Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MMORPG] Welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:45
Hey,
ik ben laatst gestopt met WoW, omdat ik het niet erg leuk meer vond. Heb het bijna 1 jaar gespeeld en het was erg leuk. Nu zoek ik een nieuwe MMORPG. Ik heb wel wat ideën maar ik twijfel tussen Final Fantasy 11 en City of Heroes/Villains. Heeft iemand nog een goed idee wat een leuke MMORPG is? EVE Onlin heb ik ook gespeeld. De 14 dagen trial. Ik vind het wel een leuk spel, maar ben bang dat het gaat vervelen op de lange duur, omdat je geen echte ''levels'' hebt. Dat vind ik meestal wel leuker als dat er wel inzit. Dus mijn vraag..Wat is een leuke MMORPG om te gaan spelen. Alvast bedankt!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:58
Silkroad Online :)

helemaal gratis, ziet er goed uit, grinden is vet, leuke quests daarvoor vind ik, veel attacks / build mogelijkheden en wapens, verschillende jobs, en er worden vaak nieuwe dingen toegevoegd.

enige nadeel is de lag die ze er nog niet uit hebben gekregen..

[ Voor 14% gewijzigd door Schuey op 26-01-2006 08:58 ]

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-11 20:45

DefLite

Why so serious?

Lineage 2
Is echt heel leuk leuke quests leuke mensen. Raidbosses waar je met 20 man naar toe gaat en hele speciale items krijgt.Veel skills

Nadelen:
je bent soms erg lang bezig om alle skills te leren door dat je voor elke skill een boek moet oprapen.
http://www.lineage2.com

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
Schuey schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 08:58:
Silkroad Online :)

helemaal gratis, ziet er goed uit, grinden is vet, leuke quests daarvoor vind ik, veel attacks / build mogelijkheden en wapens, verschillende jobs, en er worden vaak nieuwe dingen toegevoegd.

enige nadeel is de lag die ze er nog niet uit hebben gekregen..
ik sluit me hierbij aan :-)
ik zou willen dat het betaald was zodat we minders spelers hadden :p

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het Grote Guild Wars Topic - Deel 6
Ik zou gaan voor Guild Wars gewoon omdat het er mooi uitziet, je hebt veeeel skills en leuke quests. Er spelen ook veel Nederlanders mee heb ik gezien en tijdens de PvE kan je niet worden aangevallen door andere spelers :) Ook hebben ze om de tijd een leuke event waar je nieuwe armors en weapons kan vinden :) Ik moet zeggen dat het haast tot weinig lagged (op Europe).

Oh ja, vergeten: het is een eenmalige aanschaf dus geen maandelijkse kosten.

[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 26-01-2006 09:16 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• VeeGee
Ja, ik speel al guild wars ;). Wel een leuk spel totdat je alle Missies hebt gehaald. Dan kun je bijna niks meer doen. Bij WoW kon je dan instances doen, nu alleen maar farmen....

Verwijderd

Silkroad en rose :)

• VeeGee
Speelt niemand hier City of Heroes/Villains? Dat lijkt mij juist een erg leuk spel. Of Final Fantasy 11

Verwijderd

Silkroad Online *klik*

Echt een superieur spel, zoals voormij ook al werd gezegd zijn de jobs echt gaaf. Verder is er net een nieuwe internationale server bijgekomen om het grote aantal users aan te kunnen. Dus ik denk en hoop dat er mensen van de bestaande beetje zullen overstappen, we wil see.

Verwijderd

Grappig dat je over Final Fantasy XI en CoH/CoV begint. Dat zijn dus net de twee MMORPG’s die ik actief heb. Goed als je graag meningen wilt horen over beide zal ik eens gaan beginnen.

Final Fantasy 11

Geweldig als je van Final Fantasy houd en ik bedoel dan de sfeer die in Final Fantasy games hangt. De besturing is geheel anders dan al de andere Final Fantasy games. Ik heb al veel mmorpg’s gespeeld maar dit is toch de gene waar ik telkens terug blijf komen. Veel jobs, je kan switchen tussen jobs, duurt lekker lang met levelen (sommige vinden dit een nadeel andere weer een voordeel) en de mensen die het spelen zijn echt geweldig. Een nadeel wel is dat je tijd nodig hebt, flink veel tijd om iets te bereiken ingame. Je kan zo een dag gespeeld hebben en afvragen wat je hebt gedaan. Dit is dan ook niet een game voor normale gamers maar echt voor de wat fanatiekere gamers die er wat meer tijd in willen besteden. De graphics zien er op een normale pc nog prima uit, zeker als je het opkrikt met al die plugins die je tegenwoordig kan downloaden ervoor. Dus tis een top spel, echter je hebt veel tijd ervoor nodig en tis niet voor iedereen weg gelegd.

Kijk ook eens in de GoT topic over FFXI
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1089205

Tevens hier nog wat screenshots van mijn avonturen in Vanadiel.

Afbeeldingslocatie: http://ffxi.miasma.nl/002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ffxi.miasma.nl/005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ffxi.miasma.nl/008.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ffxi.miasma.nl/023.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ffxi.miasma.nl/038.jpg

CoV/CoH

Goed ik heb de beta gespeeld van CoV echter heb ik nog niet de volledige versie. Ik heb wel CoH 5 maanden geleden 4 maanden gespeeld en ben er vorige week opnieuw begonnen om verast te worden dat mijn Defender (das een class) er nog was. CoH speel je niet constant voor een paar weken lang, ja je doet het wel maar dan verveelt deze game snel. CoH is echt zo’n heerlijke mmorpg dat je kan spelen als je uit je werkt komt en even snel actie wilt hebben. Je logt in en krijg meestal direct een party invite en hup ga maar snel boeven stoppen. De voordelen van City of Heroes, de actie is snel en dat krijg je ook gewoon. Je hoeft amper te wachten op een party en als je dat wel doet kan je solo missies doen. Draait op langzame pc’s. Nadelen, je kan er echt snel op uitgekeken zijn, tis vrij prijzig en je betaald 15 dollar per maand. Je moet feitelijk de Amerikaanse versie bestellen omdat de Europese servers van Heroes aan het leeg lopen is (de Amerikaanse ook trouwens). Ik denk dat als je met CoH of CoV wilt beginnen je het best voor CoV kan gaan. Omdat het daar nu een stukje drukker is.

De reden dat ik beide MMORPG’s actief heb is omdat ik het tegenwoordig erg druk heb met stage. In het weekend speel ik nog FFXI en doordeweeks speel ik elke dag wel even een uurtje CoH om twee tot drie missies te doen. Beide zijn top games en ik raad ze zeker aan. Heb je veel tijd, ga voor FFXI. Zit je krap in je tijd en wil je toch graag een mmorpg doen ga voor CoH/CoV. Wil je gratis per maand een MMORPG spelen ga je voor Guild Wars. Echter ik geef je 1 tip en hoe moeilijk het ook is. Ga geen van de bovengenoemde MMORPG’s vergelijken met World of Warcraft.

• VeeGee
Erg bedankt voor de info ;)

Zijn er op het moment MMORPG's die in de buurt komen van WoW? Misschien Lineage II of Everquest? Kijk ik ben gewoon een scholier van 16, die het best druk heeft in VWO 4 ;) Toch vind ik een beetje uitgebreide MMORPG erg leuk. Is de actie in FFXI real time of turnbased?

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
VeeGee schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 09:18:
Ja, ik speel al Guild wars ;). Wel een leuk spel totdat je alle Missies hebt gehaald. Dan kun je bijna niks meer doen. Bij WoW kon je dan instances doen, nu alleen maar farmen....
Voor mij inderdaad ook de reden om tijdelijk met Guild Wars te stoppen: werkelijk alle quests uitgevoerd en redelijk wat PVP gedaan . Maar ik ben misschien te PVE gericht, en nieuwe content in GW duurt daarvoor gewoon te lang, en is vervolgens zo weinig, dat je weer binnen korte termijn alles volledig gedaan hebt.

Ook heb ik 2 jaar EVE gespeeld, maar als ik het nu ga vergelijken met World of Warcraft:
- EVE heeft minder speelbare PVE / geen levels: alleen lange skill training tijden... wat minder prestatie gericht zeg maar.
- EVE heeft minder interresante quests / alle systems zijn meer van hetzelfde (zelfde graphics, stations, dezelfde schepen, veel standaard items / loot)
- EVE heeft minder snelle actie / PVP (veel warpen, wachten, hopen op tegenstanders enz).

In World of Warcraft kan ik gewoon meer doen, ook als ik maar een uurtje tijd heb. Silkroad wil ik daarintegen nog steeds proberen :)

Verwijderd

SILKROAD IS DA BOMB!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:17
Ik heb altijd Dark Age of Camelot gespeelt vanwege de RVR (PVP). Gestopt omdat er teveel verandert was en naar WoW gegaan om hopelijk nieuwe PVP te vinden. Valt vies tegen want PVP in WoW is alleen maar wie de beste gear heeft, klein beetje samenspeelt, farmed bakken met honour en wordt zo alleen maar beter.

Ben gestopt met WoW nu alleen het vinden van een nieuw spel is lastig.

Mythic komt in 2007 met Warhammer online op de markt. Dit spel was al eens in ontwikkeling maar werd gestaakt. Nu heeft Mythic het in samenwerking met Gamesworkshop weer opgepakt. Dit moet de next-generation PVP game gaan worden.

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:27
Ik zou voor everquest 2 gaan. Als je de tijd ervoor hebt(level gaat stuk langzamer dan in wow) lijkt me dit het beste alternatief. Vooral de endgame en de community zijn stukken beter dan in wow.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Haha wat grappig dat iedereen een andere MMO prefereert :) Ik was er al een tijdje uit dat iedereen een eigen 'alter-ego' in een spel kan vinden, en omdat er zoveel typen mensen bestaan heb je gelukkig ook veel alter-ego's in veel verschillende spellen :)

Waar ík mij het meest thuis in voel is Rose Online (ik heb de béta gespeeld, over de betaalde versie ben ik niet te spreken...)

• VeeGee
Rose online spreekt mij ook wel aan ja..

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-11 20:59

Poekie McPurrr

Mreoww~

Ik speel ook FFxi (Final Fantasy dus) en de actie is realtime overigens.

Speel het nu al weer meerdere jaren met plezier en heb ondertussen ook al wat andere mmo's geprobeert (WoW, Lineage2, Everquest2, Starwars, Eve) maar FFxi blijft me toch het meeste boeien.
Enerzijds door de mooie graphics en verhaallijn en anderzijds door de goede community.
Tuurlijk zitten er nadelen aan het spel zoals het lange wachten op een party of de moeite die je moet doen voor goede gear of items.

Le Meow

Verwijderd

ik weet niet of je ragnarok hebt gespeeld :) ?
Binnenkort kom daar deel 2 voor uit ... en dat ik ga zeker weten spelen

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

(MMORPG) Dungeons and dragons online :)

Game gebasseerd op Dungeons and Dragons. Op het moment nog in een gesloten beta-fase, releasedate weet ik zogauw even niet.

Silkroad vond ik persoonlijk best wel kut

[ Voor 14% gewijzigd door Bleet op 26-01-2006 17:35 ]

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Verwijderd

Al deze MMORPG zijn op fantasy gebasseerd. Zijn er eigenlijk ook die in het heden spelen? Gewoon een soort GTA-idee, maar dan online en massive. :)

Ben er zelf namelijk nog geen tegengekomen..

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:24

Vrijdag

De Zwarte

Volgens mij is Matrix online wel een heetje hedendaags/futuristisch, iig niet fantasy. Maar dat spel schijnt niet heel erg best te zijn.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dark Age of Camelot is wel een goede game, speel dan wel de Europese versie in verband met groupen enzo. Het is een MMOG wat vooral rond PVP draait (alhoewel PVE er ook meer dan voldoende aanwezig is). Je hebt 3 realms die tegen elkaar vechten in een frontier. Realm een is Albion, gebaseerd op Arthurian Legends. Realm twee is Hibernia, Celtic Lore. De derde is Midgard, de Norse Mythology kant van het geheel. Zoals gezegd vechten ze tegen elkaar in een grote frontier met kastelen (keeps) en towers. Het reward systeem is erg goed, je blijft spelen ;) Er is een gratis trial dus.. leef je uit.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:04
Little_captain schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 09:04:
Lineage 2
Is echt heel leuk leuke quests leuke mensen. Raidbosses waar je met 20 man naar toe gaat en hele speciale items krijgt.Veel skills

Nadelen:
je bent soms erg lang bezig om alle skills te leren door dat je voor elke skill een boek moet oprapen.
http://www.lineage2.com
Je geeft zéér de foute indruk over Lineage 2. Ik speel het nu zo'n 2 jaar en het is inderdaad een heel verslavend spel, maar wat jij zegt klopt niet bepaald.
Quests in Lineage 2 zijn meer irritant dan leuk, vrijwel niemand doet die quests voor z'n plezier. En je bent niet 'soms' bezig met alle skills leren, je bent 95% van de tijd bezig met het grinden en misschien 5% van de tijd met andere dingen zoals PvP.

Lineage 2 is zeker niet voor de casual gamer die 1 of 2 uurtjes per dag wil spelen, want dan kom je niet echt ver. De gemiddelde levels van mensen op alle L2 servers is nu zo'n 60~65 (75 is max, maar dat duurt echt MAANDEN om dat te halen) en daar doe je toch zeker wel zo'n 4 á 5 maanden over als je minimaal 4 uur per dag speelt.

Raid bosses kunnen wel cool zijn, maar meestal heb je dan wel meer dan 20 man nodig. Voor de grote baas in het spel heb je zelfs zo'n 100 man voor meer dan een uur nodig om 'm dood te krijgen. En speciale items van raidbosses..? Raidbosses droppen niks wat je niet op een andere manier (drops/craften) kan krijgen hoor.

Over de community zal ik overigens maar niet beginnen :X Zitten hele aardige mensen in Lineage 2, maar je zal ook ongelofelijke klootzakken tegenkomen die het leuk vinden om jouw plezier te vergallen.

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 01-02-2006 15:03 ]

The devil is in the details.

• JeroenNietDoen
Blue-eagle schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:16:
Dark Age of Camelot is wel een goede game, speel dan wel de Europese versie in verband met groupen enzo. Het is een MMOG wat vooral rond PVP draait (alhoewel PVE er ook meer dan voldoende aanwezig is). Je hebt 3 realms die tegen elkaar vechten in een frontier. Realm een is Albion, gebaseerd op Arthurian Legends. Realm twee is Hibernia, Celtic Lore. De derde is Midgard, de Norse Mythology kant van het geheel. Zoals gezegd vechten ze tegen elkaar in een grote frontier met kastelen (keeps) en towers. Het reward systeem is erg goed, je blijft spelen ;) Er is een gratis trial dus.. leef je uit.
DAOC is alleen wel al antiek en met de komst van New Frontiers is de PVP waardoor DAOC zo waanzinnig goed was, verkloot.

Ik zou een moord doen voor World of Warcraft met frontier RVR ala oldskool DAOC.

Verwijderd

RFonline is bijna in open beta. Er is ook een topic over in GoT. Dat spel lijkt veel op lineage2 maar dan met futuristische wapens en mechs. Er is ook een mech ras. 3 rassen die in war met elkaar zijn. Gaat een leuke open beta worden denk ik. Lineage 2 was ook het leukst in open beta.
Dus ga niet nog met zo'n oude MMORPG beginnen want dan gaat het voelen als een solo RPG. Iedereen is al high lvl.

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
Kaap schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:20:
Ik zou een moord doen voor World of Warcraft met frontier RVR ala oldskool DAOC.
Ik geloof dat DAoC nu ook 'classic' servers heeft, daarin zit geen atlantis en geen NF, en kun je geen buffbots gebruiken. Heb gehoord dat dat kwa RvR wel erg leuk is.

https://niels.nu

• JeroenNietDoen
Hydra schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:40:
[...]

Ik geloof dat DAoC nu ook 'classic' servers heeft, daarin zit geen atlantis en geen NF, en kun je geen buffbots gebruiken. Heb gehoord dat dat kwa RvR wel erg leuk is.
Geen atlantis en geen buffbots, maar wel NF :(

• Hydra
Kaap schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:53:
Geen atlantis en geen buffbots, maar wel NF :(
Meh...Ik was erg enthousiast over NF, totdat het uitkwam :) Prydwen was sowieso aan 't leegbloeden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:22:
RFonline is bijna in open beta. Er is ook een topic over in GoT. Dat spel lijkt veel op lineage2 maar dan met futuristische wapens en mechs. Er is ook een mech ras. 3 rassen die in war met elkaar zijn. Gaat een leuke open beta worden denk ik. Lineage 2 was ook het leukst in open beta.
Dus ga niet nog met zo'n oude MMORPG beginnen want dan gaat het voelen als een solo RPG. Iedereen is al high lvl.
JA precies, ik heb nog nooit een echte mmorpg gespeeld, behalve rose, maar die vond ik nogal kinderachtig. Wou beginnen aan WOW maar dat spel is er al zo lang, en iedereen is daar al bijna level 60. Wil beginnen aan een nieuwe mmorpg, en RF online lijkt me echt erg gaaf.

Ben overigens altijd een grote Final Fantasy fan geweest, maar dat is misschien vanwege het turn based systeem. Nu is het realtime allemaal en ik denk dat het daardoor toch iets minder leuk is.

Ik zou denk ik gaan voor RF online, ben momenteel ook bezig met silkroad te downen (Schiet niet echt op ), die lijkt me ook erg cool, en is GRATIS !

• Ome_Les
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:33:
[...]
ben momenteel ook bezig met silkroad te downen (Schiet niet echt op ), die lijkt me ook erg cool, en is GRATIS !
Tja, toen ik het nog frequent speelde was het echt heel erg verslavend, misschien wel iets te....

Ben zelf nu allen weer bezig met een oude FPS online, dus komt er bij even helemaal niets meer terecht van Silkroad...

Helaas.

edit:
Heb nog wel even geprobeerd Martial Heroes te spelen, alleen kan dit spel mij (nog) niet zo trekken als dat Silkroad dit heeft gedaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Ome_Les op 03-02-2006 13:24 . Reden: GlasHELDER! ]

...:::everybeat.nl

• Hydra
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:33:
Ik zou denk ik gaan voor RF online, ben momenteel ook bezig met silkroad te downen (Schiet niet echt op ), die lijkt me ook erg cool, en is GRATIS !
Hou er trouwens welk rekening mee dat je krijgt waar je voor betaald. Dat veel van de grote MMORPGs niet gratis zijn heeft een reden ;)

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:10
Hydra schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:37:
[...]
Hou er trouwens welk rekening mee dat je krijgt waar je voor betaald. Dat veel van de grote MMORPGs niet gratis zijn heeft een reden ;)
Dat klopt, alleen Silkroad heeft een aparte manier hoe ze geld willen verdienen. Momenteel kan je namelijk extra's krijgen voor (echt)geld. Je mist dus niets in het spel, maar wil je meer zal je geld moeten betalen. Hier moet je denken aan speciale potions en scrolls die bijvoorbeeld 200% exp doen etc.

Voordeel is dat als je niets betaald zal je ook niets zal missen in het spel.

Verwijderd

VeeGee schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 08:50:
EVE Onlin heb ik ook gespeeld. De 14 dagen trial. Ik vind het wel een leuk spel, maar ben bang dat het gaat vervelen op de lange duur, omdat je geen echte ''levels'' hebt. Dat vind ik meestal wel leuker als dat er wel inzit.
Ik moet zeggen dat ik jusit het omgekeerde heb. WoW verveelde me al na een maand, vooral om het hele erge level gebaseerde. De constante drang om maar hoger en hoger te komen. EVE is kwa levels meer gebaseerd op skills, hoe hoger je skills des te betere schepen je kan vliegen en dus meer/grotere vijanden aan kan. Het grootste verschil tussen EVE en WoW is behalve het genre dat het interessante deel van EVE de player-driven content is. Zodra je in player corporations komt en echte doelen gaat krijgen (produceren van schepen, minen van resources, veroveren van complete regios etc), dan wordt het interessant. Ik heb bijvoorbeeld in een alliance gezeten in 0.0, waardoor ik dus gebieden ging verdedigen (pvp/fleet battles) we gezamelijk bezig gingen voor het bouwen van capital ships (freighters, dreadnoughts), daarnaast hadden we de logistiek van een uitgebreid moon mining netwerk waarbij we wekelijks een convooi van vrachtschepen door 0.0 heen moesten vliegen.

Anyway, wat ik probeer te zeggen is dat de 14 dagen trial waarbij je vermoedelijk alleen in een noob-corp heb gezeten vrij weinig zullen laten zien van wat EVE nu allemaal kan zijn.

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 09:59:
Grappig dat je over Final Fantasy XI en CoH/CoV begint. Dat zijn dus net de twee MMORPG’s die ik actief heb. Goed als je graag meningen wilt horen over beide zal ik eens gaan beginnen.

Final Fantasy 11
...
heel verhaal
....
ik moet nog steeds de OP vernieuwen dus kijk je niet blind op de ver$#%$# OP :Y)

FFXI kan ik aanraden, maar kijk ook eens naar RFonline. DIe komt binnenkort uit en schijnt ook heel erg goed te zijn. B)

Dat zeg ik....

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik kan Flyff
Fly for fun wel aanraden. heeft een beetje R.O.S.E. achtige feeling

"Stilte, een gat in het geluid...."

Pagina: 1