[Alg] Nieuw certificeringstraject Microsoft

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.607 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 17:09
Op zich ben ik het wel met je eens; echter, zo'n traject heeft -imho- nog een ander voordeel:

door het studeren kom je wel met een aantal dingen in aanraking, wordt je op de hoogte gesteld van het bestaan van bepaalde classes / tools / utils / etc... Je hoeft er dan ook niet meteen alle ins en outs van te kennen, maar het zit wel ergens in je onderbewustzijn.
En als je dan eens een situatie tegenkomt waarin je een bepaalde functionaliteit nodig hebt, dan weet je tenminste dat het bestaat, en weet je waar je kan zoeken.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:26
^^ Inderdaad, helemaal mee eens.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Microsoft meet inderdaad niet je inzicht, maar je kennis over hun product. Helaas zien zij 'iets' snel kunnen opzoeken niet als een gave (skill). Ik begrijp nog steeds niet waarom ik tijdens het examen niet de MSDN mag gebruiken, of Google. Hell, tijdens examens wil ik zelfs nog wel even Live search gebruiken.

Ik ben wel eens bij zo'n bootcamp geweest, maar ik betwijfel of de leraren/leraressen het uberhaupt zouden redden in de echte wereld. Waarom zou iemand opleidingen gaan geven voor een modaal salaris als je eenvoudig het dubbele in de 'echte' wereld kunt ontvangen.

Echter zul je toch een aantal certificeringen moeten behalen om later als je misschien op zoekt gaat naar een betere functie te kunnen aantonen dat je bepaalde zaken machtig bent. Ik behaal voornamelijk de basis certificaten (vb.net, C#, asp.net, WPF, winforms, MSSQL 2005, etc). Zelf ga ik binnenkort beginnen aan een aantal Sun certificeringen. Kennis is de breedte is bij sollicitaties nuttiger dan kennis in de diepte.

If it isn't broken, fix it until it is..

Verwijderd

Sorry voor de kick, maar dit leek me de meest geschikte plek.

Naast de 70-536 e.d. examineringen ben ik hier ook, bijvoorbeeld, 2124C tegengekomen, ik kom deze echter nergens op de website van Microsoft tegen en vraag me dan dus ook af wat hier nou precies de waarde/insteek van is.

Iemand ervaring met deze reeks van examens?
Pagina: 1 2 Laatste