Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Beamer Case

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://storage.msn.com/x1plNnYOCtkvEfloEDUY4eWcr2dWHvRDGfhxB07z1tSzMOHt-7aVqrp3lPJtEb17m9YGWGSjNz-HzmBwA9l_JziYx-v4XGEPKxxUFV4-iEEYeG4DiGGqCdhPK8fpDo2gpdf

Heb er wat werk aan gehad aangezien ik alles zelf moest maken uit een plaat aluminium van 2mm en 1m^2 lexan(polycarbonaat). Kosten hebben we het maar niet over ;)

Maar ben wel tevreden over eindresultaat. Reden voor dit alles is trouwens dat de beamer op een hoogte hangt waar je alleen met een trap bij kan als je de beamer aan een steun wilt bevestigen. En aangezien ik de beamer regelmatig nodig heb voor andere bezigheden... Nu kan je de beamer gemakkelijk in en uit de behuizing halen.

De extra koeler is nodig voor de warmteafvoer maar ziet er natuurlijk ook netjes uit(en symetrisch omdat de beamer lens ook blauw is.

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-11 16:43
ziet er top uit!

wat voor beamer is het?

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 18:16

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ziet er heel netjes uit!
Heb je misschien nog wat meer foto's van hoe de constructie in elkaar zit en het er van de andere kanten uit ziet?

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Fotootje in het donker misschien :9~ zal er wel vet uit zien met die lens + fan.

Welkom op GoT trouwens :*)

[ Voor 23% gewijzigd door goeiemorguh op 26-01-2006 16:51 ]

|| Specs || SuperPI 1m

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
ziet er mooi uit.!
lekker strak en simpel

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal morgen wat meer foto's posten, heb nu n beetje weinig tijd ;)

Dank voor de positieve reacties :D

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

mijn tip.. leds uit die fan halen.. geeft alleen maar meer licht :/

maar die behuizing is dus niet voor stelen tegen te gaan wat ik als eerste dacht waarvoor die behuizing is gebouwd..

[ Voor 10% gewijzigd door ReseTTim op 27-01-2006 01:38 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

ziet er strak uit :)

Maar weet je het zeker van die 1m^3? ;)

Verwijderd

Topicstarter
scherp ;) is wel een beetje extreem idd ik zal het even veranderen. Ik zal zo nog even meer fototjes posten en iets meer uitleg

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
ReseTTim schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 01:38:
mijn tip.. leds uit die fan halen.. geeft alleen maar meer licht :/

maar die behuizing is dus niet voor stelen tegen te gaan wat ik als eerste dacht waarvoor die behuizing is gebouwd..
Ik zie achterop wel een slotje zitten ;) Bij ons op school hebben ze er van die kooien omheen gemaakt, van 25mm koker ofzo. Die worden ook niet zo snel gejat.

Maar ik vind hem erg mooi gelukt :) Ook het evenwicht met de fan en de lens is wel mooi, maar misschien geeft het beter beeld als je de leds er idd uit haalt.

Casemod: Cubeleon

• McDutch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-06-2024

McDutch

[N]ooitgedeugd

ziet er mooi uit zo :)

maar word t beeld aan de bovenkant nu niet 'afgeknipt' omdat die behuizing over de bovenkant van de lens zit ? [ je hebt de onderkant wel open gehaald, maar boven niet, of is dat niet nodig ? ]

If I ever meet u, I'll Ctrl + Alt + Del u ! :: A train stops at a trainstation, a bus stops at a busstation. I own a workstation...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd getest of het licht van de LED-jes sterk genoeg is om het beeld van de beamer te storen. Maar dit is niet het geval. Zelfs als de beamer uit is en de fan aan is het licht niet zichtbaar op het scherm.

Back to business:

Afbeeldingslocatie: http://tk.files.storage.msn.com/x1plNnYOCtkvEfloEDUY4eWcp2Ux33RJimT0kRalF3X6p9oCronjJHfaPqC3_3Cc9dYyEjGHaatdh2IH_yhEb2mEP9Nb9qKtrM3YYp59gLm-ePusRyM00raHeWKqw1ckic0aMc3mbAVo4g
Aan de binnenkant van de case wordt 220V AC omgezet naar 12V DC zodat de fan gevoed kan worden. Tevens moet de 220v doorgevoerd worden om de beamer te voeden. Omdat de beamer uit de case moet kunnen, moet de kabel uitneembaar zijn. Een permanente constructie is dus niet mogelijk. De schakeling moet nog iets aangepast worden omdat het nu nog mogelijk is om de beamer aan te zetten zonder dat de fan aanstaat. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Omdat ik eerst dacht dat de koeling van de beamer genoeg zou zijn(dat hoopte ik iig) dacht ik dat de fan alleen voor het zicht op de case zou zitten. Achteraf is de fan hard nodig vanwege extreme warmteontwikkeling. De temperatuur liep binnen notime op naar 60+ graden en dan slaat de beamer uit. Met fan is de teperatuur constant 40 graden. Nogsteeds warm maar koel genoeg.

De fan zit precies voor de intake van de beamer. De zijkant van de case is open voor de powercable voor de beamer en omdat de outtake van de beamer daar zit. De warmte afvoer is dus vrij goed. Verder is aluminium natuurlijk een goede geleider.

Afbeeldingslocatie: http://tk.files.storage.msn.com/x1plNnYOCtkvEfloEDUY4eWciuIDY1k6eYq_biSR5KXlBc8MiaGth1QOrtK1ZKFAsmBHkPpcvSYCNEXzvI-Ub0294nICBIz_mmBELQZwbcLOwzl0OWgDgwlY5yQijuu5JrjP7bDuv4clPo

De case hoeft niet inbraakveilig te zijn, er zit echter wel een slotje op. Dit ten eerste zodat de beamer vastzit in de case en er niet uit kan vallen. Ten tweede zodat de beamer niet zomaar meegenomen kan worden door een voorbijganger. (Case hangt niet thuis in de woonkamer ;) )

Bij de lens van de beamer moest een deel uit de case gehaald worden om de lens van de beamer te kunnen stellen, wat natuurlijk wel zo makkelijk is. Ook was dit nodig omdat de beamer tegen het de case scheen. (dit omdat de beamer op zijn kop ligt vanwege het rubber aan de pootjes van de beamer) Tevens zit er een switch op de case om het stroom te schakelen.

Verder zit er een profiel in de case zodat de beamer vrij strak en vooral rechts in de case staat.

Het geheel is in elkaar gepopnageld omdat ik het risico niet wilde lopen een gat in het alu te branden met een las apparaat.. Het kostte immers heel veel tijd om de alu plaat mooie ronde kanten te geven met mn amateuristische rondwals :P

Afbeeldingslocatie: http://tk.files.storage.msn.com/x1plNnYOCtkvEfloEDUY4eWchB9FHo2PVf_Er72su_UKMZYEAJu3YIFYzSOGj56kiBBLxlY6fNs9q8k3LQjes9qrmYeYNFVJ1VUpl2EfOdBz_UL4cho__H0nnbTzFdIDs8UBhzHy5cEJ0k

kreeg em niet scherper maar het gaat om het idee huh ;)

Verwijderd

Topicstarter
McDutch schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 10:26:
ziet er mooi uit zo :)

maar word t beeld aan de bovenkant nu niet 'afgeknipt' omdat die behuizing over de bovenkant van de lens zit ? [ je hebt de onderkant wel open gehaald, maar boven niet, of is dat niet nodig ? ]
Nee dit is niet nodig. De lens van de beamer staat uit zichzelf omhooggericht, dit is niet te veranderen. De beamer ligt echter op zijn kop dus schijnt de bundel niet recht vooruit maar naar beneden :)

• B1tneuker
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-11 16:47
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 10:45:
De temperatuur liep binnen notime op naar 60+ graden en dan slaat de beamer uit. Met fan is de teperatuur constant 40 graden. Nogsteeds warm maar koel genoeg.
Next stage: Waterkoeling? >:) 8)7

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-11 20:16
offtopic:
Echt niet, droogijs en kijken of de beamer sneller wordt :Y)

Maareh, nette 'mod', ziet d'r hipper uit dan die fantastische kunststof kooien die ik op m'n school nog wel eens tegenkom :)

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

/me spk2go herkent die beamer.

Volgens mij heb jij die beamer (voor een gedeelte) gemaakt op en/of voor de Hogeschool Utrecht. :P Ik heb namelijk het gedeeltelijke resultaat al een keer gezien, of 1 wat er erg veel op lijkt.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Verwijderd

Topicstarter
jah klopt, ik moest deze mod gewoon even hier posten ;)

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-11 16:41
Ik zou zeggen tig-lassen die hap :) Een gat branden in een alu plaat is mij met mijn "amateuristische" mbo opleiding ook nooit gelukt. (ben gelukkig gestopt). Ik vind het een mooie case, maar heb je misschien iets meer informatie van de binnen zijde?

Hoe "klem" je de beamer in het geheel, zit het vast met een aantal stelschroeven, of is het echt gewoon een hangend plankje waar de beamer op staat. Zo te zien heb je een leuke plexi constructie voor de voeding gebouwd, deze zal vast ook niet los hangen in het kastje.
Pagina: 1