half=duplex in linux... hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
Zoals mn topic al zegt, hoe weet ik of mn netwerk kaart op half of full duplex staat, en hoe kan ik m evt. naar half duplex zetten?

(voor nieuwsgierige mensen die de reden willen weten: gathering.tweakers.net/showtopic/110610/1)

edit:
damned.. weer een spelfout in de topic :( grmbl...

• Passenger
niemand met een leuk idee? (ja, ik weet t.. ik ben nou eenmaal ongeduldig ;))

• Passenger
nog een verwoede poging om deze topic naar boven te halen

Verwijderd

over welke netwerkkaart hebben we het hier dan?

Verwijderd

ken het (vervelend als je geen antwoord krijgt) maar ik weet helaas geen antwoord!

• Passenger
gaat hier om een 3com, 3c905

Verwijderd

is het niet mogelijk om met de software die erbij zit instellingen in de bios van de kaart te veranderen?

Bij 3com 509 kaarten bijv. kun je pnp uitschakelen op de kaart door eenmaal het config progje te draaien...

anders neem ik aan dat er in de networksettings van linux wel een mogelijkheid is om dit te forceren...

• Passenger
heb geen disk erbij gehad :(

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Dan moet je het pakketje 3c5x9setup (ofzo) even downloaden (van rpmfind.net bv), daarmee kan je de instellingen in het eeprom wijzigen (er is ook een dos-programma dat hetzelfde doet, dat staat op de 2de driver disk die je bij 3com kan downloaden.)

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Passenger
Op zondag 21 januari 2001 21:26 schreef ajvdvegt het volgende:
Dan moet je het pakketje 3c5x9setup (ofzo) even downloaden (van rpmfind.net bv), daarmee kan je de instellingen in het eeprom wijzigen (er is ook een dos-programma dat hetzelfde doet, dat staat op de 2de driver disk die je bij 3com kan downloaden.)
aahh... eindelijk :) bedankt alvast, ga het morgen ff uitproberen...

to be continued...
Pagina: 1