We hebben 1 buurvrouw, die momenteel niet thuis is, en die heeft Tele2. Geen idee op welk signaal zij zit, maar ik probeer het wel even te veranderen en te kijken of het iets uitmaakt.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:00:
De buren hebben dus ook draadloos internet? Heb je al een keer een scan gedaan welke netwerken zich om je heen bevinden en op welk kanaal deze zich bevinden?
Kies een leeg kanaal, stel je router daarop in en het bereik zou moeten toenemen. Dat was in ieder geval bij mij het geval.
Een extra router kopen lijkt me irritant, want dan zet je er dus nog een extra punt tussen waar je weer rekening moet houden met de firewall en poorten etc etc. Om nog maar te zwijgen over het beperkte aantal stopcontacten in die hoek waar het binnenkomt.MeltedForest schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:23:
[...]
Koop een eigen fatsoenlijke router en ga daarmee aan de slag.
Overigens, gamen via wifiik begin er niet meer aan. De beste oplossing is nog een powerline adapter voor bijvoorbeeld je 360 als kabeltje trekken geen optie is.
In principe gaat mijn voorkeur ook uit naar gamen via vaste kabel, maar goed, om nou 3 aparte kabels van de modem naar boven door te trekken naar de PC, de 360, en de PS3, wordt me ook weer iets te veel.
Schandalig 'opgelost' door UPCdonald_dick schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:56:
[...]
Ach, bij mij gingen ze een monteur langsturen om de firewall porten en de xbox in te stellen toen ik vroeg om de modem om te wisselen.Dat ik nog RDP en SSH problemen heb, daar kon ze niets mee, want dat was niet de originele vraag. En UPC leverd alleen internet, dat moest ze wel 3 keer vermelden

Gelukkig heb ik wel een vervangende modem opgestuurd gekregen, al liet ik wel blijken in het telefoongesprek dat ik me er wel enigzins in verdiept had en dus bekend was met de problemen met de Thomson mbt gaming, wat ze ook bevestigde, en na even overleg met een collega was ze het erover eens dat ik gewoon een nieuwe modem moest krijgen...
Tja, die DECT-telefoons zijn zo'n beetje de enige telefoons die je tegenwoordig nog kunt kopen (vaste lijn), en die staan standaard ook dan vaak in de buurt van het modem, aangezien ie daarop aangesloten is...JoSchaap schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:58:
let overigens op met dect telefoons in de buurt van je accesspointdie drukken het bereik compleet weg
Geen idee hoe ik dat moet oplossen...
Ik kom trouwens ook niet het modem in door 192.168.0.1 in te voeren, wat toch het standaard adres is, dus moet ook even opzoeken hoe ik er wel in kom, om even de poorten voor de 360 en PS3 te forwarden...