Toon posts:

PC doet het niet meer...en ik help hulp nodig!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleem :'(...mijn pc is fucked up:(...ik heb een:

AMD Duron 700
Abit KT7
Bigtower met 350W voeding (wel heel goedkope kast)
192MB spectec, 128 MB Dane-Elec (allebei pc- 133)
SB 128PCi
3com ethernetkaart
Voodoo3 3000 PCI
Alpha cooler
IBM DTLA 30 Gig 7200 hdd
creative 52x cd-rom
Win98SE

ik kreeg steeds meer fouten...vooral in icq, IE en UT...nu kreeg ik gisteren er een bij...elke keer dat ik windows opstartte liep ie na 10 seconden vast of startte ie opnieuw op...ik heb moeten formatteren...geen succes...elke keer dat ik windows opstart, loopt ie vast na ±10 seconden...|:(

ik dacht dat het de voeding was...maar ik heb gewoon een keertje Unreal gestart voordat ie klaar was met opstarten...en nu doet ie het nog steeds...en ik weet niet waarom...alsof ie, wanneer hij verder opstart iets vind waardoor hij vastloopt...ik weet echt niet meer wat te doen...:?

ik heb alleen met videokaart en 128mb spectec opgestart...maakte niets uit...ik heb met verschillende RAM opgestart...maaket niets uit...ik heb nu mijn ethernetkaart er maar weer ingestopt...en nu ik Unreal (niet UT) op de achtergrond laat lopen gaat het wel goed!!!!!

weten jullie misschien wat het probleem is???:(

HELP!!!;(

Verwijderd

Topicstarter
als ie vastloopt gaan alle fans in een keer sneller draaien...weet ook niet wat dat is...misschien heeft het er iets mee te maken...ik weet het gewoon niet meer...

de pc WAS overclocked...nu niet meer...ik heb alles op default gezet zoals in de handleiding staat...

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
tsja..
alles eruit...
CPU lenen van je buurman..
die erin, 1x geheugen + videokaartje en starten...
(Als dat niet werkt moet je aan je mobo gaan denken.)
Steeds een componentje toevoegen.

Als alle hardware goed is, moet je je drivers eens onder de loep nemen.

Of heel misschien is je voeding stuk.

Structureel werken, da's het belangrijkst.
succes enzo

loading...

Verwijderd

ik denk dat het inderdaad je voeding is , want als je pc vastloopt stoppen alle onderdelen met stroom vreten ( als ik het goed heb ) en krijgt de rest van het externe spul fans e.d ineens genoeg stroom , helpt het misschien als je wat fans loskoppelt :?

Verwijderd

Topicstarter
dank je...maar waar vind ik iemand met een Duron of T'bird...en een andere videokaart???

het rare is, dat de pc het WEL doet als ik Unreal in de achtergrond laat lopen...ik snap er NIETS mee van! |:(

Verwijderd

Yep alles eruit rukken en stap voor stap gaan beginnen. (is heel kut en kost veel tijd) Op die manier komt het probleem vanzelf naar voren.

Gewoon eerst alleen met cpu minimaal geheugen vid kaartje windows installen, ook direct alle laatste drvrs installen en als het werkt een ghost maken van die complete kale versie. Dan prik je je netwerk kaartje erbij enz enz totdat alles werkt.

Laat ook eerst je cdrom enzow eraf alleen je hdd

en nog X

suc6 ;)

Verwijderd

Topicstarter
c-rom eraf??? en hoe moet ik dan windows instaleren???

het rare is...het systeem deed het goed...zo nu dan dan een fout...en in het begin veel problemen met UT...maar verder niets...

en in een keer gisteravond liep ie elke keer vast als ik hem opstartte...windows opnieuw geinstalleerd...maar nog steeds zelfde probleem...nieuwste VIA drivers erop...maakt niets uit...BIOS geflashed...maakt niets uit

alleen als ik direct Unreal opstart, dan loopt ie niet vast!!! dus lijkt me het geen voeding-probleem...

Verwijderd

Ander OS, of effe proberen een kwartiertje onder DOS laten draaien.

Verwijderd

Probeer eens een ander videokaartje. Ik heb ook een keer een probleem gehad met een MoBo dat ruzie had met een Stealth Videokaart.

Verwijderd

hehe ik copier altijd eerst de windoze cd naar mijn hdd en laat hem daar gewoon staan, dan heb jij bij driver updates ed ook geen gezeur meer. (Ligt natuurlijk een beetje aan je hdd space of je dit ook wilt)

Verder lijkt het me juist eerder een driver/windows probleem, omdat UT je systeem dus echt wel zwaarder belast dan een 99% idle na het opstarten van windows :)

Dit klinkt echt als een windows probleem, mijn advies maak een clean instal en gebruik norton ghost om er een backup van te maken (of een ander backup progje). Installeer alles wat je nodig hebt of veel gebruikt en brand deze op cd, of laat hem op een andere partitie staan.

Zodra je weer van dit vage gef*ck krijgt, gewoon ghost terug en niks geen problemen meer. Klink rigoreus en dat is het ook :)
Maar 1 ding is zeker bij mij is het zeker effectief.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
uhm...wat dat betreft ben ik een newbie...dus dat zal niet lukken...met die Norton Ghost...ik heb Norton niet eens...hehehe...maar ik heb 30Gig hdd, dus ik zou 'm kunnen partitioneren...als ik wist wat dat was! |:(

• bartie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

Druk bij het opstarten als er windows wordt gestart staat eens op F8, en laat m daar eens een tijdje op draaien.
als ie dan na een 20min nog niet vastgelopen is, dan is het idd gewoon een OS probleem.

voordat je windows installeert, gooi je dan wel alle restjes eraf?

mijn documenten-map,
program files-map,
windows-map...

Verwijderd

Topicstarter
hoezo moet ik die mappen verwijderen???

als ik formatteer worden die toch vanzelf verwijderd???

• bartie

bartie

algeblaat

ja, mar ik wist niet zeker of je helemaal formatteerd of dat je gewoon je hele windows eraf dondert en dan opnieuw installeert, als je formatteert is natuurlijk alles weg :)

Verwijderd

mijn documenten hoef je niet weg te gooien hoor, je kan hem het best ff back uppen hetzelfde geld voor je icq dir en in de c:\windows\application data\identities\{blabla}\microsoft\outlook directory anders ben je je mail kwijt :(

Verder is een goeie tool om partities te maken/onderhouden partition magic. Ik zou partition magic (pq-magic) en norton ghost ff ergens vandaan proberen te halen. Er zijn vast genoeg mensen die daar een 'backup' van hebben gemaakt ;)

Zijn hele handige tools en zeer makkelijk te gebruiken, zelfs voor de new-bie en al kom je er niet uit, vragen kan altijd :)

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

distributed.net heeft een dos client. Als je nou eens in DOS opstart en dan om je proc toch goed te belasten die koei draait.
Zegt waarschijnlijk meer dan gewoon dos een uurtje laten staan niksen.

ieeeepppppp :P

• bartie

bartie

algeblaat

ja weet ik ik maak altijd gewoon een backup directory aan en daar donder ik alle importance troep in :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 januari 2001 15:02 schreef VROEM! het volgende:
distributed.net heeft een dos client. Als je nou eens in DOS opstart en dan om je proc toch goed te belasten die koei draait.
Zegt waarschijnlijk meer dan gewoon dos een uurtje laten staan niksen.
uhm...hehe...zoals ik al zei ben ik een newbie...:?
Pagina: 1