Toon posts:

Abit KT7 en geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zoals hier al eerder gepost door mij (gathering.tweakers.net/showtopic/105317) heb ik problemen met mijn pc

hier de specs nog even:

Duron 700
Abit KT7
320MB PC-133 (192 Spectec, 128 Dane-Elec)
Voodoo3 3000 PCI
IBM DTLA 30Gig 7200rpm
Creative 52x
goedkope kast met 350W voeding
3Com ethernet III ISA
Soundblaster 128PCI
Alpha FACPAL cooler
HD cooler
Win98SE
Logitach Wingman usb gamingmouse

nou was het probleem het volgende: Windows zat bijna direct (na ongeveer 10-20 seconden) vast, ook na een format waren er problemen en als ik opstartte moest ik 4-5x resetten voordat er iets gebeurde...

Nu heb ik Norton Utilities 2001 en die heeft veel fouten gerepareerd...gelukkig...geen freeze meer en hij start meteen op...maar net als eerst moet ik direct Unreal of UT opstarten wil ik geen fouten krijgen!
Ik heb nu nog steeds VxD fouten en zo nu en dan een kernel fout en soms vind ie de muis niet, maar dat is na een keer afsluiten en opnieuw opstarten weer verholpen..

maar nu het volgende...als ik met NU de DIMMS test, (alledrie tegelijk) geeft ie een fout aan...als ik ze apart test of per twee, dan niet!!!
komt het vaker voor dat als je alledrie de banken volzet er zo'n fout optreedt???
als ik direct Unreal of UT opstart, doet de pc het wel, zelfs met alledrie de banken vol!!!

iemand een idee??? en weet misschien iemand of dit een voeding probleem is???

het is geen koeling probleem en ook geen oc'ing probleem...

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Wat is de cpu temp? je kan ook ff proberen in de bios je memory settings wat losser te zetten.. zie ook http://go.to/kt7faq

Verwijderd

Topicstarter
CPU temp is zo ongeveer 40°C stressed...dus da's geen probleem (als ie op 950MHz loopt)

en wat bedoel je met "losser"??? :?

Verwijderd

Misschien dat je verschillende merkgeheugen niet elkaar mogen. Ik had hier ook last van en kreeg miljoenen foutmeldingen bij het opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
maakt bij mij niets uit...ik heb 192MB Spectec...hetzeflde probleem met de pc...en als ik de 2 verschillende DIMMS gebruik gebeuren dezelfde dingen

Verwijderd

Probeer eens in de BIOS de mem drive strength op high te zetten.

Zit in de Advanced Chipset.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Zet je mem speed eens op 100Mhz... dus niet +PCI, sommige PC133 repen blijken redelijk brak tezijn, en halen die PC133 spec niet eens.
Heb ook al verschillende tests gezien waaruit blijkt dat bij sommige repen wanneer je al je banken vol hebt de performance daalt... en dus ook de 133Mhz niet haalt.

Ik zou nog ff met de dimms schuiven en rommelen, misschien heb je wel een brakke ertussen.

Probeer het anders te ruilen voor 1x 256 ofzo.... :)

Verwijderd

Problemen onschreven als die van jou zou ik persoonlijk als volgt te lijf gaan.

harde schijf formateren.
dus pc uit opstarten van een virusvrije bootfloppy.

format C:
fdisk /mbr (voor als er virus op mbr zit)
standaard bios waarden herstellen.
geoverklockt spul weer op standaard zetten.
windows opnieuw installeren.

en kijken hoe het systeem nu draait.
nog problemen dan alleen de nodige hardware gebruiken (dus aansluiten) die nodig zijn om als pc zijnde te werken.

toetsenbord geheugen videokaart harddisk floppy dus alle exotische hardware achterwege laten, en dan systematisch weer onder delen toevoegen.

en natuurlijk kijken op de site's van de hardware fabrikanten of er nieuws over je appartuur beschikbaar is , nieuwe drivers of bios update enz.

suc6

Verwijderd

Zet die Delay DRAM Read latch eens hoger, probeer eens maximaal (1.5 ns geloof ik). Vooral bij gebruik van meerder Dimm-sockets verhoogt dit de stabiliteit. Bij mij deed het ook wonderen
Pagina: 1