"Doorstuurserver" voor e-mail SMTP.

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011
Ik zit met een probleem.

Ik gebruik een laptop. Op mijn laptop heb ik Outlook 2003. Deze gerbruik ik op minimaal DRIE lokaties.

1: Thuis (Wanadoo ADSL Family)
2: Werk (XS4ALL ADSL Fast)
3: Hogeschool (Surfnet ADSL? o.i.d.)

Ik heb daarnaast twee externe mailservers waar ik via wil mailen.
1: Eigen Domein
2: Domein van het werk

Nu zit hier het probleem. Met Wanadoo ADSL Family kun je alleen via de Wanadoo SMTP mail versturen. Als je niet achter een Wanadoo verbinding zit, krijg je automatisch een bounce dat de SMTP niet je mail wil relayen.

Ik werk vanuit thuis en vanuit het kantoor. DIt betekent dat ik voor al mijn mailaccounts de SMTP server in outlook moet omzetten als ik van lokatie verander.

Wanadoo doet hier niks aan, ik heb al bijna 10 keer contact met ze opgenomen en; 1. Ze weten niet waar het over gaat en wat ze ermee kunnen; 2. Ze zeggen dat het niet kan.

De oplossing die ik nu zoek is om via een andere poort op een SMTP server in te loggen. Maar gezien ik het universeel wil houden, ga ik niet de admins van mijn beide mailservers hierover contacteren. Zou ik dan weer een nieuw domein erbij krijgen, moet ik het weer gaan aanvragen / instellen etc.

Mijn vraag is dus: Is het mogelijk om bijv. via poort 26 op een 'doorstuurserver' in te loggen en vanuit daar doorgestuurd worden naar poort 25 van een mailserver?

Of weet iemand een totaal andere oplossing die hiervoor kan zorgen?

En het antwoord "Waarom gebruikt u geen webmail?" heb ik al van Wanadoo gehad. :'( Prutsers. :\

Bedankt alvast :)

one more thing...

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 13:09
wat ik doe is alles via Gmail laten sturen. Dan gebruik je de pop-mail van gmail. Werkt perfect, en je kunt ook via gmail je mail gewoon sturen.

Als bonus heb je ook nog eens al je mail gearchived staan én kun je via webmail erbij. Wat wil je nog meer :9

Verbouwing

Verwijderd

Ik gebruik ook meerdere emailaccounts in mijn portable thunderbird, oa, xs4all, hogeschool en gmail. Al mijn mail stuur ik via de [url=http://www.xs4all.nl/helpdesk/mail/veilig/index.html]secure xs4all SMTP-server(smtps.xs4all.nl) over poort 465/url]. Dit werkt vanaf alle bijna locaties. Je moet niet vergeten je user/pass in te vullen bij het instellen van de server.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 18:34 . Reden: Link toegevoegd en typ typfoutje ]

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-02 13:21
Zet zelf een mailservertje weg thuis kun je dmv authenticatie overal vandaan email zonder dat het een open relay is.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 21:24
salvador4 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 19:31:
Zet zelf een mailservertje weg thuis kun je dmv authenticatie overal vandaan email zonder dat het een open relay is.
Maar hou er dan wel rekening mee dat steeds meer dynamic ip ranges in de SORBS database worden opgenomen (hele @Home range staat er al in dus), en steeds meer mailservers hun inkomende mail bouncen als je in SORBS voor komt. :(
Ik draai al jaren een mailserver, maar dit begint echt fucking annoying te worden.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

miekd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 17:59:
Ik zit met een probleem.

Ik gebruik een laptop. Op mijn laptop heb ik Outlook 2003. Deze gerbruik ik op minimaal DRIE lokaties.

Ten eerste heeft nr. 3 geen ADSL maar hoogstwaarschijnlijk gigabit ethernet over een of meer glasvezelparen :P

Maar heeeft nr 2 geen mailserver waar je gebruik van kunt maken? Desnoods door idd een andere poort te gebruiken? SMTP over SSL gaat over 't algemeen over een andere poort bijvoorbeeld.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 28-01-2006 20:22 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hmm, misschien begrijp ik het niet helemaal, maar ik vind het absoluut niet raar dat zij hun mailrelay-policy niet omzetten omdat jou dat nu toevallig beter uitkomt. Verder is de opmerking mbt webmail niet zo heel erg raar, hoor. Het is in ieder geval een work-around.

Er zijn volgens mij twee oplossingen:
1. je gaat een eigen mailserver draaien.
2. je verschillende mailaccounts om te zenden op verschillende plaatsen.

• miekd
  • Laatst online: 15-12-2011
CyBeR schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 20:21:
[...]

Ten eerste heeft nr. 3 geen ADSL maar hoogstwaarschijnlijk gigabit ethernet over een of meer glasvezelparen :P

Maar heeeft nr 2 geen mailserver waar je gebruik van kunt maken? Desnoods door idd een andere poort te gebruiken? SMTP over SSL gaat over 't algemeen over een andere poort bijvoorbeeld.
Ik zit in een gebouw met twee klassen, gezien ze geen beter alternatief hebben kunnen vinden. Max DL en UL snelheden zijn 1mb/s down en 100kb/s up.

Verder is het wel een Surfnet IP, dus ik denk dat ze een Surfsnel ADSL verbinding hebben oid.
Tropos schreef op zondag 29 januari 2006 @ 00:11:
Hmm, misschien begrijp ik het niet helemaal, maar ik vind het absoluut niet raar dat zij hun mailrelay-policy niet omzetten omdat jou dat nu toevallig beter uitkomt. Verder is de opmerking mbt webmail niet zo heel erg raar, hoor. Het is in ieder geval een work-around.

Er zijn volgens mij twee oplossingen:
1. je gaat een eigen mailserver draaien.
2. je verschillende mailaccounts om te zenden op verschillende plaatsen.
Ik zoek hier geen workaround. Ik zoek een oplossing. Ik zeg ook niet dat ze voor mij hun policy moeten veranderen, maar ik had gehoopt dat zij wel een alternatief hadden.

Ik zie in dit topic bijv dat XS4ALL een secure server heeft, en die ga ik nu eens proberen te gebruiken. Bedankt iedereen verder :)

Als er nog andere oplossingen zijn, hoor ik het graag ;)

[ Voor 3% gewijzigd door miekd op 29-01-2006 16:57 ]

one more thing...

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

miekd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 16:53:

Ik zie in dit topic bijv dat XS4ALL een secure server heeft, en die ga ik nu eens proberen te gebruiken. Bedankt iedereen verder :)

Als er nog andere oplossingen zijn, hoor ik het graag ;)
dat gaat moeijk worden als je geen xs4all abonee bent...
ik gebruik momenteel een ssh tunnel om dit probleem op te lossen, maar de secure server van xs4all is toch wel de beste oplossing... Binnenkort ff mijn mailclient herconfigureren

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• remco_k
  • Laatst online: 00:31

remco_k

een cassettebandje was genoeg

miekd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 17:59:
Ik zit met een probleem.

...
Ik had een tijdje geleden exact hetzelfde probleem, alleen was nummer 3 bij mij m'n laptop.

Mijn oplossing: Eigen mailserver gemaakt die al mijn e-mail zelf binnen 'popt' over pop3.
En hij serveert mij deze mail weer over IMAPS met overeenkomstige accounts.
Tevens heb ik in de mailserver verschillende mailfilters aktief, zodat spam vanzelf in een submap spam terechtkomt en draait er een virus scanner mee die verdachte of besmette mail in een submap virus gooit.
Ook ben ik geabbonneerd op divers maillijsten die ook automatisch in submappen worden gezet door mijn mailserver. (dus NIET door de e-mail client met berichtenfilters).
Er draait ook een webmail geval op, dus als ik *ergens* met internet ben, kan ik inloggen op m'n eigen webmail, en kan al m'n mail accounts bekijken.
Uitgaande mail doe ik ook over dezelfde server.

Software die ik daarvoor gebruik:
(Uit de CentOS4 verzameling)
Linux, Cyrus (met spamassasin en horde). Is even wat gepuzzel (voorheen had ik nog nooit naar linux gekeken) maar dan heb je ook wat.

Voordeel van IMAPS is ook dat je mappen dus overal hetzelfde zijn. (verzonden items, prullenbak noem maar op.). Iets wat ik voorheen ontzettend irritant vond (je verstuurd een mail vanaf je werk en die staat dan niet in de 'verzonden' map op je computer thuis.
Nu kan ik een mail vanaf m'n laptop sturen en die vind ik dan ook in de verzonden map op m'n vaste computer,op m'n werk en natuurlijk ook in de webmail client.
De 'S' van imap S maakt 'm veiliger en bij mij draait ie ook nog op een heel vreemd randomized bedacht poortnummer zodat niemand ooit bedenkt wat daarachter zit.
Bedankt alvast :)
Geen dank. :+

[ Voor 8% gewijzigd door remco_k op 29-01-2006 17:14 ]

Alles kan stuk.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 21:24
Kijk eens naar de Kerio mailserver...
www.kerio.com

Man das zwaar gelikt. Is gewoon exchange, maar dan op een linux doos.
* UltraSub is serious in love.. :P
Pagina: 1