UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 50 ... 103 Laatste
Acties:
  • 803.646 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311114

Lightning502 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 20:20:
Hoi medetweakers

Vorige week had ik nog 60mbit, nu is ie echt gecapped op 40mbit... hebben meer mensen hier last van? Ligt dit aan de update of moet ik misschien mn modem resetten? Beetje vaag is het wel... upload is trouwens wel gewoon 6mbit...

http://www.speedtest.net/result/1027899294.png
Je kunt beter de upc testserver gebruiken.
Daar klopt de snelheid 9 vd 10 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 22:39
Hoi medetweakers

Vorige week had ik nog 60mbit, nu is ie echt gecapped op 40mbit... hebben meer mensen hier last van? Ligt dit aan de update of moet ik misschien mn modem resetten? Beetje vaag is het wel... upload is trouwens wel gewoon 6mbit...

Bij Speedtest.net haal ik de 60Mbit ook niet maar zolang ik bij BBned en via de nieuwsgroepen gewoon op de 7MB/s zit vind ik het best.
Ik heb eerder het idee dat Speedtest het lang niet altijd aankan.

Via Alphen aan de Rijn haal ik wel mijn snelheid btw.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1028042553.png

[ Voor 11% gewijzigd door coob op 12-11-2010 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:53
(knip uit het artikel op de frontpage)

Update, 16:56: UPC-woordvoerder Ronald Sutmuller laat weten dat de patch inmiddels is uitgerold. Op routers die online waren, is de patch automatisch geïnstalleerd en is het netwerk uitgeschakeld, aldus Sutmuller. Routers die offline waren, downloaden de patch automatisch zodra deze weer aan het internet zijn geknoopt.
Ik ken bevestigen dat bij de TWG850-4U het UPC_Multimedia netwerk is verdwenen.

Blij dat het voor nu is opgelost, maar het laat wel een nare smaak achter. UPC is eigenaar van de kastjes, en kan remote de firmware aanpassen (hoe zet je dat dicht? misschien de UPC servers onbereikbaar maken in de IP of firewall configuratie?).
Misschien was inderdaad de bedoeling om een publiek WLAN uit te rollen middels de routers van talloze klanten. UPC ziet daar wellicht geen kwaad in: routers en kabelnetwerk is immers allebei hun eigendom, dus wie mag er wat van zeggen?.

Ten diepste is dit mijn probleem: UPC ziet de router als een onderdeel van hun netwerk, terwijl klanten in de veronderstelling worden gelaten dat de router tot hun huis-LAN behoort. Je krijgt ook niet van UPC zelf te horen dat er functies aan je router worden toegevoegd, daar moet een tweaker achter komen. Ik denk om een extra router+firewall achter de UPC kast te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:35

Pierre

Van nature lui!

t_captain schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 11:02:
[...]

Ten diepste is dit mijn probleem: UPC ziet de router als een onderdeel van hun netwerk, terwijl klanten in de veronderstelling worden gelaten dat de router tot hun huis-LAN behoort. Je krijgt ook niet van UPC zelf te horen dat er functies aan je router worden toegevoegd, daar moet een tweaker achter komen. Ik denk om een extra router+firewall achter de UPC kast te zetten.
Dat heb ik ook, UPC komt niet verder dan de meterkast.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:53
ArienNL schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:47:
Even melden dat dit ook werkt op de Thomson TWG850-4U, en de key is denk ik ook hetzelfde.
Het begint ook met "UPC3532" en eindigt op "edAE"
Een vraag: als je inlogt op upc_multimedia, kun je dan de hosts op je interne netwerk bereiken? Of zit je in een apart subnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Hoi medetweakers

Capelle is een notoir slechte server, en vrijdagavond is een van de drukste momenten van de week. Dat is nu (zaterdagavond) ook: ik haal met m'n 60Mb abo op een goede server (Naaldwijk) 48Mb/s, op Capelle haal is 37Mb/s. Dat verschil van 11Mb/s ligt echt niet aan mijn verbinding, puur aan die server.

Belangrijke regel: geen enkele speedtest is continu goed. Vertrouw dus nooit op één server en nooit op één meting.

Altijd een paar keer achter elkaar testen op iedere server, en duidelijke uitschieters naar boven en beneden toe negeren. Als je op drie servers in drie tests negen keer dezelfde waarde haalt, kun je er vrij zeker van zijn dat dat accuraat is.

Oh, en check voor de zekerheid ook je CPU utilization terwijl je meet. Als die 100% bereikt (in totaal of op een van de cores bij multicore CPUs), dan is op dat moment je CPU de beperkende factor voor de meting, niet de verbinding. Onderschat niet hoe relevant dit is. Ik heb een betrekkelijk 'schone' PC met Athlon XP 2800+ niet hoger zien komen dan 70Mb/s, en gare software kan zelfs een Core i7 plattrekken. Installeer voor de grap AVG Link Scanner, daarmee haal je hooguit een derde van je maxiale snelheid, zelfs op bovengenoemde i7 :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning502
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-05 11:32
Anoniem: 311114 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 22:09:
[...]

Je kunt beter de upc testserver gebruiken.
Daar klopt de snelheid 9 vd 10 keer.
Ik heb ook meerdere testservers/suites en allerlei andere downloadmanieren geprobeerd.Hij blijft gewoon netjes op 40mbit hangen... (en pc is niet de bottleneck). Binnenkort maar eens het modem resetten dan... kijken of dat helpt.

http://tweakers.net/gallery/123027/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Wat voor modem heb je?

Sowieso is het resetten van de modem enerzijds het eerste wat je moet doen, maar anderzijds hier waarschijnlijk geen oplossing.

Als je continu een bepaalde bottleneck hebt kun je alvast een paar dingen wegstrepen: het ligt niet aan brak signaal (dan zou je snelheid als een gek op en neerspringen), het ligt niet aan drukte op het netwerk (als je daar last van had zou 's ochtends duidelijk sneller moeten zijn dan 's avonds, en je zegt dat het op dezelfde snelheid blijft hangen), en aangezien UPC geen 40Mb product levert ligt het ook niet aan een onjuiste administratie bij UPC. Meerdere testservers en -methodes sluiten ook een specifieke server uit.

Wat hou je dan over?
- modem heeft een bug. Lees hierboven, er zijn mensen die met een TWG-870 niet hoger komen dan 40Mb/s. Rare is dat niet iedereen dat heeft (ik heb er ook eentje en haal gewoon m'n 60Mb). Toch melden veel mensen dat ze met andere modem wel snelheid halen... vaag geval, maar niet uit te sluiten tenzij je een andere modemtype hebt.
- je router of (draadloze) netwerk kan niet sneller. Je zegt niet wat je allemaal in je LAN hebt hangen. Als je PC niet al bedraad rechtstreeks op modem aangesloten is, dat alsnog doen en nogmaals meten.
- je PC trekt het niet. Zoals gezegd, een Core i7 kun je met de "juiste" software plat krijgen. Geef eens duidelijk aan hoe je bepaald hebt dat je PC de bottleneck niet is...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:46
Ik moet mijn modem nog resetten, maar sinds gisteren heb ik echt een bagger upload. Download is vanochtend wel weer goed, maar gisteren ook onder de 20Mbit.

Wat ik heb is 30Mbit verbinding.
Op dit moment is mijn up 0.8Mbit. Daarbij komt nog dat bijvoorbeeld Minecraft (niet echt een test) vrij traag laadt.

Snelheids test heb ik op UPC.nl gedaan.
Het starten van de download test gaat heel snel, maar er lijkt een grote vertraging te zitten in de upload test.
Duurt even voordat die opgang komt.

[ Voor 17% gewijzigd door Arunia op 15-11-2010 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
En andere tests? Op zich is de UPC speedtest niet slecht, maar (om in herhaling te vallen), als je maar op één server test weet je niet of het probleem bij jou (of jouw verbinding) of bij de test ligt.

Eerste om bij trage upload te checken is of er niet P2P software bezig is, zeker als je 's ochtends (dus bij rustige netwerk) test. 's Avonds kan het best aan drukte liggen, maandagochtend 8u50 is dat niet aannemelijk.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-05 22:16

zaiziks

Da da da

Ik zie op upc.nl de "Fiber Power Internet Optimizer", een executable die op Windows XP een aantal standaardinstelligen wijzigt. Er is hier vast iemand die die exe uit elkaar heeft gehaald - is er iemand die weet wat dit programmaatje allemaal aanpast?

Gisteren Fiber 60 aangesloten, maar internet wordt pas de 18e actief dus ik moet nog even kijken of het echt werkt.. vooralsnog lijkt het allemaal te werken.

La la la la la la la la la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000

Nakebod

Nope.

Ik denk dat dat programma niet veel anders is dan een versimpelde versie van een vergelijkbaar programma: TCP/IP Optimizer. Alleen dan met optimale waarden voor UPC.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
zaiziks schreef op maandag 15 november 2010 @ 09:42:
Ik zie op upc.nl de "Fiber Power Internet Optimizer", een executable die op Windows XP een aantal standaardinstelligen wijzigt. Er is hier vast iemand die die exe uit elkaar heeft gehaald - is er iemand die weet wat dit programmaatje allemaal aanpast?

Gisteren Fiber 60 aangesloten, maar internet wordt pas de 18e actief dus ik moet nog even kijken of het echt werkt.. vooralsnog lijkt het allemaal te werken.
Zou je aub voortaan de moeite kunnen doen om in-topic te searchen voordat je een vraag stelt die al meermaals beantwoord is in hetzelfde topic (o.a. door mij)... :o

dion_b in "UPC Internet vragen & problemen topic de..."
RVE_NL in "UPC Internet vragen & problemen topic de..."
dion_b in "UPC Internet vragen & problemen topic de..."
(gewoon gevonden met in-topic search op "optimizer")
Hangt af van je OS. Bij Windows Vista of 7 is het wat geneuzel in de marges mbt hoe de TCP Receive Window autoscaling werkt, sinds Vista SP1 is het niet echt nodig.

Bij Windows XP vergroot het de TCP Receive Window van 64k naar 256k. In theorie kun je met 64k max 83Mb/s halen, maar in praktijk max 67Mb/s. Met 256k kun je iets van 250Mb/s halen. Bij XP is het dus erg nuttig om dit te doen voor snelheden >60Mb/s. Daaronder zou het alleen bij zeer hoge latency een beetje kunnen helpen. 25Mb/s is gewoon niet al te uitdagend ;)

Het appje (eigenlijk gewoon een Registry patch) werkt niet met MacOS of Linux, maar daar heb je het ook niet nodig. Die werken gewoon goed out-of-the-box.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:46
dion_b schreef op maandag 15 november 2010 @ 09:26:
En andere tests? Op zich is de UPC speedtest niet slecht, maar (om in herhaling te vallen), als je maar op één server test weet je niet of het probleem bij jou (of jouw verbinding) of bij de test ligt.

Eerste om bij trage upload te checken is of er niet P2P software bezig is, zeker als je 's ochtends (dus bij rustige netwerk) test. 's Avonds kan het best aan drukte liggen, maandagochtend 8u50 is dat niet aannemelijk.
Zo echt he. >_< Kan mezelf wel even voor m'n kop schoppen.
Had gisterenavond net wat zooi aan gezet op mijn server.
Vanochtend nog bezig. Net uit gezet en weer snel.

Echt, soms kijk je over de meest simpele dingen heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDC-O5-
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-06 18:17
Ik ben sinds zaterdag in de weer met UPC. Heb een Thomson 870U router van ze (wireless staat uit) en een 60Mbit verbinding. Werkte goed en zonder dat er iets in de situatie gewijzigd is heb ik sinds zaterdag een downloadsnelheid van 2 tot 3 KB/s. Zaterdag UPC gebeld, vandaag een monteur lang geweest.

Modem is vervangen, monteur weer pleite natuurlijk omdat het activeren een uurtje duurt en hij niet blijft wachten. Modem was weer geactiveerd binnen 15 minuten, maar nog steeds hetzelfde probleem. Zeer traag, zo traag dat zelfs vaak de UPC speedtest niet laadt. Als die wel werkt dan duurt het heel lang en met de uitkomst 3 KB/s download en 1,x MB upload. Pingen over een half uur geeft aan dat ik +/- 27% verlies heb van pakketjes. :(

Zacht gezegd niet echt wat je van een 60/6 Mbit verbinding verwacht. Er valt niet mee te internetten, niet qua snelheid of stabiliteit.

Weer gebeld met de helpdesk en die gaf aan dat het een probleem is dat ook bij andere gebruikers speelt met dit type modem. Hij zou m'n gegevens doorsturen aan het team dat zich daarmee bezig houdt, maar kon niet aangeven of ik iets te horen zou krijgen of wanneer het opgelost zou zijn. Lekker zeg...

Ik even via m'n mobiel en laptop zitten zoeken en op andere sites, waaronder het forum van UPC zelf, inderdaad soortgelijke verhalen gezien. Erg positief werd ik er niet van aangezien sommige klanten meldde dat ze dus ook met een 'team' van UPC aan de slag waren en die berichten waren al van begin oktober (anderhalve maand geleden dus!) en zo te zien was hun probleem nog niet opgelost.

Heeft iemand hier iets soortgelijks? Altijd leuk om te weten dat je niet de enige bent die in de penarie zit.

Overigens is het krijgen van goede dienstverlening niet iets wat je van zo'n grote partij als UPC kan verwachten misschien, maar het is wel slecht gesteld met hun bereikbaarheid van de helpdesk en de service in mijn mening. Je krijgt echt het gevoel of je aan de telefoon hangt om hun mensen te bekostigen. Maar dit is waarschijnlijk niet de plek om daar over te zeuren, maar ik moest de frustratie even kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Klinkt alsof iemand iets flink door elkaar haalt. Waar mensen over schrijven bij de TWG-870 is dat ze niet hoger dan zo'n 40Mb/s komen. Dat is niet wat jij beschrijft.

Ben dus erg bang dat die 'team' hier niet zoveel mee kan :o

Eerlijk gezegd klinkt wat je beschrijft met al die packetloss alsof het signaal gewoon bagger is. Post eens de signaalwaardes zoals in je modem aangegeven. Het belangrijkste (upstream SNR) kun je niet op de modem uitlezen, maar vaak geeft de rest wel een indicatie hoe het erbij zou kunnen staan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDC-O5-
Nou, er zijn ook meldingen van mensen die maar 400KB/s halen (op bepaalde momenten), dus dat zit dichter bij mijn probleem dan het "niet hoger dan zo'n 40MB/s komen". Maar goed, ik zeg ook niet dat het overal hetzelfde probleem is.
Ik kan nu de signaal waarden niet opgeven, ben niet thuis, maar de monteur heeft het signaal gemeten en dat was prima volgens hem, daarom besloot hij over te gaan tot vervanging van het modem.

Ik zal vanavond de waardes posten. Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Als de monteur niet in staat was het probleem te verhelpen zou ik zeker een second opinion aanraden. Z'n constatering dat modem verwisseld moest worden was blijkbaar ook niet de juiste.

Wil trouwens niet zeggen dat hij z'n werk niet goed doet, puur dat het mogelijk geen probleem is waar hij wat mee had kunnen doen (enige waar hij eigenlijk voor is om kabeltjes binnenhuis te controleren en modem te verwisselen indien nodig - als het goed is, is dat op orde ;) )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Zijn er wat test kandidaten die een traceroute kunnen doen naar 188.95.90.218? Of een ping?
Hier komt hij niet verder dan "3 10 ms 9 ms 8 ms p7129.net.upc.nl [212.142.7.129]".
Het schijnt dat RedUnix van netwerk gewisseld is gister/vanacht, naar het Luna netwerk, maar UPC dat niet lief hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:13
Nakebod schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:09:
Zijn er wat test kandidaten die een traceroute kunnen doen naar 188.95.90.218? Of een ping?
Hier komt hij niet verder dan "3 10 ms 9 ms 8 ms p7129.net.upc.nl [212.142.7.129]".
Het schijnt dat RedUnix van netwerk gewisseld is gister/vanacht, naar het Luna netwerk, maar UPC dat niet lief hier...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
C:\Users\chim0>tracert 188.95.90.218

Tracing route to hosted-by.atn-networks.nl [188.95.90.218]
over a maximum of 30 hops:

1     5 ms     8 ms     6 ms  10.15.87.1
  2     7 ms     7 ms     9 ms  p3129.net.upc.nl [212.142.3.129]
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     *        *        *     Request timed out.
  7     *        *        *     Request timed out.
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     *        *        *     Request timed out.
 10     *        *        *     Request timed out.
 11     *        *        *     Request timed out.
 12     *        *        *     Request timed out.
 13     *        *        *     Request timed out.
 14     *        *        *     Request timed out.
 15     *        *        *     Request timed out.
 16     *        *        *     Request timed out.
 17     *        *        *     Request timed out.
 18     *        *        *     Request timed out.
 19     *        *        *     Request timed out.
 20     *        *        *     Request timed out.
 21     *        *        *     Request timed out.
 22     *        *        *     Request timed out.
 23     *        *        *     Request timed out.
 24     *        *        *     Request timed out.
 25     *        *        *     Request timed out.
 26     *        *        *     Request timed out.
 27     *        *        *     Request timed out.
 28     *        *        *     Request timed out.
 29     *        *        *     Request timed out.
 30     *        *        *     Request timed out.

Trace complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Het lijkt inmiddels weer te werken, toch een ruim aantal uur onbereikbaar geweest vanaf UPC.

En ik las ook nog iets over een snelheidsverhoging per 31 januari 2011 voor een aantal abonnementen. Het basis abonnement gaat ook iets duurder te worden, maar een extra mediabox zou bijvoorbeeld weer goedkoper worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terence(x)
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-06 20:03
Is er hier iemand met een 60mbit connectie die ook iets heeft gehoord over die verhoging.

Collega van me vraagt af of het ook voor zijn account geldt, ik heb zelf iig al een mail gehad dat me 90mbit naar 120mbit gaat en een kwartje van de prijs af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 17:08
Ik heb sinds vorige week zondag last van hogere ping, waar ik eerst 30-40 pingde is het nu 60-70. Lijkt ook alleen 's avonds te gebeuren. Op zondag avond is het helemaal erg, dan ping ik 200+ en dat speelt niet lekker :/ Andere mensen die ook sinds kort hogere ping hebben? Anders zal het probleem wel ergens bij mij liggen..

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
daanteb schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:37:
Ik heb sinds vorige week zondag last van hogere ping, waar ik eerst 30-40 pingde is het nu 60-70. Lijkt ook alleen 's avonds te gebeuren. Op zondag avond is het helemaal erg, dan ping ik 200+ en dat speelt niet lekker :/ Andere mensen die ook sinds kort hogere ping hebben? Anders zal het probleem wel ergens bij mij liggen..
Hoge ping kan door van alles en nogwat komen, maar meest voorkomende oorzaak van tijdsafhankelijke verhoging is een saturated upload.

Dat kan bij jou gebeuren (P2P...), maar het kan ook elders in het netwerk zijn (je ISP, interconnects naar derden), tot en met de server waar je naartoe pingt :o

Simpele manier om uit te vinden waar het gebeurt: traceroute uitvoeren.

Als het bij de eerste hop al fout gaat, is je eigen upload de hoofdverdachte. Gaat het verderop fout, dan is het gewoon kwestie van te kijken naar waar de ping omhoog schiet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDC-O5-
Eerlijk gezegd klinkt wat je beschrijft met al die packetloss alsof het signaal gewoon bagger is. Post eens de signaalwaardes zoals in je modem aangegeven. Het belangrijkste (upstream SNR) kun je niet op de modem uitlezen, maar vaak geeft de rest wel een indicatie hoe het erbij zou kunnen staan.
Hier de gegevens waar ik volgens de UPC speedtest 0.11Mbps down en 0.46 Mbps up haal:
Channel  Lock Status     Modulation   Channel ID  Symbol rate  Frequency   Power        SNR
1        Locked          QAM256               24      5360537               -8.8 dBmV   34.6 dB
2        Locked          unknown              25      Unknown              -18.3 dBmV   53.4 dB
3        Locked          QAM256               26      5360537               -6.3 dBmV   35.6 dB
4        Locked          QAM256               27      5360537               -3.3 dBmV   37.4 dB

Is hier iets aan te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 13:24

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Sowieso is er iets mis met channel 2 want daar hoort toch echt een Symbol rate te staan. SNR van dat kanaal is ook veel te hoog lijkt mij en de Power te laag.

Maar anderen (zoals dion_b) kunnen je vast een veel betere uitleg geven. Wat mij verbaast is dat de monteur aangaf dat het signaal in orde was, want daar lijkt het absoluut niet op.

Hier trouwens een topic met een overzicht van de normale signaalwaardes: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=36921.0

[ Voor 25% gewijzigd door Cloud op 16-11-2010 19:51 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDC-O5-
Hi Cloud, als ik die link lees, dan interpreteer ik dat mijn waarden wel goed zijn. Als ik namelijk het stukje onder Docsis 3 lees, dan staat daar voor geschikte waarden het volgende:
QAM256 -15 dBmV tot -6 dBmV >33 dB
QAM256 -6 dBmV tot +15 dBmV >30 dB
Mijn waarden vallen daar toch mooi binnen en boven (voor de dB)? Of interpreteer ik het helemaal verkeerd?

Ik heb het modem nog een keer gereset en nu is ook het 2e kanaal gewoon gevuld en zijn de Unknowns weg. de waarden zelf zijn voor dit kanaal veranderd naar -18.3 dBmV en 41.9 dB. De overige kanalen verschillen bijna niet. Het probleem blijft overigens wel bestaan.

Misschien handig om te vermelden is dat ik het ook geprobeerd heb met een andere 'Initial DS Frequency'. De monteur gaf aan dat je zowel 332 (standaard) en 308 kunt gebruiken (bij een 60 Mbit verbinding).
Op 332 heb ik eigenlijk geen enkele keer internet en met 308 heb ik wel, maar erg slecht internet, maar ik kan dan in ieder geval weer hier op de site komen. Ik weet niet of dat nog wat toevoegt. Overigens is hij na de laatste reset naar upstream channel ID 2 gesprongen, was tot nu toe ID 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 17:08
dion_b schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:32:
[...]

Hoge ping kan door van alles en nogwat komen, maar meest voorkomende oorzaak van tijdsafhankelijke verhoging is een saturated upload.

Dat kan bij jou gebeuren (P2P...), maar het kan ook elders in het netwerk zijn (je ISP, interconnects naar derden), tot en met de server waar je naartoe pingt :o

Simpele manier om uit te vinden waar het gebeurt: traceroute uitvoeren.

Als het bij de eerste hop al fout gaat, is je eigen upload de hoofdverdachte. Gaat het verderop fout, dan is het gewoon kwestie van te kijken naar waar de ping omhoog schiet.
ben op dit moment niks aan het downloaden of uploaden, zit wel in een studenten huis maar als ik in de router kijk ben ik de enige online. als ik de tracert bekijk gaat het niet bij de 1e hop fout. moet eigenlijk morgenvroeg ff weer doen om te vergelijken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Pingen naar tweakers.net [213.239.154.35] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=29 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=91 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=39 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=40 ms TTL=57

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 29ms, Maximum = 91ms, Gemiddelde = 49ms

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Traceren van de route naar tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1   <1 ms     1 ms   <1 ms  192.168.0.1
  2    28 ms    34 ms    28 ms  10.15.47.1
  3    29 ms    33 ms    34 ms  p7001.net.upc.nl [212.142.7.1]
  4    35 ms    33 ms   119 ms  84.116.244.21
  5    40 ms    35 ms    50 ms  84-116-130-174.aorta.net [84.116.130.174]
  6    35 ms    83 ms    40 ms  amsix.true.nl [195.69.144.171]
  7    46 ms    53 ms    41 ms  10ge-e600-1.ams7.true.nl [87.233.1.218]
  8    49 ms    42 ms    46 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
RDC-O5- schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:16:
Hi Cloud, als ik die link lees, dan interpreteer ik dat mijn waarden wel goed zijn. Als ik namelijk het stukje onder Docsis 3 lees, dan staat daar voor geschikte waarden het volgende:
[...]

Mijn waarden vallen daar toch mooi binnen en boven (voor de dB)? Of interpreteer ik het helemaal verkeerd?

Ik heb het modem nog een keer gereset en nu is ook het 2e kanaal gewoon gevuld en zijn de Unknowns weg. de waarden zelf zijn voor dit kanaal veranderd naar -18.3 dBmV en 41.9 dB. De overige kanalen verschillen bijna niet. Het probleem blijft overigens wel bestaan.
Dat is nog steeds totaal fout. Zoals in het stuk wat je citeert staat moet de DS power tussen de +15 en -15 liggen. Bij jou ligt het op -18.3. Dat is dus te laag. Die SNR is ook verdacht hoog.

Vergelijk eens hiermee (mijn modem):
Downstream Channels
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 37 5360537 -8.8 dBmV 35.2 dB
2 Locked QAM256 36 5360537 -8.6 dBmV 35.4 dB
3 Locked QAM256 38 5360537 -8.7 dBmV 35.5 dB
4 Locked QAM256 39 5360537 -8.6 dBmV 35.4 dB
Allevier zeer vergelijkbare power en SNR.
Misschien handig om te vermelden is dat ik het ook geprobeerd heb met een andere 'Initial DS Frequency'. De monteur gaf aan dat je zowel 332 (standaard) en 308 kunt gebruiken (bij een 60 Mbit verbinding).
Op 332 heb ik eigenlijk geen enkele keer internet en met 308 heb ik wel, maar erg slecht internet, maar ik kan dan in ieder geval weer hier op de site komen. Ik weet niet of dat nog wat toevoegt.
Die kanalen zijn 8MHz breed, dus als je op 308 begint, zouden de volgende kanalen op 316, 322 en 330 moeten zitten.
Overigens is hij na de laatste reset naar upstream channel ID 2 gesprongen, was tot nu toe ID 1.
Kan best. Per segment kun je in verschillende upstreams zitten. Bij eerste sync met de CMTS wordt er eentje toegewezen.

Over upstream gesproken, post daar eens de waardes van. Eerlijk gezegd vermoed ik dat je probleem daar niet zit, maar in die ene gare downstream, waardoor je allicht 25% packetloss hebt. Dat kan prima verklaren waarom je zo'n afgrijselijke verbinding hebt :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik bedoelde inderdaad zoals dion_b zegt niet te laag en te hoog absoluut gezien, maar relatief gezien de andere kanalen. Nummer 2 lijkt gewoon compleet niet op de andere en daar komt inderdaad nog bij dat -18,3 dBmv ook nog eens lager is dan de toegestane waarden uit die link.

Voor de volledigheid ook nog een voorbeeld van mijn gemiddelde waarden:

Downstream:
code:
1
2
3
4
1   Locked  QAM256  27  5360537     3.1 dBmV    36.2 dB
2   Locked  QAM256  24  5360537     3.4 dBmV    36.1 dB
3   Locked  QAM256  25  5360537     4.2 dBmV    36.2 dB
4   Locked  QAM256  26  5360537     3.6 dBmV    36.2 dB

Upstream:
code:
1
1   Locked  QAM32   1   5120 Ksym/sec       40.0 dBmV

@dion_b
Waarom kun je de SNR van de upstream eigenlijk niet zien? Is SNR iets wat alleen aan de ontvangende kant gemeten kan worden o.i.d. of is er een andere reden voor?

[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 16-11-2010 20:45 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDC-O5-
Bedankt Dion_B en Cloud. Ik ga morgen maar weer eens met de UPC helpdesk bellen. Vreemd genoeg hebben ze nog nooit iets gezegd of gevraagd over deze waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Cloud schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:42:
Ik bedoelde inderdaad zoals dion_b zegt niet te laag en te hoog absoluut gezien, maar relatief gezien de andere kanalen. Nummer 2 lijkt gewoon compleet niet op de andere en daar komt inderdaad nog bij dat -18,3 dBmv ook nog eens lager is dan de toegestane waarden uit die link.
Dus wel te laag absoluut gezien.
[...]

@dion_b
Waarom kun je de SNR van de upstream eigenlijk niet zien? Is SNR iets wat alleen aan de ontvangende kant gemeten kan worden o.i.d. of is er een andere reden voor?
Yup, SNR kun je alleen aan de ontvangende kant meten. Aan de verzendende kant kun je alleen de sterkte waarmee gezonden wordt meten.
RDC-O5- schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:38:
Bedankt Dion_B en Cloud. Ik ga morgen maar weer eens met de UPC helpdesk bellen. Vreemd genoeg hebben ze nog nooit iets gezegd of gevraagd over deze waardes.
Ik hoop ten zeerste dat ze dit allemaal aan hun kant gewoon kunnen uitlezen. Dan hoeven ze het ook niet te vragen. Zou je alsnog je US power kunnen posten, dat zou mogelijk iets kunnen zeggen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDC-O5-
Upstream is
1	Locked	QAM32	2	2560 Ksym/sec	 	39.2 dBmV

Maar 1 kanaal. Thanks.

{Edit toegevoegd op 17-11-2011 11:27}
Morgen komt de 'escalatie' monteur langs en "die gaat het probleem oplossen" volgens de planner. Ik hoop het.

[ Voor 46% gewijzigd door RDC-O5- op 17-11-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

dion_b schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 23:00:
Dus wel te laag absoluut gezien.
Voor dat kanaal wel ja, bedacht ik me later ;)
Yup, SNR kun je alleen aan de ontvangende kant meten. Aan de verzendende kant kun je alleen de sterkte waarmee gezonden wordt meten.
Ah oke, zoiets vermoedde ik inderdaad al. Jammer maar niets aan te doen, of ze moeten dat vanuit de centrale terug gaan koppelen op een of andere wijze. Maar dat zie ik zo snel nog niet gebeuren.
RDC-O5- schreef op woensdag 17 november 2010 @ 08:59:
Upstream is
1	Locked	QAM32	2	2560 Ksym/sec	 	39.2 dBmV

Maar 1 kanaal. Thanks.
Die Ksym/sec wijkt af, maar volgens mij betekent dat niet zoveel. De dBmV is prima in orde, dus de upstream lijkt gewoon goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:28
Ik heb problemen met mijn upc verbinding al enige tijd, spontaan uitvallen tijden bellen of internetten. en soms niet bereikbaar zijn via de telefoon. Maar sinds donderdag avond 11 november is het echt drama.

Omstreeks 21:30 klapte mijn verbinding eruit, en kwam niet meer op.
Volgende dag nogmaals gekeken, en modem gereset, maar geen resultaat.
Splitter er tussenuit gehaald en rechtstreeks op de wantcontactdoos aangesloten ook geen resultaat.
Splitter, wandcontactdoos, modem en kabel zijn op 27 oktober door een monteur vervangen, en toen heeft het even 4 dagen goed gewerkt.

Ik heb een Cisco EPC 3212 modem gekregen van UPC met een 25 MB internet abonnement
En heb een alles in een pakket, internet, telefoon, televisie en digitale televisie (niet aangesloten)
Ben dus nu niet telefonisch bereikbaar en heb geen internet, merk ook dat het beeld op de televisie minder is geworden sinds dit weekend, meer ruis in beeld.

Weet iemand hier een oplossing voor, want ik heb sterk het vermoeden dat het probleem bij UPC ligt, de kabel in de voortuin of in de verdeelkast bij UPC. Dat gaf de monteur ook aan.

Hoe kan ik dit onderbouwen, en hoe zorg ik ervoor dat alles weer snel online is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Cloud schreef op woensdag 17 november 2010 @ 09:03:
[...]

Die Ksym/sec wijkt af, maar volgens mij betekent dat niet zoveel. De dBmV is prima in orde, dus de upstream lijkt gewoon goed te zijn.
Die Ksym/sec geeft de kanaalbreedte aan. Je hebt smalle en brede. Dit zal wel de smalle zijn, die van ons de brede. Werkt allebei prima, goede kans dat het bij een volgende reboot in de andere terechtkomt.
elmo_1978 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 09:25:
Ik heb problemen met mijn upc verbinding al enige tijd, spontaan uitvallen tijden bellen of internetten. en soms niet bereikbaar zijn via de telefoon. Maar sinds donderdag avond 11 november is het echt drama.

Omstreeks 21:30 klapte mijn verbinding eruit, en kwam niet meer op.
Volgende dag nogmaals gekeken, en modem gereset, maar geen resultaat.
Splitter er tussenuit gehaald en rechtstreeks op de wantcontactdoos aangesloten ook geen resultaat.
Splitter, wandcontactdoos, modem en kabel zijn op 27 oktober door een monteur vervangen, en toen heeft het even 4 dagen goed gewerkt.

Ik heb een Cisco EPC 3212 modem gekregen van UPC met een 25 MB internet abonnement
En heb een alles in een pakket, internet, telefoon, televisie en digitale televisie (niet aangesloten)
Ben dus nu niet telefonisch bereikbaar en heb geen internet, merk ook dat het beeld op de televisie minder is geworden sinds dit weekend, meer ruis in beeld.

Weet iemand hier een oplossing voor, want ik heb sterk het vermoeden dat het probleem bij UPC ligt, de kabel in de voortuin of in de verdeelkast bij UPC. Dat gaf de monteur ook aan.

Hoe kan ik dit onderbouwen, en hoe zorg ik ervoor dat alles weer snel online is.
Wil niet lullig zijn, maar lees de posts boven de jouwe eens. Daar staat welke info we nodig hebben om iets te kunnen roepen...

Het feit dat je ruis op TV hebt impliceert iig een slecht kabelsignaal in de downstream. Of dat bij jou binnen danwel ergens buiten ligt is een tweede... waarschijnlijk buiten als die monteur z'n werk goed gedaan heeft.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

TV niet digitaal aangesloten en ruis is een redelijk normale zaak. Als ik omschakel naar analoog ziet het beeld er een heel stuk minder uit.

Als een monteur aangeeft dat het probleem elders zit, dan zit het elders. UPC bellen en doorgeven wat de monteur je heeft verteld.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
dion_b schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:50:
[...]

Die Ksym/sec geeft de kanaalbreedte aan. Je hebt smalle en brede. Dit zal wel de smalle zijn, die van ons de brede. Werkt allebei prima, goede kans dat het bij een volgende reboot in de andere terechtkomt.
[...]

Wil niet lullig zijn, maar lees de posts boven de jouwe eens. Daar staat welke info we nodig hebben om iets te kunnen roepen...

Het feit dat je ruis op TV hebt impliceert iig een slecht kabelsignaal in de downstream. Of dat bij jou binnen danwel ergens buiten ligt is een tweede... waarschijnlijk buiten als die monteur z'n werk goed gedaan heeft.
Zal vanavond even een post doen, wat er in het modem staat kwa getallen.
Heb namelijk mijn usb stickie niet bij me waar ik screenshots op heb staan.

Ps. kan UPC je modem uitlezen als deze niet online is ?
Want daar hadden ze het over slechte waardes in het modem, maar het modem is offline en staat uit op het moment ! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
Guardian Angel schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:54:
TV niet digitaal aangesloten en ruis is een redelijk normale zaak. Als ik omschakel naar analoog ziet het beeld er een heel stuk minder uit.

Als een monteur aangeeft dat het probleem elders zit, dan zit het elders. UPC bellen en doorgeven wat de monteur je heeft verteld.
Klopt, maar ik heb altijd analoog gekeken, en dat was best goed beeld bijna zonder ruis. Merk dus sinds donderdag avond opeens dat er wel ruis te zien was, wat ik vroeg nooit zag.

Daarom vermoed ik dat het signaal wat door wordt gegeven slechter is, in mijn huis heb ik namelijk niets veranderd kwa kabels / bedrading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
elmo_1978 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:07:
[...]

Zal vanavond even een post doen, wat er in het modem staat kwa getallen.
Heb namelijk mijn usb stickie niet bij me waar ik screenshots op heb staan.

Ps. kan UPC je modem uitlezen als deze niet online is ?
Want daar hadden ze het over slechte waardes in het modem, maar het modem is offline en staat uit op het moment ! :?
Als modem offline is kunnen ze er vanaf de helpdesk natuurlijk niet bij, maar ze houden vast ook historische data bij, dus laatste bekende waarde. Als hij offline is maar aan staat kun je er van LAN-kant wel bij uiteraard.

Vraag alleen: waarom zet je dat ding uit?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-05 10:25
meer mensen last van het feit dat youtube filmpjes en bv dumpert zaken niet snel ingeladen worden? Rest lijkt allemaal wel soepel te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Youtube gaat goed en dumpert gaat helemaal snel, net geprobeerd.
Ik kan de buffer niet bijhouden met tellen.
Binnen een seconde aan de 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
dion_b schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:12:
[...]

Als modem offline is kunnen ze er vanaf de helpdesk natuurlijk niet bij, maar ze houden vast ook historische data bij, dus laatste bekende waarde. Als hij offline is maar aan staat kun je er van LAN-kant wel bij uiteraard.

Vraag alleen: waarom zet je dat ding uit?
Omdat hij niet midden in de kamer standaard staat, maar ergens anders met een kabel, daarom nu verplaatst.
maar nu de waardes, hopelijk zegt dit wat meer...

Status modem
powerled = aan DS = aan US = knippert online = uit link = aan tel1 = aan tel2 = uit

komt ook voor dat alleen de powerled aan is, en het ds lampje knippert.

Model: Cisco EPC3212
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
MAC Address: 54:d4:6f:0f:3b:f7
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: EPC3212-ESIP-16-v302r12901-100903cs
Firmware Name: epc3212-ESIP-16-v302r12901-100903cs.bin
Firmware Build Time: Sep 3 2010 22:36:04
Cable Modem Status: Scanning

Zonder splitter, dus rechtstreeks op de wantcontactdoos:

Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -9.9 dBmV 36.8 dB
Channel 2: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 3: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 4: 0.0 dBmV 0.0 dB

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 56.2 dBmV schommeld ook naar 42 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV

Met splitter

Downstream Channels
Channel 1: -12.7 dBmV 34.4 dB schommeld ook naar -4.7 dBmv 38.4 Db
Channel 3: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 4: 0.0 dBmV 0.0 dB

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 32.2 dBmV schommeld ook naar 52 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV

hopelijk zicht dit wat meer, en weet iemand de oplossing

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Deze modem is dus niet online, hijj heeft blijkbaar z'n downstream gevonden. Signaal daar is niet denderend maar goed genoeg. Upstream (van jouw modem naar UPC) komt er gewoon niet doorheen. Hij begint minimaal te zenden, en zendt dan steeds harder tot hij z'n max heeft (56.2dBmV). Als dat niet lukt, dan begint hij opnieuw.

Waar het fout gaat is hier niet uit te lezen. De demping op de downstream lijkt hoog te liggen (-9.9dBmV zonder splitter is zwak), maar nog niet zo hoog dat dat het probleem hoeft te zijn. Kan ook gewoon zijn dat de upstream ergens geblokkeerd wordt. Dat zal een netwerkmonteur moeten uitzoeken ben ik bang.

Oslik blyat! Oslik!

• elmo_1978
dion_b schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:42:
[...]

Deze modem is dus niet online, hijj heeft blijkbaar z'n downstream gevonden. Signaal daar is niet denderend maar goed genoeg. Upstream (van jouw modem naar UPC) komt er gewoon niet doorheen. Hij begint minimaal te zenden, en zendt dan steeds harder tot hij z'n max heeft (56.2dBmV). Als dat niet lukt, dan begint hij opnieuw.

Waar het fout gaat is hier niet uit te lezen. De demping op de downstream lijkt hoog te liggen (-9.9dBmV zonder splitter is zwak), maar nog niet zo hoog dat dat het probleem hoeft te zijn. Kan ook gewoon zijn dat de upstream ergens geblokkeerd wordt. Dat zal een netwerkmonteur moeten uitzoeken ben ik bang.
Monteur is net geweest en ben weer online _/-\o_
Hij heeft de wandcontactdoos vervangen en nu werkt het weer normaal. (27 oktober was deze ook al vervangen door een andere monteur) Ook mijn analoge beeld is nu weer zonder sneeuw op de tv. Kijkt toch wel een stuk prettiger.

Verder melde hij ook dat vorige week een probleem was in de hoofdkast in de wijk, en hij daar een aantal onderdelen vervangen had, mogelijk is daardoor ook mijn wandcontactdoos defect geraakt.

Ben in elk geval blij dat hij het weer doet na 4 dagen geen internet en telefonie, ben alleen benieuwd voor hoe lang nu, het huidige record staat al op 7 dagen.

• Masxmasx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-06-2024
Internet is al sinds de aanvraag hier instabiel, gaat over een 25mbit abbonement in Tiel. UPC heeft 3 weken geleden gezegd dat ze een monteur naar de wijkkast zouden sturen aangezien daar het probleem licht. Ik heb nu nog steeds hetzelfde probleem. (Internet valt om de paar uur een halve seconde weg, om vervolgens automatisch terug te komen). Vannacht rond 1 uur viel het internet helemaal weg en wilde ook niet terug na modem en routerreset. Het doet het ondertussen weer.

Nog meer mensen uit Tiel hier problemen mee, aangezien UPC aangaf dat het probleem bij de wijkkast lag?

• RDC-O5-
elmo_1978 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:41:
Verder melde hij ook dat vorige week een probleem was in de hoofdkast in de wijk, en hij daar een aantal onderdelen vervangen had, mogelijk is daardoor ook mijn wandcontactdoos defect geraakt.

Ben in elk geval blij dat hij het weer doet na 4 dagen geen internet en telefonie, ben alleen benieuwd voor hoe lang nu, het huidige record staat al op 7 dagen.
Elmo, woon jij misschien in de postcode regio 2991?
Ik had namelijk ongeveer hetzelfde probleem over dezelfde periode en zag UPC hier afgelopen zaterdag in de wijkcentrale bezig. Ook bij mij is het vandaag weer in orde gemaakt, ook een wandcontactdoos vervangen en de bekabeling is daar ook aangepast. Gelukkig een monteur die wist waar hij het over had dit keer.

Voor diegene die nu m'n goede waarden nog willen weten:
1	Locked	QAM256	29	5360537	 	-2.5 dBmV	39.3 dB
2	Locked	QAM256	24	5360537	 	-2.9 dBmV	38.8 dB
3	Locked	QAM256	25	5360537	 	-3.0 dBmV	39.0 dB
4	Locked	QAM256	26	5360537	 	-3.2 dBmV	38.8 dB
5	Locked	QAM256	27	5360537	 	-3.3 dBmV	38.7 dB
6	Locked	QAM256	28	5360537	 	-2.4 dBmV	39.5 dB
6 kanalen dit keer i.p.v. 4. Upstream is:
1	Locked	QAM32	1	5120 Ksym/sec	 	40.2 dBmV
Dat ziet er dus een stuk beter uit. Ik zit nu weer op de 48~64Mbit down en ~4,5Mbit upload.

Iedereen hier bedankt, met jullie informatie achter de hand was het gisteren vrij gemakkelijk om een nieuwe monteur langs te krijgen. ;)

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik wordt echt helemaal gek van de FTP en IMAP verbindingen die constant verbroken worden (120sec time-out) met de Thomson modem/router.. en nog steeds geen firmware update :(

• elmo_1978
RDC-O5- schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:07:
[...]
Elmo, woon jij misschien in de postcode regio 2991?
nope regio 1831
Maar blijkbaar door de onweer van vorige week wel meer problemen bij upc.

• Lightning502
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-05 11:32
dion_b schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 17:39:
[...]

Capelle is een notoir slechte server, en vrijdagavond is een van de drukste momenten van de week. Dat is nu (zaterdagavond) ook: ik haal met m'n 60Mb abo op een goede server (Naaldwijk) 48Mb/s, op Capelle haal is 37Mb/s. Dat verschil van 11Mb/s ligt echt niet aan mijn verbinding, puur aan die server.

Belangrijke regel: geen enkele speedtest is continu goed. Vertrouw dus nooit op één server en nooit op één meting.

Altijd een paar keer achter elkaar testen op iedere server, en duidelijke uitschieters naar boven en beneden toe negeren. Als je op drie servers in drie tests negen keer dezelfde waarde haalt, kun je er vrij zeker van zijn dat dat accuraat is.

Oh, en check voor de zekerheid ook je CPU utilization terwijl je meet. Als die 100% bereikt (in totaal of op een van de cores bij multicore CPUs), dan is op dat moment je CPU de beperkende factor voor de meting, niet de verbinding. Onderschat niet hoe relevant dit is. Ik heb een betrekkelijk 'schone' PC met Athlon XP 2800+ niet hoger zien komen dan 70Mb/s, en gare software kan zelfs een Core i7 plattrekken. Installeer voor de grap AVG Link Scanner, daarmee haal je hooguit een derde van je maxiale snelheid, zelfs op bovengenoemde i7 :o
Hoi medetweakers (mag ik mezelf wel een tweakers noemen als ik zo weinig aanwezig ben? :9~ )

Net even het modem gereset, en hij vloog weer gelijk naar strak 60mbit. Ligt inderdaad niet aan hardware (Q6600), LAN direct aan modem. Hij ging vandaag trouwens niet verder dan 30mbit.

Ik heb ook ontdekt waar het aan ligt. Bij Downstream Channels had ik er net maar 1 (en max 30mbit). Nu zijn er 6 downstream channels. Wel raar dat die vanzelf uitschakelen en niet automatisch bijschalen... Bovendien hoop ik niet dat ik iedere paar weken dat ding moet gaan resetten... (stond nog maar 17 dagen aan)...

http://tweakers.net/gallery/123027/sys

Ik heb geprobeerd signaalwaardes uit een Cisco EPC3000 te lezen, maar dat ding heeft geen gui ?

• rikrik
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:14
Masxmasx schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:01:
Internet is al sinds de aanvraag hier instabiel, gaat over een 25mbit abbonement in Tiel. UPC heeft 3 weken geleden gezegd dat ze een monteur naar de wijkkast zouden sturen aangezien daar het probleem licht. Ik heb nu nog steeds hetzelfde probleem. (Internet valt om de paar uur een halve seconde weg, om vervolgens automatisch terug te komen). Vannacht rond 1 uur viel het internet helemaal weg en wilde ook niet terug na modem en routerreset. Het doet het ondertussen weer.

Nog meer mensen uit Tiel hier problemen mee, aangezien UPC aangaf dat het probleem bij de wijkkast lag?
Ik woon ook in Tiel en ik heb ook dat het soms een halve seconde wegvalt, best irritant.
Vanacht om 1 uur viel inderdaad het internet weg, maar dat kwam omdat de upc werkzaamheden heeft uitgevoerd (was ook een kaartje over gekomen). Na ongeveer een uurtje had ik wel weer gewoon internet.
Heb vandaag eigenlijk nog niet gemerkt dat het internet een halve seconde wegviel, zal er weer wat meer op gaan letten.

Verder is alles superstabiel hier met volle snelheid (120Mbit abonnement, haal 118/9,8)

[ Voor 3% gewijzigd door rikrik op 18-11-2010 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238498

Sinds een dag ook het 60 account bij UPC. Zag er goed uit tot ik mn tweaknews probeerde. 20kb is mn top geweest. Doet UPC (weer,nog) aan knijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zucht, léés het topic eens door.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zucht.. ja of nee had veel korter geweest, of reageer niet op mijn post en negeer hem.
De laatste melding is al van een tijdje geleden en je leest een hoop verschillende antwoorden dus zo heel raar is de vraag toch ook niet?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 238498 op 19-11-2010 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Voor zover bekend doet UPC niet aan knijpen, ook op Chelloo zijn daar geen bevestigende berichten van v.z.i.w. Wat wel gedacht wordt is dat er op bepaalde punten in het netwerk capaciteitsproblemen zijn op sommige momenten. 20 kb (ik neem aan dat je kilobytes/seconde bedoelt) is natuurlijk bijzonder laag en slaat nergens op. Dan is er echt iets mis. Mocht je 20 megabit/seconde bedoelen dan kan dat meerdere oorzaken hebben.

Ik zou eerst op meerdere momenten per dag gaan testen om te kijken of dat ook invloed heeft. En daarnaast natuurlijk andere speedtests (ook bijvoorbeeld 1 GB testbins van BBNed) om te zien of je lijn überhaupt wel in orde is. Mocht je dat uitgesloten hebben dan kun je verder zoeken. Vergeet niet dat dit soort problemen ook door de Usenet aanbieder veroorzaakt kunnen worden, dus als je een andere Usenetprovider kan proberen om testen is dat ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Cloud
Ik heb nog mn oude tele2 verbinding en daar gaat het met 1mb, en met UPC echt met 20kb :)
Speedtesten zijn gewoon goed, en andere downloads gaan rap. Dus heb echt alleen het probleem met usenet. Vandaar dat ik dacht aan knijpen aan upc kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Met zo'n snelheid kun je niet meer spreken van afknijpen, dat is gewoon afkappen. Ik zou even een andere Usenetpartij proberen zoals XSNews (niet Eweka). De meeste hebben wel trial pakketjes of toegang voor één dag. Dan kun je kijken of het bij die partij beter is.

@hieronder
Bij mij is het vreemd genoeg precies andersom! Speedtest geeft consequent 40-45 mbit (sporadisch hoger dan 50) en BBNed gaat praktisch altijd met de volle 60 mbit. Upload is wel permanent 6 mbit trouwens.

[ Voor 29% gewijzigd door Cloud op 19-11-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Aanstaande donderdag komt een monteur langs hier thuis, o.a. vanwege snelheids problemen. Met de bbned 1GB .bin haal ik ongeveer 4.0MB/s en ook op Usenet met een unlimited xsnews account haal ik maar 4.0MB/s, het rare is alleen dat speedtest.net wel gewoon 60Mbit aangeeft... Zou ik dat de monteur duidelijk kunnen maken of schuift hij dat dan af op bbned en xsnews en kijkt hij alleen naar speedtest.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
Cloud schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:54:
Met zo'n snelheid kun je niet meer spreken van afknijpen, dat is gewoon afkappen. Ik zou even een andere Usenetpartij proberen zoals XSNews (niet Eweka). De meeste hebben wel trial pakketjes of toegang voor één dag. Dan kun je kijken of het bij die partij beter is.

@hieronder
Bij mij is het vreemd genoeg precies andersom! Speedtest geeft consequent 40-45 mbit (sporadisch hoger dan 50) en BBNed gaat praktisch altijd met de volle 60 mbit. Upload is wel permanent 6 mbit trouwens.
Probeer eens Yabnews.nl die is de eerste 3 dagen gratis, dus baat het niet, dan schaat het ook niet voor de portemonee }:O
En werkte bij mij met upc op volle snelheid.

Denk zelf over te gaan op Eweka, maar weet niet of die geknepen wordt door upc, iemand enig idee of ze dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

elmo_1978 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:00:
[...]

Denk zelf over te gaan op Eweka, maar weet niet of die geknepen wordt door upc, iemand enig idee of ze dat doen?
Eweka wordt niet geknepen door UPC (voor zover bekend 'knijpt' UPC helemaal niets) maar er zijn wel bekende capaciteitsproblemen op de lijn tussen UPC en Eweka. Als je op zoek bent naar een andere aanbieder dan zou ik Eweka overslaan. Het kan inmiddels wel opgelost zijn maar daar heb ik nog niets over gehoord en het dit is al heel lang bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal vanavond is kijken naar Yabnews en XSnieuws. dank voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
En anders die lightning usenet of zoiets, heb ik zelf genomen op de gok en die gekke server staat maar 5 hops naast me, upc netwerk amx nieuwsserver.

Nadeel is alleen max 50mbit maar goed ik trek dan ook gewoon de volle 6mb tot in de vroege avond dan zakt hij naar 4mb maar nog steeds voldoende.

Daarna rond een uur of 12 komt de snelheid weer netjes terug.
Zijn er trouwens nog meer mensen geweest die er woensdagavond om 1 uur uitlagen.
Mijn modem was zijn complete sync kwijt voor een uur of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
helaas heb ik donderdag te vroeg gejuigt, vrijsdag morgen werkte het nog, wat mij hoop gaf. echter vrijdag10 vanaf 17:00 geen internet meer, wordt het offline zijn en de helpdeks bellen echt zat. heeft nog geen 2 weken achter elkaar stabiel gedraait sinds 16 september, en heb al diverse monteurs gehad.

Hierbij mijn waardes.
Model: Cisco EPC3212
Hardware Revision: 1.0
MAC Address: 54:d4:6f:0f:3b:f7
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: EPC3212-ESIP-16-v302r12901-100903cs
Firmware Name: epc3212-ESIP-16-v302r12901-100903cs.bin
Firmware Build Time: Sep 3 2010 22:36:04

Downstream Channels
Channel 1: -10.0 dBmV 35.6 dB tot -12 dBmv 35.6 dB

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 42.0 dBmV tot 54.0 dBmV

modem staat volgens mij weer volop uit te zenden, maar raakt er niet door heen.
Kan ik hier nog wat aan doen of moet ik weer upc helpdesk bellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Enige wat je zelf kunt doen is zorgen dat die modem goed op het eerste aansluitpunt aangesloten is. Het zou ondertussen echt al uitgesloten moeten zijn, maar probeer voor de grap een andere coaxkabel tussen modem en aansluitpunt. Buiten dat is er weinig dat je kunt doen. Voordeel van nu bellen is wel dat op zondag de boel doorgaans vrij rustig is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De laatste tijd zakt de snelheid van me verbinding echt in 's avonds en in het weekend (25 mbit).
Lijkt wel alsof het dan drukker is. Usenet gaat normaal op 2,8 mb, zit nu op de 700 kb.
Youtube filmpjes zijn traag, zelfs browsen. Modem en router al gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Door een storing heeft u mogelijk tijdelijk geen gebruik kunnen maken van uw diensten van UPC. Deze storing is inmiddels opgelost.

Starttijd: 21 november 2010 - 21:30
Eindtijd: 21 november 2010 - 21:43

Maakt u ook gebruik van UPC Internet, UPC Telefonie, of UPC Digitale TV en werken deze diensten nog niet? Haal dan het modem (en eventueel uw router) en/of mediabox voor minimaal één minuut van de stoom. Dit zal in veel gevallen uw probleem oplossen.
Internet viel inderdaad rond die tijd weg, maar heb nog steeds geen internet.. Zowel telefoniemodem als internetmodem geen downstream. Hoop dat het vannacht wel opgelost is, verwacht mail :P

8)7 Twee modems beneden direct aan het AOP doen het dus niet, terwijl een mediabox helemaal boven in het huis, op 12 tot 15 meter daarvan, gewoon verbinding heeft 8)7 Zelfs on-demand werkt boven.. Denk blijkbaar toch echt een flinke internetstoring?

[ Voor 15% gewijzigd door Glashelder op 21-11-2010 23:25 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:36

Sebazzz

3dp

Viper® schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:43:
De laatste tijd zakt de snelheid van me verbinding echt in 's avonds en in het weekend (25 mbit).
Lijkt wel alsof het dan drukker is. Usenet gaat normaal op 2,8 mb, zit nu op de 700 kb.
Als ik mij niet vergis doet UPC aan traffic shaping en knijpt daarbij onder andere torrent- en usenetverbindingen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

You are kidding, right?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 11:08

djunicron

*click-swoosh-thud*

Hier nog een triest verhaal omtrend UPC 60/6.

Deze werkt namelijk veelal wel, maar ik heb het idee dat UPC zo nu en dan me van het netwerk af wilt hebben.

Ik heb drie problemen:
  • Dagelijks wordt m'n Thomson 870U van een "nieuw" DHCP WAN IP voorzien. Waarbij wireless en LAN DHCP uitvallen. Het ding is daarna ook helaas niet fatsoenlijk te benaderen, hij ziet inloggen (manueel juiste IP range) als inloggen via iets wat restricted moest zijn.
  • De snelheid van de upload keldert zo nu en dan van ~450-520kb/s naar 80kb/s. Vooral in de ochtend (voor 9:00) en in de avond (na 16:30) wordt dit terug gedraaid, ongeacht mijn internet gedrag. De downstream wordt, ondanks nette waarden in de modem, geregeld op dezelfde tijden van ~4.2-5.5MB/s naar ~138-1980kb/s gezet.
  • Telefonie wordt er zo nu en dan uitgegooid. Geen idee waarom, de modem geeft niets aan, maar we zijn niet bereikbaar. Dit gaat enkel gepaard met het wegvallen van het "spookwifi kanaal" van de Thomson 870.
Het snelheidsverval geld niet alleen voor usenet, maar ook voor m'n NAS. (word vanaf een 100/100 lijn gevoed via ssh, normaal word er zo'n 5MB/s gemiddeld gehaald, na 20:00 nooit boven de 1.5MB/s) Het gaat hier om relatief kleine overdrachten, zo'n 100~150MB per dag.

Daarnaast heb ik een wifikanaal uit het ding, dat in channel 6, zelfde MAC adress, onbeveiligd maar MAC-adress gerestriceerd, geen SSID uitzend. Geen idee wat er voor data daar m'n netwerk uit lekt, misschien maar eens met tracer vanuit linux naar gaan kijken. Dit zou met een firmware update te verhelpen zijn, maar ik heb nog niets gevonden om m'n (2007!?!) firmware mee te vervangen.

Maar het grootste probleem is natuurlijk het uitvallen van het ding. Vooral omdat ik veel vanaf werk naar huis stuur. En dat dus de helft van de tijd niet gaat, omdat het ding weer eens uitgevallen is geweest. Daarnaast hangt er een dd-wrt linksys aan als client-bridge, voor een setje pc's, printers en NASsen, welke herhaaldelijk opnieuw ingesteld moeten worden. Ik heb alle interne IPadressen al een tijd simultaan als homepage staan, zo vaak als ik ze allemaal opnieuw heb moeten instellen. Ik las in de ~25 van de 200 pagina's hier dat meer mensen issues hadden met hun Thomson bak, maar ik kwam helaas geen oplossingen tegen. Heeft iemand die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-05 10:25
Viper® schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:43:
Hier precies hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Laatst online: 13-05 15:32
Hey mensen/mede tweakerts, ik weet niet of ik hier op de juiste plek ben met mijn vraag, maar goed, here goes.

Sinds een paar weken heb ik mijn Xbox 360 weer afgestoft, omdat ik COD blackops wilde gaan spelen. 2 weken van te voren COD 4 uit de kast getrokken om weer even te oefenen. Wel wat lag, maar niet storend. COD blackops was binnen, ik gaan spelen, belachelijke lag, alleen meet connection interrupted om de paar seconden. Je ziet mijn verbinding in het spel dan steeds droppen van 4 streepjes (vol), naar 1 streepje (krijg dan connection interrupted). Totaal onspeelbaar dus! Het leek aan het spel te liggen, afgelopen donderdag was er een patch uitgekomen en daarna twee avonden zonder deze issues kunnen spelen. Tot gisteren. Wederom totaal onspeelbaar. Na mijn frustratie op twitter te hebben ge-uit, COD 4 erin gestopt. Precies dezelfde issues!

Na deze lange intro natuurlijk beschrijven wat ik zelf heb gedaan. ;)
Allereerst gecheckt of de netwerk test van Xboxlive goed was (NAT open), die klopt.
Daarna vanaf mijn laptop een ping laten lopen naar mijn router en naar tweakers.net (naar mijn router omdat alles wireless is in huis, ook de Xbox).
Naar mijn router en naar tweakers.net geen last van drops (zoals ik die in game wel heb). Naar router is de max ping 5ms en naar tweakers is hij stabiel tussen de 40 en 60ms.
Waardes in met Aris modem kloppen met wat ik hier en op het chelloo forum heb gevonden.
Speedtest geeft rare waardes, loopt stabiel op zo'n 40mbit en krijgt dan een piek naar 107mbit of zo en geeft dus dat als snelheid aan. Upload is stabiel net onder de 6mbit.

En verder zou ik het ook even niet weten.

UPC totaal pakket (internet 60Mbit, digi tv royaal, telefonie). Eigenlijk nooit storingen of merkbaar traag internet (download lang niet zoveel meer als vroeger, maar de series van mijn vriendin komen normaal binnen zegt ze).

Vanavond zal ik mijn xbox bedraad aansluiten aan de router en kijken of dat scheelt.

Iemand anders nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Is het niet erg voorbarig om allerlei frustratie te gaan rondbazuinen als je zelf nog niets uitgesloten hebt?

Brakke WiFi kan makkelijk veroorzaken wat je hier beschrijft, dus altijd dat uitsluiten. Ook kan je router (noem je niet, maar een Arris heeft geen ingebouwde router, dus die zit er zeker tussen) roet in het eten gooien. En verder heb je met de laptop niet gepingd naar de gameservers zelf. Kun je met de laptop trouwens fatsoenlijk online gamen?

Kijk, als dat allemaal uitgesloten is, dan is de volgende stap om te kijken naar je internetprovider...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Misschien een klein beetje offtopic, maar blijkbaar is met de downloadsnelheden van het Thomson modemrouter niets mis. Ik download op dit moment met gemiddeld 6,13 MB/s, dus eigenlijk mijn volledige 60 mbit. Dat ik op andere momenten minder haal kan dus niet met het modem te maken hebben, maar moet iets in het netwerk zijn. Joost weet waar natuurlijk, maar ik vermoed nog steeds dat er ergens capaciteitsproblemen zitten. De throughput van het modem is in elk geval dik in orde voor 60/6 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Laatst online: 13-05 15:32
dion_b schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:53:
Is het niet erg voorbarig om allerlei frustratie te gaan rondbazuinen als je zelf nog niets uitgesloten hebt?

Brakke WiFi kan makkelijk veroorzaken wat je hier beschrijft, dus altijd dat uitsluiten. Ook kan je router (noem je niet, maar een Arris heeft geen ingebouwde router, dus die zit er zeker tussen) roet in het eten gooien. En verder heb je met de laptop niet gepingd naar de gameservers zelf. Kun je met de laptop trouwens fatsoenlijk online gamen?

Kijk, als dat allemaal uitgesloten is, dan is de volgende stap om te kijken naar je internetprovider...
Ach er waren voorheen veel problemen met het spel zelf en twitter is voor dat soort zaken een prima medium. ;)
Er zit een linksys WRT160N (http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/products/WRT160N) tussen idd.
Ik ga de dingen die jij beschrijft nog even proberen (gamen doe ik nooit vanaf mijn laptop, daar heb ik die 360 toch voor? 8)7 ), alvorens ik UPC ga bellen. thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:58
Ik lees hier regerlmatig berichten dat Eweka en UPC niet goed samengaan......dat is echter niet mijn ervaring tot nu toe.

Weliswaar heeft Eweka een max. download van, naar ik meen 40Mb, maar tot nu toe heb ik dus nog geen problemen ondervonden....

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Cloud schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:56:
Misschien een klein beetje offtopic, maar blijkbaar is met de downloadsnelheden van het Thomson modemrouter niets mis. Ik download op dit moment met gemiddeld 6,13 MB/s, dus eigenlijk mijn volledige 60 mbit. Dat ik op andere momenten minder haal kan dus niet met het modem te maken hebben, maar moet iets in het netwerk zijn. Joost weet waar natuurlijk, maar ik vermoed nog steeds dat er ergens capaciteitsproblemen zitten. De throughput van het modem is in elk geval dik in orde voor 60/6 mbit.
Oh zeker niet.

Maar het is wel opvallend dat ik op dit moment als ik mijn 100/100 Mbit server en m'n 60/6 Mbit thuisverbinding nu laat comminuceren, ik 600~1200kb/s binnenhaal, terwijl dat vanmiddag 13:30 op 5843kb/s ging.

En nee, het ligt niet aan de server, die het nu toevallig druk heeft. Het moment dat ik nu speedtest draai, komt daar 9Mbit / 1,5Mbit uit, terwijl de sync opeens naar 380kb/s duikt.

Dus even wat van usenet gegrepen om te kijken hoe dat ging, zelfde resultaat: gemiddeld 800kb/s. (over 6 minuten)

Maar nee, het ligt niet aan de modem, die valt alleen dagelijks even uit en heeft een wifikanaal waardoor iedereen zonder sporen je internet verbinding kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Eric H schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:24:
Ik lees hier regerlmatig berichten dat Eweka en UPC niet goed samengaan......dat is echter niet mijn ervaring tot nu toe.
Misschien is het tegenwoordig beter, dat zou mooi zijn :)
djunicron schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:01:
[...]

Maar nee, het ligt niet aan de modem, die valt alleen dagelijks even uit en heeft een wifikanaal waardoor iedereen zonder sporen je internet verbinding kan gebruiken.
Ik heb het over de throughput van het modem, en die _is_ in orde. In elk geval t/m FP60. Er zijn andere problemen, zoals de te snelle idle connection timeout, maar daar heb ik het helemaal niet over.

Dat jouw modem nu toevallig uitvalt (wat heel goed aan je verbinding kan liggen trouwens) zegt toch helemaal niets over het modem in het algemeen? Dat ding draait hier nu een maand stabiel zonder één herstart. Betekent dat dan ook dat het modem dús perfect is? ;) En lees je even in, dat verborgen wifi netwerk is al lang uitgeschakeld door UPC. Tevens was dat geen bug in het modem, dat was een configuratiefout van de kant van UPC.

Wat betreft jouw situatie, misschien zijn dat inderdaad wel de capaciteitsproblemen waar wel meer mensen last van hebben. Al heb ik er dan niet zo erg last van als jij. Jouw snelheden zijn wel bijzonder laag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jammer dat die kabelmodems geen ingebouwde wifi hebben zoals dat bij ADSL meestal wel zo is tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Cloud schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:00:
[...]

[...]

Ik heb het over de throughput van het modem, en die _is_ in orde. In elk geval t/m FP60. Er zijn andere problemen, zoals de te snelle idle connection timeout, maar daar heb ik het helemaal niet over.

Dat jouw modem nu toevallig uitvalt (wat heel goed aan je verbinding kan liggen trouwens) zegt toch helemaal niets over het modem in het algemeen? Dat ding draait hier nu een maand stabiel zonder één herstart. Betekent dat dan ook dat het modem dús perfect is? ;) En lees je even in, dat verborgen wifi netwerk is al lang uitgeschakeld door UPC. Tevens was dat geen bug in het modem, dat was een configuratiefout van de kant van UPC.

Wat betreft jouw situatie, misschien zijn dat inderdaad wel de capaciteitsproblemen waar wel meer mensen last van hebben. Al heb ik er dan niet zo erg last van als jij. Jouw snelheden zijn wel bijzonder laag..
De throughput is inderdaad op de rustige momenten in orde. Ik heb ook van anderen (Almere) gehoord / gezien dat deze modem de 120/10 werkelijk haalt.

Wat het inlezen betreft: Ik kom helaas nergens fatsoenlijke oplossingen tegen. En in het geval van de Wifi channel: Ja, ik weet dat deze nu uitgeschakeld hoort te zijn, maar dat is dus in mijn geval NIET zo.

M'n Windows PC kan verbinden (MAC adress toegestaan) maar krijgt geen DHCP. Als ik zelf 192.168.1.x (tussen 101 en 148) instel, krijg ik echter WEL internet verbonden te zien. Ik kan vervolgens dit internet niet gebruiken om dingen over te laden, maar de gateway registreert wel.

Op m'n Linux (ubuntu 10.10 32bit, 22 kernel) laptop, kan ik ook gewoon inloggen, hoewel deze op het MAC adress geblockeerd werd. Vreemd genoeg kreeg deze laptop wel netjes 192.168.1.103 als mac adress en 192.168.1.192 als gateway door, voor de korte tijd dat ik verbonden was (kick na 15 sec).

Ook niet onbelangrijk: Telkens als er verbonden wordt over dit netwerk, loop m'n normale wifi een hit op van ~32dB. genoeg om van N op 48-53% naar 45% B-only te droppen (6mbit).

Als deze Thomson het doet is het een prima ding, zeker indien over gigabit aangesproken. Maar ik blijf het een onding vinden. Ik heb maar een extra donatie aan dd-wrt gedaan met de vraag of ze snel iets voor deze elendebak kunnen verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Als je verschil merkt tussen rustige en drukke momenten heeft het niets met je modem te maken (die is immers op rustige momenten dezelfde als op drukke momenten) maar met het netwerk (evt van UPC, iig het totaalstuk tussen jou en UPC). Wat je daar constateert heeft geen drol te maken met je modem dus :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:36

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Hier nog niet voorbij zien komen; Ik kreeg vanmiddag de onderstaande e-mail;
Geachte heer/mevrouw Tortelli ;) ,

Op 1 januari 2011 worden de tarieven voor verschillende diensten van UPC aangepast. Voor u betekent dit dat het maandelijkse tarief van het UPC Standaardpakket Radio en TV en het UPC Digitale TV-, Internet- en Telefonieabonnement samen met € 0,75 wordt verhoogd. Daarnaast hebben we ook goed nieuws voor u: uw internetsnelheid wordt in januari 2011 verhoogd van 90 Mb naar maar liefst 120 Mb.

Meer informatie vindt u hier.

Wij hopen dat u ook in 2011 weer veel plezier en gemak beleeft aan de diensten van UPC en zullen er alles aan doen om u tot volle tevredenheid van dienst te zijn. Mocht u desondanks uw abonnement willen wijzigen of beëindigen, dan kunt u dit vóór 1 januari 2011 kosteloos doen.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland

020 7757195
Conclusie; naar 120Mbit voor 75 cent extra. Mij hoor je niet klagen 8). Ik lees op chelloo.com ook mensen die van 60Mbit naar 120Mbit gaan, snap niet helemaal hoe het allemaal in elkaar zit eerlijk gezegd 8)7.

[ Voor 6% gewijzigd door Tortelli op 22-11-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:44
Ik snap het niet, ik heb dat "alles het beste" abo, en ik krijg een mail dat het 1,25 duurder wordt.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Laatst online: 14:58
Cloud schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:00:
[...]

[...]
Nou, het was de goden verzoeken, want spontaan besloot Eweka om niet hoger te gaan dan 1500 a 2000 kB/s !!

Vervolgens maar een proefabbo afgesloten bij NewsXS ( Xtreme-XS 50Mbit ) en hiermee haal ik waardes van tussen de 6300 en 6700 kB/s.

Dat is dus het betere werk.
Eens even kijken hoe die twee weken proefperiode verlopen.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Laatst online: 16:11
paella schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:14:
Ik snap het niet, ik heb dat "alles het beste" abo, en ik krijg een mail dat het 1,25 duurder wordt.
Ik heb 30mb alles in 1 pakket en ik moet ook 1,25 extra gaan betalen en krijg niets extra's :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Cloud schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:56:
In navolging van het bovenstaande nogmaals een test gedaan. Ik kwam erachter dat ik het aantal Usenet verbindingen nog steeds op 8 had staan (uit de Eweka tijd). Deze heb ik nu naar 20 stuks gezet (maximum bij xsnews) en ik zit nu zelfs op een stabiele 6,80 MB/s. Vanavond ook nog even in de wat drukkere uurtjes testen. Ben benieuwd wat er dan van over blijft :) Maar meer connecties loont dus in elk geval wel.
Kalua schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:07:
[...]

Ik heb 30mb alles in 1 pakket en ik moet ook 1,25 extra gaan betalen en krijg niets extra's :|
In denk dat dat gewoon de jaarlijkse inflatiecorrectie-achtige verhoging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:23

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Hoi allemaal, ik wil graag overstappen en heb wat vragen.

Ik woon in een studentenhuis waarbij we UPC internet, televisie en telefonie willen.
We hebben momenteel al UPC televisie (gewoon, ouderwets -> analoog).

Er zijn 5 pc's en 5 tv's die moeten worden aangesloten. Nu zie ik dat je bij een 3 in 1 pakket digitale tv krijgt, maakt dat nog verschil ten opzichte van m'n huidige analoge aansluiting? En waar komt alles eigenlijk 'binnen' (het huis in)?

Afhankelijk van hoe het binnenkomt ben ik benieuwd hoe ik alles moet gaan splitten e.d. Kan iemand mij hiermee helpen?

edit: kan ik voor het tv splitten gewoon deze units blijven gebruiken? Afbeeldingslocatie: http://www.electrosmart.co.uk/images/FC-2SPLT-ST-KN.jpeg

[ Voor 11% gewijzigd door Odysseus253 op 23-11-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Eigenlijk doodsimpel:

1) digitale TV komt binnen via een kastje die je tussen muur en (één) TV plaatst. Analoge TV zoals je nu al gebruikt blijft gewoon werken. Je moet gewoon ruzieen wie de DTV decoder krijgt. Ondanks dat UPC een CAM-module aangekondigd heeft, is hij nog niet beschikbaar, dus als je op meerdere TVs DTV wilt zul je meerdere decoders moeten hebben. Die kan UPC uiteraard leveren, maar je betaalt er wel voor.

2) internet en telefonie gaan via een modem die bij de eerste aansluitpunt in huis voor kabel moet staan. Soms is dat in de meterkast, soms in de woonkamer, dat moet je zelf even nakijken. Als er iets in de meterkast hangt is dat vrijwel altijd de eerste. Zo niet op begane grond aan de straatkant van het huis zoeken. Je krijgt een splitter die je daar kunt monteren, de bestaande kabel naar overige contactdozen en TVs kun je in de ene uitgang van die splitter vrotten, de modem gaat op de andere.

Afhankelijk van welk pakket je neemt en wat deze week toevallig de aanbieding is krijg je ofwel een modem met ingebouwde router danwel eentje zonder. Persoonlijk zou ik eentje zonder met een losse eigen router aanraden. Als ze dat niet kunnen leveren voor het pakket wat je wilt bestellen kun je altijd een goedkoper pakket nemen waar je die wel krijgt en dan later upgraden ;)

Als het eentje is met router, moet je dus de UTP kabels daarop aansluiten, zo niet moet je je eigen router daarop aansluiten en verder alles laten zoals het nu is.

Edit:
5-2400MHz en retourgeschikt? Dat is een zeer goed bereik. Prima splitter :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:23

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

dion_b schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:40:
Eigenlijk doodsimpel:

1) digitale TV komt binnen via een kastje die je tussen muur en (één) TV plaatst. Analoge TV zoals je nu al gebruikt blijft gewoon werken. Je moet gewoon ruzieen wie de DTV decoder krijgt. Ondanks dat UPC een CAM-module aangekondigd heeft, is hij nog niet beschikbaar, dus als je op meerdere TVs DTV wilt zul je meerdere decoders moeten hebben. Die kan UPC uiteraard leveren, maar je betaalt er wel voor.

2) internet en telefonie gaan via een modem die bij de eerste aansluitpunt in huis voor kabel moet staan. Soms is dat in de meterkast, soms in de woonkamer, dat moet je zelf even nakijken. Als er iets in de meterkast hangt is dat vrijwel altijd de eerste. Zo niet op begane grond aan de straatkant van het huis zoeken. Je krijgt een splitter die je daar kunt monteren, de bestaande kabel naar overige contactdozen en TVs kun je in de ene uitgang van die splitter vrotten, de modem gaat op de andere.

Afhankelijk van welk pakket je neemt en wat deze week toevallig de aanbieding is krijg je ofwel een modem met ingebouwde router danwel eentje zonder. Persoonlijk zou ik eentje zonder met een losse eigen router aanraden. Als ze dat niet kunnen leveren voor het pakket wat je wilt bestellen kun je altijd een goedkoper pakket nemen waar je die wel krijgt en dan later upgraden ;)

Als het eentje is met router, moet je dus de UTP kabels daarop aansluiten, zo niet moet je je eigen router daarop aansluiten en verder alles laten zoals het nu is.

Edit:
5-2400MHz en retourgeschikt? Dat is een zeer goed bereik. Prima splitter :)
haha nee die splitter heb ik niet. Heb zomaar even een plaatje van internet geplukt ;)

Radio en tv komt bij ons aan de voorkant van t huis binnen.
Maar als ik het goed begrijp komt alles binnen op de plek waar op dit moment alleen televisie binnenkomt (dus kabel)? Daar een splitter op: 1 voor tv, 1 voor modem?

Ik ga sowieso een eigen linksys router gebruiken.
In principe kan ik dus ook m'n telefonielijn opzeggen? Of werkt dat weer anders..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Hou er rekening mee dat je een versterker nodig hebt als je 5 tv's wilt aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:38

ToeingTheLine

Mask of sanity

Hou er ook rekening mee dat je bij UPC maar één extra media box kunt krijgen, in het geval je digitale tv op meerdere tv's wilt hebben.

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:53
Een vraagje: is upc verplicht een langere coax cable te leveren? Ik heb namelijk niet genoeg aan de 1.5 meter en 1 medewerker zegt ja hoor geen probleem u krijgt deze opgestuurd. Na 2 weken bel ik zelf maar weer half uur in de rij. Nee hoor meneer u krijgt maar 1.5 meter.. Het lijkt mij dat upc de klant tegemoet moet komen als deze vraagt om een langere kabel anders kan ik geen tv kijken.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 16:08

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Nofi maar je gaat moeilijk doen over een kabeltje twv €1,50 (2,5mtr coax)?

Lijkt mij dat je uiteindelijk meer telefoonkosten maakt als dat je zelf even een kabeltje haalt..

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
JoSchaap schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:49:
Nofi maar je gaat moeilijk doen over een kabeltje twv €1,50 (2,5mtr coax)?

Lijkt mij dat je uiteindelijk meer telefoonkosten maakt als dat je zelf even een kabeltje haalt..
Heb +- 10 meter nodig, gaat mij erom ik krijg bij internet wireless router en wireless stick en geloof 10 meter utp kabel. Maar voor tv maar 1.5 meter.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ze gaan er inderdaad vanuit dat de TV redelijk dicht bij de wandcontactdoos in je woonkamer staat. Voor pc's geldt dat over het algemeen niet en daarom krijg je er wel 15 meter UTP bij.

De vraag is, hoeveel meter coax heb je nu eigenlijk nodig dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
Cloud schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:58:
Ze gaan er inderdaad vanuit dat de TV redelijk dicht bij de wandcontactdoos in je woonkamer staat. Voor pc's geldt dat over het algemeen niet en daarom krijg je er wel 15 meter UTP bij.

De vraag is, hoeveel meter coax heb je nu eigenlijk nodig dan? ;)
9.8 meter dus zeg maar 10 meter. Kijk natuurlijk moet je ergens vanuit gaan. Maar als een nieuwe klant aangeeft ik heb 10 meter coax nodig anders kan ik geen tv kijken dan stuur je toch even die 10 meter op. Vindt gewoon raar dat bij internet overal aan gedacht wordt. Echt kudos daarvoor alleen als tv kijker is maar 1.5 meter en niet verder.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:41
Ze zijn louter verplicht hun contractuele verplichtingen na te komen en de wet na te leven.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
stftweaker schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:15:
[...]

9.8 meter dus zeg maar 10 meter. Kijk natuurlijk moet je ergens vanuit gaan. Maar als een nieuwe klant aangeeft ik heb 10 meter coax nodig anders kan ik geen tv kijken dan stuur je toch even die 10 meter op. Vindt gewoon raar dat bij internet overal aan gedacht wordt. Echt kudos daarvoor alleen als tv kijker is maar 1.5 meter en niet verder.
UPC levert je signaal tot aan het overnamepunt. Dat is voor TV de eerste contactdoos. Voor internet en telefonie is het de geleverde modem.

Wat je daar allemaal achter doet is geheel aan jou - en op jouw kosten...

Waarom zouden de rest van ons allemaal mee moeten betalen aan die lange kabel voor jou :?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-06 22:55
Hallo Allemaal,

Ik ben alweer enige tijd bezig om mijn mailserver weer aan de praat te krijgen.

Bij DNS heb ik de volgende instellingen gemaakt:

Hostname: voorbeeld.dyndns.org
Service Type: Host with IP address
Mail Routing: I have mail server with another name and would like to add MX hostname...
MX hostname: smtp.voorbeeld.nl

Bij mijn hosting provider wil ik de volgende instellingen laten maken:

voorbeeld.nl NS ns2.axoft.nl 0 3600
voorbeeld.nl NS ns1.axoft.nl 0 3600
voorbeeld.nl MX smtp.voorbeeld.nl 10 3600
smtp.voorbeeld.nl CNAME voorbeeld.dyndns.org 0 3600
*.voorbeeld.nl CNAME voorbeeld.dyndns.org 0 3600
www.voorbeeld.nl CNAME voorbeeld.dyndns.org 0 3600
localhost.voorbeeld.nl A 127.0.0.1 0 3600

Zou dit zo gaan werken??
Gaarne jullie reaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:15

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Nee, gaat niet werken, MX mag geen CNAME zijn.
Daarnaast, vind ik niet echt dat dat in dit topic thuis hoort.. wat heeft dit met UPC te maken ?

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 23-11-2010 23:40 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1 ... 50 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.