Toon posts:

koelpasta en de amd 3800+ x2 boxed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb net een amd 3800+ X2 boxed version gekocht. Onder de koeler zie ik en dun laagje dat volgens mij een koelpasta is, maar toch staat er in het foldertje dat ik koelpasta moet gebruiken. Welke, dat moet ik op de site zoeken bij thermal cooling guideline.

Mijn vraag is: moet ik nou extra koelpasta op de koeler doen of kan ik volstaan met het laagje dat er al is?

groeten

don

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dat laagje dat reeds aanwezig is volstaat heus wel ;) Echte koelpasta is in principe beter, maar dat verschil is erg klein (zal slechts paar graden schelen).

March of the Eagles

Verwijderd

Topicstarter
dank je,

don

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-02 21:27

Thandor

SilverStreak

Dat laagje noemt men een 'Thermal Pad'.
Over het installeren van de processor, AMD daar filmpjes voor die wellicht de moeite waard zijn om te bekijken.

Als je filmpje wilt zien van andere processoren dan doe je er goed aan om even in de PMG FAQ te kijken. Om precies te zijn hier :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Wel zien dat je het eventuele folietje niet vergeet te verwijderen, dat de thermalpad beschermt.

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Had ik geweten dat die heatpad zo blijf plakken aan die koeler, had ik mn CPU er niet uitgerukt zonder dat hendeltje omhoog te doen :P
Wel handig dus, die filmpjes.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

caspergt schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:02:
Had ik geweten dat die heatpad zo blijf plakken aan die koeler, had ik mn CPU er niet uitgerukt zonder dat hendeltje omhoog te doen :P
Wel handig dus, die filmpjes.
Heb ik ook gehad ..
Heb toen met een pincet al die pinnetjes weer recht zitten drukken! :P
Gelukkig deed ie het nog haha.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 16:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:19:
[...]

Heb ik ook gehad ..
Heb toen met een pincet al die pinnetjes weer recht zitten drukken! :P
Gelukkig deed ie het nog haha.
Eerst je PC goed stressen, dan uitgooien. Rustig draaiend de heatsink eraf halen, erg simpel :D
Pagina: 1