Frontpage traag na inloggen

Pagina: 1
Acties:

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Beste FP dudes,

als ik inlog op de Tweakers.net frontpage dan is de gehele Tweakers.net pagina erg sloom. Ben ik niet ingelogged dan is het gewoon snel.

Nu weet ik niet als dit alleen door mijn template instelling komt oid, maar ik vind het gewoon niet prettig als alles langzaam gaat. Dit gaat trouwens ook alleen maar met FireFox, want met IE heb ik geen problemen. Voor FF (Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nl-NL; rv:1.7.12) Gecko/20050919 Firefox/1.0.7)) heb ik geen extensions geinstalleerd dus daar zal het niet aan liggen.

Wat kan hier aan gedaan worden en ligt dit nu aan serverside of aan clientside?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:22

crisp

Devver

Pixelated

Outerspace schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 09:34:
[...]
Wat kan hier aan gedaan worden en ligt dit nu aan serverside of aan clientside?
Aangezien je het probleem in IE niet hebt vermoed ik een clientside probleem.
Nu zijn er bekende issues mbt Firefox 1.0.x en de ajax-functionaliteit van het zoekmenu (zie ook dit topic); helpt het als je die ajax-functionaliteit uitschakelt? Zo ja dan zou je ook kunnen overwegen te upgraden naar Firefox 1.5 waarin dat probleem niet meer speelt :)

Intentionally left blank

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:11:
[...]

Aangezien je het probleem in IE niet hebt vermoed ik een clientside probleem.
Nu zijn er bekende issues mbt Firefox 1.0.x en de ajax-functionaliteit van het zoekmenu (zie ook dit topic); helpt het als je die ajax-functionaliteit uitschakelt? Zo ja dan zou je ook kunnen overwegen te upgraden naar Firefox 1.5 waarin dat probleem niet meer speelt :)
Ajax is bij mij uitgeschakeld, dus daar zal het in dit geval niet aan liggen.
Ik zal even upgraden.

Update: Het maakt niets uit :/ Ik heb nu Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5

Update 2: Blijkbaar is de frontpage alleen traag in het bovenste gedeelte van het scherm (bij het logo e.d.)

[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 25-01-2006 12:13 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dan moet ik eens gaan kijken of het aan je instellingen ligt...

Intentionally left blank

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
Ik heb het thuis ook nog even voor je getest met mijn eigen systeem en ik heb er nu een klein beetje last van. Mijn stage PC is een AMD XP1600 systeempje met 512 MB Ram. Dus ik denk niet dat het een clientside probleem is :)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Nou, je bent niet de enige die Firefox 1.5 gebruikt natuurlijk ;)
Persoonlijk heb ik namelijk nergens last van...

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Net even een impersonate gedaan, maar behalve dat je skin nog op blauw/grauw staat terwijl je geen abo meer hebt geen last van vertragingen.
Heb je toevallig nog bepaalde extensies draaien in Firefox?

Intentionally left blank

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:23
Houd er rekening mee dat FireFox erg traag kan worden van bepaalde flash banners. Dit probleem neemt exponentieel toe als je meerdere tabs open hebt staat met flash banners erin.

Op deze PC heb ik er (nog) geen last van gehad, maar op m'n AMD XP1900+ (1GB ram) trok FF regelmatig 100% CPU als ik 3 forum of frontpage tabs open had staan en er net een vrij zware flash ad in de ad cycle zat. FF was dan niet meer vooruit te branden en het leek erop dat pagina's bijna niet laadden.

IE heeft hier een stuk minder last van (waarschijnlijk ook omdat deze geen tabbed browsing ondersteund en zo beter processcheiding heeft?).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ShadowLord: de banners op GoT en de frontpage worden pas geladen na de content, dus dat zou het probleem niet mogen zijn...

Intentionally left blank

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik heb hier ook last van. Bij elke refresh ontbreekt er zelfs een of meerdere paginaonderderen (images, stylesheets), of krijg ik zelfs een timeout. Uitloggen lijkt het probleem te verminderen, maar bij de laatste (uitgelogde) refresh ontbreken ook een paar images.
Op GoT krijg ik ook af en toe timeouts of ontbrekende afbeeldingen, maar dit lijkt minder voor te komen.

• vriesdude
  • Laatst online: 01-03 20:26
Ik ervaar dezelfde traagheid die Outerspace ervaart, zowel in Firefox 1.5 als in Internet Explorer 6.
De frontpage komt of niet binnen, of pas na een flinke tijd, waarbij in Firefox het complete logo/banner/menu ontbreekt, in IE komt de pagina soms wel compleet binnen, soms niet.

Tevens krijg ik Javascript errors, zie screenshot hieronder.. (zowel FF als IE)
Afbeeldingslocatie: http://www.wansinck.com/GoT/frontpage.png

(non-)relevante gegevens:
Provider: Planet Internet

Mijn laatste systeemwijziging was de installatie van MSN 8.0 Beta (met Beta invite, geen crack software oid) dinsdag avond, ik weet niet of het probleem zich sinds dat moment al voordeed, maar ik kan in elk geval sinds ik vandaag mijn pc heb aangeraakt (alleen in de avond) niet meer fatsoenlijk op de frontpage komen.

[ Voor 36% gewijzigd door vriesdude op 26-01-2006 00:25 ]

/dev/null

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-03 02:24

Floor-is

5.2

Zr40: Dat heeft te maken met de problemen die we eerder vanavond hebben gehad. Er wordt momenteel druk aan gewerkt.
Dit is dus vooralsnog een ander probleem dan eerder in deze thread beschreven. Zie ook plan: Januari 2006 changelog (welke as-we-speak) geupdate wordt :)

Bericht hierboven

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Traagheid in het afgelopen uur is te wijten aan een kortsluiting in een van onze servers, dus dat heeft hier verder niets mee te maken...

Intentionally left blank

• ShadowLord
  • Laatst online: 07:23
crisp schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 23:59:
ShadowLord: de banners op GoT en de frontpage worden pas geladen na de content, dus dat zou het probleem niet mogen zijn...
Dat klopt, maar als de banners al actief zijn (je bent dus al een pagina open staan) dan kan dat dus wel. Mischien niet de meest waarschijnlijke verklaring, maar wel heel snel gechecked (taskmanager open gooien en kijken naar de Performance en Processes tabs).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 22:36:
Net even een impersonate gedaan, maar behalve dat je skin nog op blauw/grauw staat terwijl je geen abo meer hebt geen last van vertragingen.
Heb je toevallig nog bepaalde extensies draaien in Firefox?
Geen enkele extensie op beide computers :)
En dat van die skin kan kloppen (komt omdat abbo net verlopen is en mijn instellingen blijven een maand bewaard. Gelukkig heb ik een nieuw abbo aangevraagd _O_ )

Pagina: 1