[XP] Extreem raar probleem met o.a. rundll32.exe

Pagina: 1
Acties:

• lowen.f
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01-2019
Ik heb een erg groot probleem en geen flauw idee wat er is gebeurd. Dit is de situatie waarin ik me nu in bevind:
Ik heb een T41 IBM met winxp.
Nadat ik een oude Snes emulator via het netwerk had gecopieerd naar deze computer, hem had gerunt en een beeldscherm instelling veranderd doet mn windows raar. Ik weet niet zeker of het hierdoor komt (het is de Zsnes emulator), want ik heb hem al jaren lang op een andere computer gebruikt. Anyways, wat ik nu krijg als ik iets in het Configuratie scherm probeer te openen is dit:
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
Application not found.

Dus ik dacht, ff copieeren, maar nee hij staat er gewoon! Maar windows weet hem niet te openen. Een groot aantal .exe bestanden (Behalve gelukkig Firefox) weet hij niet te openen en dan krijg ik het windows scherm 'waarmee wil je het bestand mee openen?' Ja dat gebeurd ook bij System restore! Ik kan hem dus niet even terugzetten :(
Ook de 'acces IBM' knop werkt niet! Ik kan dus volgens mij niet zomaar ff de bestaande image eroverheen gooien. Ik heb geen flauw idee hoe ik dit kan verhelpen :( Er staat ook een rare 'safely remove hardware' icoontje in de system stray terwijl er helemaal niets is verbonden.

Iemand Suggesties? ;( ;( ;(

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Heb je ook al geprobeerd de Acces IBM knop in te drukken tijdens het booten wanneer het IBM logo verschijnt? Dan krijg je ook een menu om de originele installatie terug te zetten of een zelf gemaakte image met Rescue and Recovery van IBM.
Verder kun je nog proberen om tijdens het booten van windows F8 in te drukken en de laatste configuratie te herstellen. Dan wordt ook een system restore uitgevoerd.

Dat 'safely remove hardware' icoontje klopt volgens mij wel. Je dvd-speler wordt ook gezien als een removable drive dus in principe zal het icoontje daar altijd staan.

• lowen.f
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01-2019
_Jona_ schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:41:
Heb je ook al geprobeerd de Acces IBM knop in te drukken tijdens het booten wanneer het IBM logo verschijnt? Dan krijg je ook een menu om de originele installatie terug te zetten of een zelf gemaakte image met Rescue and Recovery van IBM.
Verder kun je nog proberen om tijdens het booten van windows F8 in te drukken en de laatste configuratie te herstellen. Dan wordt ook een system restore uitgevoerd.

Dat 'safely remove hardware' icoontje klopt volgens mij wel. Je dvd-speler wordt ook gezien als een removable drive dus in principe zal het icoontje daar altijd staan.
Bedankt voor je reply Jona!

Als ik de acces button indruk bij het opstarten krijgi k helemaal niet de optie te zien om de originele installatie opnieuw uit te voeren. Ik krijg 3 opties: 1 resume normal startup, 2 enter ibm biso setup en 3 choose a temporary startup device... 1 en 3 werken sowiesow niet. En in het bios staat ook nergens de optie om hem te recoveren.
Met f8 heb ik het inderdaad ook al geprobeerd, maar hij restored hem niet terug naar het punt waar het systeem het nog perfect doet, ik blijf de rare foutmeldingen krijgen.

Ik ga dnek ik morgenvroeg maar eens IBM bellen voor een oplossing.. misschien dat ze een mannetje langs sturen (heb nog tot eind 2007 garantie, dus...)

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
Heb je ook al eens geprobeerd om het bestand uit te voeren via <shift>+rechtermuis knop en dan kiezen voor "Uitvoeren als .." en dan hier eens freubelen met de verschillende parameters.

Als je hiermee de programma's kan openen, dan staat er ergens in je register iets niet goed (weet atm niet meer welke registersleutel het was, is alweer een tijd geleden dat ik een soortgelijk probleem heb opgelost)

Kijk ook eens hier voor de registerkeys. en ik heb deze
GOT search gebruikt (ofwel zo moeilijk was het niet zoeken)

edit:
Linkje toegevoegd

[ Voor 51% gewijzigd door Pyrowired op 25-01-2006 00:46 ]

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Dan klopt er toch iets niet. Normaal gesproken moet je dan de IBM Predesktop area te zien krijgen met allemaal opties om te herstellen en tests uit te voeren. Je kan proberen in plaats daarvan Enter in te drukken omdat je daarmee ook in de Predesktop area komt maar als dat ook niet werkt dan is het misschien geen slecht idee om even contact op te nemen met IBM.

De searchresultaten van Pyrowired lijken ook over jouw probleem te gaan dus dat is het proberen waard voordat je meteen je hele image terugzet.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:57

inXs

known as inXs

Heb je SP2? Zo ja, SP2 deïnstalleren, vervolgens SP2 wederom installeren. Ik had een soortgelijk probleem met rundll en dit werkte uitstekend.

superB

Pagina: 1