Toon posts:

[TFT]Philips 190X6 beeld probleem.

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/4835/scherm0yp.th.jpg
Ik denk dat de foto opzich genoeg zegt, ik heb deze tft nou 2 dagen en de onderste helft van het scherm geeft in verhouding tot de normaal ogende bovenste helft een groen-achtig licht. Ook bewegen de pixels heel erg (het lijkt een beetje op een mierennest), op de bovenste helft is dit niet het geval. En welke kijkhoek ik ook aanneem het lijkt niet te verdwijnen. Ik heb de goede drivers etc, en ik heb ook al verschillende combo's tussen contrast en brightness geprobeert maar het gaat niet weg. Nou heb ik over het algemeen weinig tot geen verstand van TFTs dus mischien is hier wat aan te doen maar ik heb iig zwaar het idee dat dit niet normaal is.

Iemand enig idee wat hieraan te doen valt?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 17:31 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het lijkt een enorme backlight leakkage. Het is sowieso niet in orde. Je hebt on-site garantie dus ik zou Philips bellen.

Kijk eerst ook even of de resolutie goed staat. Mogelijk is er een 'auto' knop. Juiste frequentie kan het ook nog zijn. Zet die eens op 60.

Dit is trouwens toch een van de schermen met zero-dead-pixel garantie?

ARME AOW’er

Verwijderd

ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad je moet even bellen naar Philips en dan word je monitor goed is omgeruild voor een refubisched model

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 18:06:
Dit is trouwens toch een van de schermen met zero-dead-pixel garantie?
Dat was idd een van de redenen dat ik deze gekocht heb. Maar goed ik ga maandag maar even bellen dan want dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Verwijderd

Waarom ga je niet eerst terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt? Je kunt hem dan omruilen voor een nieuwe lijkt me. Als je Philips belt heb je kans dat je geen nieuwe, maar een gerepareerde krijgt.

Als je het contrast op 0 zet, zie je het probleem dan nog?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 13:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 13:37:
Waarom ga je niet eerst terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt? Je kunt hem dan omruilen voor een nieuwe lijkt me. Als je Philips belt heb je kans dat je geen nieuwe, maar een gerepareerde krijgt.

Als je het contrast op 0 zet, zie je het probleem dan nog?
Mja dat is natuurlijk ook niet de bedoeling, maar ik zal eerst eens bij philips informeren wat de gang van zaken daar is. En mijn ervaring met terugsturen naar de winkel (ik heb em online gekocht) is dat ik dan 1 maand of meer zonder scherm zit en ik hoop dat philips dat ietsje sneller afhandelt.

Owja en als ik het contrast op 0 zet zie ik het nog...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 13:37:
Als je Philips belt heb je kans dat je geen nieuwe, maar een gerepareerde krijgt.
Dat zou ik nooit pikken en dat hoef je ook niet te pikken!

Je betaalt voor een nieuwe apparaat, dat apparaat blijkt niet te deugen, en het zal lekker worden als je dan een tweedehandsje als vervanging krijgt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 13:46:
[...]

Mja dat is natuurlijk ook niet de bedoeling, maar ik zal eerst eens bij philips informeren wat de gang van zaken daar is. En mijn ervaring met terugsturen naar de winkel (ik heb em online gekocht) is dat ik dan 1 maand of meer zonder scherm zit en ik hoop dat philips dat ietsje sneller afhandelt.

Owja en als ik het contrast op 0 zet zie ik het nog...
Ik ben benieuwd hoe het afgelopen is.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Exirion schreef op zondag 29 januari 2006 @ 13:50:
[...]

Dat zou ik nooit pikken en dat hoef je ook niet te pikken!

Je betaalt voor een nieuwe apparaat, dat apparaat blijkt niet te deugen, en het zal lekker worden als je dan een tweedehandsje als vervanging krijgt.
Zo werkt bijna elke fabrikant, doe je niet zoveel aan naar mijn ervaring. Al moet ik zeggen dat mijn ervaring met de Philips service top is! Mijn monitor was kapot, omgeruild voor een refurbished model, deze was ook defect en toen heb ik een splinternieuwe gekregen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ze hebben me een nieuwe gebracht, deze zuigt ook, nog steeds is de onderste helft te licht en nog steeds staan de pixels bij weergave van zwart niet stil... :(
De snelheid waarmee ze een nieuwe kwamen brengen is trouwens wel een eervolle vermelding waard. Maar breng er dan een die fatsoenlijk werkt.

Verwijderd

Topicstarter
En net nummer 3 ontvangen, weer hetzelfde probleem. Zou het mischien aan het feit dat ik een gewone VGA kabel ipv DVI gebruik kunnen liggen? Ik heb anders geen idee wat het nog zou kunnen zijn, volgens mij is deze serie monitoren gewoon standaart slecht.

• Exirion
  • Laatst online: 19:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 14:18:
Zou het mischien aan het feit dat ik een gewone VGA kabel ipv DVI gebruik kunnen liggen?
Het eerste wat je met monitorproblemen probeert is toch of het ook met andere bronnen optreedt? :X
Ik heb anders geen idee wat het nog zou kunnen zijn, volgens mij is deze serie monitoren gewoon standaart slecht.
Ja, en ze worden natuurlijk voor niks overal de hemel in geprezen...

Ga nou maar eerst eens een DVI kabel en/of een andere PC aansluiten om te kijken of het probleem niet iets anders is. Dat "mierennest" lijkt me gewoon analoge ruis van een slechte videokaart.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op maandag 13 februari 2006 @ 14:33:
Het eerste wat je met monitorproblemen probeert is toch of het ook met andere bronnen optreedt? :X

Ga nou maar eerst eens een DVI kabel en/of een andere PC aansluiten om te kijken of het probleem niet iets anders is. Dat "mierennest" lijkt me gewoon analoge ruis van een slechte videokaart.
Nou lijkt me de MSI 7800GTX opzich niet zo'n heel slechte videokaart, en op 2 andere PC's en de laptop heb ik hetzelfde probleem dus daarom hoop ik ook dat een DVI kabel de zaak oplost.
Exirion schreef op maandag 13 februari 2006 @ 14:33:Ja, en ze worden natuurlijk voor niks overal de hemel in geprezen...
Dat was de rede (samen met het design en de hyper pixelgarantie) dat ik deze heb gekocht idd...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 14:46 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 14:18:
En net nummer 3 ontvangen, weer hetzelfde probleem. Zou het mischien aan het feit dat ik een gewone VGA kabel ipv DVI gebruik kunnen liggen? Ik heb anders geen idee wat het nog zou kunnen zijn, volgens mij is deze serie monitoren gewoon standaart slecht.
k zou sowiezo eens iets anders proberen. Wel heel toevallig dat je 3 monitoren hetzelfde probleem geven. Probeer eens een andere kaart of kabel?

Mn broer heeft zo'n 190x6 en ik sinds zaterdag ook, en vindt me totaal niet in jouw problemen met dit ding

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

probeer eerst eens een andere nvidia driver.
zet de monitor op default en experimenteer eens wat.
dat 3 monitoren van deze klasse, een van de best op het moment, allemaal zelfde klacht hebben is statistisch natuurlijk onmogelijk

• Vanvlerken
  • Laatst online: 19-03-2023
Een beetje offtopic maar ik zie dat jullie hier over de Philips 190X6FB praten en ook daadwerkelijk een fysiek hebben. Is het mogelijk om dit scherm aan de muur te monteren? Zitten er 4 gaten in (VESA standaard) die het mogelijk maken om een wandbeugel te bevestigen?

Zie anders mijn topic

AMD Athlon 2500+ (Barton) - Asus A7V8X-X - 512MB PC3200 - Asus V9250 X/TD 128MB - Maxtor 120GB

• jivemen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-02-2025
Nee er zitten geen gaten aan de achterkant. Muurbeugel van Vesa norm past niet.
Dit tot tegenstelling wat de Philips consumenten contakt mij vertelde.

Tja, en toen waren we bij Windows 7 aan beland

• matsudo893
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-10-2024
Hoi,

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn scherm (ook 190x6)! Is het inmiddels opgelost? Helpt een DVI-kabel? Is een DVI-kabel so wie so een goed idee?

• matsudo893
Ik kan het emailadres van de topicstarter niet achterhalen. Ik zou graag willen weten of het probleem is opgelost. Is een DVI-D kabel genoeg, of moet ik het scherm laten omruilen?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik zou eerst een DVI kabel halen. Ten eerste is het beter dan een analoge kabel, en twee, de Topicstarter is wel erg naief door 3 schermen te laten omruilen en 'toevallig' alle drie de schermen hadden hetzelfde probleem. Ik heb niet begrepen dat de TS een andere VGA kaart en/of kabel heeft geprobeerd.

• matsudo893
Dank voor je razendsnelle advies. Ik was inderdaad al van plan om een DVI-kabel te gaan halen, nog adviezen? Of maakt het eigenlijk geen mallemoer uit?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Lijkt me niet zo heel veel verschil maken eigenlijk.

• MegaChriz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-01 22:39
Ik heb dit beeldscherm nu een half jaar en sinds enkele maanden gebeurt het af en toe dat de kleurweergave niet goed is. Bepaalde tinten grijs worden in eens gifgroen/geelgroen. En geelgroene tinten worden grijs. Heeft iemand anders dit probleem ook?
Ik ben al met het scherm naar de winkel geweest, maar het probleem is dat de onjuiste kleurweergave zo nu en dan voorkomt en niet constant. Ik kon in de winkel dus het probleem niet aantonen. Het winkelpersoneel van MyCom was ook niet erg enthousiast om te helpen. Verkopen willen ze wel, maar service is slecht.
Pagina: 1