UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 85 ... 103 Laatste
Acties:
  • 805.062 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
Matched: upc
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:00:
De buren hebben dus ook draadloos internet? Heb je al een keer een scan gedaan welke netwerken zich om je heen bevinden en op welk kanaal deze zich bevinden?

Kies een leeg kanaal, stel je router daarop in en het bereik zou moeten toenemen. Dat was in ieder geval bij mij het geval.
We hebben 1 buurvrouw, die momenteel niet thuis is, en die heeft Tele2. Geen idee op welk signaal zij zit, maar ik probeer het wel even te veranderen en te kijken of het iets uitmaakt.
MeltedForest schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:23:
[...]

Koop een eigen fatsoenlijke router en ga daarmee aan de slag.
Overigens, gamen via wifi :X ik begin er niet meer aan. De beste oplossing is nog een powerline adapter voor bijvoorbeeld je 360 als kabeltje trekken geen optie is.
Een extra router kopen lijkt me irritant, want dan zet je er dus nog een extra punt tussen waar je weer rekening moet houden met de firewall en poorten etc etc. Om nog maar te zwijgen over het beperkte aantal stopcontacten in die hoek waar het binnenkomt.

In principe gaat mijn voorkeur ook uit naar gamen via vaste kabel, maar goed, om nou 3 aparte kabels van de modem naar boven door te trekken naar de PC, de 360, en de PS3, wordt me ook weer iets te veel.
donald_dick schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:56:
[...]

Ach, bij mij gingen ze een monteur langsturen om de firewall porten en de xbox in te stellen toen ik vroeg om de modem om te wisselen. :') Dat ik nog RDP en SSH problemen heb, daar kon ze niets mee, want dat was niet de originele vraag. En UPC leverd alleen internet, dat moest ze wel 3 keer vermelden :?
Schandalig 'opgelost' door UPC :N

Gelukkig heb ik wel een vervangende modem opgestuurd gekregen, al liet ik wel blijken in het telefoongesprek dat ik me er wel enigzins in verdiept had en dus bekend was met de problemen met de Thomson mbt gaming, wat ze ook bevestigde, en na even overleg met een collega was ze het erover eens dat ik gewoon een nieuwe modem moest krijgen... :)
JoSchaap schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:58:
let overigens op met dect telefoons in de buurt van je accesspoint ;) die drukken het bereik compleet weg :)
Tja, die DECT-telefoons zijn zo'n beetje de enige telefoons die je tegenwoordig nog kunt kopen (vaste lijn), en die staan standaard ook dan vaak in de buurt van het modem, aangezien ie daarop aangesloten is... :(

Geen idee hoe ik dat moet oplossen...

Ik kom trouwens ook niet het modem in door 192.168.0.1 in te voeren, wat toch het standaard adres is, dus moet ook even opzoeken hoe ik er wel in kom, om even de poorten voor de 360 en PS3 te forwarden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 12:35
Geen matches
Yi-Long schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:25:
In principe gaat mijn voorkeur ook uit naar gamen via vaste kabel, maar goed, om nou 3 aparte kabels van de modem naar boven door te trekken naar de PC, de 360, en de PS3, wordt me ook weer iets te veel.
Er zijn ook switches te koop, dan heb je aan 1 kabel genoeg.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
Geen matches
kfaessen schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:54:
[...]

Er zijn ook switches te koop, dan heb je aan 1 kabel genoeg.
Zal ik daar eens even naar kijken of dat een mogelijkheid is. Thanks :)

Weet iemand hoe je in die Cisco router komt? 192.168.0.1. werkt niet, en ik zocht het even op op Google en toen kwam het antwoord dat 192.168.10.254 zou moeten werken, maar ook geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:11
Geen matches
Bij mij is dat 192.168.1.1

Kijk anders even in je cmd
Typ het command "ipconfig"
Dan zul je bij de default gateway je adres zien staan dat je nodig hebt,

Verder geen idee van jou kennis, maar dit heb je igg nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
Geen matches
DennisM6 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:48:
Bij mij is dat 192.168.1.1

Kijk anders even in je cmd
Typ het command "ipconfig"
Dan zul je bij de default gateway je adres zien staan dat je nodig hebt,

Verder geen idee van jou kennis, maar dit heb je igg nodig ;)
Thanks, dat was idd het adres. :)

En stom dat ik zelf niet even ipconfig heb gedaan. Had ik moeten weten, maar ben intussen te gewend geraakt om gewoon even snel het antwoord te googlen of dat het op de achterkant van de modem staat, dus had daar allemaal gekeken... en het hele ipconfig was me helemaal ontschoten... :)

Edit: ook stom: ben ik wanhopig op zoek naar password en usernaam voor dat modem, dus allemaal standaard combi's proberen etc etc...

... zit er helemaal geen password en usernaam op, oftewel gewoon leeg laten en doorklikken :P

[ Voor 15% gewijzigd door Yi-Long op 19-06-2012 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
De befaamde glasvezelbrief binnen gekregen... nergens een melding over de matige uploadsnelheid van kabel. Maar waarom zouden ze daar ook melding van maken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 15:31
Yi-Long schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:25:

Schandalig 'opgelost' door UPC :N
Het wordt nog veel leuker, de UPC doos heeft gewoon port 80 tcp geopend op een willekeurig ip adres die toevallig static stond! Zijn ze nou een haartje betoeterd!
Het wordt nog mooier, 53 staat ook open. Nou betreft het de static ip adres van AppleTV, maar dit is toch van de zotte :?

[ Voor 16% gewijzigd door donald_dick op 19-06-2012 18:17 ]

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
Geen matches
Yi-Long schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:55:
[...]

Edit: ook stom: ben ik wanhopig op zoek naar password en usernaam voor dat modem, dus allemaal standaard combi's proberen etc etc...

... zit er helemaal geen password en usernaam op, oftewel gewoon leeg laten en doorklikken :P
Bij mij is het geval dat ik geen nieuw password erop kan zetten, aangezien jij waarschijnlijk ook dezelfde router hebt, is dat bij jou ook zo? Krijgt een flinke error. Even afwachten hoe en wat, want zonder beveiliging van de router zelf vind ik het nooit zo fijn werken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 21:49
Vraagje: als je in de UPC-winkel je modem omruilt, kan je dan thuis meteen weer internetten of kan dat tot 24 of 48 uur duren, net als bij een nieuw abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:52
Geen matches
Binnen een uur was ik online na winkel-modemswap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Geen matches
Mijn god, het internet hier (3131) word steeds erger. Elke avond tussen 6 en 9 kan ik bijna niet internetten :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
offtopic:
Ik heb UPC opgezegd (God thank) maar ik snap nog steeds niet waarom anno 2012 youtube kijken met UPC gewoon niet te doen is. Filmpjes laden zo traag als ik weet niet wat bij iedereen met UPC hier in de buurt. KPN no problemo.

Wat is dat toch in godsnaam met UPC en Youtube en waarom blokkeren / knijpen ze dat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:11

DjVe

Hatsaflats!

Toch even complimenten aan UPC geven. Ik heb sinds een week of twee een 100Mbps lijn en haal echt keurige snelheden:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2021870432.png

Welliswaar bedraad, maar wel met een eigen router ertussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:47

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Geen matches
Nijmegen geen internet...tenminste..ik dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:25

RvL

Geen matches
Nijmegen hier (6538) wel internet. Net op afstand een Speedtest uit laten voeren en ik haal ook gewoon 50Mbps.

Lijkt me dus wat lokaler dan 'Nijmegen'

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Geen matches
Hier in Nijmegen alles up en running. Zal eerder lokaal zitten idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 13:11

DjVe

Hatsaflats!

Geen matches
6543 is ook gewoon up and running :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:50:
Mijn god, het internet hier (3131) word steeds erger. Elke avond tussen 6 en 9 kan ik bijna niet internetten :(
Hier (69xx) hetzelfde. Sinds begin deze week is het internetten een ramp, ook op niet-piek tijdstippen.
Nieuwsgroepen gaan volle snelheid (5.8MB), maar het browsen is retetraag.
Vaak worden sites niet eens geopend.

Ik heb hier vaker met UPC over gebeld, maar het lag steeds aan mijn installatie volgens hen.
Over 3 maanden wordt de glasvezel opgeleverd, dus het is even uitzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:56
Geen matches
Hier in Arnhem (6814) ook vandaag wisselende verbinding met momenten dat internet en telefonie (tv weet ik niet) er uit liggen. En nieuwsgroepen gaan ook niet op volle snelheid.

[ Voor 16% gewijzigd door S401 op 22-06-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
Tip: Probeer andere DNS.
In 320x ligt daar het antwoord, de DNS van UPC wil daar blijkbaar niet goed werken. Daarom kan je wel snel donwloaden, maar gaat de ip vertaling gewoon niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:56
Geen matches
Ik heb al de DNS van Google dus daar ligt het niet aan. Het lijkt nu ook weer stabiel te zijn. We kijken het even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Komt iemand dit bekend voor : Browsen op internet is bizar traag, maar als ik download openzet (SabNZBD met 12 connecties) trek ik 12MBps met m'n 100Mbit lijntje. Het internet is dus niet traag, maar de resolving aan de kant van UPC ofzo. Ik gebruik al DNS servers van Google & OpenDNS. Iemand enig idee?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:02
Televisie
Door een storing kunt u op dit moment mogelijk geen gebruik maken van uw UPC Digitale TV. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing

Starttijd: 22 juni 2012 - 21:18
Verwachte eindtijd: onbekend
- - -

Internet
Door een storing kunt u op dit moment mogelijk geen gebruik maken van uw UPC Internetverbinding. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.

- - -

Telefonie
Door een storing kunt u op dit moment mogelijk geen gebruik maken van uw UPC Telefonieverbinding. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.

- - -

Alles er zo goed als of helemaal uit hier in Milheeze (5763) (omgeving Deurne, Helmond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbraakman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10 14:55
Geen matches
Vandaag in Eindhoven (56xx) van +/- 10:00-19:30 geen internet en telefonie.
Helpdesk wist van niks. Advies: kabeltje los, kabeltje vast, modem uit, modem aan...

Jaja ... Nu sturen ze een monteur, maar als het aan de kabel tussen de splitter en modem ligt, mogen we voorrij kosten betalen (€50).

Deze onzin gebeurt vaker, vorige week zaterdag ook al.

Zucht.

Iemand nog tips/ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:52
Geen matches
Wat voor modem heb je, Arris? Hoorde , maar dat is al 4 mnd terug, dat er in E'hoven met Arris de nodige problemen waren. Dus om andere modem vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 20:00:
Wat voor modem heb je, Arris? Hoorde , maar dat is al 4 mnd terug, dat er in E'hoven met Arris de nodige problemen waren. Dus om andere modem vragen...
Dat hoeft niet specifiek aan Arris te liggen, dat lijkt me eerder een netwerk gerelateerd probleem. Een Arris die nog bij UPC wordt gebruikt is een Eurodocsis2 modem, en het kan zomaar zijn dat er op dat platform problemen waren. Om dan maar het modem te gaan vervangen voor een Eurodocsis 3 hoeft niet altijd het probleem op te lossen. Dat kost onnodig geld (monteurs sturen, modems vervangen etc). Nou ja, UPC weet daar alles van, dus neem aan dat ze daar wel weer een oplossing voor hebben bedacht en de storing hebben opgelost.

Het komt te vaak voor dat zelfs monteurs er voor kiezen dan maar een modem te gaan vervangen als een klant klaagt, want ja, dan zal het wel het modem zijn. Dat is echt een lakse mentaliteit. Een beetje monteur zoekt eerst uit wat er aan de hand is, leest het modem in de huidige toestand uit, bekijkt de waardes (cm tx us pwr etc), vergelijkt dit met andere modems op dezelfde EV (eindversterker), pleegt eventueel overleg met UPC COD, die kijkt er ook nog een keertje naar, leest EV nog eens uit, kijkt in de logs, dan pas kun je overwegen een modem te vervangen nadat de monteur bekabeling en AOP heeft uitgesloten.

Maar nee, tegenwoordig is het oh dan vervangen we het modem maar mentaliteit bij veel monteurs. Echt om moedeloos van te worden. Natuurlijk zijn er modems bij die niet lekker zijn, maar goed. AOP's geven wel eens problemen (helemaal als die nog nooit zijn vervangen en het een WCD betreft uit de jaren '80 zoals een ESN85 WCD (beruchte), slechte scheidingsfilter, etc. Bekabeling uiteraard, soms zit coax niet lekker meer op de f connector, of is er ergens teveel overgangsweerstand waardoor je ook storing krijgt. In ieder geval genoeg voor een monteur om naar te kijken.

Het kan overigens ook een individueel probleem zijn met de groene kabel vanaf AOP naar straatkast. Ook dit kan een standaard monteurtje die komt om het modem te vervangen helaas niet vaststellen. Die heeft geen pulsmeter bij zich, de netwerkmonteurs daarentegen weer wel. Die kunnen zien of er (water)schade is, buitenmantel weggerot, sluiting, ga zo maar door. Maar goed, voordat het zover komt dat er een lijnmonteur langskomt wordt het modem eerst 4 of 5 keer vervangen. Heb werkelijk geen idee waarom dit allemaal zo moet, want het geeft de klant alleen maar ergernis. Geef een home monteur een pulsemeter en een cursus mee, scheelt veel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:41

iMars

Full time prutser

Geen matches
DennusB schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:50:
Ik heb dat hier ook (2994)... maar dan tussen 22.00 en 24.00 :( kan niet wachten totdat ze hier glas gaan aanbieden... Via twitter webcare reageren ze ook nooit, heb het helemaal gehad met ze!

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Geen matches
@nbraakman
Ik had zaterdag (in Eindhoven) ook de hele dag problemen. Met horten en stoten kwam er af en toe iets doorheen, maar over het geheel genomen deed het internet niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

RedHat schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 22:04:
offtopic:
Ik heb UPC opgezegd (God thank) maar ik snap nog steeds niet waarom anno 2012 youtube kijken met UPC gewoon niet te doen is. Filmpjes laden zo traag als ik weet niet wat bij iedereen met UPC hier in de buurt. KPN no problemo.

Wat is dat toch in godsnaam met UPC en Youtube en waarom blokkeren / knijpen ze dat :?
Dat snap ik nou ook niet.. Sinds 6 juni vliegt youtube hier wel over het scherm omdat het nu via ipv6 kan :P

Blijkbaar is de link UPC<>Youtube redelijk vol, terwijl er wel genoeg ruimte is op de link tussen Tunnelbroker.net <> Youtube :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbraakman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10 14:55
Roeltjuh schreef op zondag 24 juni 2012 @ 13:20:
@nbraakman
Ik had zaterdag (in Eindhoven) ook de hele dag problemen. Met horten en stoten kwam er af en toe iets doorheen, maar over het geheel genomen deed het internet niks.
Ik kreeg gister van UPC een sms dat er een storing in mijn gebied is en dat de monteur daarom is afgebeld.
Sinds zaterdag avond heb ik overigens weer werkend internet en telefoon.

De afgelopen tijd wel vaker een tijdelijke onderbreking, vorig weekend, afgelopen weekend.
Volgens mijn vrouw ook wel eens op weekdagen.

Ik ben overdag meestal op mijn werk, dus ik merk het niet. 's Avonds doordeweeks heb ik eigenlijk nog nooit wat gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:48
ik heb een alles in 1 pakket bij upc. Tv werkt super, nog nooit geen problemen mee gehad. Het internet is echt om te janken! Ik heb een 50 Mbit abonnement waarvan ik 48mbit haal. Snelheid is top! Als ik een pingtest doe op pingtest.net ook geen problemen. Grade A komt er uit. Nu heb ik sinds vorige week echt enorm veel package loss, soms wel tot 100%. Dit heb ik getest met pingPlotter. Na zo'n 30 seconden al veel package loss. Verschillende domeinen geprobeerd, allemaal zelfde verhaal. Ik kan dus ook niet normaal online gamen of youtube streamen want na 30 seconden is het gelopen. Slaat vast en moet weer opnieuw beginnen met streamen of gamen. Modem is een cisco 3925. Signaalwaardes rond de 0 of iets eronder. IP flood dectection uitgezet en dat soort dingen. Helpt niets. Helpdesk gebeld. Signaalwaardes waren uitstekend zo tussen de 0 en -1.5. Mag tussen de -9 en +9 zijn. Dus mooi neutraal zeg maar. Geen ruis op de lijn volgens de dame aan de telefoon. Kabels heb ik al vervangen, signaal bleef het zelfde. Dus volgende week monteur nummero 6 die op bezoek komt voor de internet problemen. Tot nu toe lag het probleem bij upc, dus ik zei de monteur ook wel weer door upc vergoed worden deze keer. Weer huisarrest volgende week. Lang leve het internet van UPC. Hiervoor VDSL gehad van tele2. Over naar upc gegaan omdat het 20 euro scheelde per maand. Ik heb er spijt van als haar op mijn hoofd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-10 17:17
Geen matches
nbraakman schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 19:39:
Vandaag in Eindhoven (56xx) van +/- 10:00-19:30 geen internet en telefonie.
Helpdesk wist van niks. Advies: kabeltje los, kabeltje vast, modem uit, modem aan...

Jaja ... Nu sturen ze een monteur, maar als het aan de kabel tussen de splitter en modem ligt, mogen we voorrij kosten betalen (€50).

Deze onzin gebeurt vaker, vorige week zaterdag ook al.

Zucht.

Iemand nog tips/ideeën?
Moeten eerst voldoende meldingen binnenkomen voordat ze op de helpdesk merken dat er collectief wat aan de hand is vandaar dat ze een analyse uitvoeren. Verder noemen ze die voorrijkosten ter berscheming van zichzelf en de klant. Zoals je hebt gemerkt wordt de monteur afgezegd omdat het een collectieve storing betrof. Mocht dit niet zo zijn dan was de monteur gekomen vandaar analyse en vermelding van de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een update.
Ik heb een andere modem gehad maar nog steeds weg vallende docsis verbinding.
Niet alleen ik maar meer mensen in mijn omgeving hebben hiervan last in Almere.
Upc stuurt specialcare op je af komen niet verder als zogenaamd slimme vragen stellen en een modem sturen.
En het duurt maar en het duurt maar.
Omdat ik sinds april nog geen fatsoenlijk verbinding heb gehad ga ik nu over op xs4all glas.

Ik ben er helemaal klaar mee.
Upc heeft veel support indienst maar ja geen handjes die wat kunnen.
Dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-10 20:26
Geen matches
Sinds vanochtend ook geen internet in Ede (6714BD). Krijg nu een 192.168.100.20 ip adres met een publiek ip als gateway.

Ze sturen morgen een monteur.

Heb gelukkig een VDSL verbinding als backup.

[ Voor 27% gewijzigd door falconxp op 28-06-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik woon ook in Ede en ik had gisterochtend ook geen internet, telefoon en tv. Rond 10.00 deed alles het weer.
Op de site van UPC stonden ook geen meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Geen matches
Mijn modem had deze week al meerdere keren problemen waarbij een reset nodig was. Waarschijnlijk was de storing van gisterenmorgen de druppel. Vandaag is het modem, een Cisco 3000, vervangen door een Cisco 3212 met Voip. Alles werkt weer naar behoren. 59Mb/6Mb bij de ziggo speedtest ;)

[ Voor 11% gewijzigd door falconxp op 29-06-2012 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ik heb nu de epc3925 en mijn linksys e4200 router werkt hier niet op.

ik heb al veel geprobeerd maar niks helpt.

alles werkt perfect behalve de e4200.

iemand meer info hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Geen matches
Wat werkt niet? Het kan van alles zijn op basis van jouw omschrijving.

Grote kans dat je een ip conflict hebt. Standaard gebruiken een heleboel routers 192.168.1.x als subnet en 192.168.1.1 als ip adres van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 17:17:
ik heb nu de epc3925 en mijn linksys e4200 router werkt hier niet op.

ik heb al veel geprobeerd maar niks helpt.

alles werkt perfect behalve de e4200.

iemand meer info hierover?
je e4200 op de router port aansluiten op port 1 van de epc3925. Dit zorgt ervoor dat je e4200 een ip krijgt van de epc. Vervolgens de router ip van de e4200 op 192.168.2.1 submask 255.255.255.0 gateway het ipadres die je van je epc3925 heeft gekregen.

Eventueel op je epc2925 nog DMZ instellen op het ip adres wat de e4200 heeft gekregen zodat je op je e4200 de firewall kan configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
donald_dick schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 23:18:
[...]

je e4200 op de router port aansluiten op port 1 van de epc3925. Dit zorgt ervoor dat je e4200 een ip krijgt van de epc. Vervolgens de router ip van de e4200 op 192.168.2.1 submask 255.255.255.0 gateway het ipadres die je van je epc3925 heeft gekregen.

Eventueel op je epc2925 nog DMZ instellen op het ip adres wat de e4200 heeft gekregen zodat je op je e4200 de firewall kan configureren.
bedankt , het werkt nu.

nog meer tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Ik heb ondertussen nog een test gedaan met pingplotter. Resultaten waren niet om over naar huis te schrijven! Even voor alle duidelijkheid: De snelheid is goed downstream (48 mbit) en upstream (2.55).

Signaalwaardes liggen rond de 0 en -3

Ik gebruik het internet voor het volgende (50 Mbit):

- Streamen van 3D video via samsung smart tv (bekabeld)
- Streamen Youtube filmpjes (draadloos en bekabeld)
- gewoon normaal internet (surfen en e-mailen) (Bekabeld)
- Online gamen met xbox360 en ps3 (bekabeld en draadloos)

Met pingplotter laten pingen naar verschillende websites, zoals google.nl
hierbij regelmatig packet loss.
Pingen naar mijn eigen ip en gateway laat waarden zien van boven de 60 ms.

Dit lijkt me niet normaal. Wat ik al allemaal gedaan heb om uit te sluiten dat het aan mij ligt:

- Kabel van upc wandontactdoos naar het modem vervangen.
- UTP kabel vervangen
- modem volledig gereset(harde reset) is een cisco epc3925
- ip flood dectection uitgezet en firewall uitgezet in de cisco

Packet loss is varieert tussen de 0% en de 100%

Dit hoort altijd 0% te zijn toch?
Ik wil niet dat de monteur straks komt en zegt tegen mij dat het normaal is om packet loss te hebben. Dan mag ik namelijk de beste man betalen en daar heb ik geen zin in natuurlijk!

Er is in ieder geval niet normaal 3D te kijken via internet en dit heeft altijd gewerkt. Uiteraard gebruik ik de apparaten 1 voor 1 en niet allemaal tegelijk.
Als jullie nog tips hebben graag!

[ Voor 10% gewijzigd door blueface op 01-07-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
donald_dick schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:12:
[...]

Het wordt nog veel leuker, de UPC doos heeft gewoon port 80 tcp geopend op een willekeurig ip adres die toevallig static stond! Zijn ze nou een haartje betoeterd!
Het wordt nog mooier, 53 staat ook open. Nou betreft het de static ip adres van AppleTV, maar dit is toch van de zotte :?
Ja, heel vaag. Hier gelukkig alle poortjes volgens mij kunnen forwarden wat betreft de 360, en de PS3 staat als het goed is nu in een DMZ, maar nog niet echt allemaal goed gechecked.

Het is in ieder geval een verbetering (op de 360) ten opzichte van de Thomson.
DennisM6 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:21:
[...]

Bij mij is het geval dat ik geen nieuw password erop kan zetten, aangezien jij waarschijnlijk ook dezelfde router hebt, is dat bij jou ook zo? Krijgt een flinke error. Even afwachten hoe en wat, want zonder beveiliging van de router zelf vind ik het nooit zo fijn werken :/
De router heeft zelf geen paswoord volgens mij, en ook niet geprobeerd aan te passen, maar uiteraard zit er wel gewoon een standaard WPA2 beveiliging op met paswoord. Ik heb daarbij gewoon het paswoord aangehouden dat is aangeleverd op de sticker.
RedHat schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 22:04:
offtopic:

Hier ook veel last van een Youtube dat vaak niet fatsoenlijk HD weet af te spelen. SD gaat zonder problemen en laadt snel, maar zodra je dan HD kiest, dan blijft het oneindig laden. Heel irritant. Gelukkig niet altijd, maar wel dusdanig regelmatig dat het op gaat vallen en vervelend wordt.

Schandalig als blijkt dat UPC het idd weer aan het afknijpen is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 05:05:
[...]

bedankt , het werkt nu.

nog meer tips?
de SPI firewall van de e4200 uitzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:05
/me is enigszins gerustgesteld door te lezen dat meerdere mensen problemen ondervinden met JijBuis

Youtube filmpjes bufferen de eerste minuut, maar daarna gebeurt er niets meer en blijft het filmpje tot in de lengte van dagen laden. Klik je een paar seconden verder, dan buffert hij weer een minuut en heb je na afloop van die minuut hetzelfde probleem.

Usenet en andere testbestanden trekken wel gewoon de volle snelheid van de lijn, dus ik was al bang dat het ergens softwarematig fout lag. Heb de Arris modem en routers al een paar keer een powerbreak gegeven en wat zaken opnieuw ingesteld, maar niets helpt.
Ergens goed om te lezen dat meer mensen problemen ervaren, dan ligt het dus niet bij mij. :)

Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Gebruik de Google DNS, zit er een specifieke tunnel bij UPC vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

BounceCloud schreef op zondag 01 juli 2012 @ 23:58:
/me is enigszins gerustgesteld door te lezen dat meerdere mensen problemen ondervinden met JijBuis

Youtube filmpjes bufferen de eerste minuut, maar daarna gebeurt er niets meer en blijft het filmpje tot in de lengte van dagen laden. Klik je een paar seconden verder, dan buffert hij weer een minuut en heb je na afloop van die minuut hetzelfde probleem.

Usenet en andere testbestanden trekken wel gewoon de volle snelheid van de lijn, dus ik was al bang dat het ergens softwarematig fout lag. Heb de Arris modem en routers al een paar keer een powerbreak gegeven en wat zaken opnieuw ingesteld, maar niets helpt.
Ergens goed om te lezen dat meer mensen problemen ervaren, dan ligt het dus niet bij mij. :)

Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Gebruik de Google DNS, zit er een specifieke tunnel bij UPC vol?
Hmm, geen idee, maar bufferd hij bij andere providers dan wel compleet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:37
Geen matches
BounceCloud schreef op zondag 01 juli 2012 @ 23:58:

Daar heb ik ook last van de laatste tijd. Geen idee wat het is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig dat jouwbuis probleem heb ik ook tijden gehad maar ook bij Vimeo.
Ik heb een ernstig nergens gebaseerd vermoeden dat ze een ernstig infrastructuur probleem hebben.

Trouwens:
Belangrijk voor iedereen met UPC om op te letten:
Bij weg vallen van je verbinding surf onmiddellijk naar je modem en controleer je docsis status.
Dat is namelijk een infrastructuur probleem.
Ik zou dat gelijk ook zo melden bij UPC.
Daar hebben ze wat aan.

gelukkig heb ik straks weer glasvezel van xs4all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
blueface schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:19:
Ik heb ondertussen nog een test gedaan met pingplotter. Resultaten waren niet om over naar huis te schrijven! Even voor alle duidelijkheid: De snelheid is goed downstream (48 mbit) en upstream (2.55).

Signaalwaardes liggen rond de 0 en -3

Ik gebruik het internet voor het volgende (50 Mbit):

- Streamen van 3D video via samsung smart tv (bekabeld)
- Streamen Youtube filmpjes (draadloos en bekabeld)
- gewoon normaal internet (surfen en e-mailen) (Bekabeld)
- Online gamen met xbox360 en ps3 (bekabeld en draadloos)

Met pingplotter laten pingen naar verschillende websites, zoals google.nl
hierbij regelmatig packet loss.
Pingen naar mijn eigen ip en gateway laat waarden zien van boven de 60 ms.

Dit lijkt me niet normaal. Wat ik al allemaal gedaan heb om uit te sluiten dat het aan mij ligt:

- Kabel van upc wandontactdoos naar het modem vervangen.
- UTP kabel vervangen
- modem volledig gereset(harde reset) is een cisco epc3925
- ip flood dectection uitgezet en firewall uitgezet in de cisco

Packet loss is varieert tussen de 0% en de 100%

Dit hoort altijd 0% te zijn toch?
Ik wil niet dat de monteur straks komt en zegt tegen mij dat het normaal is om packet loss te hebben. Dan mag ik namelijk de beste man betalen en daar heb ik geen zin in natuurlijk!

Er is in ieder geval niet normaal 3D te kijken via internet en dit heeft altijd gewerkt. Uiteraard gebruik ik de apparaten 1 voor 1 en niet allemaal tegelijk.
Als jullie nog tips hebben graag!
@Blueface,

Vervelend dat je problemen met de internet verbinding hebt. Kan je een DM sturen met daarin je postcode en huisnummer? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
VodafoneZiggo schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:01:
[...]

@Blueface,

Vervelend dat je problemen met de internet verbinding hebt. Kan je een DM sturen met daarin je postcode en huisnummer? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen.
Geachte upc webcare

Het leek even opgelost te zijn, maar probleem is er nog steeds. Vandaag weer contact met de klantenservice. Nu blijkt het aan de firmware van de cisco te liggen. Dus moet wachten totdat de nieuwe firmware wordt uitgerold. Zodra het zover is zal ik hier mijn conclusie neer zetten.

[ Voor 32% gewijzigd door blueface op 04-07-2012 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 23:25

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Geen matches
Ik krijg een nostalgisch gevoel, bij het lezen van de openingspost van deze draad :')

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Laatst online: 02-08 17:48
Geen matches
Weet iemand hoe ik de EPC3925 alleen als modem kan gebruiken?
Wil DHCP gebruiken op mijn Airport.
Kan nergens deze optie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Jieve schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:25:
Weet iemand hoe ik de EPC3925 alleen als modem kan gebruiken?
Wil DHCP gebruiken op mijn Airport.
Kan nergens deze optie vinden.
Gewoon bridged zetten? Volgens mij kan dat met de Cisco? Wel even MAC klonen of gewoon een tijdje uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:48:
[...]

Gewoon bridged zetten? Volgens mij kan dat met de Cisco? Wel even MAC klonen of gewoon een tijdje uitzetten.
Ben die optie nog niet tegen gekomen.

MAC Klonen van de Cisco of AirPort?

[ Voor 7% gewijzigd door Jieve op 04-07-2012 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Jieve schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:22:
[...]

Ben die optie nog niet tegen gekomen.

MAC Klonen van de Cisco of AirPort?
Hoeft niet persee, maar als je het doet moet de MAC van de Cisco gekloond worden op de AirPort. Heb geen ervaring met de airport maar ga er even van uit dat die optie bestaat.

Bridge mode (of misschien heet het modem mode oid?) zou wel moeten bestaan.
http://www.pcwintech.com/...ots/cisco-epc3925/020.png <Plaatje, Router mode moet dus naar Bridge of modem. Dan maak je er een 'domme' modem van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 17:01:
[...]

Hoeft niet persee, maar als je het doet moet de MAC van de Cisco gekloond worden op de AirPort. Heb geen ervaring met de airport maar ga er even van uit dat die optie bestaat.

Bridge mode (of misschien heet het modem mode oid?) zou wel moeten bestaan.
http://www.pcwintech.com/...ots/cisco-epc3925/020.png <Plaatje, Router mode moet dus naar Bridge of modem. Dan maak je er een 'domme' modem van.
Bedankt.
Zal thuis eens kijken, volgens mij heeft UPC deze functie eruit gehaald...

Update:
Alles lijkt te werken, alleen geeft de Apple AirPort Extreme aan dat er een dubbele NAT is.
Echter kan ik dit niet uitzetten in de Cisco modem/Router.
UPC gebeld en aangegeven waar ik tegen aan loop en dat ik graag alleen een modem zou willen ontvangen.
Dit was geen issue, wordt binnen nu en 2 weken geleverd. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Jieve op 04-07-2012 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jieve schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 17:09:
[...]
Update:
Alles lijkt te werken, alleen geeft de Apple AirPort Extreme aan dat er een dubbele NAT is.
UPC gebeld en aangegeven waar ik tegen aan loop en dat ik graag alleen een modem zou willen ontvangen.
Zodra hij op modem functie staat heb je geen NAT instellingen meer. Misschien als je hem terugzet naar Router, NAT uitzetten, dan weer naar modem. Zou een bugje kunnen zijn natuurlijk maar wel vreemd.

Mooie oplossing van UPC in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:26:
[...]

Zodra hij op modem functie staat heb je geen NAT instellingen meer. Misschien als je hem terugzet naar Router, NAT uitzetten, dan weer naar modem. Zou een bugje kunnen zijn natuurlijk maar wel vreemd.

Mooie oplossing van UPC in ieder geval!
Ja, dat zou je inderdaad denken.
Echter blijkt dit anders te zijn, die jongen van UPC zei zelf ook dat dit aan blijft staan, want meerdere mensen hadden hier voor gebeld.

Ja, zeker een mooie oplossing, hoef niet te wachten op een monteur zoals in het verleden, wordt netjes opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 12:33
Jieve schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 17:09:
[...]

Bedankt.
Zal thuis eens kijken, volgens mij heeft UPC deze functie eruit gehaald...

Update:
Ik had een tijdje geleden dit probleem ook al bij mijn ouders: HarmoniousVibe in "UPC Internet vragen & problemen topic deel II"

Toen was die instelling in ieder geval niet aanwezig, maar gelukkig was het ook voor ons geen probleem het wifi-modem terug te sturen en het échte modem wat we nog hadden staan te behouden ipv andersom. De helpdesk gaf toen in ieder geval ook al aan dat bridge mode niet mogelijk was.

Ik hoop wel dat UPC ook in de toekomst gewoon pure modems blijft leveren,, of in ieder geval de mogelijkheid heeft op de routerfunctionaliteit helemaal uit te schakelen.

[ Voor 8% gewijzigd door HarmoniousVibe op 05-07-2012 10:30 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
HarmoniousVibe schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 10:26:
[...]

Ik had een tijdje geleden dit probleem ook al bij mijn ouders: HarmoniousVibe in "UPC Internet vragen & problemen topic deel II"

Toen was die instelling in ieder geval niet aanwezig, maar gelukkig was het ook voor ons geen probleem het wifi-modem terug te sturen en het échte modem wat we nog hadden staan te behouden ipv andersom. De helpdesk gaf toen in ieder geval ook al aan dat bridge mode niet mogelijk was.

Ik hoop wel dat UPC ook in de toekomst gewoon pure modems blijft leveren,, of in ieder geval de mogelijkheid heeft op de routerfunctionaliteit helemaal uit te schakelen.
Ja is wel vreemd waarom ze deze optie verborgen/eruit gehaald hebben.
Maar de oplossing die ze bieden kan ik wel mee leven, heb wel eens andere ervaring gehad met UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Jieve schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:02:
[...]

Ja is wel vreemd waarom ze deze optie verborgen/eruit gehaald hebben.
Maar de oplossing die ze bieden kan ik wel mee leven, heb wel eens andere ervaring gehad met UPC.
Ik heb bij mijn laatste pakketwijziging de modem/router geweigerd. Dat werd geaccepteerd.
Onlangs is overigens mijn modem (5 jaar oud) gesneuveld en door UPC monteur vervangen door een nieuwe modem.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerophobia1
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 00:01
Ik heb sinds een week of 2 het probleem dan youtube filmpjes na enkele minuten stoppen met spelen.
Hij buffert een stukje vooruit en dan houdt het op.
Dit is zowel naar mijn pc bekabeld of op de ipad.
Bij HD youtube's is het helemaal erg.
Die spelen maar een minuut dan staan ze stil.
Modem aan/uit of reset maakt niets uit.
Heb de settings ook niet veranderderd want die werkten tot enkele weken geleden prima.
Het lijkt alsof de aanvoer van het signaal gewoon stopt/afgebroken wordt.
Ik heb het draadloze Thomson model en woon in Amsterdam (zuid).
Moet zeggen dat mijn vorige modem van UPC een stuk stabieler was als deze.
Wifi valt af en toe ook weg, effe uit en weer aanzetten dan doet ie het weer voor enkele dagen.
Begint mijn internet ervaring behoorlijk te storen.
Pas sinds dit modem dat ik af en toe de helpdesk heb moeten raadplegen.
Terwijl ik verder al vele jaren een zeer tevreden klant ben bij UPC, service is verder ook prima.
Hopelijk dat iemand hier een oplossing weet, mocht ik het zelf softwarematig kunnen oplossen.
Vertrouw de kunde op dat gebied van mede tweakers wat meer als die van helpdesks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 16:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Hier werkt Youtube perfect, zit nu een 720p film probleemloos te kijken.

Dit soort gedoe heeft geheid te maken met ofwel welke Youtube-servers gebruikt worden danwel de routering ernaartoe. Als Youtube denkt dat je bijv in een ander land zit krijg je de servers van dat land. Ik vermoed sterk dat het probleem speelt voor bepaalde IP-adressen en niet voor anderen.

Oproepje dus:
Geef de /24 waar je in zit (eerste drie van de vier delen van je IP-adres). Als m'n vermoeden klopt ga je zien dat mensen met problemen in dezelfde IP-reeksen gaan zitten. Die info geeft UPC en/of Youtube/Google de kans om uit te zoeken waar het fout gaat en het aan te pakken. Dat vermoeden komt vooral omdat ik hoor dat mensen die via proxies, VPNs of tunnels werken opeens geen problemen meer hebben. Een goede workaround zou dus zijn om bijv een IPv6 tunnel te gebruiken - combinatie van leerzaam en nuttig in dit geval, zie bijv www.sixxs.net voor een gratis provider daarvan.

Ik zit iig in 77.251.249.0/24 en zoals gezegd gaat het hier goed.

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 06-07-2012 12:44 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook geen problemen met Youtube.
UPC, Postcode 1016, Iepee 178 85 90.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-10 21:08
Geen matches
Iemand problemen met Torrents? Kom niet boven de ~1.5mb/s uit terwijl dat normaal er toch wel 8 zijn. Zijn ze weer aan het knijpen?

Omgeving 5616.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Geen matches
213.46.131.0/24

Hier wel problemen met Youtube. Filmpje van 5 minuten laadt 45 sec etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerophobia1
Geen matches
Blijft zeer irritant dat ik downloaden met 60 mbit, maar kleine youtube filmpjes op 320p van 5 minuten vaak niet eens het einde halen zonder te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 21:49
Geen matches
Heb je überhaupt de reactie op je vorige bericht gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:48
Geen matches
Ook youtube problemen...

213.46.82...

*laptop lijkt er geen last van te hebben en die zit op zelfde ip? wah?

[ Voor 48% gewijzigd door Zebby op 07-07-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Laatst online: 17-06 10:37
Geen matches
Bij het doen van een dergelijke test is het wel slim om het niet via wifi te testen en achter in de tuin te gaan zitten. Ga nabij het modem/router zitten en test bij voorkeur bekabeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:48
Geen matches
Ik zit met laptop en pc in zelfde router, bekabeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Geen matches
Hmm, volgende week hier in 3232 onderhoud, gehele dag kans dat er geen tv / radio / internet is... Serieus... waarom doen ze dit overdag... en wat gaan ze in vredesnaam doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Geen matches
Ik heb inmiddels mijn EPC 3212 ontvangen.
Echter krijg ik dat ding niet aan de praat icm met mijn Apple Airport Extreme.
Ik krijg geen internet tussen de Router en de Modem.
Weet iemand of dit te maken heeft met de instellingen? of omdat het niet werkt icm elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Geen matches
Jieve schreef op zondag 08 juli 2012 @ 13:54:
Ik heb inmiddels mijn EPC 3212 ontvangen.
Echter krijg ik dat ding niet aan de praat icm met mijn Apple Airport Extreme.
Ik krijg geen internet tussen de Router en de Modem.
Weet iemand of dit te maken heeft met de instellingen? of omdat het niet werkt icm elkaar?
DHCP server uitzetten in de Airport en de Cisco aansluiten op een LAN poort van de Airport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Geen matches
chim0 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:04:
[...]

DHCP server uitzetten in de Airport en de Cisco aansluiten op een LAN poort van de Airport.
Misschien een domme vraag; maar een modem alleen heeft toch geen DHCP functie?
De 3925 heb die wel, maar de 3212 toch niet?

Inmiddels werkt het allemaal.
Onder "internet" heb ik Statisch aangepast naar DHCP en alles werkt als een zonnetje!! :)

[ Voor 15% gewijzigd door Jieve op 08-07-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Jieve schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:14:
[...]

Er zit wel een DHCP in, maar die staat uit.
Sluit maar eens geen coax aan, en dan wel stroom en PC. Dan krijg je 192.168.100.x van het modem uitgedeeld. Zodra je coax erin hebt en het modem online is krijg je een IP adres toegewezen vanuit UPC

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreytigch
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 07:38
Ik heb de laatste tijd erg last van een hoge ping. Ik heb het vermoeden dat het aan UPC ligt, maar wellicht kunnen jullie mij helpen. Vanaf het UPC modem gaat er een kabel naar een nieuwe Airport Extreme, die via wireless of via een switch het bedrade netwerk bedient. Dit is de output van een traceroute (ongeveer zelfde resultaat bij andere apparaten):

traceroute to 8.8.8.8 (8.8.8.8), 64 hops max, 52 byte packets
1 192.168.1.1 (192.168.1.1) 1.156 ms 0.907 ms 0.714 ms
2 10.15.227.x (10.15.227.x) 975.436 ms 970.076 ms 963.893 ms
3 p1129.net.upc.nl (212.142.1.x) 980.613 ms 973.663 ms 972.864 ms
4 nl-ams05a-rd2-ae-80-2370.aorta.net (84.116.244.x) 1045.874 ms 1058.385 ms 1041.869 ms
... en hij blijft een hoge ping houden totaan het einde.

Je ziet dat het vanaf 10.15.227.x downhill gaat. Alleen is dit de verbinding van mijn Airport naar de hoek van de straat, of is dit de verbinding van de Airport naar het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Die eerste hop is naar je router, daarna ga je het internet op. Zulke hoge pingtijden wijzen meestal erop dat jij (of iemand anders achter zelfde modem) je upload volledig plat aan het trekken is.

Niet toevallig torrents aanstaan zonder cap op max upload?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Geen matches
Jieve schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:14:
[...]

Geen idee, dacht dat het een modem/router was. Zo klonk je probleem in ieder geval.
Inmiddels werkt het allemaal.
Onder "internet" heb ik Statisch aangepast naar DHCP en alles werkt als een zonnetje!! :)
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh1nigami
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-04 17:57
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een 50/2.5 verbinding van upc.
Er is vandaag een monteur hier geweest, en om problemen uit te sluiten, je raad het al moet de router in de meterkast rechtstreeks op de coax.
Nou viel het mij op dat bij pingtest.net ik enorm veel packet loss krijg. Bij mijn adsl was dit nooit..sterker nog. Adsl heb ik tijdelijk nog van mijn oude provider, en tijdens het testen gewoon netjes 0% loss. A grade.

Hebben meer mensen hier last van? Mijn monteur zegt dat het een test is die ze niet mogen gebruiken omdat het niet onderhouden wordt of zo..
Speedtest.net of de upc speedtest is dan wel weer goed. Snelheid is 48/2.5 in praktijk met een ping die varieerd van 10-20~ms.

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/66105537.png

Hierboven dus het resultaat wat ik vaak krijg op UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
sh1nigami schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 20:57:
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een 50/2.5 verbinding van upc.
Er is vandaag een monteur hier geweest, en om problemen uit te sluiten, je raad het al moet de router in de meterkast rechtstreeks op de coax.
Nou viel het mij op dat bij pingtest.net ik enorm veel packet loss krijg. Bij mijn adsl was dit nooit..sterker nog. Adsl heb ik tijdelijk nog van mijn oude provider, en tijdens het testen gewoon netjes 0% loss. A grade.

Hebben meer mensen hier last van? Mijn monteur zegt dat het een test is die ze niet mogen gebruiken omdat het niet onderhouden wordt of zo..
Speedtest.net of de upc speedtest is dan wel weer goed. Snelheid is 48/2.5 in praktijk met een ping die varieerd van 10-20~ms.

[afbeelding]

Hierboven dus het resultaat wat ik vaak krijg op UPC.
Heb je in het modem ip flood detection uitgevinkt? Dit was bij mij het probleem. Ik heb de hele spi firewall uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 23:25

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Geen matches
packetloss? dan heeft het modem het ergens te druk mee denk ik.. (zie ook blueface's reactie)

dit is de mijne (regio: 020(zo) - 60/6 abbo)
Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/66128450.png

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me vreemd dat je met UPC packetloss verkrijgt door niet op de meterkast te zijn aangesloten. Het zou wel kunnen in een oud huis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh1nigami
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-04 17:57
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 22:17:
Lijkt me vreemd dat je met UPC packetloss verkrijgt door niet op de meterkast te zijn aangesloten. Het zou wel kunnen in een oud huis..
Het grappige is juist dat toen ik dit opnieuw testte met de monteur zijn laptop, met de router rechtstreeks op de coax in de meterkast. Was het juist erger dan normaal. Van 50-80% packet loss, naar 98-99%

Waarom kan die verr** monteur mij niet vertellen dat "ip flood detection" dat kan veroorzaken.
Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/66143061.png
*ping/jitter fluctueren tussen 10/1 en de 25-15~*
Dat was heel het probleem dus..In de praktijk sinds dat een splitter weg is gehaald geen last meer gehad.
Ik zag het vaker op internet staan dat mensen dat allemaal uit willen hebben, maar wist niet waarom.
Weet het nu nog steeds niet helemaal maar goed, ik weet dat het deze test dus vern**kte.

[ Voor 5% gewijzigd door sh1nigami op 11-07-2012 02:35 . Reden: foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Aerophobia1 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:59:
Ik heb sinds een week of 2 het probleem dan youtube filmpjes na enkele minuten stoppen met spelen.
Hij buffert een stukje vooruit en dan houdt het op.
Dit is zowel naar mijn pc bekabeld of op de ipad.
Bij HD youtube's is het helemaal erg.
Die spelen maar een minuut dan staan ze stil.
Modem aan/uit of reset maakt niets uit.
Heb de settings ook niet veranderderd want die werkten tot enkele weken geleden prima.
Het lijkt alsof de aanvoer van het signaal gewoon stopt/afgebroken wordt.
+1

Exact mijn probleem ook...Modem is een Cisco EPC3925; ip 178.84.XXX.XXX
Savonds zijn de problemen veel groter als bv in de ochtend. Dus lijkt mij een capaciteits probleem?

Ik heb het trouwens ook met "gewone" bestand downloads. Die stoppen dan ook ineens en gaan niet vanzelf weer verder...

Ben sinds kort overgestapt naar UPC, heb 3 maanden proeftijd. Zit zeer sterk te denken om op te zeggen.Heb in 6 weken tijd al 2 keer een grote storing gehad en nu weer dit. Ik heb totaal geen verstand van netwerken ofzo, maar heb sterk de indruk dat het UPC netwerk een brak "houtje-toutje" netwerk is.

Enig zicht op een oplossing? Iemand al contact gehad met de helpdesk?

[ Voor 4% gewijzigd door MP3-Junky op 11-07-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar3
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 09:24
MP3-Junky schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:12:
[...]

+1

Exact mijn probleem ook...Modem is een Cisco EPC3925; ip 178.84.XXX.XXX
Savonds zijn de problemen veel groter als bv in de ochtend. Dus lijkt mij een capaciteits probleem?

Ik heb het trouwens ook met "gewone" bestand downloads. Die stoppen dan ook ineens en gaan niet vanzelf weer verder...

Ben sinds kort overgestapt naar UPC, heb 3 maanden proeftijd. Zit zeer sterk te denken om op te zeggen.Heb in 6 weken tijd al 2 keer een grote storing gehad en nu weer dit. Ik heb totaal geen verstand van netwerken ofzo, maar heb sterk de indruk dat het UPC netwerk een brak "houtje-toutje" netwerk is.

Enig zicht op een oplossing? Iemand al contact gehad met de helpdesk?
+1 ook.

Zelfde probleem hier. Heb ook al een topic aangemaakt op een ander forum. Gewone downloads werken trouwens wel goed hier, maar YouTube totaal niet.

Zit zelf in de 213.46 reeks. En ook het Cisco EPC3925 modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Ik heb een glasvezel 100/100 verbinding, maar ik heb precies het zeflde probleem gehad. Sinds ik een nieuw IP heb lijkt het voorbij. Ik heb dus het idee, dat het niet aan UPC ligt maar aan youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Geen matches
Hier ook al aantal weken het YouTube probleem. Zeer irritant.
Lijkt weinig met snelheid te maken te hebben tho. Want soms op bijvoorbeeld 320p setting dan stokt ie dus na 20 seconden ofzo en dan eeuwige loading icoontje en als je dan op 720p HD zet laad ie wel snel alles soms. Hoewel het probleem ook bij HD filmpjes voorkomt.

Gebeurd tevens niet bij elk filmpje.

Via YouTube app op een Android Tablet gebeurde het ook trouwens.

Ik heb een Arris modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Net maar weer eens een belletje gedaan naar UPC, blijkt dat ze 'niet weten' waar mijn pakketje is met de Cisco 3925, want immers dat 'kunnen wij niet zien meneer'
Vervolgens wel netjes van de medewerkster een nieuwe aangewezen gekregen, al ben ik bang dat deze ook niet gaat aankomen als het bij upc ligt ;)

Maar nu even mijn vraag, is die cisco 3925 een goed dingetje? Ik kreeg hem toegewezen omdat de huidige modem kuren heeft met het DNS en er ook nog een oude modem uit 2005 aanwezig is voor de telefoon die ook aan vervanging toe is. Verder word de huidige wireless router gedegradeerd tot acesspoint dus daarom vraag ik me dit af of het wel slim is om alles te laten vervangen voor die cisco 3925 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Modem kuren met DNS :?

Een modem (zonder router) doet helemaal niets met DNS :o

Lijkt me rare reden om andere modem te krijgen - sowieso, DNS-problemen zijn waarschijnlijk eerder packetlossproblemen, maar als het echt aan DNS ligt kun je dat op je PC oplossen door andere DNS (8.8.8.8 van Google bijv) in te stellen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:21
Geen matches
MusicAddict schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:29:
Maar nu even mijn vraag, is die cisco 3925 een goed dingetje? Ik kreeg hem toegewezen omdat de huidige modem kuren heeft met het DNS en er ook nog een oude modem uit 2005 aanwezig is voor de telefoon die ook aan vervanging toe is. Verder word de huidige wireless router gedegradeerd tot acesspoint dus daarom vraag ik me dit af of het wel slim is om alles te laten vervangen voor die cisco 3925 :)
Ik heb ook een 3925 en het is opzich een redelijk ding, in die zin dat hij stabiel is en ik hem nog nooit heb hoeven te resetten. Wel heb ik de SPI firewall uitgezet omdat dat problemen geeft met online gamen (bekend probleem). Ook is het Wifi signaal ondermaats, maar dat gebruik ik hier alleen voor mijn telefoon. Aangezien je toch een accesspoint gaat gebruiken is dat vast niet zo'n probleem.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrr
  • Laatst online: 08-10 20:37

hrr

Have a nice Day

Geen matches
Heeft er hier iemand ervaring gehad met het volgende (Nijmegen, 6544):

Gisteren (Donderdag 12 juli 2012) waren er geplande werkzaamheden. Wij zijn hiervan goed op de hoogte gehouden, en inderdaad, 's ochtends geen internet, televisie e.d.

De werkzaamheden zouden duren van 's ochtends 6 tot 's avonds 5 uur. Vanmorgen (Vrijdag 13 juli 2012) deden we de tv aan, geen probleem. Echter hebben wij sinds gisteren (donderdag 12 juli) geen internet (om 5 uur geprobeerd, 6 uur.. etc.) niets mocht baten. Vanmorgen deed het internet het nog steeds niet, dus ik even bellen met de helpdesk.

"Heel vervelend allemaal, maar we kunnen pas een monteur sturen op donderdag 19 juli, want, het kan voorkomen dat het modem kapot gaat door werkzaamheden.." Nu vind ik dat opzich al een zeer vreemd verschijnsel. Maar.. zij beweert dus dat het wel regelmatig gebeurt. Echter, omdat het 'vakantie' is, kunnen ze pas een monteur sturen over een week. Dat wil zeggen dat ik in het slechtste geval tot die tijd geen internet heb.. Lekker als je vanuit huis werkt! Dus zij voeren een gepland onderhoud in, in de 'vakantie', maar ze hebben niet genoeg monteurs om de problemen (ze weten dus blijkbaar dat modems kapot gaan bij werkzaamheden) op te lossen...

En toen kwam het leuke, "je zou dan moeten overwegen om zakelijk abonnement af te sluiten, want dan kan een monteur er binnen 4 uur zijn!' Huh? Dan opeens is er wel een monteur beschikbaar? Dit is gewoon belachelijk.

Als je het mij vraagt; ik denk niet dat het aan het modem ligt, maar aan de werkzaamheden in een soort meterkast of wat dan ook..En uiteraard heb ik modem aantal keer losgemaakt, stroom eraf, coax kabel eruit gedraaid e.d. NIETS helpt

Iemand een idee / oplossing?

p.s. zit nu dus op de 'tether' te internetten ;-)

[ Voor 1% gewijzigd door hrr op 13-07-2012 10:03 . Reden: waar? nijmegen :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Geen matches
Ik had een aantal weken terug gepland onderhoud in de straat. Mijn modem, een oud exemplaar, bleek niet met de wijziging om te kunnen gaan, tv functioneerde wel zoals het hoorde. Modem is door monteur vervangen (die overigens drie dagen later op de stoep stond, zat een weekend tussen). Het kan dus zomaar zo zijn dat het wel een modem probleem is.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Onderhoud en UPC. Die twee gaan niet altijd even goed samen :P En een monteur sturen; Ik had een tijd terug een vaag probleem met extreem hoge pings. Kon 1,5 week wachten op een monteur... en dat was echt niet in een vakantie periode.

Terug naar jouw probleem:
- Branden alle lampjes op het modem? Knippert internet?
- Kun je inloggen op het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrr
  • Laatst online: 08-10 20:37

hrr

Have a nice Day

Hier het volgende:

Power Led / DS Led aan
US Led knippert

Hier wat informatie over het modem:

Model: Cisco EPC3925
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
MAC Address: e4:48:c7:7e:35:22
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: epc3925-ESIP-12-v302r125533-120315c_upc
Firmware Name: epc3925-ESIP-12-v302r125533-120315c_upc.bin
Firmware Build Time: Mar 15 11:37:15 2012
Cable Modem Status: Scanning
Wireless Network: Enable

Cable Modem State

DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: In Progress
DOCSIS DHCP: In Progress
DOCSIS TFTP: In Progress
DOCSIS Data Reg Complete: In Progress
DOCSIS Privacy: Disabled

Downstream Channels

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -3.7 dBmV 37.5 dB

Waarschijnlijk moet hij dus niet scannen maar op completed staan oid? En in progress werkt dus ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 08-10 12:35
hrr schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:56:
Hier het volgende:

Power Led / DS Led aan
US Led knippert

Hier wat informatie over het modem:

Model: Cisco EPC3925
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
MAC Address: e4:48:c7:7e:35:22
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: epc3925-ESIP-12-v302r125533-120315c_upc
Firmware Name: epc3925-ESIP-12-v302r125533-120315c_upc.bin
Firmware Build Time: Mar 15 11:37:15 2012
Cable Modem Status: Scanning
Wireless Network: Enable

Cable Modem State

DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: In Progress
DOCSIS DHCP: In Progress
DOCSIS TFTP: In Progress
DOCSIS Data Reg Complete: In Progress
DOCSIS Privacy: Disabled

Downstream Channels

Channel 1: -3.7 dBmV 37.5 dB

Waarschijnlijk moet hij dus niet scannen maar op completed staan oid? En in progress werkt dus ook niet..
Dat met zakelijk is een groot verschil, je betaald daar inderdaad veel meer zodat een monteur er binnen 4 uur kan zijn, je krijgt dan precies hetzelfde lijntje als een consumentenlijn maar je betaald ervoor dat een probleem binnen een bepaalde tijd is opgelost. Zakelijke klanten gaan daarom ook voor consumenten en dit merk je dan in vakantietijden het ergste.

Je hebt de modem al los gehaald, heb je ook al 30 minuten gewacht met de (stroom)stekker eruit halen? Overigens duurt het erna weer erg lang voordat hij het signaal goed heeft ingesteld (ook ongeveer 30 minuten in sommige gevallen).

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
hrr schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:01:
Heeft er hier iemand ervaring gehad met het volgende (Nijmegen, 6544):
..
"Heel vervelend allemaal, maar we kunnen pas een monteur sturen op donderdag 19 juli, want, het kan voorkomen dat het modem kapot gaat door werkzaamheden.." Nu vind ik dat opzich al een zeer vreemd verschijnsel. Maar.. zij beweert dus dat het wel regelmatig gebeurt. Echter, omdat het 'vakantie' is, kunnen ze pas een monteur sturen over een week. Dat wil zeggen dat ik in het slechtste geval tot die tijd geen internet heb.. Lekker als je vanuit huis werkt! Dus zij voeren een gepland onderhoud in, in de 'vakantie', maar ze hebben niet genoeg monteurs om de problemen (ze weten dus blijkbaar dat modems kapot gaan bij werkzaamheden) op te lossen...
..
Neem even contact op met UPC, en vraag gericht of die afspraak door kan gaan, omdat er dan vierdaagse is, loop je anders t risico dat deze afspraak niet zal worden nagekomen. Of ga naar de winkel toe en vraag daar of ze het modem willen omruilen. Als het echt het modem is.....

[ Voor 4% gewijzigd door Def_P op 13-07-2012 11:18 ]

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerophobia1
Ik heb UPC om reactie gevraagd vanwege mij Youtube probleem.
Krijg niet eens antwoord.
Terwijl ik via 3G de zelfde filmpjes op hogere resoluties kan bekijken zonder probleem.
Zo moeten lekker zo doorgaan bij UPC met hun kop in het zand steken.
Dan ga ik echt op zoek naar een andere provider.

Zomaar een idee...
Mischien dat vanuit Youtube UPC geknepen wordt ipv. andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
dion_b schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 01:01:
Modem kuren met DNS :?

Een modem (zonder router) doet helemaal niets met DNS :o

Lijkt me rare reden om andere modem te krijgen - sowieso, DNS-problemen zijn waarschijnlijk eerder packetlossproblemen, maar als het echt aan DNS ligt kun je dat op je PC oplossen door andere DNS (8.8.8.8 van Google bijv) in te stellen...
Ik weet het zelf ook niet meer, de vriendelijke mevrouw bij de technische afdeling kon het modem (zonder gebruik te maken van de router er tussen) niet aan de praat krijgen. Met router er tussen viel hij om de haverklap uit, maar hij deed het wel..

Maar ik heb dus net mijn 3925 mogen ontvangen en de router is zonder problemen gedegradeerd tot acesspoint, zonder deze zo in te stellen.. beetje raar..
Iemand die weet hoe ik nu mijn nieuwe upc modem kan benaderen via de pc? (en mijn oude router die op een van de poorten zit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Geen matches
Ik heb sinds kort (naast het youtube-probleem) last van zeer trage en instabiele verbinding.

Als ik de stroom van het modem afhaal (epc3925) heb ik daarna een paar minuten normaal (lees 50 mbit verbinding), waarnaar de boel weer traag en instabiel wordt.

Dit zijn mijn modem waardes:
Downstream Channels

Channel 1: 10.2 dBmV 36.7 dB
Channel 2: 10.6 dBmV 36.9 dB
Channel 3: 10.0 dBmV 36.5 dB
Channel 4: 9.6 dBmV 36.3 dB
Channel 5: 9.3 dBmV 34.8 dB
Channel 6: 9.5 dBmV 35.0 dB
Channel 7: 9.6 dBmV 34.9 dB
Channel 8: 9.4 dBmV 34.6 dB

Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 39.7 dBmV
Channel 2: 39.4 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV
Zie hier een screenshot van du meter na het afhalen van de stroom:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/15cdon.png
hier ben ik maximaal van usenet aan het downloaden (nee, het ligt niet aan de usenet server)

Iemand een idee waar het probleem kan liggen?
Pagina: 1 ... 85 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.