geen geluid via s/pdif van amilo l7300 naar Marantz SR4200

Pagina: 1
Acties:
  • 860 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:27
Ik heb de search al gebruikt echter heeft dit nog niet tot een oplossing geleidt.

Ik heb een fujitsu siemens amilo L7300 laptop (Realtek AC '97 met nieuwste drivers) met een s/pdif uitgang (volgens de beschrijvingen op het internet) (waar normaal de koptelefoon op zit) en deze wil ik digitaal aansluiten op mijn marantz SR4200 receiver via een coaxiale verbinding.

Ik heb gewoon de digitale ingang van mijn receiver genomen waar normaal gesproken mijn xbox op aangesloten zit (de instellingen van de receiver kloppen dus). De coaxkabel heb ik aangesloten op mijn laptop dmv een verloopstekkertje mini jack-----> enkel tulp.

Qua instellingen in de laptop heb ik via de AC 97 configuratie scherm de "S/PDIF-uit" op "digitale en analoge uitgang" (heb het ook geprobeerd met alleen digital uitgang) gezet. En via het volume icoontje heb ik de S/PDIF aangezet (de volume hiervan kan ik niet veranderen).

Al dit bovenstaande heb ik dus gedaan maar toch wil het niet lukken om een signaal te ontvangen op mijn receiver dus ook geen geluid. Wie weet hoe dit op te lossen? En hoe weet ik zeker dat mijn laptop wel een S/PDIF uitgang heeft? Want ik ben dus bang dat het slechts een koptelefoon uitgang is (aangezien ik het niet werkende krijg).

[ Voor 6% gewijzigd door chrissis op 26-01-2006 18:10 ]

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Is het niet net zoals in dit topic een optische spdif? Dan gaat coax namelijk niet werken. Uit optische variant komt ook licht, dus dat kun je zien.

[ Voor 16% gewijzigd door cool_zero op 26-01-2006 21:18 ]

• chrissis
Dat topic had ik inderdaad ook al gelezen maar mijn laptop heeft geen optische uitgang, er brand geen lichtje in ieder geval. Dus dat kan het niet wezen volgens mij.....

• cool_zero
Je kunt nog proberen of nieuwere drivers beter werken. Het geluid in windows op stereo instellen(i.p.v. 5.1) helpt soms ook.

• chrissis
daar had ik het al op staan, ik heb het net wel geprobeerd om hem op 5.1 ze zetten maar dat maakt ook niks uit. Maar als ik in het AC97- Audio configuratie spdif op digitaal kan en of anoloog betekent dit dan dat ik ook echt s/pdif heb...? Overigens heb de nieuwste drivers al geinstalleerd.

• cool_zero
Bij speaker configuratie van het AC97 control panel zal het er waarschijnlijk wel bijstaan dat 1 uitgang spdif is als je die hebt. Ik neem wel aan dat je test met stereo(muziek) en niet met een film(wat mogelijk ac3 kan zijn). Voor de rest zou ik ook niet weten wat het zou kunnen zijn.

• chrissis
ik heb beide geprobeerd! dus met film en met muziek, mocht beide niet baten! Iemand anders misschien?

• QIGFY
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-08-2025
Ik heb het zelfde probleem op een MSI 1029 notebook. Ook de AC'97 ALC658 en idd 2 uitgangen eentje voor een microfoon en eentje voor een hoofd telefoon die volgens mij ook dienst zou moeten doen als s/pdif uit. Ook ik heb nog geen resultaat weten te bereiken, kabels zijn goed drivers enz ook maar nog steeds geen digitaal uitgangs signaal. Ben er wel achter dat op mijn desktop met een digitale kaart er bij windows volume control de advanced options beschikbaar zijn, waar je ook kunt kiezen voor digitaal uit of niet maar dit is voor mijn laptop niet beschikbaar.

als iemand hier iets van weet zou ik het graag horen.

Quinten

• QIGFY
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-08-2025
Heb inmiddels een reactie van MSI

ondanks dat er de juste chipset inzit en in de officieele manual duidelijk staat: Headphone Out x 1 (SPDIF-Out supported),
is de reactie van MSI nederland:

Geachte klant,

Volgens originele specificaties zoals wij deze hebben zou het apparaat geen S/Pdif aansluitmogelijkheid hebben.

Met vriendelijke groet,

Support Team

heb nog maar even een mail terug gestuurd met hun eigen manual er bij kijken wat ze daar van zeggen.

Wel een snelle reactie van ze(binnen 1 dag), daarvoor hulde

• chrissis
hmmzzz ik zal vandaag of morgen ook maar eens een mailtje sturen naar futjitsu siemens....
Pagina: 1