots dood was.

[CiP] Le Régional Built To Last.