Ippy is kansloos (Teles ISDN kaart inst.)

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ippy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-06 10:43

Ippy

Not very active lately.

Topicstarter
Natuurlijk moet je als gevoorderde leek om de haverklap bij iedere leek een computer komen reanimeren (in het land der blinden is 1oog immers koning).

Nou kom ik bij een kennis die heeft een kaart
zie plaatje
met zonder drivers/CDrom/Flopje o.i.d.

En dus krijg ik 'm met geen mogelijkheid aan de praat.

Dus..

Iemand suggesties?

b.v.m.h.d.

[oeps mode on]
Oeps, per ongeluk plaatje ipv link geplaatst,
is nou weer goed gelukkig (sorry Cazemelaars)
[oeps mode off]

Verwijderd

Yep, is gewoon een Teles s0/16.3 ISA kaartje zoals je kunt zien op het kaartje zelf (als je lettertjes kunt lezen), daarvoor hoef je tegenwoordig alleen de Teles CAPI (Communications API) te installeren, dan kan je hem als het goed is gewoon via dialup als modem aanspreken (via de "modems" TELES MINIPORT 1B en/of 2B). Ook krijg je de nodige virtuele modem-devices, maar die werken bij mij niet echt lekker. Ik heb girotel daarom draaien via de virtuele analoge modem van RVSCom lite (die dat weer via de CAPI regelt).

Ik heb zelf de 3.34 op WinMe geinstalleerd.

Deze CAPI-driver is vanaf de Teles site te downloaden, maar daar moet je geloof ik nog steeds registeren enzo.
Vanaf de site van telec kun je wel gewoon de drivers downloaden zonder eerst allerlei shit te hoeven intikken.

Denk erom, bij de meeste nieuwe windows-OSsen moet je NIET de WINDOWS CAPI-library update installeren, want die zit tegenwoordig al bij Windhoos in, andere krijg je er een oudere versie overheen en werkt niets meer. Dus ALLEEN de TELES drivers, tenzij je een oud OS hebt (W95 ofzo).

Voor antwoordapparaat-shit enzo kun je bv RVSCom/RVSCom-lite gebruiken, ik geloof dat dat tegenwoordig bij de Teles kaarten wordt meegeleverd (vervangt de oude software die erbij zat: Teles Online Powerpack ofzo). Maar da's NIET legaal gratis te downloaden dacht ik.

Verwijderd

het beroemde kaartje :)
hebben compleete newsgroepen mee volgestaan
veel geluk ermee :+

Verwijderd

Met de driver waar bunny het over heeft, kan het geen probleem meer zijn.
Ik heb die van mij aan een kennis over gedaan en met die driver was het geen probleem.

Verwijderd

Niet vergeten de eventueel geinstalleerde oude CAPI versie te verwijderen, anders blijf je bezig. In windows ME werkt overigens alleen de 3.34 versie, die 2 weken terug alleen in het duits te krijgen was :(.

Je kunt de oude versie verwijderen met een tlsremove (uit mn blote hoofdje) in de install dir.

Verwijderd

ik heb de driver cd van die kaart (6.1i)
Als je in Den Haag woont kun je wel een "backupje" komen halen

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ik had ook zo'n kaart.

Je kunt er eigenlijk maar 1 ding mee: verbranden...

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

het beroemde kaartje
Dan toch eerder het beruchte kaartje :)

Is niet zo heel moeilijk aan de praat te krijgen, maar heeft wel wat aandacht nodig.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
ik heb hem al zo'n 2 jaar ofzo, alleen de 1e keer instaleren vond ik een beetje lastig, latere keren ging het als vanzelf en heb er verder nooit problemen mee.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• PokkeNoise
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

arme stakker! ben daar ook eens mee bezig geweest. moet je de CAPI drivers downloaden en geregistreerd zijn, hoe dan wel als die rommel niet werkt. Ik begin er dus NOOIT meer aan. Echt een kwestie van de kip en het ei. Advies..... Koop een Dynalink kaartje !

? weet jij wat.

Verwijderd

die telessen 16.3 vallen nog wel mee hoor. Met de laatste capi drivers win95/98/me is het prima internetten. Vaak zijn deze kaartjes al aanwezig en werken ze prima, ik vind het zonde om nu nog te investeren in nieuwe ISDN-kaarten als je nog een teles hebt liggen.

btw, over dat registreren, dat stelt niets voor, gewoon onzin invullen en je kunt gelijk downloaden..

Verwijderd

Ik heb zo'n hekel gekregen aan die Teles dat ik hem eruit gesloopt heb en een goedkoop ander kaartje voor terug gezet

Verwijderd

Wat een gel... allemaal
Ik werk al 4 jaar met teles kaarten en ben nog nooit echte problemen tegen gekomen.

Alle drivers zijn inderdaad op de teles site te krijgen en het net staat trouwens ook vol artikelen hoe je een teles kaart zonder problemen kan installeren...

• SSoaker
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

SSoaker

Super-Soaker

Dit kaartje wil wel heel graag op IRQ 10 staan!!!
(Het is mij ook nog nooit gelukt om hem op een andere te laten werken)

Suc6!

• Ippy
  • Laatst online: 10-06 10:43

Ippy

Not very active lately.

Topicstarter
Bunnie, mijn dank is groot.
Het koste me de nodige tijd maar de boel werkt nu vlek&loos: I.O.U.

Rob, als ik in de buurt ben kom ik heel graag even langs voor de originele onderzetter! Ik mail je nog wel even.

Iedereen dank voor zijn/haar inbreng.

Ippy
Pagina: 1