Ik heb een paar dagen geleden bij memo een edimax 8 poorts 10/100 switch gekocht, (kan hem nog terugsturen). Nu heb ik met netcps effe zitten benchmarken. Ik heb in mijn normale bak een 3com 905b-tx zitten die op 100Mbit loopt full duplex, en ik heb een laptop met een 3com 3cxfem656c(dit is een 10/100 Mbit met 56k modem). Nou beide kaarten staan op 100Mbit full duplex, maar met netcps haalt hij maar rond de 29 Mbit max, ik krijg hem maar niet hoger. Ik had eerst een slecht kabeltje ertussen toen ging hij maar 5 Mbit
. Alle kabels zijn nu cat5 en goed. Nu is mijn vraag ligt dit aan mijn pcmcia kaartje(kunnen deze gewoon niet meer halen?) of ligt het aan die edimax switch(slecht merk, of andere problemen met deze bekend zoals traag?). Ik snap het echt niet meer. Hij moet toch echt minstens de 80 Mbit kunnen halen. Ik heb ook nog een testje gedaan met ftp, dus op mijn normale bak onder linux, en dan vanaf mijn latop bestandjes overpompen, ging evensnel. De systemen zijn snel genoeg met voldoende geheugen, dus daar kan het niet aan liggen.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.