Toon posts:

RGB => Scart | Geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 887 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

Mn DVD-speler (Onkyo DV-SP303E) heeft de volgende uitgangen:
- S-video
- Composiet
- Component

Mn TV (Philips 26PF4310) heeft de volgende ingangen:
- S-video
- 2 x SCART
- DVI

Scart-specs TV:
# Extern 1 SCART : Audio L/R, CVBS in/uit, RGB
# Extern 2 SCART : Audio L/R, CVBS in/uit, S-video in

Andere meuk TV:
Beeldverbetering : Contrast Plus, Progressive Scan, 3:2/2:2 motion pull-down, Digital Noise Reduction, Onderdrukking gekartelde lijn, 2D-combfilter, Crystal Clear III

Ik heb dus een RGB => scart kabel gekocht (Oehlbach RGB 100)
Afbeeldingslocatie: http://www.dcscable.de/images/gross/4scart-3cinch.jpg

Scart stekker in de TV (op ext 1), en de andere aansluiting @ DVD speler.
Probleem is dus dat ik geen beeld heb . . . wat doe ik verkeerd? Heb alle menu's van TV en DVD-speler al doorgelopen . . . het wil maar niet lukken :|

Nog iets: mijn TV heeft ondersteuning voor progressive scan, maar dat kan alleen gebruikt worden bij component aansluiting, die mijn TV niet heeft? Of zou ik het met de kabel die ik nu gekocht heb wél kunnen gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 19:49 ]

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-02 14:27
scart al in ext2 geprobeerd??

Je zegt dat je de menu's van dvdspeler hebt doorlopen. Zie je deze wel via deze aansluiting dan of wat?

Je moet trouwens nog audio kabel erbij doen, anders hoor je nix;)

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard al in ext 2 geprobeerd. Als ik settings wilde checken, gebruikte ik een composiet kabel . . .

Geluid is geregeld, er zit een digital coax kabel tussen de DVD speler en de receiver ;)

Verwijderd

RGB = Component... dus je TV heeft het wel...

Analoog component (YUV) zal er waarschijnlijk niet uit je DVD speler komen

Verwijderd

Topicstarter
Maar mijn TV heeft geen RGB aansluitingen zegmaar, het signaal verloopt via de scart kabel, vandaar dat ik deze kabel gekocht heb. Maar in principe kan ik op deze manier wel progressive scan benutten?

Nou ja, voorlopig dus niet, want heb gewoon écht totaal geen beeld |:(

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:42

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 19:53:
RGB = Component... dus je TV heeft het wel...

Analoog component (YUV) zal er waarschijnlijk niet uit je DVD speler komen
RGB is GEEN component man. En aan de TS: Composite video of Svideo zijn de enige twee mogelijkheden voor je DVD speler, helaas.

Verwijderd

voor rgb hebben tv's nog wel eens een blanking signaal nodig, kun je krijgen door (als test) een 9 volt batterij en een 120 ohm weerstand, de + via de weerstand op pen 16 van de scart en de - op pen 18.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 10:33

MrScratch

I am rubber, you are glue

Met het risico om iets doms te zeggen, maar volgens mij is het correct dat wat je probeert niet werkt. Je hebt een tv-ingang die RGB-scart is en een dvd-uitgang die Y/PB/PR doet. Dat is volgens mij niet hetzelfde, behalve dat het allebei component is, maar wel twee verschillende soorten component.

Om het ene signaal naar het andere om te zetten heb je een convertor nodig en die zijn relatief duur, denk aan 100 Euro ofzo.

Look behind you! A three headed monkey!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ok . . . RGB != component. Mijn DVD speler heeft dus een component aansluiting, maar mijn TV heeft daar dus géén ondersteuning voor . . .

Nee, dan is het niet gek dat het niet werkt . . . en heb ik dus verkeerde info gekregen in de winkel.

Tja . . . s-video dan maar? :|

Dan vraag ik me nog steeds af hoe ik dan in hemelsnaam de progressive scan kan gebruiken, als mn TV geen ondersteuning voor component heeft :?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 20:09 ]

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Volgens mij heb precies hetzelfde wat ik een dag geleden had
--> Check :P

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk, stom dat ik dat topic niet gezien heb . . . wat heb jij gedaan?

• r0el
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:45:
Je hebt gelijk, stom dat ik dat topic niet gezien heb . . . wat heb jij gedaan?
Ik ben erachter gekomen dat ik een YUC kabel gekocht had voor 40e terwijl mn tv het helemaal niet ondersteunt. Hij ondersteunt wel RGB over scart wat kwalitatief gelijk schijnt te zijn aan YUC dus heb de kabel met kleine bijbetaling weten te ruilen voor een way overpriced (100e winkel ..... ?) scart <--> scart kabel. Wou ik YUC aansluiting gebruiken had ik een andere tv nodig, dan maar 'gewoon' scart :)
Wel mooie winkel die steenweg in utrecht, overal valt over te onderhandelen :D

[ Voor 9% gewijzigd door r0el op 26-01-2006 22:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wrom dan geen s-video? Of heeft jouw TV daar geen ondersteuning voor . . .

• r0el
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 22:55:
Wrom dan geen s-video? Of heeft jouw TV daar geen ondersteuning voor . . .
S-video is inferieur aan RGB en YUC, hij ondersteunt t wel maar als je RGB kiest heb je beter beeldkwaliteit
Ik zie net dat er bij je tv als accesoire een DVI-I-naar-YPbPr-kabel wordt meegeleverd (kijk hier). Kan je die niet gebruiken om je Component out van je dvd op je tv aan te sluiten?

[ Voor 41% gewijzigd door r0el op 26-01-2006 23:45 ]

Verwijderd

Op pennetje 16 een spanning van 1 tot 3 volt zetten zodat de rgb ingangen ingeschakeld worden.
Kijk ook eens hier:

Schema 3xRCA(tulp) RGB -> Scart kabel

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 01:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
r0el schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 23:39:
[...]
Ik zie net dat er bij je tv als accesoire een DVI-I-naar-YPbPr-kabel wordt meegeleverd (kijk hier). Kan je die niet gebruiken om je Component out van je dvd op je tv aan te sluiten?
Dat ik daar niet aan gedacht heb . . . .

Het is een VGA => Component kabel. Heb de VGA => DVI converter erop gezet, alles aangesloten, TV @ HD mode gezet . . . en: jeuj, we hebben beeld _/-\o_

Het is nu al véél beter dan met composiet, de kleuren, wow :o Ik ga nu dus maar op zoek naar een goede DVI => component kabel 8)

Thx voor die opmerking, anders had ik daar nooit aan gedacht 8)
Pagina: 1