ISDN kaart problemen... help wanted, please.

Pagina: 1
Acties:

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Ik wil een RVS-COM ISDN adapter installeren. Daar heb ik een CD'tje bij, maar daar staan geen INF-bestanden op die apparaat-info bevatten. :?
Als ik de software gewoon met SETUP installeer, komt er ook geen moer terecht van dat ding.
Wat nu? :?
Moet ik een CAPI-driver installeren ofzo?
Of moet ik een COM-4 poort aanmaken (zoja, hoe?) :?

Ik heb zo'n hekel aan ISDN-adapters gekregen. Dit is al de tweede waar waardeloze documentatie en software bij zit.
:(

Er staan twee pagina's in met hardware vereisten, bedankjes en andere flauwekul en maar een halve met installatie-info, die ten eerst voor de hand ligt (start SETUP op) en bovendien onvolledig (geen troubleshoot, geen info over de andere software op de CD). |:(

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

Heb je eerst de ISDN adapter met je originele drivers geinstalleerd ?

Welke ISDN adapter heb je ?

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ik hoop voor je geen Teles bri16.3 :(

Verwijderd

Ach alle Teles kaartjes zijn:(
Twister is best ok!
www.twister-products.nl

Verwijderd

RVS COM is een programma (faxen/antwoordapparaat), ik denk dat je er nog een andere driver cd bij hebt gekregen, gebuik die.

de enige isdn adapter waar RVSCOM bij zit die ik ken is een Dynalink ISDN moden, als je dus een DYNALINK hebt gebruik dan de dynalink cd :)

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Bij mijn E-tech zat ook RVS-com Lite

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
ik durf te zweren dat al die RVS rommel troep is , ik heb daar te vaak gezeik mee gehad...
het wordt idd geleverd bij zowel dynalink als e-tech modems.

probeer a/d hand van het typenummer een driver van internet af te halen ergens, en gebruik niet die RVS CD, dat werkt voor geen meter en is nog traag ook (meestal kan die alleen maar analoog emuleren namelijk, dus max 56k!)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Op die RVS cd staan de drivers ook niet, ik neem toch aan dat er een driver cd bij zit.

RVS-COM is gewoon een applicatie die je er bij krijgt, en persoonlijk vind ik het geen rommel, maar een makkelijk programma.

TIP: met applicates onder dos komt vaak voor dat je je isdn modem niet kan gebruiken, als je dan RVS-COM installeerd dan maakt hij een zogenaamd "com modem" aan op bijvoorbeeld com3, en dan kun je je dos applicaties wel op een isdn modem onder windows laten lopen.

Verwijderd

Op zondag 21 januari 2001 19:43 schreef TB het volgende:
Ik hoop voor je geen Teles bri16.3 :(
hmmz Teles roelt.

et zijn teringkaartjes om aan de gang te krijgen, maar als ie draait dan draait ie, en goed ook. Hun klantenservice is om te janken, of lievergezegd uberhaupt niet aanwezig, maar gelukkig zijn er zat medegedupeerden die graag hun drivers sharen, enne ze waren imho de eersten met win2k drivers

• AxiMaxi
Ah, ik ben al twee dingen wijzer:

1) andere mensen vinden de Teles ook klote :r
(Die zit in een andere computer van m'n vader, en dat kostte me ook 2 dagen vloeken, tieren en op internet zoeken. Maar nu gaat'ie goed.)

2) Ik moet dus uitzoeken welke ISDN kaart ik heb... lachen, want ik heb dus alleen die RVS CD :)
Geen doos, boek of CD, voor zover ik weet. :(

Maar nu kan ik weer even vooruit...
Bedankt!

grtz.
AxiMaxi

Verwijderd

Als je je pc open maakt, staat er vast het type wel op van die isdn kaart zodat je de bijbehorende drivers kan vinden

Verwijderd

Koop een Eicon Diva Isdn adabter doet het altijd en win2k installeert hem standaard. maar onder linux weet ik het niet heb ik nog niet geprobeerd.

• AxiMaxi
Waarom doen mensen allerlei voorstellen tot het kopen van andere apparaten als er iemand een probleem heeft met een apparaat dat al in z'n bezit is?? :?

Schiet niet op, hè? Heb ik er straks twee, waarvan eentje waardeloos in de kast.
Ik heb de geldpest niet :)

grtz.
AxiMaxi

Verwijderd

RVS-COM word ook geleverd bij Teles ISDN kaarten, niet alleen bij Dynalink.

Ik heb zelf een Teles BRI 16.3 (ISA-non PnP) en een S0/PCI. Beiden werken perfect. En snel ook. De PCI is helemaal makkelijk te installeren dmv Plug en Play, bij de ISA moet je vantevoren ff in het BIOS de IRQ die je 'em wil laten gebruiken op Reserved zetten. Die kaart houd namelijk niet van gesharede IRQ's.

Je moet ook niet dat RVS-COM PowerPack opstarten. Op de CD die ik erbij kreeg staat een ander bestand (setups0.exe) en dat is eigenlijk het enige wat je nodig hebt om de kaart zelf werkend te krijgen. Kijk ff welke driverCD je hebt, en welke ISDN kaart je nou precies hebt, eventueel kan ik die driver CD wel ff ergens uppen (is maar 15mb ofzo)

Verwijderd

ik heb 2 kaarten een teles ISA kaart; die doet en deed het altijd perfect !

Ik heb ook zo'n e-tech ta 128 pci kaartje..
da's een ramp.. ik gebruik hem onder windows ME hij doet het een week; en dan komt hij op de proppen met: kan kaart niet vinden installeer opnieuw.. nou.. dan kan je die kaart dus niet meer installen; want dan doet hij het gewoon niet meer... en de nieuwste drivers heb ik ook al geprobeert...

>:) waar kan ik zo'n Eicon diva PCi krijgen ??
of heeft iemand er nog een liggen voor weinig ??

Batman...

Verwijderd

Kijk ff hoe windows je ISDN herkent, en anders ff je kast open maken, hoe kom je aan die kaart?, vraag daar anders ff.

RSV-COM werkt prima, ik heb het ook, stabiel onder 2k, Me, 9x, het probleem hoeft neit in de RSV-COM te zitten, omdat dat geen stuurprogramma zelf is, het is en uitvoerend programma dat nodig is om je ISdN kaart te kunnen gebruiken.

Er hoort of een diskette bij te zitten, of op de CD hoort de software te staan,

Laat me ff weten hoe of wat, ik heb een USB ding van E-dinges, en een ISA kreng, en mijn schoonouders hebben een PCI geval, maar laat t ff weten, er kan vanalles zijn.

Verwijderd

ik heb dat ding ook het iz een tornado geloof ik want ik heb driver die werken :)

als je mij je meel effe geeft via icq krijg je wel werken de driverz :)

Verwijderd

tja.. ik heb weer geen icq...

maar je mag me ff een url geven waar ik die handel kan DL...

TNX !! :P

• AxiMaxi
En mijn e-mail staat gewoon in m'n profiel.

grtz.
AxiMaxi@hotmail.com

Wordt toch al vol-gespamd, dus je mag 'm best weten. :)

Verwijderd

Wat voor een kaart heb je er nu inzitten.....?? >:)

• Ippy
  • Laatst online: 10-06 10:43

Ippy

Not very active lately.

Misschien heb je hetzelfde probleem als ik (had)?
Zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/97594

Het is (uiteindelijk) wel gelukt. Maar ISDN ...:'(

Verwijderd

ja...
dat vroeg ik dus ook al af...

na zo'n 20 reacties weten de mensen die serieus willen reageren op dit probleem nog steeds niet welke kaart erin zit...:?

Dus AxiMax... vertel ons welke kaart je hebt, dan kunnen we je verder helpen*D
Op woensdag 24 januari 2001 12:31 schreef KAR het volgende:
Wat voor een kaart heb je er nu inzitten.....?? >:)

Verwijderd

ik heb dus dezelfde e-tech als batman in een kast gepropt die hier staat, hij werkt prima met standaard win98se isdn drivers (verbazing omal) :)

maar zo gauw ik m probeerde uit te rusten met drivers van e-tech of ze nou van de bijgeleverde disk kwamen of een nieuwere versie van e-tech driver page steeds vage dingen ik noem : een verbinding die vaak na een half uur werd verbroken of soms totaal geen datadoorvoer heel vage shit.

maar win98se drivertjes werken hier best

kwee nie hoe dat zit in Me
Pagina: 1