Toon posts:

PC CRASHT GELIJK TIJDENS HET GAMEN!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
srry jongens..ik weet het dat zulke topics heel lang kunnen duren maar ik weet echt niet meer wat ik moet doen:

ik heb het volgend systeem: P4 630 Serie @ 3.75ghz
mobo: Asus P5ND2-SLI
grafka: Asus 7800GT
geheugen: OCZ pc 4200 ddr2 gold serie
voeding: Tagan 530 Watt u22
ooojah een HD van 3 jaar oud (IDE)

Nu heb ik dit systeem al een paar dagen en ik wilde dus flink gaan gamen...dus ik kreeg F.E.A.R. van een vriend van mij...installeren...settings goed zetten enz.. dus ik was aant gamen en opeens crashte mijn pc gewoon terug naar windows :( ik d8 hoe kan dat nou?? ik heb verschillende nforce4 drivers geinstalleerd, grafische drivers geinstalleerd, ik heb mijn timings zelfs aangepast en ook qua voltage verhoogd maar niets helpt.

WAT MOET IK DOEN?!?!?!?

help me plz..ik ben echt wanhopig :(

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
1) niet schreeuwen
2) meer info geven
-> crasht bij ieder game of alleen f.e.a.r.?
-> fear al ge-update naar laatste versie?

Verwijderd

srry jongens..ik weet het dat zulke topics heel lang kunnen duren maar ik weet echt niet meer
Kan je gerust stellen, meestal duren dit soort topics met zulke topictitels niet zo lang ;)
ik kreeg F.E.A.R. van een vriend van mij...installeren...settings goed zetten enz.. dus ik was aant gamen en opeens crashte mijn pc gewoon terug naar windows :( ik d8 hoe kan dat nou??
Spel gewoon kopen in de winkel :?

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

Sayko

Knowledge Is Power

Misschien is je cpu te ver overgeklokt. Klok terug en probeer opnieuw

Verwijderd

Topicstarter
srry voor t schreeuwen..maar t is niet alleen bij fear..zelsf bij cs 1.6 crasht ie al.
fear is gwoon de gekraakte versie...maar dus zoals ik al zei bij counterstrike 1.6 slaat ie al af uhm bij deus ex invisible slaat ie af.
egt jongens k weet me geen raad

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Welkom op GoT,

lees eerst even de FAQ door :)

1. Zet je cpu eens normaal, niet overclocken dus.
2. Draai een anti spyware programma
3. Zoeken !!

[ Voor 44% gewijzigd door -Thunder- op 28-01-2006 00:23 ]

Blij Met Wilco

Verwijderd

Topicstarter
mijn cpu loopt gwoon synchroon met me geheugen dus daar kan t niet aan liggen...pc 4200 is 533 mhz...ik heb m op 500 mhz lopen met een fsb van 1000

Verwijderd

Topicstarter
ok k zal ff alles op default laten lopen....en dan run ik wel een test..kijken of het goed komt :D

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 00:21:
srry voor t schreeuwen..maar t is niet alleen bij fear..zelsf bij cs 1.6 crasht ie al.
fear is gwoon de gekraakte versie...maar dus zoals ik al zei bij counterstrike 1.6 slaat ie al af uhm bij deus ex invisible slaat ie af.
egt jongens k weet me geen raad
Fijn daar hebben we meer aan. Het is een nieuwe PC dus ik zal maar aannemen dat Windows installatie ook nieuw is. Crasht Windows wel eens? Haal eens een RAM-test over je geheugen heen zou ik zeggen. Kun je wat meer vertellen over PSU? Voltages & Ampere en dergelijke?

[ Voor 5% gewijzigd door TweakerNummer op 28-01-2006 00:25 ]

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

Sayko

Knowledge Is Power

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 00:22:
mijn cpu loopt gwoon synchroon met me geheugen dus daar kan t niet aan liggen...pc 4200 is 533 mhz...ik heb m op 500 mhz lopen met een fsb van 1000
Als je het zelfallemaal zo goed weet, los het dan ook zelf op.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je weet maar nooit, misschien zijn er tegenwoordig mensen nog wel zo eerlijk om een game te kopen natuurlijk... Geleend van een vriend wil dus niet gelijk zeggen dat het daarwerkelijk gekopieërd is... :)

Maar, wat zijn de spanningen (voltages) van je voeding? Wat voor voeding heb je in je PC zitten eigenlijk? Dus merk + type en hoeveel vermogen... (in Watts) ;)

edit:
Welkom op GoT A la Turka

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 28-01-2006 00:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
mijn windows crasht niet gelukkig...
de voltages van mijn psu zijn op de 12voltlijn 32 A combined (staat in het boekje van tagan)
en apart zijn ze 20 A

het is een Tagan 530 Watt u22 *2-force*

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Zoals ik zei.. zet de boel eens op standaard, ik heb dit soortgelijke probleem ook gehad, alles weer normaal gezet en het probleem was verholpen, just do it !!!

Blij Met Wilco

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 00:28:
mijn windows crasht niet gelukkig...
de voltages van mijn psu zijn op de 12voltlijn 32 A combined (staat in het boekje van tagan)
en apart zijn ze 20 A

het is een Tagan 530 Watt u22 *2-force*
Dat is de stroom in ampere, maar dat zegt (helaas) niets over of de lijnen van je voeding kloppen... :) Theoretisch is 20A maximaal haalbaar... Maar haal je dat in de praktijk? ;) Dit kan je testen met een multimeter of met een programma, zoals bijvoorbeeld Motherboard Monitor... :) Succes!

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-02 16:37

dotcode

///\00/\\

Gebruik je wel de laatste drivers voor je video kaart?

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik denk je systeem toch iets te ver hebt overklokt en ben het eens met Thunder dat je alles op de staandaard snelheid moet testen P4 630 = 3 Ghz met 800 Mhz fsb?!
Als het dan wel goed loopt weet je waar het aan ligt.

=/\= System Status =/\=

Verwijderd

Topicstarter
Zeg Thunder volgens mij is het probleem verholpen :D ik kan je kussen (K)
dank je wel allemaal

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Geen dank, die zoenen mag je voor je houden (8>
Succes verder met je pc en gamese.

[ Voor 8% gewijzigd door -Thunder- op 28-01-2006 00:37 ]

Blij Met Wilco

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:46
Volgende keer niet alleen kijken of de boel paint stable is maar ook prime95 stable is :+

Verwijderd

Topicstarter
oojah kijk dat zou ik ook kunnen testen prime95...maar dan zou mijn cpu best heet worden....ik weet dat de mijne een prescott is en een heethoofd is maar ik zou in godsnaam niet weten hoe heet hij mag worden

als we t trouwens toch over cpu hebben...hoever kan ik dan overclocken met mijn geheugen??
Alvast bedankt.

als me pc weer crasht tijdens de games dan horen jullie wel van mij...maar k dnk zelf dat het probleem al opgelost... _/-\o_ <---respect

Verwijderd

GJ-tje schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 00:25:
[...]
Je weet maar nooit, misschien zijn er tegenwoordig mensen nog wel zo eerlijk om een game te kopen natuurlijk... Geleend van een vriend wil dus niet gelijk zeggen dat het daarwerkelijk gekopieërd is... :)

Maar, wat zijn de spanningen (voltages) van je voeding? Wat voor voeding heb je in je PC zitten eigenlijk? Dus merk + type en hoeveel vermogen... (in Watts) ;)

edit:
Welkom op GoT A la Turka
In combinatie met wat ik vetgedrukt had (dus alleen 'maar' crashen terug naar Windows) kwam het over als een crack die niet toegepast is, dus illegaal ;)

//edit: je kunt net zover overklokken totdat je pc niet meer vastloopt overigens ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 03:39 ]

Pagina: 1