Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-06 14:15
Bedankt, heb zelf nog wat onderzoek gedaan en heb nu uiteindelijk de hauppauge 2250 besteld.
Deze staat in de compability list van windows 7 en zou dus goed moeten werken.
veel te lange link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Lijkt me een amerikaans model. Had je beter de in dit topic eerder genoemde HVR-2200 kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-06 14:15
Bedankt had er niet goed op gelet maar heb de kaart nog kunnen annuleren in de winkel en heb nu de 2200 besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 15:45
Interessant topic, ik ben namelijk op zoek naar een PCI-E kaartje voor m'n schoonvader.
Hij heeft een nieuwe Dell PC (draait Windows 7 64bit) en zijn oude kaartje is PCI en daar is geen ruimte meer voor (zit op het moederbord maar 1 PCI slot en die is al bezet), dus op zoek naar een nieuwe.

Nu heeft hij 2 beeldschermen en heeft hij het geluid van zijn PC via zijn linkerscherm lopen (kabeltje met 2 mini-jack pluggen). Hij wil op zijn 2e scherm dus TV kunnen kijken als de gelegenheid zich voordoet en daarbij een extern speakersetje aan kunnen sluiten om het geluid daarmee te regelen (dus dat je geen systeemgeluiden door de TV geluiden heen hoort).

Nu zag ik de Hauppauge 1200 voor een redelijke prijs, maar dat model is alweer een poos geleden geintroduceerd. Hier wordt verder gesproken over de Hauppauge 2200, zou dat een betere keus voor hem zijn ? Het gaat puur om TV in nette kwaliteit te kunnen kijken en het zou ook "' grappig" zijn als hij de uitzending kan pauzeren voor een korte periode (geen must).

Welke zouden jullie me (hem) dan willen adviseren en waarom ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05 10:17

Dima_2005

T.net-verslaafde

Voila:
http://tweakers.net/price...QYqGoOtCZ5xnbEs-h6e-Ya60_

Zoek er maar eentje uit :) En dat pauzeren hangt van software (praktisch altijd mogelijk).
Ik persoonlijk ben voor de HVR-2200 (maar ik wel prijzig)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Nu online
M.v.Veelen schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:24:
Nu zag ik de Hauppauge 1200 voor een redelijke prijs, maar dat model is alweer een poos geleden geintroduceerd. Hier wordt verder gesproken over de Hauppauge 2200, zou dat een betere keus voor hem zijn ?
De 2200 is redelijk prijzig omdat deze een dubbele hybrid (analoog of dvb-t) tuner (dus twee zenders tegelijk opnemen/kijken) heeft met hardwarematige mpeg2 encoders, de 1700 is hiervan de enkele hybrid tuner versie. Goedkopere kaarten zoals de 1200 gebruiken een software encoder om de informatie van de tuner om te zetten naar mpeg2 en zijn dus wat cpu belastender.

[ Voor 25% gewijzigd door Nielson op 13-09-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Thanx guys, ik kan alleen niet goed wijs worden uit de aansluiting voor externe speakers. Zo te zien heeft de Hauppauge 2200 dat niet ? Of kijk ik met m'n .... neus ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05 10:17

Dima_2005

T.net-verslaafde

Meestal is dat softwarematig en komt dat uit uw geluid van je pc.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Dima_2005 schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:21:
Meestal is dat softwarematig en komt dat uit uw geluid van je pc.
Mja, dat is nu het probleem. Ik wil geen systeemgeluiden er doorheen. Ik heb nu een kaartje (of eigenlijk m'n schoonvader) waar een AUDIO OUT mogelijkheid op zit. Ik kan daar dus externe speakers op aansluiten.
Nadeel van dit kaartje is dus dat die niet meer in de PC past ivm. dat het PCI is en ik PCI-express moet hebben.

Het is dus een absolute must dat ik een kaartje heb met een aansluiting voor externe speakers, dus AUDIO OUT. Iemand een suggestie, want je ziet ze inderdaad bijna niet ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
anders zet je toch je systeemgeluiden uit? maar hoezo hoor je uberhaupt systeemgeluiden door het tv afspelen heen? met windows 7 kun je volgens mij wel instellen welke geluiden naar welke output van je geluidskaart moeten worden gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
.Johnny schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:17:
anders zet je toch je systeemgeluiden uit? maar hoezo hoor je uberhaupt systeemgeluiden door het tv afspelen heen? met windows 7 kun je volgens mij wel instellen welke geluiden naar welke output van je geluidskaart moeten worden gestuurd.
Kijk, het is niet voor mezelf. Mijn schoonvader is er niet al te handig mee en hij zit dan te werken op z'n PC en wil dan op het scherm ernaast de TV aan hebben staan op sport of wat er dan ook op dat moment zijn interesse heeft.
Ja, hoe leg ik dat nu uit......het is als je het mij vraagt gewoon in zijn situatie het beste als ie weer een TV kaart heeft met audio out. Zoals ie had, maar dan PCI-e.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Maar dat kun je dus ook bereiken in het OS door audio streams naar verschillende poorten op je geluidskaart te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
.Johnny schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:57:
Maar dat kun je dus ook bereiken in het OS door audio streams naar verschillende poorten op je geluidskaart te sturen.
Naar verschillende poorten sturen ??? Leg eens uit, ik heb daar nog niet eerder van gehoord maar ben graag bereid om iets te leren.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Dat is nieuw in Windows7; je kunt per bron bepalen naar welke output ze moeten.
Maar dan heb je volgens mij dus wel 2 geluidskaarten nodig waarover je het geluid kunt verdelen, en kun je niet een 5.1-kaartje misbruiken om 3 stereospeakers op aan te sluiten met elk hun eigen brongeluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
ik dacht dat dat ook kon met voor en achter aansluitingen op een kast. Maar kan het mishebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
frickY schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 16:25:
Dat is nieuw in Windows7; je kunt per bron bepalen naar welke output ze moeten.
Maar dan heb je volgens mij dus wel 2 geluidskaarten nodig waarover je het geluid kunt verdelen, en kun je niet een 5.1-kaartje misbruiken om 3 stereospeakers op aan te sluiten met elk hun eigen brongeluiden.
Dat is dan een fraaie optie in W7, maar ik heb geen 2e geluidskaartje en dan zou het dus zeker zo mooi zijn als de TV kaart gewoon een audio-out aansluiting zou hebben. Ik kan ze helaas niet vinden terwijl ik er hier toch echt eentje heb liggen (nogmaals, deze is PCI en ik moet PCI-e hebben). Iemand nog een merk/type die dit wel heeft ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:51
Deze is pas op de markt: pricewatch: Asus My Cinema ES3-110/PTS/FM/AV/RC

Misschien ga ik daar maar de gok mee maken.

'ns Kijken of ik een screenshot van de software kan vinden. edit: lukt even niet nee....

[ Voor 17% gewijzigd door Sjah op 21-01-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Voor de Mac-gebruikers cq. Digitenne-gebruikers onder ons heeft Elgato eens tuner voor Digitenne uitgebracht: de EyeTV One Digitenne. Heeft iemand ervaring met deze tuner of is van plan om hem te kopen? Ik ben wel geïnteresseerd, maar zoek nog wat gebruikerservaringen.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:51
Heb inmiddels eindelijk een nieuwe kaart gehaald, 2e hands voor goeie prijs (55€); een hvr-2200. Kan wel zeggen dat ik er zeer tevreden over ben, goed beeld, goeie radio, krachtig.
WinTV v7 is ook prima, van een veel beter niveau dan WinTV 2000 was. En anders kan je MediaCenter gebruiken.
Dscaler is no-go met deze kaart, maar dankzij WinTV v7 mis ik dat niet.

64 bit Windows is nu mogelijk voor mij, en ben dan ook overgestapt, werd tijd.

Heb flink gestoeid om hem in Ubuntu aan de gang te krijgen, lukte niet, maar dat is mede te wijten aan de moeilijkheidsgraad van dat OS en mijn beperkte kennis(het blijft linux he), je kan het ook wijten aan het feit dat Hauppauge geen ruk voor linux doet..

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 10-02-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronda
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08-2012
Hallo iedereen,

Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar plaats mijn vraag maar hier.
Al dagen aan het zoeken op Google en forums,maar ik kom er gewoon niet uit!
Ben op zoek naar een andere tv-kaart omdat mijn oude Pinnacle PCTTV/Pro niet meer werkt sinds de overstap van XP naar Windows 7-64bit.

De enigste wat ik wil is tv kijken op de monitor,en verder hoeft het kaartje (mag eventueel ook USB zijn) niets te kunnen!
Simpel en goedkoop zeg maar.
Het tv signaal komt uit de witte coax kabel van Ziggo, welke dus aangesloten moet worden op het product.
Ik ga dus geen antenne gebruiken,en afstandbediening is ook overbodig hoewel dit tegenwoordig standaard is geloof ik.

Het werkgeheugen is trouwens 8Gig.Bij sommige merken/software schijnt dit problemen te geven?
je zou zeggen een simpel iets als een tv-kaartje...pfff 8)7

Alle advies is welkom!
Alvast hartelijk dank,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGP
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 11:22
Ik ben er gisterenavond weer aan toe gekomen om mijn TV kaarten in de HTPC te schroeven :) Ik gebruik een Technotrend TT-Budget T-1500 met CI extension voor Digitenne, en de goeie ouwe Hauppauge WinTV PVR 150. De Technotrend gebruik ik om TV te kijken en op te nemen. De Hauppauge zit er vooral als video in voor een VHS player en een camera die voor de deur hangt. Ook gebruik ik zijn IR functionaliteit met een bij elkaar gehackte combinatie van WinTVIRBridge, WinLIRC, EventGhost, Snarl, Argus en XBMC, aan elkaar gelijmd met Python, PHP en Java. Als laatste kan hij bijspringen als ik een keer twee tuners nodig heb.

Ben over beide wel tevreden. Kwaliteit van zowel Digitenne als analoog zijn natuurlijk gewoon ruk, maar de kaarten halen er beter beeld uit dan de standaard tuners in de TV :)

Binnenkort krijg ik de beschikking over kabel of satteliet TV. Moet nog even bedenken wat ik daarmee ga doen. Ik heb geen PCI sloten meer vrij dus een traditionele kaart kan ik niet gebruiken. Misschien probeer ik nog ergens een FloppyDTV kaart op te kop te tikken die ik via Firewire kan aansluiten.. Of de DVB-T kaart kan met pensioen natuurlijk..

@Hierboven: Hauppauge of Technotrend zit je naar mijn ervaring meestal wel goed. Met Asus en Pinnacle heb ik niets dan gedonder gehad. Kijk wel even of de TV kaart die je kiest de CI interface van Ziggo aan kan, daar zijn regelmatig problemen mee. Maar neem eens een kijkje bij de Technotrend TT-Budget C1500. De terrestrial versie ervan is in ieder geval een heel degelijk kaartje. Stabiel, snel, goed ondersteund door allerhande software controllers (Argus, WinMCE, MediaCenter, etc) en geen overbodige rommel.

En TV kaarten zijn nooit simpel blijkt weer. Overigens alles wat met HTPC te maken heeft lijkt simpel, maar er komt naar mijn ervaring altijd een enorme berg smerige hacks bij kijken voor het wil werken. Heeft ook wel wat natuurlijk :)

[ Voor 41% gewijzigd door MartijnGP op 08-11-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronda
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08-2012
Vorige week kwam ik in het bezit van een gebruikte tv-kaart,een MSI Anywhere Pro Analog
Kaartje gemonteerd en geprobeerd deze te installeren,wat dus niet ging.
Dit geld voor zowel de drivers op de bijgeleverde cd,als op de website (welke volgens mij de zelfde versies waren).
Windows geeft aan dat de installatie goed is gelukt,echter in Apparaatbeheer staat een uitroepteken en de melding dat de stuurprogramma's niet zijn geïnstalleerd.

Start ik Windows Media Center op,dan werkt alles gelijk goed,en zenders worden automatisch opgezocht.
Kan dus gelijk kijken,alleen is er wel soms een wat irritant electronisch pulserend hoog pieptoontje op de achtergrond in de speakers door het tv geluid te horen.
Dit hoorde je vroeger altijd bij die oude beeldbuis televisies als je heel dichtbij kwam.
Dit komt alleen voor als er iets WITS in beeld komt,en wordt erger naarmate de intensiteit hiervan toeneemt,of het witte vlak groter wordt.

Iemand bekend met dit geluid?

• S0epkip
  • Laatst online: 08:55
Ik wil met mijn PVR-150, 500, of HVR-2200 captures maken van oude videos.

Op dit moment krijg ik echter geen beeld uit het ding... camera aangesloten via zowel composite als S-Video. Signaal is er wel want met een usb videograbber krijg ik wel - slecht - beeld.
VLC wil ook het capture device niet openen, terwijl ik de usb videograbber wel kan openen.

Welke drivers adviseren jullie onder Win7 X64?
En welke applicatie om te capturen?

PVO

• Nielson
  • Nu online
Weet niet hoeveel geheugen je in het systeem hebt maar de PVR-150/500 kaarten gaven iig problemen indien dit 4 GB of meer geheugen is. Werden als ik het me goed herinner automatisch herkend door Win7.
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste