Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Aangezien je het probleem in IE niet hebt vermoed ik een clientside probleem.Outerspace schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 09:34:
[...]
Wat kan hier aan gedaan worden en ligt dit nu aan serverside of aan clientside?
Nu zijn er bekende issues mbt Firefox 1.0.x en de ajax-functionaliteit van het zoekmenu (zie ook dit topic); helpt het als je die ajax-functionaliteit uitschakelt? Zo ja dan zou je ook kunnen overwegen te upgraden naar Firefox 1.5 waarin dat probleem niet meer speelt
Intentionally left blank
Ajax is bij mij uitgeschakeld, dus daar zal het in dit geval niet aan liggen.crisp schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:11:
[...]
Aangezien je het probleem in IE niet hebt vermoed ik een clientside probleem.
Nu zijn er bekende issues mbt Firefox 1.0.x en de ajax-functionaliteit van het zoekmenu (zie ook dit topic); helpt het als je die ajax-functionaliteit uitschakelt? Zo ja dan zou je ook kunnen overwegen te upgraden naar Firefox 1.5 waarin dat probleem niet meer speelt
Ik zal even upgraden.
Update: Het maakt niets uit
Update 2: Blijkbaar is de frontpage alleen traag in het bovenste gedeelte van het scherm (bij het logo e.d.)
[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 25-01-2006 12:13 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Intentionally left blank
Persoonlijk heb ik namelijk nergens last van...
Intentionally left blank
Heb je toevallig nog bepaalde extensies draaien in Firefox?
Intentionally left blank
Op deze PC heb ik er (nog) geen last van gehad, maar op m'n AMD XP1900+ (1GB ram) trok FF regelmatig 100% CPU als ik 3 forum of frontpage tabs open had staan en er net een vrij zware flash ad in de ad cycle zat. FF was dan niet meer vooruit te branden en het leek erop dat pagina's bijna niet laadden.
IE heeft hier een stuk minder last van (waarschijnlijk ook omdat deze geen tabbed browsing ondersteund en zo beter processcheiding heeft?).
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Intentionally left blank
Op GoT krijg ik ook af en toe timeouts of ontbrekende afbeeldingen, maar dit lijkt minder voor te komen.
De frontpage komt of niet binnen, of pas na een flinke tijd, waarbij in Firefox het complete logo/banner/menu ontbreekt, in IE komt de pagina soms wel compleet binnen, soms niet.
Tevens krijg ik Javascript errors, zie screenshot hieronder.. (zowel FF als IE)

(non-)relevante gegevens:
Provider: Planet Internet
Mijn laatste systeemwijziging was de installatie van MSN 8.0 Beta (met Beta invite, geen crack software oid) dinsdag avond, ik weet niet of het probleem zich sinds dat moment al voordeed, maar ik kan in elk geval sinds ik vandaag mijn pc heb aangeraakt (alleen in de avond) niet meer fatsoenlijk op de frontpage komen.
[ Voor 36% gewijzigd door vriesdude op 26-01-2006 00:25 ]
/dev/null
Dit is dus vooralsnog een ander probleem dan eerder in deze thread beschreven. Zie ook plan: Januari 2006 changelog (welke as-we-speak) geupdate wordt
Bericht hierboven
Intentionally left blank
Dat klopt, maar als de banners al actief zijn (je bent dus al een pagina open staan) dan kan dat dus wel. Mischien niet de meest waarschijnlijke verklaring, maar wel heel snel gechecked (taskmanager open gooien en kijken naar de Performance en Processes tabs).crisp schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 23:59:
ShadowLord: de banners op GoT en de frontpage worden pas geladen na de content, dus dat zou het probleem niet mogen zijn...
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Geen enkele extensie op beide computerscrisp schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 22:36:
Net even een impersonate gedaan, maar behalve dat je skin nog op blauw/grauw staat terwijl je geen abo meer hebt geen last van vertragingen.
Heb je toevallig nog bepaalde extensies draaien in Firefox?
En dat van die skin kan kloppen (komt omdat abbo net verlopen is en mijn instellingen blijven een maand bewaard. Gelukkig heb ik een nieuw abbo aangevraagd