Ik heb idd getest of het licht van de LED-jes sterk genoeg is om het beeld van de beamer te storen. Maar dit is niet het geval. Zelfs als de beamer uit is en de fan aan is het licht niet zichtbaar op het scherm.
Back to business:

Aan de binnenkant van de case wordt 220V AC omgezet naar 12V DC zodat de fan gevoed kan worden. Tevens moet de 220v doorgevoerd worden om de beamer te voeden. Omdat de beamer uit de case moet kunnen, moet de kabel uitneembaar zijn. Een permanente constructie is dus niet mogelijk. De schakeling moet nog iets aangepast worden omdat het nu nog mogelijk is om de beamer aan te zetten zonder dat de fan aanstaat. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.
Omdat ik eerst dacht dat de koeling van de beamer genoeg zou zijn(dat hoopte ik iig) dacht ik dat de fan alleen voor het zicht op de case zou zitten. Achteraf is de fan hard nodig vanwege extreme warmteontwikkeling. De temperatuur liep binnen notime op naar 60+ graden en dan slaat de beamer uit. Met fan is de teperatuur constant 40 graden. Nogsteeds warm maar koel genoeg.
De fan zit precies voor de intake van de beamer. De zijkant van de case is open voor de powercable voor de beamer en omdat de outtake van de beamer daar zit. De warmte afvoer is dus vrij goed. Verder is aluminium natuurlijk een goede geleider.
De case hoeft niet inbraakveilig te zijn, er zit echter wel een slotje op. Dit ten eerste zodat de beamer vastzit in de case en er niet uit kan vallen. Ten tweede zodat de beamer niet zomaar meegenomen kan worden door een voorbijganger. (Case hangt niet thuis in de woonkamer

)
Bij de lens van de beamer moest een deel uit de case gehaald worden om de lens van de beamer te kunnen stellen, wat natuurlijk wel zo makkelijk is. Ook was dit nodig omdat de beamer tegen het de case scheen. (dit omdat de beamer op zijn kop ligt vanwege het rubber aan de pootjes van de beamer) Tevens zit er een switch op de case om het stroom te schakelen.
Verder zit er een profiel in de case zodat de beamer vrij strak en vooral rechts in de case staat.
Het geheel is in elkaar gepopnageld omdat ik het risico niet wilde lopen een gat in het alu te branden met een las apparaat.. Het kostte immers heel veel tijd om de alu plaat mooie ronde kanten te geven met mn amateuristische rondwals
kreeg em niet scherper maar het gaat om het idee huh