Onze tv staat vlakbij de luidspreker, en af en toe is die magnetische kracht zo sterk dat de tv-kleuren helemaal verkleuren. Is hier ook wat tegen te doen zonder het te moeten verplaatsen? Afschermen oid?
Heb je hier wat aan?
Vlinders moet je volgen, niet vangen...
Bij mij hangen m'n speakers langs de beeldbuis (philips heeft dit op de hele serie zo).
Het rode cijfer wat de zender aangeeft is bij mij ook roze
.
De HiFi zaak zei dat dat niet heel veel uit maakt, maar naar mijn idee is 't nooit goed.3
edit:
'n LCD tv is 'n goede oplossing
Het rode cijfer wat de zender aangeeft is bij mij ook roze
De HiFi zaak zei dat dat niet heel veel uit maakt, maar naar mijn idee is 't nooit goed.3
edit:
'n LCD tv is 'n goede oplossing
[ Voor 12% gewijzigd door DDemolition op 25-01-2006 17:25 ]
Specs: Server, WS boven, WS beneden
JAh daar dacht ik ook al aan alleen dat word wel heel erg duur wil het in ons systeem passen
offtopic:
tenzij we een ander merk nemen, maar dat betekent weer een extra afstandsbediening, maar het wordt toch te duur zo'n lcd-tv
tenzij we een ander merk nemen, maar dat betekent weer een extra afstandsbediening, maar het wordt toch te duur zo'n lcd-tv
Los van de (klok en klepel) oplossingen:
Een (niet afgeschermde) speaker scherm je af met een "zgn" compensatiemagneet die je achterop de mangeet van de woofer plaatst. Een andere manier is er niet.
Een (niet afgeschermde) speaker scherm je af met een "zgn" compensatiemagneet die je achterop de mangeet van de woofer plaatst. Een andere manier is er niet.
Wise enough to play the fool
T is niet echt een subwoofer, het is een luidspreker van ong. 1,5 meter lang en hij bevat 9 aparte boxen, deze is het:

En of andere Deen had hem opengemaakt, zo ziet ie er dus van binnen uit:

En of andere Deen had hem opengemaakt, zo ziet ie er dus van binnen uit:
Daar zal bij deze speakers wel geen ruimte voor zijn in de behuizing. De makkelijkste manier is denk ik toch om ze wat te verplaatsen. Er zijn drie versies van deze speaker, en aangezien ze er mee zijn begonnen in 1986, zullen ze wel niet echt veel rekening hebben gehouden met surround opstellingen toendertijd. Hoe oud zijn deze?teacher schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:31:
Los van de (klok en klepel) oplossingen:
uncle_sjohie
Hier compensatiemagneten inlijmen is zonde.
Deze speakers verdienen het om verplaatst te worden.
Deze speakers verdienen het om verplaatst te worden.
KAn ik dan niet de tv openschroeven en dan alu folie oid plakken? Of helpt dat niet? Verplaatsen is niet echt een optie want alle benodigde kabels komen op die plek uit (de kabels zitten in de vloer, zo lijkt alles draadloos )
als ik me goed heb laten informeren zitten er in een tv een aantal onderdelen met hoogspanning, dus dat is iets wat met beleid zal moeten gebeuren, en als het zo makkelijk was hadden ze het waarschijnlijk al wel gedaan af fabriek. Daarnaast denk ik dat je brandverzekering ook nog wel es moeilijk zou kunnen gaan doen. (worst-case scenario, maar je vergeeft het jezelf nooit)mcandor schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:05:
KAn ik dan niet de tv openschroeven en dan alu folie oid plakken? Of helpt dat niet? Verplaatsen is niet echt een optie want alle benodigde kabels komen op die plek uit (de kabels zitten in de vloer, zo lijkt alles draadloos )
uncle_sjohie
Verwijderd
Er zijn wel monitots met een metale kooi om de elektroncia + beeldbuis. Maar bij TV's zit je dat jammer genoeg niet zo vaak. Wat je wel kan doen is een metalen plaat om de mangneet buigen waardoor je op die manier hem magnetich afschermd.
Magnetisme hef je niet op dmv een metalen plaat. Of je moet over dikke stukken lood of koper praten.
Die tv heb ik al eens vaker uit elkaar gehaald, omdat de spekers het niet meer deden, kwestie van printplaatje veranderen.
Maar je zult dus een dik stuk lood oid in die tv moeten plakken wil je hem compleet afgeschermd hebben?
Ik heb het BTW niet vaak, soms staat de tv er bijna pal tegenaan, en gebeurt er niets (soms weer wel
), en soms zit ie er 40 cm af en dan heb ik het weer wel...
Maar je zult dus een dik stuk lood oid in die tv moeten plakken wil je hem compleet afgeschermd hebben?
Ik heb het BTW niet vaak, soms staat de tv er bijna pal tegenaan, en gebeurt er niets (soms weer wel
Pagina: 1