UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 56 ... 103 Laatste
Acties:
  • 803.798 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:24

Smarron

The bend

rrozijn schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:03:
[...]

Ik zit ook in postcode 6711 en heb geen problemen. Heb vanmorgen nog gewoon zonder problemen geinternet.
Hmmm ... Ga ik toch maar weer even alles ontkoppelen, resetten en rebooten etc. Heel vreemd. Heb je sowieso wel problemen gehad dit weekend ?

edit:
Alles werkt weer sinds vandmiddag. Geen flauw idee wat nou de oorzaak was.

[ Voor 11% gewijzigd door Smarron op 30-01-2011 19:21 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311114

Ik heb eigenlijk weinig problemen met UPC. Ik heb wel het probleem dat de router die ik heb aangesloten op de kabelmodem zich regelmatig herstart bij wifi verbindingen via aangesloten upc internet met Adsl had ik daar geen last van.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 311114 op 30-01-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Internet opeens ook down hier. Net met de KS gebeld en die kan ook niets vinden dus monteur komt van de week langs. De US knippert en dus geen verbinding. Volgens KS geen storing in de buurt, postcode 1018, en wist het verder ook niet.

Stabiel is mn verbinding dus echt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Anoniem: 311114 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 19:56:
Ik heb eigenlijk weinig problemen met UPC. Ik heb wel het probleem dat de router die ik heb aangesloten op de kabelmodem zich regelmatig herstart bij wifi verbindingen via aangesloten upc internet met Adsl had ik daar geen last van.
Is het dezelfde router? En is de hoeveelheid verkeer die er overheen gaat (de snelheid van je abo) vergelijkbaar?

Het zou kunnen dat de router een memory leak oid heeft en in de soep loopt bij langdurig zwaar verbruik. Makkelijkste manier om eea uit te sluiten is een willekeurige andere router te lenen en te kijken wat er daarmee gebeurt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:16
Grappig, ik zit nou bij m'n pa en deed voor de gein een speedtestje met onderstaand resultaat maar hij heeft gewoon nog het oude 10/1,5mbps abonnement. Dan zal ie afgelopen weekend wel geugrade zijn. Hij heeft gewoon nog het oude ARRIS modem en er is niks gerest/opnieuw opgestart.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1135522441.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
chim0 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:15:
Grappig, ik zit nou bij m'n pa en deed voor de gein een speedtestje met onderstaand resultaat maar hij heeft gewoon nog het oude 10/1,5mbps abonnement. Dan zal ie afgelopen weekend wel geugrade zijn. Hij heeft gewoon nog het oude ARRIS modem en er is niks gerest/opnieuw opgestart.

[afbeelding]
17/3 :?

Dat lijkt erop alsof hij minimaal een 30/3 abo heeft... Allicht de moeite waard om te kijken wat hij daadwerkelijk heeft (die 10/1.5 heb ik al jaren niets meer van gehoord, kan dat hij al langer op iets anders zit). Sowieso loont het om eens in de zoveel tijd te kijken naar wat het goedkoopst is, om die reden heb ik afgelopen 6 jaar herhaaldelijk telefonie erbij genomen en weer weggedaan, ik gebruik het toch niet, maar het is meermaals goedkoper geworden met telefonie dan zonder, en daarna weer andersom.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
dion_b schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:35:
[...]

17/3 :?

Dat lijkt erop alsof hij minimaal een 30/3 abo heeft... Allicht de moeite waard om te kijken wat hij daadwerkelijk heeft (die 10/1.5 heb ik al jaren niets meer van gehoord, kan dat hij al langer op iets anders zit). Sowieso loont het om eens in de zoveel tijd te kijken naar wat het goedkoopst is, om die reden heb ik afgelopen 6 jaar herhaaldelijk telefonie erbij genomen en weer weggedaan, ik gebruik het toch niet, maar het is meermaals goedkoper geworden met telefonie dan zonder, en daarna weer andersom.
Je hebt gelijk! Het ligt aan de wifi. :)

Ik ga ff een kabeltje zoeken en opnieuw meten maar hij heeft echt 10/1,5 en die is nog steeds beschikbaar op de website. Vaag, dacht het toch echt te zien. Er stond 10, 25, 30, 60 etc. maar kan ook een oude vergelijksite zijn geweest. Het is nu vanaf 25.

Over overstappen, ik heb hem geadviseerd over te stappen op glasvezel maar hij moet nog even kijken.

Edit: Laat maar, het staat al bij Mijn UPC als ik inlog.
Standaardpakket Radio en TV
Fiber Power 30
UPC Digitale Telefonie Basis

◦Doorschakelen
◦Nummerherhaling
◦Wekservice
◦Voicemail
◦Verkort Kiezen
Digitale TV - Royaal HDDVR

[ Voor 23% gewijzigd door chim0 op 31-01-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 01-03 22:15
Hmmm, internet doet het zoals verwacht toch weer thuis. UPC belde deze keer mij op met de melding dat er toch een storing bij mij in de buurt was. Lekker bezig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-06 10:54
DaannO schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:57:
Hmmm, internet doet het zoals verwacht toch weer thuis. UPC belde deze keer mij op met de melding dat er toch een storing bij mij in de buurt was. Lekker bezig dus.
Bij mij was het het hele weekend drama.. 120/10 was gistermiddag nog maar 8/4.. Ook de buurman tegenover heeft er erge last van. Begin er nu echt een beetje moe van te worden..

De afgelopen paar maanden al zeker 10x gebeld, & in de afgelopen 3 weken al 2x een monteur aan de deur gehad, maar we zijn nog geen stap verder.
De eerste keer kwam de monteur (van Gideon) 's avonds zodat hij het piekurendal kon meemaken; hij mat perfecte - zelfs iets te hoge - waardes, maar met snelheden van rond de 15/6. Hij heeft toen het wandcontact waar de lijn binnenkomt- & de modem vervangen, maar de snelheid bleef laag, & volgens UPC die hij op dat moment belde was er meer dan voldoende capaciteit op de buurt-node, dus het kon ook geen overbelasting zijn.
De 2e monteur een paar dagen later was er eentje van UPC zelf, met een hele berg meetapparatuur, maar ook hij vond niets waarom de snelheid in de piekuren zo omlaag duikt. Hij had er alleen wel een dempertje tussen gezet om de waardes 2 punten in de min te krijgen, maar ook dat heeft niet geholpen.

Nu komt er woensdag-avond weer een monteur.. & die zal weer perfecte waardes-, maar voor de rest niks vinden.. Schiet lekker op..

Dus in het weekend, vooral op zondag, en door de week tussen ong. 16:00 & 23:00 zitten wij in deze buurt op maximaal een derde van waar je voor betaald.. Ik wou dat ze hier een keer begonnen met glas vanaf de buurtcentrale naar de huizen te leggen ffs.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
rabor schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:23:
[...]
Dus in het weekend, vooral op zondag, en door de week tussen ong. 16:00 & 23:00 zitten wij in deze buurt op maximaal een derde van waar je voor betaald.. Ik wou dat ze hier een keer begonnen met glas vanaf de buurtcentrale naar de huizen te leggen ffs.
Hier in Purmerend hetzelfde probleem. Snelheid is wel goed (120/10) op rustige tijden doordeweeks tot 16:00 uur. Op piektijden haal ik niet meer dan 30-60% van maximum.
Heeft het zin hiervoor een monteur te laten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Nerdwebber schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:39:
[...]

Hier in Purmerend hetzelfde probleem. Snelheid is wel goed (120/10) op rustige tijden doordeweeks tot 16:00 uur. Op piektijden haal ik niet meer dan 30-60% van maximum.
In het geheel geen zin helaas. Een monteur kan enkel en alleen helpen als het probleem in de kabeltjes of in de modem zit. Die kabeltjes en modem zijn op rustige momenten exact hetzelfde als op drukke momenten.

Enige technische oplossing is meer capaciteit te regelen, en dat kan een simpel monteurtje niet doen.

Sowieso vraag ik me af of een technische oplossing hier de beste is. Het is IMHO goed te vergelijken met het verkeer op de snelwegennet. Net zoals bij de snelwegen is er zat ruimte op de kabel voor alle data dat mensen eroverheen willen persen, maar niet als iedereen dat tegelijkertijd wil doen. Stel je bouwt genoeg capaciteit om de piekdrukte nu volledig aan te kunnen (vgl asfalteren halve Randstad). Niet alleen is dat stervensduur, maar je zit vervolgens ook nog met een netwerk dat de overige 90% van de tijd onderbenut wordt.

Totaal niet doelmatig. Oplossing zou beter gericht kunnen worden op het spreiden van het verkeer, waardoor het netwerk wat er al ligt beter benut wordt en de drukte op piekmomenten verlicht wordt. Bied mensen tools aan om makkelijk bijv downloads op afstand in te stellen, waardoor je in de lunchpauze een download van een film kunt starten die je na het eten wilt kijken.

En dan heb je ook nog de vraag of het eigenlijk terecht of verstandig is om 24/7 een bepaalde snelheid te verwachten cq de indruk te wekken dat je 24/7 een bepaalde snelheid haalt. Puur persoonlijk boeit me geen steek wat ik haal, zolang ik maar structureel meer haal dan met een goedkoper abonnement haalbaar zou zijn, en zolang ik de toepassingen die ik draai probleemloos kan draaien (als in: geen haperende Youtube oid).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
dion_b schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:15:
[...]

Sowieso vraag ik me af of een technische oplossing hier de beste is. Het is IMHO goed te vergelijken met het verkeer op de snelwegennet. Net zoals bij de snelwegen is er zat ruimte op de kabel voor alle data dat mensen eroverheen willen persen, maar niet als iedereen dat tegelijkertijd wil doen. Stel je bouwt genoeg capaciteit om de piekdrukte nu volledig aan te kunnen (vgl asfalteren halve Randstad). Niet alleen is dat stervensduur, maar je zit vervolgens ook nog met een netwerk dat de overige 90% van de tijd onderbenut wordt.

Totaal niet doelmatig. Oplossing zou beter gericht kunnen worden op het spreiden van het verkeer, waardoor het netwerk wat er al ligt beter benut wordt en de drukte op piekmomenten verlicht wordt. Bied mensen tools aan om makkelijk bijv downloads op afstand in te stellen, waardoor je in de lunchpauze een download van een film kunt starten die je na het eten wilt kijken.

En dan heb je ook nog de vraag of het eigenlijk terecht of verstandig is om 24/7 een bepaalde snelheid te verwachten cq de indruk te wekken dat je 24/7 een bepaalde snelheid haalt. Puur persoonlijk boeit me geen steek wat ik haal, zolang ik maar structureel meer haal dan met een goedkoper abonnement haalbaar zou zijn, en zolang ik de toepassingen die ik draai probleemloos kan draaien (als in: geen haperende Youtube oid).
Bij capaciteitsproblemen ligt een technische oplossing m.i. het meest voor de hand. In de lunchpauze even een download op afstand aanzetten is wel leuk bedacht maar werkt in de praktijk niet. Zou hooguit voor kantoorpersoneel opgaan maar de meeste mensen hebben een half uurtje lunchpauze en willen dan even naar buiten om een wandelingetje te maken of boodschappen te doen. Dan ben je tenminste even achter je pc vandaan. Scheelt weer met rsi-klachten. Bovendien zijn er veel beroepen waarbij je helemaal geen pc tot je beschikking hebt (vrachtwagenchauffeurs, winkelpersoneel e.d en bijv. iedereen die zijn werk in de open lucht doet).
Nee als UPC succesvol is met het verkopen van 120mbit pakketten dan genereren ze meer inkomsten. Die extra inkomsten moeten geïnvesteerd worden in verbetering en uitbreiding van het netwerk. Zeker in gebieden waar capaciteitsproblemen zijn vastgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:37
@personen met een TWG870 die problemen hadden met wegvallende SSH en FTP-verbindingen: Goed nieuws!
Volgens UPC-Webcare zou vandaag door UPC iets gewijzigd worden waarmee dit probleem eindelijk wordt opgelost.
All,

Maandag, in de loop van de dag, worden de bootfiles van de TWG870 aangepast.

Door deze aanpassing zou het probleem met SSH time-outs opgelost moeten zijn. Om de nieuwe bootfile op te halen moet het modem gereset worden, reset je modem dus in de loop van de avond dan weet je zeker dat je de nieuwe bootfile hebt.
De beheerder van Chello Underground heeft inmiddels bevestigd dat het probleem daadwerkelijk is opgelost. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Nerdwebber schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:06:
[...]

Bij capaciteitsproblemen ligt een technische oplossing m.i. het meest voor de hand. In de lunchpauze even een download op afstand aanzetten is wel leuk bedacht maar werkt in de praktijk niet. Zou hooguit voor kantoorpersoneel opgaan maar de meeste mensen hebben een half uurtje lunchpauze en willen dan even naar buiten om een wandelingetje te maken of boodschappen te doen. Dan ben je tenminste even achter je pc vandaan. Scheelt weer met rsi-klachten. Bovendien zijn er veel beroepen waarbij je helemaal geen pc tot je beschikking hebt (vrachtwagenchauffeurs, winkelpersoneel e.d en bijv. iedereen die zijn werk in de open lucht doet).
Nee als UPC succesvol is met het verkopen van 120mbit pakketten dan genereren ze meer inkomsten. Die extra inkomsten moeten geïnvesteerd worden in verbetering en uitbreiding van het netwerk. Zeker in gebieden waar capaciteitsproblemen zijn vastgesteld.
Ja, maar definieer eens "capaciteitsprobleem" :?

Het gaat hier om een consumentenproduct waar je geen 1:1 dedicated lijn hebt maar capaciteit deelt met anderen. Daarom is het zo goedkoop (1:1 2Mb/s kost al iets van EUR 100/m :o ). Bovendien is er zat capaciteit om iedereen alles wat ze willen te laten doen, het gaat alleen om het wanneer. Ik zou als dat mijn netwerk zou zijn zeggen dat er zat capaciteit is, alleen wordt er inefficient en suboptimaal gebruik van gemaakt.

Nu heeft UPC in het verleden de negatieve stimulus geprobeerd (veel verkeer vertragen voor een groot deel van de dag). Dat was niet bepaald een succes. Ik zeg: doe het eens andersom.

De grap is dat je zegt dat UPC met de extra inkomsten kan investeren, maar je veronderstelt daar een liniaire relatie tussen investering en piekcapaciteit. Dat gaat niet op, ze kunnen wel de totale capaciteit verhogen, maar dat lost de pieken niet op. Kijk naar de A2 die van driebaans naar vijfbaans gegaan is. Het staat toch iedere spits weer vast, en dat zou bij het uitbreiden naar zevenbaans nog zo zijn.

Daar komt bij: die inkomsten gaan ook naar het verlagen van de kosten per Mb/s. Ik betaal nu minder voor 120Mb/s dan ik 10 jaar terug betaalde voor 2Mb/s. Voorlopig vind ik 120Mb/s snel zat (eigenlijk: totale overkill), maar als je me vraagt of ik liever over vijf jaar gegarandeerd 24/7 120Mb/s haal danwel over vijf jaar 1Gb/s kan halen voor driekwart van de dag, dan weet ik wel waar ik voor kies ;)

Verder mbt geen gelegenheid om contact op te nemen met je PC - we leven niet meer in de 20e eeuw. Ik noemde uitgerekend downloads omdat UPC laatst een opname-op-afstand app voor smartphones uitbracht. Ik ken zelfs bouwvakkers met Blackberries en iPhones :+
Daarbij komt dat juist de mensen die het meeste downloaden ook het meeste met hi-tech bezig zijn. Een fantasieloze kassamiep in een winkel is waarschijnlijk niet degene die ook en masse BluRays gaat downloaden. Een yup die driekwart van de dag zit te pielen met z'n smartphone juist wel. En dan nog, het gaat er niet om dat *iedereen* dat doet, gewoon dat genoeg mensen het doen om de druk van de ketel te halen.

* dion_b doet trouwens al exact dit, via ssh vanaf Android z'n thuisserver opdracht geven om te downloaden op moment dat hij bedenkt dat het wel eens handig zou zijn om iets in huis te hebben :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Voor de mensen die het interessant vindn : de alles in een pakketten zijn aangepast en staan op de website.. Ook eerste 4 maanden 10e korting.

Jammer genoeg is de meerprijs voor 120mbit vs de 60mbit alles in 1 die ik nu heb nog niet echt interessant (20 euro)

[ Voor 3% gewijzigd door Workaholic op 31-01-2011 21:12 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:09
Je betaald nu 30 euro voor 60 Mb/s ?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Jim423 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:06:
Je betaald nu 30 euro voor 60 Mb/s ?
Ik betaal nu 66 euro voor 60mbit + telefonie + hd + dvr. Dit pakket kost nu 69 euro en is dus duurder geworden.

Als ik wil upgraden naar 120 mbit is het 84,00 euro (18 euro meerprijs). Een beetje veel voor imho.

[ Voor 3% gewijzigd door Workaholic op 31-01-2011 22:42 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruudx
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:12
sylvesterrr schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:50:
@personen met een TWG870 die problemen hadden met wegvallende SSH en FTP-verbindingen: Goed nieuws!
Volgens UPC-Webcare zou vandaag door UPC iets gewijzigd worden waarmee dit probleem eindelijk wordt opgelost.

[...]

De beheerder van Chello Underground heeft inmiddels bevestigd dat het probleem daadwerkelijk is opgelost. :o
Zojuist het modem hier ook maar een reset gegeven (TWG870) en problemen zijn hier verholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Workaholic schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:41:
[...]
Ik betaal nu 66 euro voor 60mbit + telefonie + hd + dvr. Dit pakket kost nu 69 euro en is dus duurder geworden.

Als ik wil upgraden naar 120 mbit is het 84,00 euro (18 euro meerprijs). Een beetje veel voor imho.
Heb je ook de standaard TV van € 17,05 meegerekend?

Ik betaal op dit moment voor
Internet 60
Onbeperkt bellen
Digitale TV + DVR
Kabel TV en Radio

Totaal ca € 75,=.

Met Internet 120 zou dat volgens de website € 84,= gaan kosten.

Ik denk dat je een foutje maakt.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 03-06 10:54
Nerdwebber schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:39:
[...]

Heeft totaal geen zin want het probleem zit niet bij mij, maar je moet toch iets, anders gebeurd er helemaal niks..
Maar, ondertussen had iemand van UPC me een DM gestuurd, en die neemt morgen contact met me op. Even kijken of dat wat oplevert..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Guardian Angel schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 00:03:
[...]

Heb je ook de standaard TV van € 17,05 meegerekend?

Ik betaal op dit moment voor
Internet 60
Onbeperkt bellen
Digitale TV + DVR
Kabel TV en Radio

Totaal ca € 75,=.

Met Internet 120 zou dat volgens de website € 84,= gaan kosten.

Ik denk dat je een foutje maakt.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jfXA6.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zn2dw.png

Toch echt maar 55,72 ex btw / 66,31 inclusief btw met standaard radio/tv

[ Voor 8% gewijzigd door Workaholic op 01-02-2011 10:03 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:28

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

De prijs van standaard radio/tv is per regio verschillend. Het bedrag wat je op de UPC site ziet staan is het maximale bedrag wat ze ervoor kunnen vragen, maar je zult vaak zien dat je minder betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:14

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Madshark schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:30:
2 Weken terug Fiber120 besteld, telefonisch afgesproken dat ik een losse Cisco kabelmodem zou krijgen (heb al een krachtige router), en na een paar dagen een Thompson wifi router gekregen |:(
Gebeld naar de helpdesk, "Oh, ik zie het.. Foutje, u kunt de modem omwisselen in een UPC winkel".
(zit hier gelukkig 1 in de buurt).
Maargoed, het was vrijdag, dus wilde anders nog wel even een weekend aankijken met dat ding.
Snelheden waren erg netjes, speedtest zat altijd wel ergens tussen 110 en 120mbit, ook de upload zat redelijk dicht aan de 10. Helaas is die Thompson alles behalve stabiel en was ie in dat weekend al 4x vast gelopen.

Naar de winkel, router proberen te ruilen voor de modem ; "Nee, dat kan niet zomaar" :( Na wat pushen heeft de medewerker gebeld met het hoofdkantoor en kwamen tot het idee om mijn abonnement op te zeggen en direct weer een nieuwe te nemen zonder extra kosten (alleen dan kon hij een losse Cisco modem leveren). Dus zogedaan, en bij thuiskomst (afgelopen donderdag) bleek dat de modem niet geactiveerd kon worden vanwege de migratie naar een nieuw provisioning systeem.

Maar vandaag was het dan zover, router kreeg een internet IP van de modem, dus was eindelijk dan weer (her)aangesloten.

Maar, nu liggen de snelheden ineens erg veel lager, tussen 40 en 45mbit met een 5.5mbit upload.
Router afgekoppeld, PC rechtstreeks aan modem aangesloten, modem van stroom gehaald, nieuw IP gekregen. Maar helaas nog steeds dezelfde lagere snelheid. (getest met Speedtest.net, UPC speedtest en wat Usenet verkeer van 3 verschillende providers, 24sessies totaal)
Helpdesk gebeld, ik zat toch zeker op het fiber120, dus nu gaan ze een monteur sturen....

Heb nog geen idee wat hij denkt te kunnen vinden, modem zit met een 30cm kabel rechtstreeks op het SOP, verder zit daar niets tussen.

Misschien dat iemand nog een idee heeft?
Gegevens uit de modem:

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 4.2 dBmV 38.0 dB
Channel 2: 4.2 dBmV 38.3 dB
Channel 3: 4.4 dBmV 38.2 dB
Channel 4: 4.1 dBmV 38.3 dB
Channel 5: 4.5 dBmV 37.9 dB
Channel 6: 4.5 dBmV 38.2 dB
Channel 7: 4.6 dBmV 38.0 dB
Channel 8: 3.8 dBmV 37.1 dB

Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 40.9 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV
Ach, wat herkenbaar: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=38649.0

Uiteindelijk door de Webcare medewerkers opgelost :)

Wat nu wel jammer is, is dat ik in Purmerreutel last heb van (zo lijkt het) capaciteits problemen. Tijdens spitsuren is het niet vooruit te branden. Tegen middernacht haal ik de volledige snelheid? Voor zover ik heb kunnen zien ligt het niet aan mijn apparatuur aangezien:

- Direct op de modem aansluiten dezelfde snelheid geeft
- Wifi geeft dezelfde snelheid
- Modem waardes zijn prima me dunkt (zie topique)
- UPC bevestigd telefonisch dat het signaal in orde is (as if :') )
- Ik op bepaalde (nachtelijke) tijdstippen wél 60 mbit haal

Jammer, maar blijkbaar is UPC er mee bezig. Hoe lang het dan mag en gaat duren is natuurlijk een ander verhaal :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
dion_b schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:07:
[...]

Ja, maar definieer eens "capaciteitsprobleem" :?

Het gaat hier om een consumentenproduct waar je geen 1:1 dedicated lijn hebt maar capaciteit deelt met anderen. Daarom is het zo goedkoop (1:1 2Mb/s kost al iets van EUR 100/m :o ). Bovendien is er zat capaciteit om iedereen alles wat ze willen te laten doen, het gaat alleen om het wanneer. Ik zou als dat mijn netwerk zou zijn zeggen dat er zat capaciteit is, alleen wordt er inefficient en suboptimaal gebruik van gemaakt.

Nu heeft UPC in het verleden de negatieve stimulus geprobeerd (veel verkeer vertragen voor een groot deel van de dag). Dat was niet bepaald een succes. Ik zeg: doe het eens andersom.

De grap is dat je zegt dat UPC met de extra inkomsten kan investeren, maar je veronderstelt daar een liniaire relatie tussen investering en piekcapaciteit. Dat gaat niet op, ze kunnen wel de totale capaciteit verhogen, maar dat lost de pieken niet op. Kijk naar de A2 die van driebaans naar vijfbaans gegaan is. Het staat toch iedere spits weer vast, en dat zou bij het uitbreiden naar zevenbaans nog zo zijn.

Daar komt bij: die inkomsten gaan ook naar het verlagen van de kosten per Mb/s. Ik betaal nu minder voor 120Mb/s dan ik 10 jaar terug betaalde voor 2Mb/s. Voorlopig vind ik 120Mb/s snel zat (eigenlijk: totale overkill), maar als je me vraagt of ik liever over vijf jaar gegarandeerd 24/7 120Mb/s haal danwel over vijf jaar 1Gb/s kan halen voor driekwart van de dag, dan weet ik wel waar ik voor kies ;)

Verder mbt geen gelegenheid om contact op te nemen met je PC - we leven niet meer in de 20e eeuw. Ik noemde uitgerekend downloads omdat UPC laatst een opname-op-afstand app voor smartphones uitbracht. Ik ken zelfs bouwvakkers met Blackberries en iPhones :+
Daarbij komt dat juist de mensen die het meeste downloaden ook het meeste met hi-tech bezig zijn. Een fantasieloze kassamiep in een winkel is waarschijnlijk niet degene die ook en masse BluRays gaat downloaden. Een yup die driekwart van de dag zit te pielen met z'n smartphone juist wel. En dan nog, het gaat er niet om dat *iedereen* dat doet, gewoon dat genoeg mensen het doen om de druk van de ketel te halen.

* dion_b doet trouwens al exact dit, via ssh vanaf Android z'n thuisserver opdracht geven om te downloaden op moment dat hij bedenkt dat het wel eens handig zou zijn om iets in huis te hebben :)
Je vergelijking met de snelwegen gaat niet op. Daar is het probleem dat we het milieu niet willen belasten met meer asfalt en dat we gewoon de ruimte niet hebben om de snelwegen breder te maken. Vanuit de overheid moet autoverkeer in de spits daarom ontmoedigd worden.
Met internetverkeer is het precies omgekeerd. Daar is geen ruimte- en milieuprobleem. Die glasvezelkabeltjes nemen nauwelijks ruimte in. Bovendien wordt sneller internet juist (terecht) gepromoot door de politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 11:22
sylvesterrr schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:01:
[...]

Als je Mac mini een extern ip heeft gekregen, dan is het volstrekt logisch dat je de webinterface van je router niet kan bereiken. :)
Daarom snapte ik het al niet, maar voel me achteraf behoorlijk stom. Had dus de ethernet kabel niet in het desbtreffende slot (WAN) van mijn router gedaan. Geen wonder dat de Router niet/slecht internet stond te verdelen en ik mijn modem niet kon benaderen!

Probleem opgelost dus.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Nerdwebber schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:23:
[...]

Je vergelijking met de snelwegen gaat niet op. Daar is het probleem dat we het milieu niet willen belasten met meer asfalt en dat we gewoon de ruimte niet hebben om de snelwegen breder te maken. Vanuit de overheid moet autoverkeer in de spits daarom ontmoedigd worden.
Met internetverkeer is het precies omgekeerd. Daar is geen ruimte- en milieuprobleem. Die glasvezelkabeltjes nemen nauwelijks ruimte in. Bovendien wordt sneller internet juist (terecht) gepromoot door de politiek.
Er is geen ruimte- en milieuprobleem, maar uiteindelijk zijn dat gewoon kosten, en die zijn er net zo goed bij internet.

Verder wordt sneller internet inderdaad gepromoot, maar ligt de prio daar (terecht) bij het aanpakken van gebieden waar 20Mb/s niet gehaald kan worden. De hogere snelheden hebben niets met politiek en alles met marktwerking te maken.

En uiteindelijk is het gewoon een kwestie van kosten. Zoals gezegd, in ieder netwerk betaal je voor maximale capaciteit, ongeacht hoe lang of kort die maximale capaciteit gebruikt wordt. Je hebt nu een 120Mb verbinding die misschien 18u per dag daadwerkelijk in de buurt van die 120Mb komt, en dus 6u/dag niet.

Zou jij twee keer zoveel geld over hebben om dat naar 3u/dag te verlagen, maar de rest van de dag exact even snel internet te hebben als nu :?

Ik kan je vertellen dat ik het er niet voor over heb, niet voor mezelf en ook niet voor jou :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
dion_b schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:44:
[...]

Zou jij twee keer zoveel geld over hebben om dat naar 3u/dag te verlagen, maar de rest van de dag exact even snel internet te hebben als nu :?
Op zich is het helemaal geen slechte gedachte als UPC een gedifferientieerd tarief zou invoeren net als bij de sportschool.
Bijvoorbeeld een abonnement (met bv. 50% korting) waarbij je tussen 17:00 en 23:00 uur en in het weekend een lagere snelheid hebt (zeg 20/1) en de rest van de week 120/10. Maar misschien is dit technisch erg moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Nerdwebber schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:18:
[...]

Op zich is het helemaal geen slechte gedachte als UPC een gedifferientieerd tarief zou invoeren net als bij de sportschool.
Bijvoorbeeld een abonnement (met bv. 50% korting) waarbij je tussen 17:00 en 23:00 uur en in het weekend een lagere snelheid hebt (zeg 20/1) en de rest van de week 120/10. Maar misschien is dit technisch erg moeilijk.
Lijkt me een gevaarlijke - en voor ons als 'goedkope' consumenten nadelige - optie. Als je een bepaalde capaciteit hebt en het preferent toe wilt kennen aan bepaalde premium klanten, betekent dat per definitie axhteruitgang voor de rest.

Ook technisch vraag ik me af of het zo zinnig zou zijn. Het is een iets andere techniek, maar ik heb 10 jaar terug met HP 100VG Anylan gewerkt. Zie het als Ethernet-plus, met collision avoidance ipv alleen collision detection bij regulier ethernet. Er zat ook een mogelijkheid in om bepaalde data op layer 2 hogere prio te geven. Dat werkte dus van geen kanten, enige configs die goed liepen waren alles high prio of niets. Dat lag niet aan implementatie. Ik vermoed daarom dat pogingen tot hetzelfde eveneens op kabelnetwerkniveau contraproductief zouden zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
dion_b schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:24:
[...]

Lijkt me een gevaarlijke - en voor ons als 'goedkope' consumenten nadelige - optie. Als je een bepaalde capaciteit hebt en het preferent toe wilt kennen aan bepaalde premium klanten, betekent dat per definitie axhteruitgang voor de rest.

Ook technisch vraag ik me af of het zo zinnig zou zijn. Het is een iets andere techniek, maar ik heb 10 jaar terug met HP 100VG Anylan gewerkt. Zie het als Ethernet-plus, met collision avoidance ipv alleen collision detection bij regulier ethernet. Er zat ook een mogelijkheid in om bepaalde data op layer 2 hogere prio te geven. Dat werkte dus van geen kanten, enige configs die goed liepen waren alles high prio of niets. Dat lag niet aan implementatie. Ik vermoed daarom dat pogingen tot hetzelfde eveneens op kabelnetwerkniveau contraproductief zouden zijn.
Nee ik wil niet meer capaciteit toekennen aan premium klanten maar juist de capaciteit voor "daluren"abonnees beperken. Op piektijden krijg je geen 120/10 maar 20/1. De premiumklanten hebben gewoon altijd 120/10.
Als de problemen op piektijden zoals die zich nu voordoen niet zijn op te lossen moet je misschien toch die kant op. Je stimuleert met goedkope daluren abonnementen in ieder geval dat netwerk op piekuren minder belast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mensen die niet zoveel geven om een snelle internetverbinding zullen toch automatisch een tragere lijn nemen ? En sowieso niet veel downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Anoniem: 311114 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:06:
Mensen die niet zoveel geven om een snelle internetverbinding zullen toch automatisch een tragere lijn nemen ? En sowieso niet veel downloaden.
Lang niet iedereen met een snelle verbinding wil dat ding ook continu gebruiken. Dat is sterker nog de enige reden dat het kan werken (iets wat ook geldt voor wegen, voor electriciteit, voor telefonie of zelfs voor gas en waternetwerken).

Ik heb een snelle verbinding omdat ik de keer dat ik iets wil downloaden niet onnodig lang wil wachten, niet omdat ik per se veel wil downloaden. Ik heb geen idee hoeveel ik exact download in een week, maar het zal weinig zijn, gemiddeld in de regio van 1-5GB gok ik zo, met uitschieters naar boven als ik daadwerkelijk iets groots moet hebben.

Het zou me verbazen als de meerderheid van mensen significant meer dan dit zouden doen. Maarja, het verbaast me ook steeds hoe mensen continu moeten meten hoe snel hun verbinding is, alsof het een geslachtsdeel zou zijn ofzo :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:38

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Het was verrassend om op de UPC-site te zien dat niet het 25 Mb maar het 30Mb pakket is verdwenen.
Als ik een en ander na loop zou ik voor €10,- meer door kunnen naar 60Mb.
Wanneer ik in het WC-Zuidplein in R'dam ben zal ik eens informeren of ik dat juist zie. Kan dan ook gelijk het nieuwe modem meenemen. De ARRIS TM602B/220 kan die 60Mb niet aan begreep ik.
Nu hoop ik niet dat voor andere opties die ik heb ook de nieuwe prijzen gaan gelden anders wordt het weer duurder.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
dion_b schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:57:
[...]

Lang niet iedereen met een snelle verbinding wil dat ding ook continu gebruiken.
Helemaal mee eens.
Maar toch zou ik het iets anders willen stellen. Iedereen met een 120mbit abonnement is in principe een "grootverbruiker".
Je neemt geen snelle internetverbinding om af en toe eens een mp3tje te downloaden of om even op buienradar te kijken. En je wilt die snelle verbinding voornamelijk gebruiken in je vrije tijd. Voor de een (de meesten) is dat 's avonds of in het weekend voor de ander is dat overdag.

[ Voor 13% gewijzigd door Nerdwebber op 01-02-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-06 16:40
Hebben meer mensen op dit moment last 18:27 uur, van het knijpen van USEnet verkeerd?
Normaal haal ik 2.9MB/s en nu 1.34MB/s

[ Voor 19% gewijzigd door Punkbuster op 01-02-2011 18:29 ]

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruudx
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:12
Punkbuster schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:27:
Hebben meer mensen op dit moment last 18:27 uur, van het knijpen van USEnet verkeerd?
Normaal haal ik 2.9MB/s en nu 1.34MB/s
Om 18:47 op PC 3852 geen last van. Komt via astraweb met 6MB/s binnen. Voor mij vrij normaal rond dit tijdstip (60mbit abbo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Nerdwebber schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:10:
Maar toch zou ik het iets anders willen stellen. Iedereen met een 120mbit abonnement is in principe een "grootverbruiker".
Je neemt geen snelle internetverbinding om af en toe eens een mp3tje te downloaden of om even op buienradar te kijken.
De kans is groot maar toch klopt dat niet helemaal. Ik gebruik mijn internet lang niet 24x7, het gaat mij er juist om dat wanneer ik eens dat ene filmpje, mp3tje of linux iso download ik juist niet hoef te wachten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Nerdwebber schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:10:
[...]

Helemaal mee eens.
Je neemt geen snelle internetverbinding om af en toe eens een mp3tje te downloaden of om even op buienradar te kijken.
Is dat zo? Volgens mij hebben mensen die ooit 9 jaar terug voor EUR 49/maand een Chello Classic abo met 1.5Mb/s down namen ondertussen als ze niets veranderden een 120Mb verbinding. Dat klinken mij niet in de oren als grootverbruikers. En je hebt altijd de mensen die status ontlenen aan hun internetverbinding ("He buurman, kijk mijn 120Mb eens!" :P ). Ik heb vaak het idee als ik hier en op Chelloo kijk dat het juist de 30Mb en 60Mb gebruikers zijn die er het actiefst mee bezig zijn.
En je wilt die snelle verbinding voornamelijk gebruiken in je vrije tijd. Voor de een (de meesten) is dat 's avonds of in het weekend voor de ander is dat overdag.
Je wilt bezig zijn met de resultaten van je downloads ja, maar het maakt niets uit wanneer je iets downloadt, zolang het maar beschikbaar is in je vrije tijd. Die nuance biedt IMHO de mogelijkheid om zonder prijsverhoging (en zonder dat UPC verlies moet gaan lijden, wat de aandeelhouders geheid niet zouden accepteren) toch voor iedereen een betere ervaring te krijgen.

Het is eigenlijk een klassiek voorbeeld van de Tragedy of the Commons - met onze abonnementsgeld kopen wij toegang tot een gedeelde resource, waarbij we niet exact het deel krijgen naar rato van de betaling (die zou erg klein zijn), maar een stuk meer, met enerzijds een best effort clausule in de voorwaarden en anderzijds een acceptable use policy, vrij vertaald: formeel belooft de provider niets en dien jij je te gedragen. UPC heeft meer dan de meeste ISPs gedaan om die AUP tanden te geven (max downloads per maand, beperken van usenet en torrentverkeer etc), maar die maatregelen waren uitermate impopulair, dus voorzover nu bekend laten ze het lekker z'n beloop. En dan krijg je dus exact deze situatie:
The tragedy of the commons is a dilemma arising from the situation in which multiple individuals, acting independently and rationally consulting their own self-interest, will ultimately deplete a shared limited resource even when it is clear that it is not in anyone's long-term interest for this to happen.
Het is onrealistisch om de schuld daarvoor volledig in de voeten van de provider te schuiven. Zoals gezegd is het enige wat ze kunnen doen de prijs verhogen danwel de beloofde snelheden verlagen.

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 01-02-2011 19:01 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
@dion_b:

Ik ben het niet met je eens. Je moet als individuele consument altijd kritisch blijven over de producten die je afneemt en afwegen of je geleverd krijgt waarvoor je betaalt. Het gevaar van de door jou aangehaalde “tragedy of the commons” zie ik helemaal niet. In een gezonde markt met meerdere aanbieders die hetzelfde product kunnen leveren zal het volgens mij nooit zover komen. Als je niet tevreden bent over je product stap je gewoon over naar een ander net als nu bij je elektriciteitsleverancier. Nu heeft UPC in veel gemeenten helaas nog een monopolie positie. Over 5 of 10 jaar als we een landelijk glasvezelnetwerk hebben liggen met aansluitingen tot in de meterkasten van alle huizen zal het heel gewoon zijn om 24 uur per dag 100-120mbit up en down te hebben. Tot die tijd blijft het vrees ik het tobben met UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:19

B2

wa' seggie?

Al weken is het hier (Apeldoorn, postcode 7331) 's avonds tussen 17.00 uur en 22.00 uur tergend traag. Ook nu weer komt er iets via scp (copy over ssh) binnen met 380kb/s. Dit terwijl ik een 120Mbit abonnement heb, en het op andere tijden ongeveer met 90/100 Mbit vanaf dezelfde server binnen komt.

Begin deze week had ik zelfs dat mijn ssh terminal niet direct de karakters weer gaf die ik typte. Het ligt overigens niet aan deze colo machine. Wanneer ik een zelfde scp doe vanaf die colo bak naar een XMS host gaat het met de maximale snelheid van 100Mbit/s.

Speedtests zijn rond deze tijd ook totaal willekeurig, maar altijd maximaal 20Mbit/s. De meeste tests liggen rond de 4 a 5 Mbit/s download.

UPC reageert in eerste instantie, maar hoor je later ook niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Nerdwebber schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:03:
@dion_b:

Ik ben het niet met je eens. Je moet als individuele consument altijd kritisch blijven over de producten die je afneemt en afwegen of je geleverd krijgt waarvoor je betaalt. Het gevaar van de door jou aangehaalde “tragedy of the commons” zie ik helemaal niet. In een gezonde markt met meerdere aanbieders die hetzelfde product kunnen leveren zal het volgens mij nooit zover komen. Als je niet tevreden bent over je product stap je gewoon over naar een ander net als nu bij je elektriciteitsleverancier. Nu heeft UPC in veel gemeenten helaas nog een monopolie positie. Over 5 of 10 jaar als we een landelijk glasvezelnetwerk hebben liggen met aansluitingen tot in de meterkasten van alle huizen zal het heel gewoon zijn om 24 uur per dag 100-120mbit up en down te hebben. Tot die tijd blijft het vrees ik het tobben met UPC.
:Z

Al dat gedoe over monopoliepositie...

Wiens schuld is het dat er geen andere aanbieders van snel internet zijn :?

Juist ja, die van de andere aanbieders die er geen brood in zien om snel internet aan te bieden op veel plekken :o

Ga niet zeuren over de "monopoliepositie" van UPC (of Ziggo of wie dan ook), ga de concurrent vragen om een aansluiting.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
B2 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:13:
Al weken is het hier (Apeldoorn, postcode 7331) 's avonds tussen 17.00 uur en 22.00 uur tergend traag. Ook nu weer komt er iets via scp (copy over ssh) binnen met 380kb/s. Dit terwijl ik een 120Mbit abonnement heb, en het op andere tijden ongeveer met 90/100 Mbit vanaf dezelfde server binnen komt.

Begin deze week had ik zelfs dat mijn ssh terminal niet direct de karakters weer gaf die ik typte. Het ligt overigens niet aan deze colo machine. Wanneer ik een zelfde scp doe vanaf die colo bak naar een XMS host gaat het met de maximale snelheid van 100Mbit/s.

Speedtests zijn rond deze tijd ook totaal willekeurig, maar altijd maximaal 20Mbit/s. De meeste tests liggen rond de 4 a 5 Mbit/s download.

UPC reageert in eerste instantie, maar hoor je later ook niks meer van.
Hier in apeldoorn 0,0 problemen.. Ik heb wel mijn modem moeten vervangen omdat ik eerder wel een hoop gezeur had. Had een oude cisco.. en nu een nieuwe cisco inclusief ingebouwde telefonie.

Ik heb dan wel een 60mbit abbo, dus ik kan niet beoordelen of het minder is boven de 60mbit. Ik heb in ieder geval een zeer stabiele verbinding met altijd 6900/7200kb/sec.

[ Voor 7% gewijzigd door Workaholic op 02-02-2011 10:19 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Nerdwebber schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:03:
Over 5 of 10 jaar als we een landelijk glasvezelnetwerk hebben liggen met aansluitingen tot in de meterkasten van alle huizen zal het heel gewoon zijn om 24 uur per dag 100-120mbit up en down te hebben.
Als al die grootverbruikers overstappen op glasvezel, dan zal het "capaciteitsprobleem" bij de kabelproviders zo verdwijnen. Wedden dat die glasvezelproviders op den duur hetzelfde probleem gaan ervaren? Alle grootverbruikers die zo graag 24/7 120Mb/s (willen) downloaden zitten dan namelijk daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
sylvesterrr schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:22:
[...]

Als al die grootverbruikers overstappen op glasvezel, dan zal het "capaciteitsprobleem" bij de kabelproviders zo verdwijnen. Wedden dat die glasvezelproviders op den duur hetzelfde probleem gaan ervaren? Alle grootverbruikers die zo graag 24/7 120Mb/s (willen) downloaden zitten dan namelijk daar...
Met deze opmerking concludeer je dat de capaciteitsproblemen bij UPC worden veroorzaakt door de grootverbruikers. Ik denk dat die conclusie onjuist is. Als de activiteit op het netwerk toeneemt dan moet je ook investeren om de toegenomen activiteit op het netwerk op te kunnen vangen.

[ Voor 9% gewijzigd door Nerdwebber op 02-02-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Volgens mij concludeert sylvesterrr helemaal niet dat de capaciteitsproblemen (trouwens, ben benieuwd naar definitie van "probleem" bij een best-effort overeenkomst...) door de grootverbruikers veroorzaakt worden, enkel dat het verdwijnen van uitgerekend de grootverbruikers voor iedereen druk van de ketel zou halen.

Sterker nog, de pieken worden per definitie niet door mensen die 24/7 downloaden veroorzaakt, dat is gewoon een constante :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314532

Sinds november overgestapt naar UPC (internet bellen en televisie), gewoon een standaard abonnement.
Alleen laatste tijd begint het mij op te vallen dat als ik game, voornamelijk WoW, dat hij eruit knikkert.
Endan heb ik het niet over dat mijn internetverbinding eruit vliegt, maar ingame geen sync meer hebt.
Alles lijkt normaal te werken, ik kan ook chats ontvange, kan zelf bewegen maar ik kan niet praten of abilities gebruiken of wat dan ook.
Game afsluiten en opstarten is hiervoor nodig. Heb dit op mijn macbookpro, maar ook op mijn vaste pc.
Zowel bekabel als wifi. Dns heb ik zowel hard als automatisch geprobeerd, denk dat het daar ook niet aan kan liggen.

heb alleen geen trace geprobeerd op dat moment, maar vind het wel apart. en dit sinds ik UPC heb.
nou wil ik nog niets kortsluiten, en weet ook niet als het goed is om het hier te plaatsen, maar wellicht iemand hier een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Hebben mensen ook last van zeer trage internet verbinding rond haarlem postcode 2011
Ik heb maar een 25mbit maar sinds 2 weken schommelt de snelheid zeer veel.
Upload blijft wel altijd goed maar haal nu om 00:15 in de nacht maar 6mbit.

Ik ben geen zeurpiet maar het is nu al lang aan de gang en het word alleen maar erger en ik word er een beetje moe van.
Heb ze ook nog gebelt maar alles lijkt in orde te zijn.
Als ik de eenigste ben dan ga ik ze morgen gewoon weer bellen.

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 07:33

Bananenspin

Omdat het kan

Hier in Haarlem postcode 2035 nergens last van, heb zelf ook 25mbit! Heb laatst wel mn kastje moeten herstarten van UPC omdat een lampje vreemd deed, dat al is geprobeerd?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Anoniem: 314532 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:14:
Sinds november overgestapt naar UPC (internet bellen en televisie), gewoon een standaard abonnement.
Alleen laatste tijd begint het mij op te vallen dat als ik game, voornamelijk WoW, dat hij eruit knikkert.
Endan heb ik het niet over dat mijn internetverbinding eruit vliegt, maar ingame geen sync meer hebt.
Alles lijkt normaal te werken, ik kan ook chats ontvange, kan zelf bewegen maar ik kan niet praten of abilities gebruiken of wat dan ook.
Game afsluiten en opstarten is hiervoor nodig. Heb dit op mijn macbookpro, maar ook op mijn vaste pc.
Zowel bekabel als wifi. Dns heb ik zowel hard als automatisch geprobeerd, denk dat het daar ook niet aan kan liggen.

heb alleen geen trace geprobeerd op dat moment, maar vind het wel apart. en dit sinds ik UPC heb.
nou wil ik nog niets kortsluiten, en weet ook niet als het goed is om het hier te plaatsen, maar wellicht iemand hier een idee ?
Heb je wat meer info?

Welke modem en welke router heb je? Heb je het zonder router direct op modem geprobeerd (en wat gebeurde er toen)?

Sowieso, je zegt dat het pas de laatste tijd speelt, maar spreekt dat tegen dat het is sinds je UPC hebt. Welk van de twee is het geval?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:57
zBEASTORz schreef op maandag 07 februari 2011 @ 00:23:
Hebben mensen ook last van zeer trage internet verbinding rond haarlem postcode 2011
Ik heb maar een 25mbit maar sinds 2 weken schommelt de snelheid zeer veel.
Upload blijft wel altijd goed maar haal nu om 00:15 in de nacht maar 6mbit.

Ik ben geen zeurpiet maar het is nu al lang aan de gang en het word alleen maar erger en ik word er een beetje moe van.
Heb ze ook nog gebelt maar alles lijkt in orde te zijn.
Als ik de eenigste ben dan ga ik ze morgen gewoon weer bellen.
Hier ook geen last op 2034, haal gewoon de 120mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395554

Ah een UPC problemen topic O-)
Hopelijk kan iemand mij helpen.

Ben sinds vorige week overgestapt naar UPC met 60Mbit van KPN 20Mbit. Echter sinds ik UPC gebruik heb ik moeite om een constante internet verbinding in stand te houden. De maximum snelheid is geen probleem, echter zodra ik ga streamen (tv programma's op tv, internet radio of tijdens online games) valt telkens de verbinding weg en kan die opnieuw zijn buffer gaan laden. Hier had ik voorheen geen last van met KPN.

Ik heb al andere internet kabels geprobeerd maar dit maakt geen verschil. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Naar mijn idee ligt het aan het modem/router die ik van UPC gekregen heb. Het betreft hier de versie thomson.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Herstart je modem eens om een update te forceren. Er is sinds 31 jan een nieuwe bootfile voor de thompson modems die dat soort dingen zou moeten oplossen.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had dat probleem met een vastlopende router/modem bij het downloaden via torrent of emule.
Die kon het aantal connecties aan. Dat was met ADSL, dus het zou vast je modem/router zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 13:24

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Bij mij moest ik het modem voor wat langere tijd van de stroom halen voor die nieuwe bootfile, een eerste poging met 1 minuut van de stroom hielp niet. Nu kan ik inderdaad merken dat de timeout problemen voorbij zijn, kan moeiteloos nu 20 minuten een idle connection open houden, terwijl deze eerst al verbroken raakte vóór de 5 minuten.

Iedereen zeek behoorlijk op de Thomson, al heb ik er geen problemen mee gehad, maar UPC doet wel echt hun best met een firmware update en nieuwe bootfile op deze redelijk korte termijn. :) En het lijkt er dus ook nog op dat je in de toekomst bepaalde LAN-poorten als 'bridge' aan kan wijzen, waardoor je de routerfunctionaliteit van het modem dus geheel zou kunnen voorbijgaan (in tegenstelling tot het gebruik van DMZ).

Dit in combinatie met de snelheid, die bij mij sinds begin december permanent maximaal is (ook in de spitsuurtjes), maakt van mij one happy camper :Y) De problemen die ik eerder meldde (iedere zoveel dagen het modem moeten resetten) hebben overigens ook maar twee weekjes aangehouden, waarna het probleem ineens verdween. Bij mijn weten nog zonder firmware update zelfs, die kwam later pas.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:28

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Hoe kan je zien dat je Thompson de nieuwe bootfile wel/niet download? Is dat je Software Version ( STBA.01.31)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Helaas kun je dat niet zien, software version geeft puur de firmware versie aan en deze is niet gewijzigd. Vandaar dat ik het dus getest heb door zelf te spelen met een idle connection naar een van onze databaseservers op teh interwebz (ik ben thuiswerker) :P

Bij meer testen lijkt de timeout nu ergens tussen de 20 en 30 minuten liggen. Nu ik na 27 minuten weer de connectie probeerde gebruiken was deze wel verbroken. Nou ja, in elk geval een hele verbetering. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Cloud op 09-02-2011 10:48 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Na een reset van het modem moet je modem de nieuwste bootfile hebben, want deze wordt iedere keer dat het modem online komt opgehaald vanaf een server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Leek mij ook logisch, maar toch faalde mijn test connectie al binnen vijf minuten als ik me niet vergis. Maar misschien werd dat veroorzaakt door iets anders dan de modem timeouts, dat zou kunnen :) Het werkt nu in elk geval wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
afterburn schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 09:29:
Herstart je modem eens om een update te forceren. Er is sinds 31 jan een nieuwe bootfile voor de thompson modems die dat soort dingen zou moeten oplossen.
Nieuwe bootfile? Dacht dat het ging om een nieuwe firmware...

Maar dat terzijde, als je pas vorige week de modem kreeg zou hij gelijk van dag 1 de nieuwste moeten hebben.

Ik zou eens kijken naar de instellingen in die modem/router. Iig bij de Thomson TWG-870 zijn er nogal wat, en een paar kunnen aardig wat gevolgen hebben, met name de firewall opties. Denk daarbij aan WAN Blocking. Probeer die even uit te zetten.

Bedenk trouwens ook dat het hier gaat om een aanzienlijk snellere verbinding dan voorheen, niet alleen een andere modem/router. Niet dat dat normaal tot problemen leidt, maar besef dat er meer veranderd is dan alleen de modem/router. Het is dus iets te kort door de bocht om gelijk niet verder te kijken dan die modem/router :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

dion_b schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:28:
[...]

Nieuwe bootfile? Dacht dat het ging om een nieuwe firmware...
Nee de nieuwe firmware was van begin januari (de 3e geloof ik), de nieuwe bootfile is van de 31e. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Het is weer zover: modem blijft hangen op 1MB/sec. Vanochtend was het al raak toen ik opeens "Beperkte verbinding" had op m'n netwerkkaart en alleen het DS lampje knipperde. Toen heb ik modem uit en weer aan gezet maar nu blijft ie dus weer hangen op 1MB/sec. Dadelijk maar weer een half uurtje uitzetten.

Waarom gebeurt dit toch elke keer?

En hij is weer goed. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 14-02-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik zou dan toch de helpdesk eens bellen. Ze kunnen op afstand je modem uitlezen en ook de historie bekijken. Misschien dat ze daar iets uit kunnen halen :) Daarnaast kunnen ze de rest van je wijk ook nakijken om te zien of het een storing in de wijk betreft of dat alleen jij het bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

bruudx schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:45:
[...]

Om 18:47 op PC 3852 geen last van. Komt via astraweb met 6MB/s binnen. Voor mij vrij normaal rond dit tijdstip (60mbit abbo)
Meer mensen ervaring met Astraweb? Wil gaan overstappen vanwege de lage snelheid van mijn ADSL verbinding maar dan moet het wel daadwerkelijk sneller zijn... het liefst maximaal op het 60 mbit/s abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:23
Sinds gisterenavond ineens geen internet meer.
Upc 60mbit over een Cisco 3212 met daarachter een TP-link 1043 router.
Hd gebeld en standaard regeltjes afgewerkt, modem resetten, kabels nalopen enz.
Geen nut natuurlijk. Als laatste toch maar eens zonder de router rechtstreeks op het modem geprobeerd en waarempel, wel internet.
Router maar eens gereset maar geen internet over de router.
Bij WAN staan ook alle dns nummers enzo op 0.
Router is net een paar maanden oud maar het lijkt erop dat ie stuk is?
Of kan het nog aan het modem van upc liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Je vergeet tussendoor je modem te resetten. Als je een ander apparaat (PC, router) direct op modem aansluit moet je altijd resetten, anders kan het apparaat geen DHCP-info (IP, DNS etc) krijgen.

Dus:
1) Modem uit
2) Apparaat verwisselen (nog niet aanzetten)
3) Modem aan, en wachten tot het online is.
4) Apparaat aanzetten.
5) Profit

Het is niet altijd nodig om met het apparaat aanzetten te wachten tot modem online is, maar vaak wel. Als je bovenstaande volgt zou een goed werkend apparaat altijd een IP moeten krijgen. Krijgt je router dan nog geen IP, dan zou ik in eerste instantie even de instellingen ervan teruggooien naar defaults. Als ook dat niet helpt, dan zou het zowaar gaar kunnen zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Het modem heb ik ook enkele malen gereset en daarna ook elke keer de router. En elke keer alleen inet rechtstreeks op het modem. Vanavond probeer ik een nieuw firmware in de router te flashen en als dat niet helpt zal het een nieuwe router moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sinds gistermiddag ook geen Internet in Rotterdam Zuid. Sinds een half uurtje werkt het weer normaal. Toch bijna 24 uur connectieloos geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mensen problemen met webmail? Krijg dit:
Bij het verwerken van je laatste opdracht is een probleem opgetreden. Probeer het later opnieuw.
Maar ik kan wel op "afmelden" drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Wat ik ook probeer, mijn router haalt geen netwerk parameters meer binnen. Ook niet na een FW update van de router.
Morgen krijg ik van iemand een router te leen om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:22
Yep heb ook problemen met de mail.
Webmail werkt niet, zoals hierboven staat genoteerd.

En via outlook krijg ik ook een fout melding.

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Mail werkt hier dan weer wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-06 22:11
Ook geen mail, maar deze storing staat ook op de website van upc...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb kortgeleden de Thomson 870 gekregen icm mijn fiber60 abo. Her en der heb ik o.a. op de chelloo forum gelezen over de bugs en problemen met deze modem. Bij mij loopt het laden van site's erg traag tot soms geen verbinding. Dit is wel vaak binnen minuut weer 'online'
Dit gebeurd met grote regelmaat de korte timouts. Nu heb ik het zover gekregen om een Cisco 3212 te krijgen en de Thomson terug te sturen. Maar ik vraag me af hoe dit komt. Kan het zijn dat de Thomson niet zo goed kan omgaan met mijn torrentclient? Want die loopt vaak op de achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Misschien heb je een brak exemplaar, of is je lijn gewoon kapot. Diezelfde Thomson draait hier tegenwoordig foutloos, ook met torrents. Zelfs een Usenetdownload tegelijkertijd én surfen, gaat prima.

Wat de oorzaak echt is, valt natuurlijk met zo weinig informatie niet te vertellen. Maar ik neem aan dat UPC je lijn wel nagekeken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Nee, ik had webcare een pm gestuurd van chelloo. Hij had direct voor gezorgd dat ik een cisco3212 kreeg.
Maar moet wel vertellen dat ik voorheen met de cisco3000 en de Arris modem nooit soortgelijke problemen had op het zelfde adres.
Dus bij jou werkt die goed, dat is idd beetje vreemd ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hij werkt tegenwoordig volgens mij bij de meeste mensen goed hoor :) Er zijn wel een paar problemen met het modem, maar die doen zich alleen in vrij specifieke situaties voor.

Ik heb ook berichten gelezen van mensen die overgingen naar een cisco modem, en daarna dezelfde problemen behielden omdat het aan de lijn bleek te liggen. Maar goed, ik hoop dat dat in jouw situatie niet zo blijkt te zijn. Al vind ik het wel schokkend om te zien dat je zo eenvoudig je modem hebt om kunnen ruilen, zonder dat er eigenlijk vastgesteld is of het daar wel aan ligt ;) Daar deden ze een paar maanden terug wel wat moeilijker om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146055

Weet iemand misschien waar het aan zou kunnen liggen, waarom ik ineens niet meer 60 mb behaal nadat er een router achter de modem geplaatst is. De snelheid zit meestal tussen de 30-40 mb.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 146055 op 18-02-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 17:41
Anoniem: 146055 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:14:
Weet iemand misschien waar het aan zou kunnen liggen, waarom ik ineens niet meer 60 mb behaal nadat er een router achter de modem geplaatst is. De snelheid zit meestal tussen de 30-40 mb.
Je zou denken dat het aan de router ligt he :).

Ik gok zo dat je router niet snel genoeg kan NAT'en. Kijk ook even hier naar: http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/ om te zien of jouw router daar tussen staat en als hij inderdaad te traag blijkt te zijn, kun je meteen kijken welke je wel kunt kopen voor de volle snelheid.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146055 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:14:
Wireless ? als het niet wireless is: een LAN-port heeft 100 mb standaard en meestal 1gb tegenwoordig.
Ik ga ervan uit dat je een vrij nieuwe router hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311114 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:54:
[...]

Wireless ? als het niet wireless is: een LAN-port heeft 100 mb standaard en meestal 1gb tegenwoordig.
Ik ga ervan uit dat je een vrij nieuwe router hebt.
Linksys E1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LB06 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:24:
[...]

Je zou denken dat het aan de router ligt he :).

Ik gok zo dat je router niet snel genoeg kan NAT'en. Kijk ook even hier naar: http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/ om te zien of jouw router daar tussen staat en als hij inderdaad te traag blijkt te zijn, kun je meteen kijken welke je wel kunt kopen voor de volle snelheid.
De router staat in ieder geval tussen de lijst op de website waarvan je de link post. Het is nu zelfs 15mb op dit moment :/.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 146055 op 18-02-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-06 20:48
meer mensen die sinds gister 1 10e van het hun totale snelheid halen?(regio rotterdam zuid) heb al reboot gedaan en alles.. maar niets werkt( verschillende apparaten allemaal zelfde snelheid.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Cloud schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 17:20:
Hij werkt tegenwoordig volgens mij bij de meeste mensen goed hoor :) Er zijn wel een paar problemen met het modem, maar die doen zich alleen in vrij specifieke situaties voor.

Ik heb ook berichten gelezen van mensen die overgingen naar een cisco modem, en daarna dezelfde problemen behielden omdat het aan de lijn bleek te liggen. Maar goed, ik hoop dat dat in jouw situatie niet zo blijkt te zijn. Al vind ik het wel schokkend om te zien dat je zo eenvoudig je modem hebt om kunnen ruilen, zonder dat er eigenlijk vastgesteld is of het daar wel aan ligt ;) Daar deden ze een paar maanden terug wel wat moeilijker om.
Volgens mij weten ze nu bij UPC ook dat ze beter die Thomsom maar moeten gaan verwisselen om de problemen te voorkomen :D
Zag al verschillende berichten voorbij zien komen dat zelfs de monteurs het zelf ook zeggen, 'zeker een Thomson', cisco erop en hup alles werkt weer normaal.

Btw, mijn tel. zal ook regelmatig niet werken hoorde ik zojuist van paar vrienden/fam.leden die afgelopen week ons probeerden te bellen. :(

De cisco moet nog geactiveerd worden, ga zo bellen naar HD, ga niet meer wachten op webcare van chelloo.
Op hoop van zegen dat dan alles weer normaal doet zoals mijn oude Cisco3000 (met de Arris had ik overigens ook nooit problemen gehad toen ik nog 25mbit had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

Ja ik zit op 1/5 van mijn normale snelheid. Apeldoorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 21:25
Anoniem: 154173 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:50:
Ja ik zit op 1/5 van mijn normale snelheid. Apeldoorn
Same here, woon ook in Apeldoorn en haal met speedtest nog niet 1/60 van mijn snelheid (ik heb fiber 60)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 21:36
ik had altijd een 30mb internet abbo en ben sinds kort overgegaan naar een nieuw alles in 1 pakket met 25mb internet.

Echter haal ik nu echt trieste snelheden van 3mbps
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1166359845.png

mn upload is wel gewoon de beloofde 1.5mbps

Toen ik mn 30 mb abbo had zat ik altijd tussen de 25 en 30 mb, aan mn setup en bekabeling is niks veranderd. Heb al meerdere keren contact met upc gehad, meerdere resets van de modem etc, maar niks helpt.
Ook als ik via grabit ga downloaden haal ik maar 300 KB/s, terwijl dit voorheen altijd een dikke 2.5 MB/s was

Iemand nog een idee?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:54
hier ook in Apeldoorn, nog niet eens 1/5 van de snelheid.
Morgen maar eens bellen met de helpdesk maar zal volgens hun wel aan de bekabeling liggen waar niks aan verandert is, tja die eeuwige strijd met de helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Laatst online: 06-06 10:58

Prx

7333, Apeldoorn

Ook al verschrikkelijke snelheden. Haal down maar 1,5 Mbit en up opeens 2,2 Mbit.
Moet zeggen dat het ook al een aantal dagen aan het schipperen is.

edit
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1166394424.png

[ Voor 19% gewijzigd door Prx op 20-02-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blckbrd
  • Laatst online: 21-04 07:57
Hier ook last van in Rotterdam. Normaal gesproken op een "goede" dag lukte het makkelijk om iets met 2,5 mbps binnen te slepen, maar ook sinds een paar dagen komt de snelheid niet boven de 1 mbps. Vandaag niet eens boven de 600 :S

Hoop dat UPC dit zootje ook maar snel oplost want hier betaal ik niet voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397051

Hier ook in Apeldoorn retetraag heb normaal 25mb maar kom niet verder dan 3 gaat morgen even bellen met UPC 0900-1580 / 020- 7755000
vanmorgen wel even snel maar nu weer traag als bagger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:24

Smarron

The bend

Wel opvallend dat het vooral Apeldoorn is. Lijkt mij dat daar meer aan de hand is. Hier in Ede is de download op dit moment 7.09MB/s. Volgens mij kan dat met 60mbit niet sneller.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:14

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

O joy, UPC webcare heeft aangegeven dat het toch wel lijkt op een capaciteitsprobleem bij mij in de buurt en dat ik deze week er meer over hoor.

Jammer dat het ze 4 weken kost om daar achter te komen :'). Maargoed, hopen dat het gefixed wordt en dan eens gaan kijken naar compensatie :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
Op het moment haal ik weer mijn snelheden, het lijkt er dus op dat ze zwaar aan het knijpen zijn in de avonden en weekenden. Ben benieuwd of ik vanavond weer traag internet heb, anders ga ik morgen maar de pijnbank van een helpdesk bellen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het lijkt op zwaar knijpen? Waar leidt jij dat uit af dan? :? Het enige wat ik zie zijn structurele snelheidsproblemen in regio Apeldoorn en dat zijn toch in de regel eerder capaciteitsproblemen dan knijpen. Bij knijpen moet je eerder denken aan snelheidsproblemen die exact om 17h ineens beginnen en na 23h precies weer stoppen. Dat is in het verleden wel eens gebeurd, maar daar zijn ze mee gestopt en er zijn ook geen aanwijzingen dat ze daar weer mee begonnen zijn.

Nou zijn capaciteitsproblemen ook niet mooi natuurlijk, maar UPC kennende zal daar ook zeker wel wat aan gebeuren. Been there, done that. Maar om nu meteen weer het woord knijpen rond te gaan strooien, dat lijkt me wat voorbarig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
Oke, misschien loop ik iets te hard van stapel. Maar toch het is vervelend als je niet eens een fatsoenlijk een Youtube filmpje kan kijken. Ik neem jou advies aan en wacht het even af, mocht het nog niet normaal werken einde van de week dan ga ik maar eens actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat is zeker vervelend, heb ik ook last van gehad toen alle nieuwe FP abonnementen geïntroduceerd werden. Hoe begrijpelijk de situatie dan ook is (veel meer aanvragen dan UPC verwachtte), dat maakt het niet minder lullig als jij nog even snel een filmpje wil downloaden voor half negen 's avonds ;)

Overigens, ik weet niet wanneer je voor het laatst met UPC gebeld hebt, maar regelmatig contact helpt wel behoorlijk. De dossiervorming is sowieso wel goed de laatste tijd, maar ze laten weten dat je nog steeds last hebt is nog altijd belangrijk :)

edit:
Dan zou ik natuurlijk gewoon bellen en niet verder afwachten

[ Voor 6% gewijzigd door Cloud op 21-02-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
Eigenlijk nog nooit, ik heb totaal geen problemen gehad met upc. Altijd netjes de snelheden gehaald waar ik voor betaal. Ik snap ook best dat het een keertje voor kan komen dat het internet wat trager is dan normaal, maar ondertussen zijn we een week verder en het blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Synth schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:45:
Eigenlijk nog nooit, ik heb totaal geen problemen gehad met upc. Altijd netjes de snelheden gehaald waar ik voor betaal. Ik snap ook best dat het een keertje voor kan komen dat het internet wat trager is dan normaal, maar ondertussen zijn we een week verder en het blijft hetzelfde.
Heel simpel: als jij hen niet vertelt dat jij een probleem hebt kun je niet verwachten dat ze er iets aan doen.

Mogelijk wel, mogelijk kun je meeliften op andere mensen die het wel melden, maar voor hetzelfde geld heeft niemand anders op jouw netwerkonderdeel het gemeld, en wordt het voor de anderen wel opgelost maar niet voor jou.

Kijk, als ze *na* het melden een weeklang niets oplossen heb je iets om over te klagen, maar als je niets gemeld hebt ligt de bal gewoon bij jou :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
wil even melden dat op dit moment alles weer in orde is qua snelheid!

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
stftweaker schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:45:
wil even melden dat op dit moment alles weer in orde is qua snelheid!
Op maandagmiddag om 14u zit het grootste deel van NL op kantoor, op zondagmiddag 14u zit een flink deel achter z'n PC. Ik zou je nog niet rijk rekenen, eerst kijken wat er vanavond rond 20u gebeurt, dan zijn al die kantoortypes thuis aan het downloaden ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
dion_b schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:00:
[...]

Op maandagmiddag om 14u zit het grootste deel van NL op kantoor, op zondagmiddag 14u zit een flink deel achter z'n PC. Ik zou je nog niet rijk rekenen, eerst kijken wat er vanavond rond 20u gebeurt, dan zijn al die kantoortypes thuis aan het downloaden ;)
u heeft gelijk we zitten nu weer gezellig op 1/3e van de snelheid :D

even gesprek gehad met de helpdesk, toen even speedtest.net en upc speedtest gedaan. allebei prima waardes. Maar zodra ik speedtest van bbned uitvoer of iets wil binnen halen van usenet/ eigen server wordt het weer niks. dus de meneer zei heel vriendelijk niet ons probleem fijne avond nog :)

[ Voor 24% gewijzigd door stftweaker op 21-02-2011 18:43 ]

How are you doing?

Pagina: 1 ... 56 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.