Ik ben er gisterenavond weer aan toe gekomen om mijn TV kaarten in de HTPC te schroeven

Ik gebruik een Technotrend TT-Budget T-1500 met CI extension voor Digitenne, en de goeie ouwe Hauppauge WinTV PVR 150. De Technotrend gebruik ik om TV te kijken en op te nemen. De Hauppauge zit er vooral als video in voor een VHS player en een camera die voor de deur hangt. Ook gebruik ik zijn IR functionaliteit met een bij elkaar gehackte combinatie van WinTVIRBridge, WinLIRC, EventGhost, Snarl, Argus en XBMC, aan elkaar gelijmd met Python, PHP en Java. Als laatste kan hij bijspringen als ik een keer twee tuners nodig heb.
Ben over beide wel tevreden. Kwaliteit van zowel Digitenne als analoog zijn natuurlijk gewoon ruk, maar de kaarten halen er beter beeld uit dan de standaard tuners in de TV
Binnenkort krijg ik de beschikking over kabel of satteliet TV. Moet nog even bedenken wat ik daarmee ga doen. Ik heb geen PCI sloten meer vrij dus een traditionele kaart kan ik niet gebruiken. Misschien probeer ik nog ergens een FloppyDTV kaart op te kop te tikken die ik via Firewire kan aansluiten.. Of de DVB-T kaart kan met pensioen natuurlijk..
@Hierboven: Hauppauge of Technotrend zit je naar mijn ervaring meestal wel goed. Met Asus en Pinnacle heb ik niets dan gedonder gehad. Kijk wel even of de TV kaart die je kiest de CI interface van Ziggo aan kan, daar zijn regelmatig problemen mee. Maar neem eens een kijkje bij de Technotrend TT-Budget C1500. De terrestrial versie ervan is in ieder geval een heel degelijk kaartje. Stabiel, snel, goed ondersteund door allerhande software controllers (Argus, WinMCE, MediaCenter, etc) en geen overbodige rommel.
En TV kaarten zijn nooit simpel blijkt weer. Overigens alles wat met HTPC te maken heeft lijkt simpel, maar er komt naar mijn ervaring altijd een enorme berg smerige hacks bij kijken voor het wil werken. Heeft ook wel wat natuurlijk
[
Voor 41% gewijzigd door
MartijnGP op 08-11-2011 14:28
]