Ik heb in mijn excel sjabloon een knop gemaakt met een stukje VBA code die er voor zorgt dat het excel bestand eerst wordt opgeslagen en vervolgens naar een vaststaand e-mail adres stuurd. Dit gaat allemaal goed. Maar, op het moment dat de ontvangende partij het excel bestand opslaat, vervolgens opend en inziet, maar niet opslaat vervolgens weer afslsuit verschijnt er eerst een melding met de vraag of je het bestand wilt opslaan hier op antwoord je nee. De tweede vraag die verschijnt gaat over de "circulatielijst" die in het bestand is opgenomen hier wordt gevraagd of het bestand weer verzonden moet worden naar waar het bestand vandaan is gekomen. Hoe kan ik dit voorkomen?
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Private Sub CommandButton1_Click() MsgBox ("stukje tekst") Dim bewaard As Boolean bewaard = Application.Dialogs(xlDialogSaveAs).Show If bewaard Then file_name = ThisWorkbook.Name Workbooks(file_name).HasRoutingSlip = True With Workbooks(file_name).RoutingSlip .Recipients = ("magazijn") .Subject = Blad1.Cells(5, 5).Value .Message = Blad1.Cells(4, 5).Value End With Workbooks(file_name).Route MsgBox ("De bestelling is verstuurd en zal worden verwerkt.") Else MsgBox "De bestelling is niet opgeslagen en zal daarom niet worden verzonden" End If End Sub |
[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 27-01-2006 11:45 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/