Prx schreef op woensdag 23 december 2009 @ 18:47:
Vandaag dan ook mijn eerste negatieve ervaring met
UPC opgedaan. Had eergisteren het doe-het-zelf-pakket voor internet geïnstalleerd. Eerst geprobeerd in de huiskamer (omdat we nog geen draadloze router hebben, dus wilde makkelijk toegang hebben bedraad), maar later in de meterkast toen er maar geen verbinding kwam.
Toen gisteravond om 17:00 er nog géén verbinding was met het netwerk heb ik eens contact opgenomen met
UPC. De aardige mevrouw wist mij te melden dat er nog géén signaal was verstuurd voor het activeren en dat dit nog even kon duren. Zij ging er vanuit dat er nog maximaal 24 uur overheen zou gaan voordat ik internet zou hebben.
Vanavond om 17:30 kwam ik thuis om helaas een modem aan te treffen waar nogsteeds alleen de DS aan het knipperen was (Arris Touchstone). Weer de
UPC gebeld waar ik te horen kreeg dat ze even gingen proberen het modem uit te lezen. Na 2 maal (en het aflezen van het cmac) wist de beste man mij te zeggen dat hij geen verbinding kreeg (wat had zij dan gisteren gedaan en waarom heeft zij niet gemeld dat ze helemaal géén signaal kreeg). Of ik even wilde controleren of ik wel beeld had op mijn TV, zodat hij de internet monteur kon gaan inplannen.
Nou mensen, met het uitspreken van de woorden "ik heb géén TV" kwam er in 1 klap een einde aan alle ondersteuning. Het was niet mogelijk om een internet monteur te sturen wanneer ik niet zeker was dat het analoge signaal in orde was, want daar is een andere monteur voor nodig. Mijn voorstel om dan maar te beginnen met de afspraak met de TV monteur viel niet in goede aarde. Ik zou dan naar alle waarschijnlijkheid 50 euro moeten betalen voor de voorrijkosten en dan was het nog niet zeker dat het probleem opgelost kon worden. Of ik niet even "een TV kon lenen van de buurman"? Heb de man even vriendelijk uitgelegd dat het mij gaat om de dienst Internet en dat het TV me gestolen kon worden op het moment en dat ik al had geaccepteerd dat ik TV moest afnemen voor internet, maar dat ik geenszins van plan was om dit te gaan regelen/kopen voor het testen van mijn analoge signaal. En daar stopte dan ook alle hulp van
UPC. De beste man wilde niets meer voor me doen tot ik mijn analoge signaal had getest.
Vraag me af hoe
UPC dan in godsnaam internet problemen oplost bij mensen die uit religieuze overwegingen géén TV hebben, maar wel internet omdat de kinderen het nodig hebben voor school. Voel me er niet echt prettig bij dat het zo wordt 'opgelost' door
UPC.
Dus nu deze week maar even een TV bij mijn ouders meenemen. Maar aangezien mijn vriendin volgende week niet de gehele week thuis is, heb ik zomaar het vermoeden dat het nog wel een paar weken gaat duren voor wij de monteur kunnen ontvangen met dit gezeur. Hopelijk morgen een reactie van het webcare team van
UPC op Twitter, aangezien ik daar ook wat geplaatst heb.
Tja, ik zat in exact maar dan ook exact hetzelfde pakket 3 weken geleden bij mijn nieuwe aansluiting. Als de helpdesk zegt dat je een TV moet aansluiten dan doe je dat toch gewoon in je dromen en daar werkt het niet, klaar. Bij mij vroegen ze precies hetzelfde en ik heb ook geen TV. Maar ik zag de discussie al aankomen, heb dan ook echt een TV erbij gehaald (werkte ook echt niet) en toen was het geen probleem. Maar zij (of de monteur) controleren echt niet of jij dat wel hebt gedaan.
De reden van die strakke regels is het aansluitvermogen (of de 2 linker handen) van een heleboel Nederlanders. Monteurs kosten erg veel geld en als die de helft van tijd zinloos komen opdraven is dat voor niemand goed. Of het kost
UPC veel, of ze moeten een klant totaal un-happy maken met behoorlijke kosten van die monteur. Ik ga er hierboven dus even vanuit dat je geen 2 linker handen hebt, de aansluitdoos hebt opengemaakt en gecontroleerd of alles daar goed vast zit. Anders vind ik het ook terecht dat men die voorrijkosten enz rekent.
Ik kon me nog net inhouden tegen de helpdesk door uit te leggen, wat en hoe zij dan mensen moeten helpen als deze geen TV meer hebben (zoals jij). Maar gelukkig heb ik mezelf dat bespaard. Het probleem bleek bij mij in de wijkkast te zitten, verkeerd aangesloten daar.
Over andere reacties. Ik zie nog vrij veel empathie hier voor
UPC. De problemen met usenet providers ligt echt niet aan die usenet providers maar aan hoe
UPC ermee omgaat. Immers, er zijn slechts een paar kleine lokale providers verder die er ook problemen mee hebben, de andere normale grote providers hebben dit niet. En als ze het al hebben, niet op zo'n grote schaal als
UPC. De snelheden voor nieuwsgroepen is toch JUIST een van de weinige plekken waar die snelheid juist te halen valt en waar het veel mensen om te doen is. En precies daar weigert
UPC daar kennelijk in te investeren. Volgens mij is het gewoon een kwestie van meer bandbreedte inkopen, maar dat kon je verwachten toch? Jij biedt de snelste abo's aan, dan trekt dat mensen die heel erg veel downloaden. Een beetje credit moeten ze wel krijgen, dat ze de eerste zijn. Maar de problemen mogen niet worden ontkent of afgeschoven worden!
Momenteel haal ik, ook via Eweka weer de volle 25 Mbit, maar elke avond sinds het begin is het nog "drama" geweest. Zelfs verbinding met 16 servers, over 2 usenetproviders (Eweka, Hitnews; edit: ik lees dat deze BEIDE aangeven dat er problemen zijn met
UPC, dus dan heb ik gewoon enorm veel pech dat ik net deze 2 heb gekozen) en 's avonds kom je niet hoger dan 10-11 Mbit. Je ziet hem ook beginnen bij 20 Mbit en na 3-5 seconden is die gezakt naar 10-11 Mbit/s. Nu zo 's morgens haal ik wel weer 25 Mbit.
[
Voor 1% gewijzigd door
dinkelover op 24-12-2009 10:45
. Reden: Eweka en Hitnews geven beide problemen met UPC aan momenteel......:| ]