Toon posts:

Onvoldoende schijfruimte externe HD

Pagina: 1
Acties:

Palthe

Topicstarter
Ik krijg de melding dat ik onvoldoende schijfruimte heb op mijn Argosy 250 GB externe HD.
Ding is net nieuw, en er staat nu ongeveer 20 GB aan mp3 op.

Het bestand dat ik wil kopiëren is een ISO van 4,5 GB.
Kleinere bestanden accepteert de HD wel, ligt het aan de grootte van het bestand?
Kan USB2.0 niet overweg met dit soort grote bestanden of zal het aan de HD liggen?

O ja er zit een WD harde schijf in.

[ Voor 6% gewijzigd door Palthe op 28-01-2006 12:15 ]

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Koppensneller

winterrrrrr

Dan heb je hem waarschijnlijk als FAT(32) geformatteerd. FAT32 kent een maximale bestandsgrootte van 4 GB (-1 byte ;)). Dat wordt NTFS'en dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door Koppensneller op 28-01-2006 12:16 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat vooral belangrijk is, is het type filesystem. Waarschijnlijk loop je nu tegen de limiet max. bestandsgrootte van FAT32 aan. Met NTFS kan je grotere bestanden kwijt, maar moet je uiteraard wel opletten of de besturingssystemen die je gebruikt er mee overweg kunnen. Zie de Opslagmedia FAQ

[ Voor 13% gewijzigd door Voutloos op 28-01-2006 12:17 ]

{signature}

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 16:25
vermoedelijk heb je de hardeschijf geformateerd als een Fat32 schijf, hier kan je geen bestanden groter dan 4 GB op aan maken.

je kan de schijf omzetten naar een NTFS schijf (welke dit probleem niet heeft) doormiddel van het commando
convert <driveleter>: /fs:ntfs
alleen moet je er dan om denken dat windows 95/98/ME er dan niet meer bij kunnen komen en linux minder goed.

[ Voor 7% gewijzigd door eXcyle op 28-01-2006 12:19 ]

Palthe

Topicstarter
Ok bedankt!

Nog 1 vraag: kan ik de hd ook converteren zonder dat de informatie erop verloren gaat?
Ik ga er even vanuit van niet, maar voordat ik (achteraf) zinloos 20 GB heen en weer aan het slepen ben...

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Koppensneller

winterrrrrr

Bij de manier van eXcyle gaat er niks verloren. Die kun je dus gewoon uitvoeren.

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 16:25
gaat inderdaad niets verloren, enige nadeel is dat de blocksize niet aangepast zal worden en het dus IETS slomer is dan een harde schijf die als NTFS geformateerd is.
Pagina: 1