Toon posts:

Trage Edimax Switch

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar dagen geleden bij memo een edimax 8 poorts 10/100 switch gekocht, (kan hem nog terugsturen). Nu heb ik met netcps effe zitten benchmarken. Ik heb in mijn normale bak een 3com 905b-tx zitten die op 100Mbit loopt full duplex, en ik heb een laptop met een 3com 3cxfem656c(dit is een 10/100 Mbit met 56k modem). Nou beide kaarten staan op 100Mbit full duplex, maar met netcps haalt hij maar rond de 29 Mbit max, ik krijg hem maar niet hoger. Ik had eerst een slecht kabeltje ertussen toen ging hij maar 5 Mbit . Alle kabels zijn nu cat5 en goed. Nu is mijn vraag ligt dit aan mijn pcmcia kaartje(kunnen deze gewoon niet meer halen?) of ligt het aan die edimax switch(slecht merk, of andere problemen met deze bekend zoals traag?). Ik snap het echt niet meer. Hij moet toch echt minstens de 80 Mbit kunnen halen. Ik heb ook nog een testje gedaan met ftp, dus op mijn normale bak onder linux, en dan vanaf mijn latop bestandjes overpompen, ging evensnel. De systemen zijn snel genoeg met voldoende geheugen, dus daar kan het niet aan liggen.

ik heb net met 2 andere systemen geprobeerd, die op 100 Mbit staan half duplex, dan haalt hij weer 3 Mbit max, laat ik de kaarten op 10 Mbit staan dan haalt hij 10.5 Mbit.
Really strange!!!
Heb het zelf met meerdere kabel geprobeerd, krijg ik collisions. Ligt dit nou aan mijn switch?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 18:20
Hmm, ik heb ook die Edimax switch, maar dan de 5-poorts. Deze werkt op zich best lekker. Ik had eerst wat problemen met de duplex setting, maar door ff experimenteren en alles op een lijn krijgen liept dat ook weer als een zonnetje.
Ik kan er gemiddeld zo'n 6 mByte/s overheen trekken, waarbij dan de harddisks in mijn Linuxbak (bijv. FTP van mijn gewone PC naar Linux, allebij 3com-kaarten) zelfs nog meer de bottleneck zijn.

Het rare is alleen, dat als ik NetCPS tussen mijn windows2000 bak (3com) en een p200mmx beneden doe (win98 en realtek), dat hij dan maar iets van 2 mbit aangeeft. Terwijl omgerekend bijvoorbeeld een SAMBA sessie naar win2000 of een FTP sessie naar Linux gewoon ongeveer 5 mByte/s geeft.

Ik denk dus dat je bij NetCPS ook wel heel erg moet nadenken tussen welke OS'en je gaat testen.
En als je je switch verdenkt: probeer dan eens een goeie crosskabel ertussen te gooien. Kijk hoe het dan gaat

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-08 08:38

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
SLOTJUH !!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 22:00

Yucko

One clown to rule them all !

Humz, ik denk dat dit dus een duidelijk probleem van de PCMCIA bus is. Je kunt nl. wel fijn een 100 mbit kaart erin duwen, maar PCMCIA kan gewoon geen 100mbit aan. Ik merk het ook bij mijn craptop. Dit haalt iets meer dan een 10mbit netwerk kaart.
Nu zul je wel denken: "wtf heeft het dan voor een zin om zo'n kaart voor laptops te maken?" Nou, heel simpel, zo kun je namelijk wel via het 100mbit segment communiceren, ookal haal je die snelheid helemaal niet *D

edit:

Als je nu zeker wil weten dat het niet de switch is, dan doe je gewoon een crosslink tussen je gewone pc en je laptop en gaat dan nog eens meten. Dan zul je waarschijnlijk niet hoger halen.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:14
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.