Ik heb begrepen van een collega dat er ook FTTH projecten zijn waarbij het complete analoge TV spectrum op een aparte fiber het huis binnen komt. Met een breedbandige optische detector kun je vervolgens weer gewoon alle tv's parallel aansluiten op de in-huis coax zoals je gewend bent op de kabel.trankilo schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:36:
[...] Via glasvezel kan je maar op 1 TV toestel digitaal kijken wat veel mensen (vooral met kinderen) bijzonder vervelend vinden. En het gemak van het opnemen of een filmpje bestellen is een groot gemis. Daarbij komt dat het analoge signaal van glasvezel niet te vergelijken is met die van de kabel (tenzij je het niet goed voor elkaar had, dan kan het beter lijken) wat je vooral ziet als je een wat grotere TV hebt.
Geloof me, ik heb datzelfde probleem. Bij mij valt het internet er ook regelmatig uit, hoewel ik nu in de ochtend lekker rustig heb kunnen internetten. Ik heb postcode 6533, maar ben de enige in de buurt die er last van heeft. Sta ik op een of andere blacklist waar ik niets vanaf weet?n0elite schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 06:30:
Hey mensen,
Gisteren weer, maar terwijl wij aan het bellen waren met de helpdesk (we zaten nog in de wacht) kwam internet weer terug. Dat is al de derde keer. Toeval? of zou het iets kunnen betekenen? Ik moet nog steeds een belletje doen met de HD om het echt helemaal uit te sorten. We betalen hier voor 25Mb, we krijgen 1/3e van de tijd 0.
Verwijderd
Geen matches
Na even ea te hebben gelezen denk ik wel dat je mag stellen dat het nog steeds niet duidelijk is waarom UPC aan het knijpen is.
Hun motivatie om kwaliteit te garanderen strookt niet echt met het feit om op vaste tijden de snelheid te verlagen naar 1/3. Of het zou zo moeten zijn dat de 'real-time' verbindingen niet zo goed te 'sturen' zijn door trafic shaping dat ze dan maar die pieken naar 1/3 verlagen om nog ruim beneden die drempels te blijven dat het nog wel goed werkt.
En uiteraard komt het ze natuurlijk wel goed uit want het is dan nog steeds een forse besparing van bandbreedte. Maar of dit de werkelijke reden is zal waarschijnlijk nooit boven tafel komen.
Denk dat je als consument dan ook wel na kan gaan denken of er geen alternatieven zijn die evt beter bevallen. Zelf heb ik iig geen moment spijt om naar glasvezel over te stappen (dat niet wordt geknepen).
Hun motivatie om kwaliteit te garanderen strookt niet echt met het feit om op vaste tijden de snelheid te verlagen naar 1/3. Of het zou zo moeten zijn dat de 'real-time' verbindingen niet zo goed te 'sturen' zijn door trafic shaping dat ze dan maar die pieken naar 1/3 verlagen om nog ruim beneden die drempels te blijven dat het nog wel goed werkt.
En uiteraard komt het ze natuurlijk wel goed uit want het is dan nog steeds een forse besparing van bandbreedte. Maar of dit de werkelijke reden is zal waarschijnlijk nooit boven tafel komen.
Denk dat je als consument dan ook wel na kan gaan denken of er geen alternatieven zijn die evt beter bevallen. Zelf heb ik iig geen moment spijt om naar glasvezel over te stappen (dat niet wordt geknepen).
Verwijderd
Geen matches
Sinds 22 augustus wordt ook mijn abonnement van 120 Mb/s afgeknepen bij het legaal downloaden uit nieuwsgroepen tussen 12:00 en 0:00 (snelheid wordt dan 46.7 Mb/s).
UPC noemt dit een aanpassing in de managementsoftware, echter kunnen ze hun bandbreedtes blijkbaar gewoon niet waarmaken.
Dit is uiteraard volstrekt onaanvaardbaar, ik betaal 78 Euro voor een totaalpakket telefonie, internet en digitale televisie (excl. 16.70 voor de verplichte analoge televisie) en daarbij mag je verwachten dat je 100% gebruik kunt maken van een volledige snelheid. Als UPC dit niet waar kan maken dienen ze deze abonnementen niet te verkopen of meer investeren in hun eigen bandbreedte naar het internet.
Dit noem ik een vorm van oplichting door UPC Nederland.
UPC noemt dit een aanpassing in de managementsoftware, echter kunnen ze hun bandbreedtes blijkbaar gewoon niet waarmaken.
Dit is uiteraard volstrekt onaanvaardbaar, ik betaal 78 Euro voor een totaalpakket telefonie, internet en digitale televisie (excl. 16.70 voor de verplichte analoge televisie) en daarbij mag je verwachten dat je 100% gebruik kunt maken van een volledige snelheid. Als UPC dit niet waar kan maken dienen ze deze abonnementen niet te verkopen of meer investeren in hun eigen bandbreedte naar het internet.
Dit noem ik een vorm van oplichting door UPC Nederland.
Met z'n allen schriftelijk gaan klagen? Een brief in elkaar zetten waarin we een verandering van het abonnementsgeld willen? We zitten hier wel lekker te schelden en te discussiëren maar we doen verder weinig.
En een tent als Coax heb je ook weinig aan want die laten zich blijkbaar ook gewoon voor het blok zetten.
Knap kunstje eigenlijk van de heren. Iedereen in een paar maanden aan de hoge snelheden gebonden voor 1 jaar. En dan de zaak dichtgooien...
En een tent als Coax heb je ook weinig aan want die laten zich blijkbaar ook gewoon voor het blok zetten.
Knap kunstje eigenlijk van de heren. Iedereen in een paar maanden aan de hoge snelheden gebonden voor 1 jaar. En dan de zaak dichtgooien...
[ Voor 18% gewijzigd door ManiacsHouse op 25-08-2009 10:49 ]
Bekijk het eens van de andere kant: tijdens het downloaden heb je nog 2/3 van de bandbreedte beschikbaar voor ander werk.
Ik zit wel eens thuis te werken via een VPN tunnel - nu kan ik ongestoord tegelijk bulk downloaden op mijn prive pc en thuiswerken op de laptop-van-de-zaak. Bedankt UPC!
Nu wordt gedurende een gedeelte van de tijd, voor een gedeelte van het internet verkeer, het verkeer gelimiteerd op 20Mb/s.
Formeel zou ik misschien kunnen gaan klagen, maar gezien het bovenstaande ga ik dat dus niet doen.
Ik zit wel eens thuis te werken via een VPN tunnel - nu kan ik ongestoord tegelijk bulk downloaden op mijn prive pc en thuiswerken op de laptop-van-de-zaak. Bedankt UPC!
Je bedoeld: dat tot nu toe niet wordt geknepen.Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:16:[.....] Zelf heb ik iig geen moment spijt om naar glasvezel over te stappen (dat niet wordt geknepen).
Ik ben net van een 16Mb/s UPC 3=2 abbonement naar 60Mb/s 3=2 overgestapt - voor hetzelfde 50 euro maandbedrag. En daarvoor had ik een 8Mb Classic abbonement, zonder DTV en zonder telefonie - ook voor die 50 euro per maand.ManiacsHouse schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:45:
Met z'n allen schriftelijk gaan klagen? Een brief in elkaar zetten waarin we een verandering van het abonnementsgeld willen? We zitten hier wel lekker te schelden en te discussiëren maar we doen verder weinig.
Nu wordt gedurende een gedeelte van de tijd, voor een gedeelte van het internet verkeer, het verkeer gelimiteerd op 20Mb/s.
Formeel zou ik misschien kunnen gaan klagen, maar gezien het bovenstaande ga ik dat dus niet doen.
[ Voor 71% gewijzigd door joopv op 25-08-2009 11:24 ]
--sorry, mag weg--
[ Voor 84% gewijzigd door BramT op 25-08-2009 11:18 . Reden: dubbelpost ]
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Hmmm... VPN-tunnels worden niet geknepen? Wordt tijd dat Giganews enzo die ook maar 's gaan aanbieden dan 
Naar mijn mening is dit ook oplichting. Kan me niet voorstellen dat hier geen gerechtelijke actie tegen ondernomen wordt. Het zou alleen niet de eerste keer zijn dat ik zwaar teleurgesteld wordt door ons "rechtssysteem".
Wie voelt zich geroepen? Ik teken direct; sta zelfs financieel bij als het moet. Mijn steun heb je in ieder geval.ManiacsHouse schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:45:
Naar mijn mening is dit ook oplichting. Kan me niet voorstellen dat hier geen gerechtelijke actie tegen ondernomen wordt. Het zou alleen niet de eerste keer zijn dat ik zwaar teleurgesteld wordt door ons "rechtssysteem".
[ Voor 7% gewijzigd door BramT op 25-08-2009 11:18 ]
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Sinds gisteren FP30, en redelijk goede download 28.6Mbit/1.6Mbit, maar soms ook 15/1.6
De upload lijkt mij niet helemaal te kloppen met een FP30....
Download van nieuwsgroepen 1.16 tot 3.2MB
Nu heb ik ipv alleen bedraad toch een thomson draadloze modem gekregen, dus met ingebouwde router en wifi.
Achteraf niet heel erg, aangezien ik nu geen aparte router hoef aan te schaffen, draadloos trok ik 16Mbit op dat ding, bedraad was een stuk beter!
Wel een net pakket overigens met alles erop en eraan om het netjes aan te sluiten, ook voor telefonie!
En zelf een usb dongle voor wifi!
Iemand enig idee of je de router kunt benaderen? ( username passwords hiervan? )
Waar is de usb kabel voor?
Wat kan die router modem? port forwarding etc?
Ik kan er weinig over terug vinden iig...
De upload lijkt mij niet helemaal te kloppen met een FP30....
Download van nieuwsgroepen 1.16 tot 3.2MB
Nu heb ik ipv alleen bedraad toch een thomson draadloze modem gekregen, dus met ingebouwde router en wifi.
Achteraf niet heel erg, aangezien ik nu geen aparte router hoef aan te schaffen, draadloos trok ik 16Mbit op dat ding, bedraad was een stuk beter!
Wel een net pakket overigens met alles erop en eraan om het netjes aan te sluiten, ook voor telefonie!
En zelf een usb dongle voor wifi!
Iemand enig idee of je de router kunt benaderen? ( username passwords hiervan? )
Waar is de usb kabel voor?
Wat kan die router modem? port forwarding etc?
Ik kan er weinig over terug vinden iig...
Als je Newsleecher gebruikt kun je de download zelf limiteren op bijvoorbeeld 75%. Kun je verder nog lekker surfen en mailen en thuiswerken. Dit is iets wat ik zelf in de hand wil hebben. Dat hoeft UPC niet voor mij te regelen.joopv schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:10:
Bekijk het eens van de andere kant: tijdens het downloaden heb je nog 2/3 van de bandbreedte beschikbaar voor ander werk.
[...]
Je bedoeld: dat tot nu toe niet wordt geknepen.
[...]
Ik ben net van een 16Mb/s UPC 3=2 abbonement naar 60Mb/s 3=2 overgestapt - voor hetzelfde 50 euro maandbedrag. En daarvoor had ik een 8Mb Classic abbonement, zonder DTV en zonder telefonie - ook voor die 50 euro per maand.
Voor die 50 euro heb je mooi mazzel. Ik vermoed dat je in een gebied zit waar ook glas te krijgen is? Ik mag mooi € 48,- betalen maar heb dan een 30-lijntje. Als UPC dan zogenaamd uniform wil zijn met de prijs van de analoge televisie dan moeten ze die lijn ook doortrekken naar de andere diensten.
Maar we kunnen lullen wat we willen. Op dit moment hebben ze op de kabel nog wel een monopolie.
Boeien. Je kunt internet via tig aanbieders krijgen. Er is uitgerekend in NL geen sprake van monopolievorming op de internetmarkt. Muv een paar buitengebieden waar drie koeien en een varken wonen heb je overal in NL minstens twee bedrade mogelijkheden (kabel en DSL), maar het overgrote deel van NL heeft meerdere DSL providers over verschillende netwerken, kabel en steeds vaker ook glasvezel. Daarnaast heb je (relatief) snel en goedkoop UMTS sterker nog, als snelheid je niets boeit is UMTS de goedkoopste manier van online te zijn, en satelliet is mogelijk. Niks monopolie dus, en dat wordt onderstreept door tig onderzoeken waarin NL zonder twijfel meest competitieve internetmarkt van Europa is en steevast in de top-5 ter wereld zitMaar we kunnen lullen wat we willen. Op dit moment hebben ze op de kabel nog wel een monopolie.
Dat neemt niet weg dat er verschil zit tussen de producten. UPC biedt feitelijk gewoon een piek-dal verbinding aan waar iedereen voor bulkdownloads topsnelheden in de daluren kan halen en lagere snelheden in de piekuren krijgt (vgl ADSL waar mensen dichtbij de centrale altijd geluk hebben en verder weg altijd pech). IMHO zou er helemaal niets mis mee zijn als het gewoon zo aan de man gebracht wordt - zo werkt het ook met telefonie, met trein, met tig andere dingen. Alleen jammer dat dat niet zo gecommuniceerd wordt.
Uiteindelijk moet je gewoon koel en afstandelijk kijken naar wat je eisen zijn en welke provider daar het beste aan voldoet in jouw situatie. Klagen is volstrekt onzinnig. Gewoon met je geld degene belonen die het beste aan jouw eisen voldoet. Bedrijven luisteren ook stukken beter naar mensen die (stil) opzeggen dan mensen die luidruchtig zeuren maar gewoon klant blijven.
Edit:
Zo te zien vandaag geen gezeur om 12u
http://www.chelloo.com/up...31882.msg370993#msg370993
[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 25-08-2009 12:28 ]
Oslik blyat! Oslik!
Even een noot. Bij mij werd ook geknepen, maar nu na 12 uur(12:28) download ik op volle snelheid.
Signature?
6541 hier , we hebben hier ook glasvezel dus misschien moeten we daar maar op overstappen.HotFix schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:14:
[...]
Geloof me, ik heb datzelfde probleem. Bij mij valt het internet er ook regelmatig uit, hoewel ik nu in de ochtend lekker rustig heb kunnen internetten. Ik heb postcode 6533, maar ben de enige in de buurt die er last van heeft. Sta ik op een of andere blacklist waar ik niets vanaf weet?
Gisteren weer, maar terwijl wij aan het bellen waren met de helpdesk (we zaten nog in de wacht) kwam internet weer terug. Dat is al de derde keer. Toeval? of zou het iets kunnen betekenen? Ik moet nog steeds een belletje doen met de HD om het echt helemaal uit te sorten. We betalen hier voor 25Mb, we krijgen 1/3e van de tijd 0.
download op dit moment met 100% hmmz, valt mee.
ik weet nog niet hoe ze knijpen. gister met usenet provider paar dingen geprobeerd. onder andere andere ip usenet server. die niet publiekelijk bekent is. geen effect. zelfde geld voor nieuwe ports die niet bekent zijn. helaas.
ik weet nog niet hoe ze knijpen. gister met usenet provider paar dingen geprobeerd. onder andere andere ip usenet server. die niet publiekelijk bekent is. geen effect. zelfde geld voor nieuwe ports die niet bekent zijn. helaas.
Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...
Stuur ook eens een brief naar de Reclame Code Commissie, Kassa en Radar zou ik zeggen. Dwing UPC om deze structurele en artificiële verlaging van de bandbreedte van 12 uur per dag te laten vermelden in hun reclames op radio, TV en internet. Dan piepen ze wel anders.BramT schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:17:
Hmmm... VPN-tunnels worden niet geknepen? Wordt tijd dat Giganews enzo die ook maar 's gaan aanbieden dan
[...]
Wie voelt zich geroepen? Ik teken direct; sta zelfs financieel bij als het moet. Mijn steun heb je in ieder geval.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Begrijp ik het nu goed? Knijpen ze op dit moment niet meer vanaf 12:00? Ik kan het nu niet controleren i.v.m. werk.
No guts, no glory!
Nee tot nut toe word er niets geknepen!. Zou de knijp server zijn vastgelopen door het vele gedownload?
.
Heb dit op Chelloo.com ook al gepost:
Ik ben ook erg benieuwd hoe laat het cappen gaat beginnen.
Waarschijnlijk zijn ze nieuwe instellingen aan het testen, naar aanleiding van het gesprek met COAX, dus later cappen (17:00 á 18:00 uur ofzo?) en misschien ook meer snelheid (like 50% of 66%)...
Als dat dan goed gaat komen ze denk ik met een reactie naar COAX...
Ben benieuwd!
Je kunt 12:00 tot pakembeet 17:00 of zo toch nauwelijks piektijd noemen in de consumenten ISP wereld?
Misschien hebben ze dat ingezien bij UPC en het tijdslot aangepast.
Eerst maar eens even afwachten zou ik zeggen.
edit: oke, dubbelpost
Ik wilde het zelf even controleren maar grabit trekt hier nu inderdaad continu 7MB/s naar binnen.
Misschien hebben ze dat ingezien bij UPC en het tijdslot aangepast.
Eerst maar eens even afwachten zou ik zeggen.
edit: oke, dubbelpost
[ Voor 22% gewijzigd door joopv op 25-08-2009 13:51 ]
Hmm, ik moet dan maar eens gaan kijken thuis straks, zou het wel erg fijn vinden. Ziet er zo lullig uit, strak 999kb/sec als je weet dat je 2500 kan halen
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Yep, hier vanuit Almere ook een bevestiging dat ik niet meer op 2,5Mb/s download van Eweka maar met 4,8Mb/s (is max van Eweka) - vroeger was het om 12:00 naar 2,5Mb/s, nu dus niet meer 
EDIT: Ik zit nu net te bedenken - toch wel grappig dat je blij bent met iets waar je vanaf het begin al recht op had maar gewoon niet kreeg.......
EDIT: Ik zit nu net te bedenken - toch wel grappig dat je blij bent met iets waar je vanaf het begin al recht op had maar gewoon niet kreeg.......
[ Voor 28% gewijzigd door MikeWazowski op 25-08-2009 14:23 ]
http://webwereld.nl/nieuw...-in.html#source=news_list
dit ziet er niet goed uit
Kan ik nu gewoon elk moment mijn abbo bij hen beeindigen??
dit ziet er niet goed uit

Kan ik nu gewoon elk moment mijn abbo bij hen beeindigen??
[ Voor 20% gewijzigd door Damian op 25-08-2009 14:28 ]
lolTortelli schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:20:
Nee tot nut toe word er niets geknepen!. Zou de knijp server zijn vastgelopen door het vele gedownload?.
Ik zou zeggen, keep us uptodate, wanneer het knijpen weer begint.
[ Voor 13% gewijzigd door KillGhost op 25-08-2009 14:37 . Reden: aanvulling ]
No guts, no glory!
[ Voor 77% gewijzigd door bjck op 25-08-2009 20:13 ]
Dat is een mogelijkheid ja, geen waarheid.kipusoep schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:33:
Lees iemand mijn post eigenlijk wel!?
We kunnen alleen maar afwachten he
Verwijderd
Geen matches
Sorry voor mijn luiheid, maar aan de berichten te zien knijpt UPC nieuwsgroepen niet meer nu? Giganews was niet vooruit te branden met m'n fiber power abo (relatief gezien).
Zitten hier nog haken en ogen aan?
Zitten hier nog haken en ogen aan?

Ja, die lees ik. Maar dat is een aannamekipusoep schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:33:
Lees iemand mijn post eigenlijk wel!?
[ Voor 4% gewijzigd door KillGhost op 25-08-2009 16:45 ]
No guts, no glory!
Ten eerste ik post bijna nooit op GoT maar ik lees wel veel hier 
Ik ben nog steeds gecapped met FTP, torrent verkeer (download 1MB/s 24/7, upload 15KB/s max), VPN,
En waar ik vooral aan stoor:
MMO Game verkeer... (bijvoorbeeld World of Warcraft heeft overdag, pings van 200-300 (soms 500+ al paar keer1000 MS, waarna ik spontaan een dc krijg)... na 23:00 spontaan 15-20MS.. om 00:00 zit het op 80-100MS... sinds afgelopen vrijdag en daarvoor gewoon 20-50MS pings..)
Internet verbinding die er spontaan uitvalt... waardoor ik dus in MMO's disconnected wordt.
Nu heb ik al een mail gestuurd naar UPC en wacht ik op een reactie van hun.
Ik ben nog steeds gecapped met FTP, torrent verkeer (download 1MB/s 24/7, upload 15KB/s max), VPN,
En waar ik vooral aan stoor:
MMO Game verkeer... (bijvoorbeeld World of Warcraft heeft overdag, pings van 200-300 (soms 500+ al paar keer1000 MS, waarna ik spontaan een dc krijg)... na 23:00 spontaan 15-20MS.. om 00:00 zit het op 80-100MS... sinds afgelopen vrijdag en daarvoor gewoon 20-50MS pings..)
Internet verbinding die er spontaan uitvalt... waardoor ik dus in MMO's disconnected wordt.
Nu heb ik al een mail gestuurd naar UPC en wacht ik op een reactie van hun.
Ben zelf op zoek naar een mooi abonnement voor TV, Telefoon en Internet. UPC kwam ook voorbij. Telfort heb gehad, maar daarvan viel de telefoon te vaak uit of onbereikbaar, Ziggo e.a. ken ik eigenlijk niet echt. Natuurlijk lees je hier met name de problemen die mensen hebben, maar is het gros nog wel tevreden met UPC? Is het nog wel aan te raden?
My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties
Hmm, daar zit inderdaad wellicht wel wat in, aangezien WoW ook de patches verspreid via p2p is het heel wel mogelijk dat UPC dat met hun cap-knijper meepakt, waardoor het connecten naar een server ook onder de knijper komt?
Gebruik je tussen 12.00 en 0.00 ftp / usenet / p2p? Zo ja: dan is UPC niks voor je. Zo nee: UPC heeft totaalpakketten voor een redelijke prijs.vegterb schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:00:
Ben zelf op zoek naar een mooi abonnement voor TV, Telefoon en Internet. UPC kwam ook voorbij. Telfort heb gehad, maar daarvan viel de telefoon te vaak uit of onbereikbaar, Ziggo e.a. ken ik eigenlijk niet echt. Natuurlijk lees je hier met name de problemen die mensen hebben, maar is het gros nog wel tevreden met UPC? Is het nog wel aan te raden?
[ Voor 57% gewijzigd door AllSeeyinEye op 25-08-2009 17:02 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Niet alleen WoW verspreid patches via torrent verkeer... bijna elk ander MMO spel doet dat...AllSeeyinEye schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:00:
Hmm, daar zit inderdaad wellicht wel wat in, aangezien WoW ook de patches verspreid via p2p is het heel wel mogelijk dat UPC dat met hun cap-knijper meepakt, waardoor het connecten naar een server ook onder de knijper komt?
[...]
Gebruik je tussen 12.00 en 0.00 ftp / usenet / p2p? Zo ja: dan is UPC niks voor je. Zo nee: UPC heeft totaalpakketten voor een redelijke prijs.
Reden waaorm laatste WoW patch 3.2 bij mij met 10KB/s aan het downloaden was...
Dus terugvallend op de reclame die UPC nog altijd maakt (alleen niet meer op tv)
Waarom Fiber Power Internet 60?
Volop online gamen behalve MMO's, films en muziek downloaden? Met het Fiber Power Internet *hoog* abonnement hoeft u zich geen zorgen meer te maken om snelheid, die is de halve dag toch laag. Nooit meer lang wachten totdat uw bestanden binnen zijn. Wist u dat dit abonnement gedurende de helft van de dag 0,5 keer sneller is dan ADSL internet? En dat voor die prijs! Kies voor razendsnel internet en bestel nu snel Fiber Power Internet *hoog*.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Sorry, maar dit is wel erg kort door de bocht. Stel je voor dat hij een 90mbit abo neemt. Dan haalt hij MET knijpen nog meer dan met ADSl mogelijk is. Buiten de knijpuren is dat zelfs veel meer! Verder moeten we natuurlijk kijken hoe het knijpen zich gaat ontwikkelen. Ik denk nog niet dat we er al zijn. Er is veel kritiek op de handelswijze van UPC, en ze zijn blijkbaar nog bezig met andere oplossingen bedenken. Kijk maar naar het feit dat de cap vandaag om 12:00 nog niet is ingegaan.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:00:
Gebruik je tussen 12.00 en 0.00 ftp / usenet / p2p? Zo ja: dan is UPC niks voor je. Zo nee: UPC heeft totaalpakketten voor een redelijke prijs.
Over het MMO verkeer. Ik speel zelf ook WoW, en heb een ping van 30 constant. Ik gebruik wel die instellingen die een tijdje geleden er was voor je windows. Hierdoor verlopen de pakketjes afaik wat soepeler. Dit heeft mijn ping van 120 naar 30 teruggebracht ongeveer.
[ Voor 15% gewijzigd door KillGhost op 25-08-2009 17:12 ]
No guts, no glory!
Vergelijk UPC voor het gemak eens met Audi.KillGhost schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:11:
Sorry, maar dit is wel erg kort door de bocht. Stel je voor dat hij een 90mbit abo neemt. Dan haalt hij MET knijpen nog meer dan met ADSl mogelijk is.
Zou jij een R8 kopen omdat je dan de snelheid van een Opel Astra kan halen, terwijl een A3 zonder knijper zou moeten volstaan?
Moet wel zeggen dat ik er nu geen enkele pijl meer op kan trekken, een uurtje geleden liep ik tegen de cap aan van zon 20Mb (fibre 60) en nu knal ik gewoon het maximale (57Mb en iets hoger) terwijl je mag verwachten dat half zes wel een tijd is dat er geprioriteerd zou moeten worden (even vanuit UPC ogen dan he
)
Ja prima, maar dat zal niet het standpunt zijn van UPC. Als je jouw gedachtengang consequent doorvoert betekent dat dus dat iedereen die wordt gecapped recht heeft om zijn of haar contract voortijdig te ontbinden. Men kon bij het afsluiten van het (nieuwe) contract immers niet weten dat er tussen bepaalde tijden structureel wordt gecapped. Eveneens betekent dat dat UPC alle nieuwe potentiele klanten zal moeten gaan inlichten over deze restrictie. Dus ze mogen dan mooi een sterretje achter hun snelheid plakken waar dan te lezen is dat de snelheid alleen geldt voor http-verkeer of anders alleen van 0h tot 12h en dat daarbuiten de snelheid is gelimiteerd op 10/20/30/40mbit ipv 30/60/90/120mbit. Dan praten we verderAllSeeyinEye schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:00:
[ Voor 5% gewijzigd door HarmoniousVibe op 25-08-2009 17:46 ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Ik heb er dus ook 'last' van, voor newsgroups hou ik dus nog maar 20Mbit van de 60Mbit over, alleen in de ochtend heb ik wel de volle 60Mbit. Als je een full time baan heb dan zit je door de weeks in de ochtend op je werk en slaap je in het weekend meestal uit, dan heb je dus nog niets aan je snelle internet verbinding. Van een 20Mbit verbinding hou je nog maar 6-7Mbit over, dan begint ADSL toch wel weer heel interessant te worden.
Nu heeft UPC een paar maanden geleden in gebieden waar glasvezel aangelegd zou worden (zoals bv. Zeewolde), een agressieve campagne gehouden, 60Mbit pakket (met TV en telefonie) voor een relatief schappelijk prijsje. Heel netjes want glasvezel is/was nog niet aangelegd, maar je zit dus vrolijk wel meteen vast aan een jaar contract. Ik had tot kort nog geheel geen problemen met newsgroups en SSL, nu dus wel.
Ik ben nu dus zeer benieuwd of met deze aanpassing op het netwerk je er nu voor kan kiezen om je verbinding toch voor het einde van je jaar contract op te zeggen zonder boetes. Als dat het geval is dan zie ik zeker gebeuren dat een hoop mensen direct overstappen op glasvezel (als dat beschikbaar is). Wellicht dat het al goedkoper is voor mensen met een 60Mbit verbinding om over te stappen op ADSL. Hoeveel opzeggingen zijn er nodig voordat UPC hier wat aan doet?
Zelf zal ik niet 1-2-3 m'n UPC verbinding opzeggen, het TV pakket is uitgebreider dan wat ik bij de concurrent kan krijgen, gratis bellen naar vaste nummers en ik vind het wel fijn dat ik een redundant lijntje heb naast m'n glasvezel 100Mbit verbinding (hopelijk ergens in december ;-)
ps. Beste UPC, Internet)ten) is niet alleen html pagina's laden, want daar heb ik geen 6Mbit lijntje voor nodig. Wat jullie 'downloaden' noemen' is ook gewoon internet gebruik en een html pagina bekijken is ook downloaden.
pps. Ik hoorde van een technische UPC medewerker dat ze de SSL encryptie van de newsgroups hadden doorbroken en konden zien wat voor traffic het precies zou zijn. Ik vraag me dan toch sterk af of ze dan de DMCA wetten niet breken, wellicht dat iemand anders dan de platenmaatschappijen hier eens een slaatje uit kunnen slaan ;-) Ik denk echter dat ze vrolijk de SSL poortjes voor newsgroups afknijpen of wellicht verkeer vanaf bekende newsgroup servers...
Nu heeft UPC een paar maanden geleden in gebieden waar glasvezel aangelegd zou worden (zoals bv. Zeewolde), een agressieve campagne gehouden, 60Mbit pakket (met TV en telefonie) voor een relatief schappelijk prijsje. Heel netjes want glasvezel is/was nog niet aangelegd, maar je zit dus vrolijk wel meteen vast aan een jaar contract. Ik had tot kort nog geheel geen problemen met newsgroups en SSL, nu dus wel.
Ik ben nu dus zeer benieuwd of met deze aanpassing op het netwerk je er nu voor kan kiezen om je verbinding toch voor het einde van je jaar contract op te zeggen zonder boetes. Als dat het geval is dan zie ik zeker gebeuren dat een hoop mensen direct overstappen op glasvezel (als dat beschikbaar is). Wellicht dat het al goedkoper is voor mensen met een 60Mbit verbinding om over te stappen op ADSL. Hoeveel opzeggingen zijn er nodig voordat UPC hier wat aan doet?
Zelf zal ik niet 1-2-3 m'n UPC verbinding opzeggen, het TV pakket is uitgebreider dan wat ik bij de concurrent kan krijgen, gratis bellen naar vaste nummers en ik vind het wel fijn dat ik een redundant lijntje heb naast m'n glasvezel 100Mbit verbinding (hopelijk ergens in december ;-)
ps. Beste UPC, Internet)ten) is niet alleen html pagina's laden, want daar heb ik geen 6Mbit lijntje voor nodig. Wat jullie 'downloaden' noemen' is ook gewoon internet gebruik en een html pagina bekijken is ook downloaden.
pps. Ik hoorde van een technische UPC medewerker dat ze de SSL encryptie van de newsgroups hadden doorbroken en konden zien wat voor traffic het precies zou zijn. Ik vraag me dan toch sterk af of ze dan de DMCA wetten niet breken, wellicht dat iemand anders dan de platenmaatschappijen hier eens een slaatje uit kunnen slaan ;-) Ik denk echter dat ze vrolijk de SSL poortjes voor newsgroups afknijpen of wellicht verkeer vanaf bekende newsgroup servers...
[ Voor 17% gewijzigd door Cergorach op 25-08-2009 18:05 ]
Wacht even ze hebben SSL encryptie gebroken, ten eerste SSL encryptie is niet real time te breken... wel brute force, tenzij UPC een router ertussen zet die valse certificeren uitgeeft (verklaart wel die 2 extra hops die ik er opeens tussen heb zitten (en zijn geregistreed bij UPC in Wenen)... ten tweede als ze dit doen is geen enkel SSL verbinding veilig... internetbankieren etc etc.Cergorach schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:57:
Zoals je zelf al aangeeft in je laatste zin..
Ik denk dat ze een blacklist hebben van newsgroups, etc en dat deze packets gedropped worden...
Torrent daarentegen wordt denk ik zowiezo gedropped... (ter verduidelijking ik praat hier over freeware torrents via TPB, private trackers en andere freeware distributie sites die gebruiken maken van torrent protocol). Openoffice... sinds vrijdag upload ik ook geen openoffice meer... heel toevallig
Geen idee hoe het zit... Maar een encryptie breken? Mag dat zomaar?
Hoewel een blacklist van newsgroups providers de meest simpele lijkt, lijkt het me ook het makkelijkste antwoord dat een UPC medewerker zou kunnen geven, waarom geven zij dan iets anders aan.qwaurck schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:24:
Wacht even ze hebben SSL encryptie gebroken, ten eerste SSL encryptie is niet real time te breken... wel brute force, tenzij UPC een router ertussen zet die valse certificeren uitgeeft (verklaart wel die 2 extra hops die ik er opeens tussen heb zitten (en zijn geregistreed bij UPC in Wenen)... ten tweede als ze dit doen is geen enkel SSL verbinding veilig... internetbankieren etc etc.
Zoals je zelf al aangeeft in je laatste zin..
Ik denk dat ze een blacklist hebben van newsgroups, etc en dat deze packets gedropped worden...
Torrent daarentegen wordt denk ik zowiezo gedropped... (ter verduidelijking ik praat hier over freeware torrents via TPB, private trackers en andere freeware distributie sites die gebruiken maken van torrent protocol). Openoffice... sinds vrijdag upload ik ook geen openoffice meer... heel toevallig
Wellicht niet de gehele SSL encryptie, maar wellicht kunnen ze realtime wel de vorm van de berichten herkennen. Vandaar dus ook mijn referentie naar de DMCA wetgeving...
Maar als wat jij zegt inderdaad zo is, dan mag een externe organisatie daar ook eens naar kijken ;-)
Er is een belangrijk verschil: Browsen is interactief. Een reactie van een muisklik daar zit je letterlijk op te wachten. Je voip telefonie verkeer moet ook onmiddelijk afgehandeld worden. Een bulk download van een ftp/nntp/whatever server niet. Die kan in een iets lager tempo op de achtergrond doorhobbelen, of in de daluren plaatsvinden.Cergorach schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:57:
Dat is natuurlijk een zwamverhaal. Er zijn overigens nauwelijks technische mensen bij UPC, technische kennis wordt grotendeels ingehuurd of gesubcontracteerd.pps. Ik hoorde van een technische UPC medewerker dat ze de SSL encryptie van de newsgroups hadden doorbroken en konden zien wat voor traffic het precies zou zijn.
Traffic shaping gebeurt waarschijnlijk op basis van een combinatie van deep packet inspection, source adres herkenning (een database van nntp servers), applicatie herkenning op basis van verkeerspatronen (torrent verkeer is gemakkelijk te herkennen, encrypted of niet). En dat alles gecombineerd met een instelbare scheduling of misschien wel metingen van lijnbelastingen.
Verder zal het decentraal in het land op meerdere shapers draaien, want de gezamelijke traffic van 700k klanten kan nooit door 1 doos afgehandeld worden.
Oh, kom op. Stel je voor. Hij kan kiezen tussen ADSL en kabel. Als hij met kabel INCLUSIEF knijpen al sneller kan halen dan zonder knijpen, zou je dan alsnog kiezen voor ADSL? Het gaat erom dat de snelheid atm redelijk guarenteed is. Met ADSL ben je sterk afhankelijk van de afstand tot de centrale. Daar heb je hier geen last van. Je kan met UPC precies bekijken hoeveel je wanneer kan halen. Op dit moment, want ik weet bijna zeker dat ze dit niet vol kunnen houden. Het knijpen dan. Ik ben overgestapt van ADSL naar UPC, en heb daar nog steeds absoluut geen spijt van. Sure, het knijpen is irritant, maar niet onoverkomenlijk. Ik haal vergelijken met mijn ADSL voor dezelfde prijs nu in de knijpuren dezelfde snelheid, en erg stabiel vergeleken met adsl, en daarbuiten tot 3x zo snel. Het enige wat mij op dit moment nog bij UPC weg kan halen is glasvezel, maar aangezien ik in Leeuwarden woon kan ik dat wel vergeten binnen afzienbare tijd.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:17:
[...]
Vergelijk UPC voor het gemak eens met Audi.
Zou jij een R8 kopen omdat je dan de snelheid van een Opel Astra kan halen, terwijl een A3 zonder knijper zou moeten volstaan?
En ja, ik ben een stevige downloader met gemiddeld 750 gig - 1tb per maand.
Mensen mogen best wel eens stoppen met het maken van stomme vergelijkingen. Dat zijn allemaal andere marktomstandigheden etc, en dat is echt appels met peren vergelijken. Als je het wilt vergelijken vergelijk het dan met ADSL, want dat is de grote tegenhanger. Glasvezel is bijna nog geen optie vanwege de zeer beperkte dekkingsgraad.
Verder heb ik dit moment nog wel last van capping. Ik heb nu 1/3 van mijn lijn. Is dit nu voor andere mensen ook zo?
[ Voor 3% gewijzigd door KillGhost op 25-08-2009 19:08 ]
No guts, no glory!
Over MMO's sinds vanmiddag zijn me pings ook ineens lager... volgens mij is UPC bezig met het fine tunen van zijn traffic shaping...
Nog even dit...
Ik heb ineens 2 nieuwe hops in mijn pathping (doe een pathping tweakers.net in je CMD) 84.116.XXX.XXX, IP reeks staat geregistreerd bij UPC Wenen... Ik ben verschillende pathpings aan het uitvoeren om te kijken of die ip nummers wijzigen... wat misschien de traffic shaping routers zouden kunnen zijn.
PS.
Snelle post misschien typos eten is klaar vriendin staat te wachten
Nog even dit...
Ik heb ineens 2 nieuwe hops in mijn pathping (doe een pathping tweakers.net in je CMD) 84.116.XXX.XXX, IP reeks staat geregistreerd bij UPC Wenen... Ik ben verschillende pathpings aan het uitvoeren om te kijken of die ip nummers wijzigen... wat misschien de traffic shaping routers zouden kunnen zijn.
PS.
Snelle post misschien typos eten is klaar vriendin staat te wachten
Als je op een download linkje klikt zit je ook te wachten totdat deze klaar is met downloaden, er is dan een behoorlijk verschil tussen 20min en een uur. Heb je voor 'interactief' browsen of voip een verbinding van 30/60/90/120Mbit nodig? Nee, dat heb je niet en dat is dan ook niet waar UPC mee adverteert. Downloaden in de 'daluren' klinkt leuk, maar dan zitten de meeste mensen op hun werk of liggen ze te pitten, om dan een PC aan te laten staan is wellicht heel millieu onvriendelijk en dat hoeft (nog) niet bij de concurentie.joopv schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:03:
Er is een belangrijk verschil: Browsen is interactief. Een reactie van een muisklik daar zit je letterlijk op te wachten. Je voip telefonie verkeer moet ook onmiddelijk afgehandeld worden. Een bulk download van een ftp/nntp/whatever server niet. Die kan in een iets lager tempo op de achtergrond doorhobbelen, of in de daluren plaatsvinden.
Niet mijn zwamverhaal, als ik iemand aan de lijn krijg bij UPC die mijn 'technische' storing moet oplossen, dan is dat voor mij een technische medewerker van UPC, dat deze worden ingehuurd zal mij een worst zijn. Dat zijn technische kennis niet diepgaand genoeg is durf ik echt niet te zeggen na een telefoon gesprekje.joopv schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:03:
Dat is natuurlijk een zwamverhaal. Er zijn overigens nauwelijks technische mensen bij UPC, technische kennis wordt grotendeels ingehuurd of gesubcontracteerd.
Precies, wat je zegt, "waarschijnlijk"... Als een UPC medewerker iets zegt dat mij als mogelijk niet legaal klinkt, dan melden we dat hier, wellicht dat iemand die er wel wat mee kan hier wat mee doet. Wellicht dat iemand UPC eens om z'n oren slaat met iets dat al heel vaak tegen 'ons' gebruikt is (zoals de DMCA wetgeving, het omzeilen van beveiliging/encryptie).joopv schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:03:
Traffic shaping gebeurt waarschijnlijk op basis van een combinatie van deep packet inspection, source adres herkenning (een database van nntp servers), applicatie herkenning op basis van verkeerspatronen (torrent verkeer is gemakkelijk te herkennen, encrypted of niet). En dat alles gecombineerd met een instelbare scheduling of misschien wel metingen van lijnbelastingen.
Jaren lang is het 'traffic' van 700k UPC afgehandeld door 1 dame van de helpdesk (helpdesk UPC was vroeger bagger!) ;-)joopv schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:03:
Verder zal het decentraal in het land op meerdere shapers draaien, want de gezamelijke traffic van 700k klanten kan nooit door 1 doos afgehandeld worden.
Verwijderd
Geen matches
Right, UPC om de oren slaan met een Amerikaanse wet.Cergorach schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:58:
[...]
Precies, wat je zegt, "waarschijnlijk"... Als een UPC medewerker iets zegt dat mij als mogelijk niet legaal klinkt, dan melden we dat hier, wellicht dat iemand die er wel wat mee kan hier wat mee doet. Wellicht dat iemand UPC eens om z'n oren slaat met iets dat al heel vaak tegen 'ons' gebruikt is (zoals de DMCA wetgeving, het omzeilen van beveiliging/encryptie).

BTW Ik heb nog wat pathpings gedaan en mijn 2 extra hops veranderen van IP nummer.
Hieronder het overzicht van de betreffende hops.
4 12ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 84.116.244.9
0/ 100 = 0% |
5 15ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 84.116.131.9
Ik heb bij ripe.net een db search en de IP nummers zijn geregistreerd bij
% Information related to '84.112.0.0 - 84.119.255.255'
inetnum: 84.112.0.0 - 84.119.255.255
org: ORG-CBG1-RIPE
netname: AT-TELEKABEL-20040407
descr: PROVIDER Local Registry
descr: Chello Broadband GmbH
country: AT
...
rganisation: ORG-CBG1-RIPE
org-name: Chello Broadband GmbH
org-type: LIR
address: UPC Austria GmbH
Erlachgasse 116
1100 Vienna
Austria
___
Ik heb wat andere ip nummers gechecked in me pathping 212.142.XXX.XXX (UPC IP NUMMER)
Dus hoe gaan wij tegenwoordig naar internet heren
we gaan eerst naar UPC kantoor, vanuit daar gaan we naar ip reeks wat geregistreerd staat in Wenen en dan gaan we weer terug naar de AMS-IX. Voor site's zoals tweakers.net en waarschijnlijk andere site's uit nederland.
Vroeger gingen we gelijk van UPC kantoor naar AMS-IX en dat het WWW op...
En nog wat andere pathpings..
wow-europe.com gaat via UPC kantoor => Wenen => wow-europe.com provider
microsoft.com pathping geeft ineens nu een andere route weer... heb al 2 verschillende routes gehad.
Via Nederland naar (hou het voorlopig Wenen en dan weer naar Nederland dan naar wereldwijd ip nummer... niet bekend bij IANA (Internet Assigned Numbers Authority)
17 hops in totaal...
Ik ga nog na 12 uur vannacht het eea testen en pathpings naar TPB ben ik nu aan het doen
TPB pathping duurt voor mijn gevoel te lang.
Ik hou het erop dat de "traffic shapers" naar alle waarschijnlijkheid in Oostenrijk staan... hoeft niet perse...
Ik post later in de avond nog wat updates ik ga nu even wat anders doen
Hieronder het overzicht van de betreffende hops.
4 12ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 84.116.244.9
0/ 100 = 0% |
5 15ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 84.116.131.9
Ik heb bij ripe.net een db search en de IP nummers zijn geregistreerd bij
% Information related to '84.112.0.0 - 84.119.255.255'
inetnum: 84.112.0.0 - 84.119.255.255
...
rganisation: ORG-CBG1-RIPE
org-name: Chello Broadband GmbH
org-type: LIR
address: UPC Austria GmbH
Erlachgasse 116
1100 Vienna
Austria
___
Ik heb wat andere ip nummers gechecked in me pathping 212.142.XXX.XXX (UPC IP NUMMER)
Dus hoe gaan wij tegenwoordig naar internet heren
we gaan eerst naar UPC kantoor, vanuit daar gaan we naar ip reeks wat geregistreerd staat in Wenen en dan gaan we weer terug naar de AMS-IX. Voor site's zoals tweakers.net en waarschijnlijk andere site's uit nederland.
Vroeger gingen we gelijk van UPC kantoor naar AMS-IX en dat het WWW op...
En nog wat andere pathpings..
wow-europe.com gaat via UPC kantoor => Wenen => wow-europe.com provider
microsoft.com pathping geeft ineens nu een andere route weer... heb al 2 verschillende routes gehad.
Via Nederland naar (hou het voorlopig Wenen en dan weer naar Nederland dan naar wereldwijd ip nummer... niet bekend bij IANA (Internet Assigned Numbers Authority)
17 hops in totaal...
Ik ga nog na 12 uur vannacht het eea testen en pathpings naar TPB ben ik nu aan het doen
TPB pathping duurt voor mijn gevoel te lang.
Ik hou het erop dat de "traffic shapers" naar alle waarschijnlijkheid in Oostenrijk staan... hoeft niet perse...
Ik post later in de avond nog wat updates ik ga nu even wat anders doen
Volgens mij maak je je druk om niks. Ik had vroeger (nog in de tijd van die oude Terayons) al een IP dat onderdeel was van een block dat stond geregistreerd op naam van UPC Austria, maar dat zegt natuurlijk helemaal niks. Ik weet vrij zeker dat mijn PC gewoon in Nederland stond namelijk
.
Bovendien zou het voor UPC waarschijnlijk veel te duur zijn om al het Nederlandse verkeer over Oostenrijk te routeren.
Bovendien zou het voor UPC waarschijnlijk veel te duur zijn om al het Nederlandse verkeer over Oostenrijk te routeren.
[ Voor 17% gewijzigd door HarmoniousVibe op 25-08-2009 20:52 ]
Die IP-range is gewoon toegekend aan Chello Broadband in Wenen, waarschijnlijk omdat de (meeste) network engineers (op Europees niveau; UPC is in meerdere Europese landen actief) in Oostenrijk werken. Zij zullen deze ranges vervolgens weer (intern) verder toekennen aan de verschillende UPC-landen (Nederland, Ierland, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië etc...).
NL->AT->NL zou inderdaad veel te duur zijn (tenzij je een eigen netwerk hebt), maar ook erg omslachtig.
NL->AT->NL zou inderdaad veel te duur zijn (tenzij je een eigen netwerk hebt), maar ook erg omslachtig.
RIPE heeft wereldwijd gebieden toegekend voor publieke IP ranges en als je een IP nummer krijgt moet je je adres gegevens opgeven, je hoeft niet je echte adres gegevens op te geven maar voor een bedrijs is dat niet slim.. hops zijn ook verbindingen in het LAN/ WAN netwerk he.
Nederlandse verkeer over Oostenrijk routeren zou duur zijn, maar ik denk dat dit hun eigen netwerk is van WAN verbindingen... het kan ook gewoon iets anders zijn maar het is wel frappant dat ik 2 nieuwe ip nummers in me pathping zie die geregistreerd staan in Oostenrijk.. Welke ik een maand terug niet had (toevallig pathpings lopen testen voor me server... die nu onbruikbaar is dankzij UPC) ofc wel http(s) maar daar gaat het niet om..
En ja die ip reeksen 84.119.XXX.XXX hoeven niet in oostenrijk te staan maar waarom staan alle andere ip reeksen geregistreed bij UPC Netherland (te schiphol)...... en deze reeks in Oostenrijk toevallig...
Verklaart misschien ook wel de pings in MMO's wat nu opeens weer minder is ow het is 12uur
Open torrents worden toegelaten (vanaf 00:00) maar prive trackers worden dus geblockded 24/7 blijkbaar..
Prive trackers krijg je als antwoord no such torrent... ok dus niet connectable...
Leven UPC...
Nederlandse verkeer over Oostenrijk routeren zou duur zijn, maar ik denk dat dit hun eigen netwerk is van WAN verbindingen... het kan ook gewoon iets anders zijn maar het is wel frappant dat ik 2 nieuwe ip nummers in me pathping zie die geregistreerd staan in Oostenrijk.. Welke ik een maand terug niet had (toevallig pathpings lopen testen voor me server... die nu onbruikbaar is dankzij UPC) ofc wel http(s) maar daar gaat het niet om..
En ja die ip reeksen 84.119.XXX.XXX hoeven niet in oostenrijk te staan maar waarom staan alle andere ip reeksen geregistreed bij UPC Netherland (te schiphol)...... en deze reeks in Oostenrijk toevallig...
Verklaart misschien ook wel de pings in MMO's wat nu opeens weer minder is ow het is 12uur
Open torrents worden toegelaten (vanaf 00:00) maar prive trackers worden dus geblockded 24/7 blijkbaar..
Prive trackers krijg je als antwoord no such torrent... ok dus niet connectable...
Leven UPC...
[ Voor 9% gewijzigd door qwaurck op 26-08-2009 00:13 ]
Ze gebruiken gewoon 1 uitrol account van RIPE om (grote) ip-ranges aan te vragen. Deze delen ze dan zelf in per land.
Ripe query op mijn huidige ipadres geeft exact hetzelfde role account:
Ripe query op mijn huidige ipadres geeft exact hetzelfde role account:
Maar bij inetnum staat welrole: Hostmaster Chello Broadband
address: UPC Broadband
address: Internet Services
address: Erlachgasse 116
address: A-1100 Vienna
address: Austria
phone: +43 1 96068 5000
fax-no: +43 1 96068 5666
e-mail: hostmaster@chello.at
admin-c: SB666-RIPE
tech-c: SB666-RIPE
tech-c: MS2509-RIPE
nic-hdl: HMCB1-RIPE
mnt-by: CHELLO-MNT
source: RIPE # Filtered
ipvinetnum: 212.187.38.0 - 212.187.44.255
netname: UPC-NL
descr: CPE Customers NL
country: NL
admin-c: HMCB1-RIPE
tech-c: HMCB1-RIPE
status: ASSIGNED PA "status:" definitions
remarks: Contact abuse@chello.nl concerning criminal
remarks: activities like spam, hacks, portscans
mnt-by: CHELLO-MNT
Zoals bij die "extra" hops waar je het over hebt.inetnum: 84.112.0.0 - 84.119.255.255
admin-c: HMCB1-RIPE
tech-c: HMCB1-RIPE
status: ALLOCATED PA "status:" definitions
mnt-by: RIPE-NCC-HM-MNT
mnt-lower: CHELLO-MNT
mnt-routes: AS6830-MNT
Waanneer komt er concurrentie op de kabel? UPC heeft op de lange termijn zichzelf hiermee te pakken. Zodra er een goed alternatief is ga ik weg! Stelletje oplichters... Kort na mijn verlenging de boel bedonderen!
Ik ben een van de vele nieuwe FP klanten, begin augustus werd mijn lijn opgeleverd... En nog 'n jaar verpicht blijven dus.
Ik mag hopen dat er nog flink verbetering komt in dat knijpgedrag. Een dynamische cap om het netwerk up & stabiel te houden vind ik OK, maar dit...
/me Richub heeft zich nog nooit zo belazerd gevoeld door een provider.
Ik mag hopen dat er nog flink verbetering komt in dat knijpgedrag. Een dynamische cap om het netwerk up & stabiel te houden vind ik OK, maar dit...

/me Richub heeft zich nog nooit zo belazerd gevoeld door een provider.
Ik heb nu al voor de tweede dag helemaal niks van UPC. Schijnt een storing te zijn in Almere waarbij er 1 straat er wel last van heeft en de andere weer niet. Gewoon niks werkt. Geen Internet geen telefoon geen televisie en zelfs het analoge televisiesignaal doet het niet. Schijtservice!
Verwijderd
Geen matches
Leuk itempje op RTL-Z overgenomen uit het financieel dagblad met als kopje :
'UPC zet downloaders op dieet'
'UPC zet downloaders op dieet'
'Klanten van UPC zijn kwaad. De internetprovider blijkt de snelheid te beperken waarmee bestanden kunnen worden binnengehaald. UPC zegt alleen excessen aan te pakken.'
'Volgens UPC klopt het niet dat de snelheid van bepaald internetverkeer op vaste tijden wordt afgeknepen. De internetprovider laat dat afhangen van de situatie, zegt de woordvoerder. Hij wil ook niet bevestigen dat de snelheid met twee derde wordt teruggedraaid.'
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2009 09:59 ]
Volgens mij zit het grootste deel van UPC Technology Services in Nederland. En de lokatie gegevens van RIPE hoef je niet te serieus te nemen; UPC lijkt de IP administratie bij RIPE niet al te serieus te nemen.sylvesterrr schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:12:
Die IP-range is gewoon toegekend aan Chello Broadband in Wenen, waarschijnlijk omdat de (meeste) network engineers (op Europees niveau; UPC is in meerdere Europese landen actief) in Oostenrijk werken. Zij zullen deze ranges vervolgens weer (intern) verder toekennen aan de verschillende UPC-landen (Nederland, Ierland, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië etc...).
NL->AT->NL hoeft niet eens heel erg omslachtig te zijn. UPC heeft een eigen internationaal netwerk. En afhankelijk van de snelste round-trip en 'kosten' kan een pad worden gekozen dat omslachtig lijkt, maar wel het snelste is tegen lage kosten.
Blijf het vreemd vinden dat men gewoon glashard in de media kan liegen en er mee weg kan komen'Volgens UPC klopt het niet dat de snelheid van bepaald internetverkeer op vaste tijden wordt afgeknepen. De internetprovider laat dat afhangen van de situatie, zegt de woordvoerder. Hij wil ook niet bevestigen dat de snelheid met twee derde wordt teruggedraaid.'
Er is ondertussen een uitspraak van de rechter dat men anderen moet toelaten op de kabel.Bigg Balls schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 09:45:
Waanneer komt er concurrentie op de kabel?
Maar ik heb ook begrepen dat die uitspraak alleen analoge televisie betreft.
Daarnet lag internet er weer een uur uit. Ondertussen word ik er een beetje ziek van. De knijpuren zijn nog niet begonnen, dus daar ligt het niet aan.
Nouja, nogmaals de HD bellen.
Nouja, nogmaals de HD bellen.
Concurrentie voor data-diensten op de kabel gaat er in ieder geval de komende drie jaar niet komen, aangezien OPTa onlangs oordeelde dat concurrentie op internetmarkt in NL zeer goed was. En dat wordt keer op keer in internationale onderzoeken bevestigd.Bigg Balls schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 09:45:
Waanneer komt er concurrentie op de kabel? UPC heeft op de lange termijn zichzelf hiermee te pakken. Zodra er een goed alternatief is ga ik weg! Stelletje oplichters... Kort na mijn verlenging de boel bedonderen!
Als je niet blij bent met UPC, kijk eens naar DSL of FttH. Zijn de beschikbare alternatieven niet beter, gewoon tevreden zijn met het feit dat je blijkbaar het beste hebt wat op dit moment beschikbaar is.
Oslik blyat! Oslik!
Het "knijpen" van UPC haalt ook in het buitenland het nieuws.
Dutch ISP builds dike around net, throttles non-HTTP traffic (Ars Technica)
Dutch ISP builds dike around net, throttles non-HTTP traffic (Ars Technica)
Liege, liege, liegebeest!
Ja het probleem is natuurlijk dat men via een jaarcontract (verlenging) de verbintenis is aangegaan, ervan uitgaande dat de snelheden ook 'overall' geleverd zouden worden. Uiteraard is het dan leuk om nu een conclusie te kunnen trekken of DSL of FttH o.i.d. toch achteraf een betere oplossing is maar nogal een dooddoener als je nu je jaar uit moet zittendion_b schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:24:
[...]
Concurrentie voor data-diensten op de kabel gaat er in ieder geval de komende drie jaar niet komen, aangezien OPTa onlangs oordeelde dat concurrentie op internetmarkt in NL zeer goed was. En dat wordt keer op keer in internationale onderzoeken bevestigd.
Als je niet blij bent met UPC, kijk eens naar DSL of FttH. Zijn de beschikbare alternatieven niet beter, gewoon tevreden zijn met het feit dat je blijkbaar het beste hebt wat op dit moment beschikbaar is.
[ Voor 0% gewijzigd door Henri op 26-08-2009 11:38 . Reden: typo ]
Verwijderd
Geen matches
Daar gaat het hier niet om Dion.dion_b schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:24:
[...]
..................
UPC heeft een paar maanden geleden nieuwe totaalpakketten in de markt heeft gezet, met snelle internetverbindingen.
Ze adverteren hoe snel je met deze internetverbindingen een dvd kan downloaden (zie upc website)
Een tijdje na de introductie van de nieuwe pakketten, als veel van hun klanten op die nieuwe pakketten zijn overgestapt) schroeven ze ineens de snelheid terug 's middags en 's avonds.
Mensen die een abo afsloten moesten een jaarcontract aangaan, en kunnen dus niet zomaar switchen.
UPC claimt ondertussen dat ze slechts 1% van hun abonnees willen treffen.
Feit is echter dat meer dan 20% van de breedbandinternetters p2p of usenet wil gebruiken, en dit percentage bij UPC waarschijnlijk een stuk hoger ligt dan die 20% omdat ze zeer hoge snelheden aanbieden
Door die groep aan te pakken hoeven ze niet te investeren in uitbreiding van hun links naar de rest van het internet, en besparen ze een boel geld.
Precies, dit gaat helemaal niet om "die andere 99%", maar om geld (natuurlijk).
No production networks were harmed during this posting
Een vraag ter verduidelijking. Hoe zit het op dit moment met het BitTorrent (zowel public als private trackers) verkeer bij UPC? Ik lees hier namelijk heel verschillende berichten over, worden deze voor 1/3 afgeknepen of tot '56k' snelheid?
Maar waarop wordt het verkeer nou daadwerkelijk afgeknepen?
Alleen op de poorten (119 en 563SSL )
Het lijkt mij namelijk lastig om als SSL aan is en het verkeer gaat over een willekeurige port dat ze het dan kunnen afknijpen, niet?
Het lijkt mij namelijk lastig om als SSL aan is en het verkeer gaat over een willekeurige port dat ze het dan kunnen afknijpen, niet?
Verwijderd
Geen matches
Ook SSL wordt gewoon gecapt, en mensen die VPNs gebruiken zien ook lagere snelheden.tjtristan schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:48:
Maar waarop wordt het verkeer nou daadwerkelijk afgeknepen?
SSL en VPNs zouden namelijk gebruikt kunnen worden om de caps op usenet, bittorrent, etc te omzeilen, en zijn dus verdacht.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2009 12:53 ]
Kan iemand mij dan uitleggen hoe ze die data kunnen herkennen? SSL via port 443 zou gewoon geclassificeerd moeten worden als HTTPS, toch?Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:50:
[...]
Ook SSL wordt gewoon gecapt.
Mensen die VPNs gebruiken zien ook lagere snelheden.
De enige die ik hier iets hoorde zeggen over '56k' snelheden was een persoon een paar pagina's terug, over direct downloads via IRC. Eentje. De rest van Nederland heeft het gewoon over 1/3 van de maxStyleWarz schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:30:
Een vraag ter verduidelijking. Hoe zit het op dit moment met het BitTorrent (zowel public als private trackers) verkeer bij UPC? Ik lees hier namelijk heel verschillende berichten over, worden deze voor 1/3 afgeknepen of tot '56k' snelheid?
Mijn torrents komen tijdens de "piekuren" ook gewoon op 1.5MBps binnen, op een 30Mbps abo, dus dat klopt nagenoeg perfect.
Hier sinds de nieuwe policy nu ook een keiharde cap naar 1/3 van de snelheid. Het maakt niet meer uit of je SSL gebruikt. De speedgraph toont een hele strakke lijn op 2.35MB/sec in Newsleecher. Maar ook buiten de knijpuren is de snelheid duidelijk minder geworden. Een schommelende lijn van rond de 5MB/sec. Terwijl ik vorige maand nog tegen de 7MB/sec haalde met m'n FP60 abonnement. Nog steeds beter dan ADSL, maar toch...
All that you know, is at an end
Hmm... ik hoor iedereen klagen over afgeknepen verbindingen. Maar ik heb het gisteren toch maar even getest en het bleek dat mijn verbinding NIET afgeknepen wordt... niet voor 12:00 en niet na 12:00

Mocht het in de toekomst toch afgeknepen worden betaal ik maar de helft... je betaald toch gewoon voor die snelle verbinding? Waarom zouden ze dan een snelle verbinding aanbieden... dat je alleen website's sneller kunt inladen??

Mocht het in de toekomst toch afgeknepen worden betaal ik maar de helft... je betaald toch gewoon voor die snelle verbinding? Waarom zouden ze dan een snelle verbinding aanbieden... dat je alleen website's sneller kunt inladen??
Ja hier exact hetzelfde. Ik heb FP60 (dus 1/3 zou een mooi rond getal kunnen opleveren
) en idd net onder de 20Mb dus de grens van 1/3 staat er keihard op hier.
Je laat een speedtest plaatje zien. Dat soort traffic knijpen ze ook niet. Ik had het over nieuwsgroepen.wishmasterUT2k4 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:08:
Hmm... ik hoor iedereen klagen over afgeknepen verbindingen. Maar ik heb het gisteren toch maar even getest en het bleek dat mijn verbinding NIET afgeknepen wordt... niet voor 12:00 en niet na 12:00
[speedtest plaatje]
[ Voor 15% gewijzigd door SveNRG op 26-08-2009 13:29 ]
All that you know, is at an end
Dan gaan we met z'n allen toch weer file sharen over HTTP?
@cailin_coilleach
Goed nieuws, bedankt! Op andere fora (Chelloo.com en COAX) waren er ook individuen die de '56k' melding gaven, mogelijk betreft het hier dezelfde persoon.
Op het adres waar ik UPC voor in gedachten had betekent die 1/3 lijn toch nog ruim een factor 3 sneller downloaden dan via ADSL (uitgaande van een FP30 abbo).
Ps. Geldt die 1/3 ook voor de uploadsnelheid of is die verder afgeknepen?
Goed nieuws, bedankt! Op andere fora (Chelloo.com en COAX) waren er ook individuen die de '56k' melding gaven, mogelijk betreft het hier dezelfde persoon.
Op het adres waar ik UPC voor in gedachten had betekent die 1/3 lijn toch nog ruim een factor 3 sneller downloaden dan via ADSL (uitgaande van een FP30 abbo).
[ Voor 14% gewijzigd door Soyuz op 26-08-2009 13:53 ]
Klopt, maar met nieuwsgroepen download ik ook nog gewoon met 4200KB/s...SveNRG schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:29:
[...]
Je laat een speedtest plaatje zien. Dat soort traffic knijpen ze ook niet. Ik had het over nieuwsgroepen.
XLNed heeft nieuwsgroepen openstaan op poort 80..Kan iemand proberen of je daar ook geknepen wordt
Ik denk dat UPC wel iets slimmer is dan dat Luqq. Ze zullen echt wel kijken of er op poort 80 ook echt HTTP verkeer loopt
Op poort 80 wel ja, maar als je ssl gebruikt op poort 443 kunnen ze het verschil niet zien volgens mij.cailin_coilleach schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:00:
Ik denk dat UPC wel iets slimmer is dan dat Luqq. Ze zullen echt wel kijken of er op poort 80 ook echt HTTP verkeer loopt
mijn fiber 60 pakketje is vandaag bezorgd. Vanavond maar even testen dan
Hmm..SSL over poort 80 dancailin_coilleach schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:00:
Verwachten ze sowieso natuurlijk niet, want dat is 443 
Wat je -wel- natuurlijk kan doen is op een server aan het net waar je SSH toegang hebt een prive tunneltje bouwen die luistert op poort 80 443 en die forward naar server:poort van je NNTP verbinding. Dat kan wel, maar dan moet je natuurlijk wel volledige controle hebben over die bak en ook geen web server hebben draaien.
Maar gemakkelijker is het natuurlijk om een news provider te vinden die SSL encrypted NNTP aanbiedt op 443.
Wat je -wel- natuurlijk kan doen is op een server aan het net waar je SSH toegang hebt een prive tunneltje bouwen die luistert op poort 80 443 en die forward naar server:poort van je NNTP verbinding. Dat kan wel, maar dan moet je natuurlijk wel volledige controle hebben over die bak en ook geen web server hebben draaien.
Maar gemakkelijker is het natuurlijk om een news provider te vinden die SSL encrypted NNTP aanbiedt op 443.
[ Voor 103% gewijzigd door Liegebeest op 26-08-2009 14:34 ]
Ik heb hier een zwaar brakke ADSL-verbinding (ver van de centrale) en stond op het punt dan maar bij UPC een fiber abonnement te nemen. Maar door de recente ontwikkelingen in het beleid van UPC als het gaat om het knijpen van de verbinding ga ik het nog wel even uitzingen met mijn brakke ADSL-lijn. :-S Wat een zwaktebod van UPC; capaciteitsproblemen oplossen door klanten te korten is niet het beleid van een provider in een vooruitstrevend kennisland. En waarom gaat het uitrollen van glasvezel toch zo langzaam?
Wat een mega hoge upload voor een FP30 abbo....
Sinds wanneer heb jij dat abbo?
Als ik vanavond thuis ben zal ik dat eens checken!Luqq schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:40:
XLNed heeft nieuwsgroepen openstaan op poort 80..Kan iemand proberen of je daar ook geknepen wordt
Heb tot nog toe op geen enkele andere poort echt verschil gezien!
119, 80 normaal! 443 en 563 SSL... maar ik download wel overdag en 's avonds met volle snelheid op 3.3MB tot nog toe!
Dus ik zal het vanavond eens goed checken!
Sinds maandag heb ik FP 30 en
[ Voor 6% gewijzigd door GrandPuba op 26-08-2009 15:50 ]
Gokje: 60Mb of 90Mb abo achter een (WiFi) router die niet hoger dan 27Mbit aankanGrandPuba schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:44:
[...]

Oslik blyat! Oslik!
Dude speed test gaat via http verkeer en daar word niks mee gedaan, browsen van website gaat ook gewoon snel maar video streams of andere content openen/downloaden gaat gewoon weg niet.wishmasterUT2k4 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:08:
[afbeelding]
ErwienO <Gathering of Dudes> - 80 Dwarf Warrior - Ragnaros (EU)
Ik werk op Terschelling en ben sinds kort weer thuis. Toen vertelde mijn vader pas dat wij een nieuwe connectie hadden van UPC. Zal wel 2 a 3 weken terug zijn.... maar het kan meer zijn!GrandPuba schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:44:
[...]
)
We hebben een 30FP abonomment =)dion_b schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:12:
[...]
Gokje: 60Mb of 90Mb abo achter een (WiFi) router die niet hoger dan 27Mbit aankan
Dude, lees mijn andere bericht even ;ErwienO schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:40:
[...]
Dude speed test gaat via http verkeer en daar word niks mee gedaan, browsen van website gaat ook gewoon snel maar video streams of andere content openen/downloaden gaat gewoon weg niet.
Net ook even getest via SCP: dat wordt ook geknepen op 1/3.
Even een vraag over UPC, offtopic over waar jullie het over hebben;
Wij hebben UPC I-net + Telefonie pakket (15 of 20 euro ofzo) en dan iets van 12Mbit.
Nu is het zo zodra ik iets download of een spel online speel, dat onze televisie gaat ruizen, en des te meer ik download of sneller des te erger het wordt, is dit een bekent probleem? Zonder splitter geeft onze televisie perfect beeld...
Wij hebben UPC I-net + Telefonie pakket (15 of 20 euro ofzo) en dan iets van 12Mbit.
Nu is het zo zodra ik iets download of een spel online speel, dat onze televisie gaat ruizen, en des te meer ik download of sneller des te erger het wordt, is dit een bekent probleem? Zonder splitter geeft onze televisie perfect beeld...
[ Tesla MIG MYP ]
Mmm, je hebt dus analoge TV? Klinkt alsof de splitter/filter niet helemaal lekker is. Dat of jullie bekabeling vanaf de WCD.
Ikzelf heb een 90Mbit abbo en haal overdags maar 30Mbit precies. Het lijkt wel of ze mijn modem steeds zo laten intrainen.
Aangezien het zowel met usenet(ssl) als http(speedtest ed) is.
Maar iets na 0:00 springt mijn snelheid gewoon standaard terug op 90Mbit en haal ik wel de volle snelheid zowel via usenet als http
Aangezien het zowel met usenet(ssl) als http(speedtest ed) is.
Maar iets na 0:00 springt mijn snelheid gewoon standaard terug op 90Mbit en haal ik wel de volle snelheid zowel via usenet als http
Even terugkomend over het RIPE verhaal wat ik eerder heb gepost:
Ik weet dat je RIPE gegevens niet glashard moet over nemen en dat heb ik ook eerder gepost (misschien niet zo duidelijk aangegeven).
Even iets anders
Private torrent verkeer wordt geknepen op 1/3 van de download snelheid van 12:00 tot 00:00, van 00:00 tot 12:00 heb je volle download snelheid... uploaden daarentegen gaat met max ~15 KB/s (24/7).
TPB kan ik helemaal niet downloaden / uploaden op het moment, no such torrent foutmeldingen...
IRC en Soulseek download/ upload had ik vannacht om 04:00 getest en kwam tot de conclusie dat het bedroevend laag is ~15 KB/s...
En laten we nu niet de discussie starten over dat deze middelen gebruikt worden om illegale content binnen te halen, sommige mensen gebruiken dit soort verkeer ook voor legale bezigheden...
Voorbeeldje over Torrent foutmelding
Disconnect: Peer error: No connection could be made because the target machine actively refused it.
Deze melding komt paar keer per minuut voorbij
Deze foutmelding komt zowel uit prive trackers als public freeware trackers.
Ik vraag me af welke target machine mij blocked.... (sterk vermoeden UPC traffic shaper, maar aan vermoedens heb je niks)
Vorige maand dezelfde freeware torrent gedownload van dezelfde site en toen geen foutmeldingen...
Ik download betreffende torrent nu met 1.2 MB/s en upload met ~15KB/s (terwijl ik vorige maand met 2.9 - 3.3 MB/s download en met ~350 KB/s heb geupload (torrent client instellingen zijn nog hetzelfde mochten jullie dat afvragen).
De seeders/ leechers zijn ongeveer gelijk aan vorige maand... schat ik.. zijn meestal wel constant met betreffende torrents.
Nu snap ik ook waarom MMO patches traag gingen met downloaden... deze worden ook gedistribueerd via torrent netwerken (World of Warcraft bijvoorbeeld)
PS.
Heb vandaag een bevestiging gekregen van mijn klacht bij UPC omtrent het afknijpen van bepaalde protocollen... Ik ben nog steeds absoluut van mening dat UPC moet stoppen met deze beperking.
Wat ik wel frappant vind is dat UPC dit Q3/Q4 2008 ook al heeft geactiveerd in andere UPC landen... En dat het toen niet zo in het nieuws was als op dit moment...
Ik weet dat je RIPE gegevens niet glashard moet over nemen en dat heb ik ook eerder gepost (misschien niet zo duidelijk aangegeven).
Even iets anders
Private torrent verkeer wordt geknepen op 1/3 van de download snelheid van 12:00 tot 00:00, van 00:00 tot 12:00 heb je volle download snelheid... uploaden daarentegen gaat met max ~15 KB/s (24/7).
TPB kan ik helemaal niet downloaden / uploaden op het moment, no such torrent foutmeldingen...
IRC en Soulseek download/ upload had ik vannacht om 04:00 getest en kwam tot de conclusie dat het bedroevend laag is ~15 KB/s...
En laten we nu niet de discussie starten over dat deze middelen gebruikt worden om illegale content binnen te halen, sommige mensen gebruiken dit soort verkeer ook voor legale bezigheden...
Voorbeeldje over Torrent foutmelding
Disconnect: Peer error: No connection could be made because the target machine actively refused it.
Deze melding komt paar keer per minuut voorbij
Deze foutmelding komt zowel uit prive trackers als public freeware trackers.
Ik vraag me af welke target machine mij blocked.... (sterk vermoeden UPC traffic shaper, maar aan vermoedens heb je niks)
Vorige maand dezelfde freeware torrent gedownload van dezelfde site en toen geen foutmeldingen...
Ik download betreffende torrent nu met 1.2 MB/s en upload met ~15KB/s (terwijl ik vorige maand met 2.9 - 3.3 MB/s download en met ~350 KB/s heb geupload (torrent client instellingen zijn nog hetzelfde mochten jullie dat afvragen).
De seeders/ leechers zijn ongeveer gelijk aan vorige maand... schat ik.. zijn meestal wel constant met betreffende torrents.
Nu snap ik ook waarom MMO patches traag gingen met downloaden... deze worden ook gedistribueerd via torrent netwerken (World of Warcraft bijvoorbeeld)
PS.
Heb vandaag een bevestiging gekregen van mijn klacht bij UPC omtrent het afknijpen van bepaalde protocollen... Ik ben nog steeds absoluut van mening dat UPC moet stoppen met deze beperking.
Wat ik wel frappant vind is dat UPC dit Q3/Q4 2008 ook al heeft geactiveerd in andere UPC landen... En dat het toen niet zo in het nieuws was als op dit moment...
Heb je analoge TV of Digital...Cyw00d schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 17:07:
Ik heb ook lichte storingen op bepaalde UPC Digital zenders (501 cartoon network helemaal niet te bereiken bijvoorbeeld...
PS.
Viel me op dat telefoongesprekken ruis hebben, als ik aan het gamen ben of zwaar *kuch* aan het downloaden/ uploaden ben...
Het gebruik van private trackers is dus zo goed als onmogelijk omdat je nooit aan je upload verplichtingen kunt voldoen...qwaurck schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 17:47:
uploaden daarentegen gaat met max ~15 KB/s (24/7)

Nog wat leuks opgemerkt paar minuten terug...
Torrent aan en ik log in in WoW en ik krijg disconnect tijdens het laden... of ik ben ingelogd en spelers zijn "Unknown" ipv hun character naam en na tijdje wordt je gedisconnect.
Dit probleem is bekend en wordt veroorzaakt als je een langzame verbinding hebt.
Als extra test een andere MMO getest en Star Wars Galaxies (je character ) krijg ik een disconnect tijdens het laden. Lukt mij niet om in te loggen in SWG zelf... 10 pogingen
Me torrent upload snelheid is sinds een half uurtje wel 50-60 KB/s nu stel ik een upload cap in van 20 KB/s en ik kan zonder problemen inloggen in WoW...
Dus MMO game verkeer wordt ook gecapped... hele goeie implementatie van traffic shaping UPC...
Al het verkeer wat niet onder http(s) valt wordt gecapped/ shaped...
Torrent aan en ik log in in WoW en ik krijg disconnect tijdens het laden... of ik ben ingelogd en spelers zijn "Unknown" ipv hun character naam en na tijdje wordt je gedisconnect.
Dit probleem is bekend en wordt veroorzaakt als je een langzame verbinding hebt.
Als extra test een andere MMO getest en Star Wars Galaxies (je character ) krijg ik een disconnect tijdens het laden. Lukt mij niet om in te loggen in SWG zelf... 10 pogingen
Me torrent upload snelheid is sinds een half uurtje wel 50-60 KB/s nu stel ik een upload cap in van 20 KB/s en ik kan zonder problemen inloggen in WoW...
Dus MMO game verkeer wordt ook gecapped... hele goeie implementatie van traffic shaping UPC...
Al het verkeer wat niet onder http(s) valt wordt gecapped/ shaped...
Is dat ongeveer 1/3 van je reguliere upload snelheid?qwaurck schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:21:
Me torrent upload snelheid is sinds een half uurtje wel 50-60 KB/s
1/3 van me upload snelheid zou 125 KB/s moeten zijn... wat ik dus absoluut niet haal...StyleWarz schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:26:
[...]
Is dat ongeveer 1/3 van je reguliere upload snelheid?
Me upload snelheid wisselt enorm, tussen de 15 - 60 KB/s...
WoW heeft nu ook overklaarbare freezes (torrents staan uit ofc), hier had dit had ik zondag en maandag ook last van... Nu is het wel veel minder...
Volgens mij is UPC bezig met het fine tweaken van traffic shaping.
edit:
Probleem met lag in WoW als ik torrent aan heb staan is verdwenen.
Probleem met lag in WoW als ik torrent aan heb staan is verdwenen.
[ Voor 7% gewijzigd door qwaurck op 26-08-2009 20:17 ]
De 56k6 is alleen met IRC. De rest moet normaal geknep worden. Oh ja, het is ook erg crap met Soulseek.StyleWarz schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:36:
@cailin_coilleach
No guts, no glory!
Vroeger ooit ook eens gehad met kabelinternet, was idd een brakke splitter...Cyw00d schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 17:07:
Mensen, goed nieuws.
Het lijkt er op dat UPC zich heeft laten corrigeren door de COAX.
Heb namelijk op het moment, in Apeldoorn, een downloadsnelheid van 5,5 MB/s (UPC 60), 's avonds!
Het lijkt er op dat UPC zich heeft laten corrigeren door de COAX.
Heb namelijk op het moment, in Apeldoorn, een downloadsnelheid van 5,5 MB/s (UPC 60), 's avonds!
Net getest, de pieken krijg ik met xlned op port 563, telkens na enkele minuten schiet hij van 1/3 naar 2/3 e van de verbinding...
De twee plekken tussen de pieken zie je de cap,dat is met port 80 normaal en port 443 ssl
De grafiek is 10 minuten... ik zou nog iets langer op port 80 kunnen proberen, maar ik verwacht daar geen spannende verbetering...
Dit is om 22:00 uur ongeveer.

Hier het vervolg, je ziet nog een stukje oplopende piek aan het begin tot max 3.15MB

Dit is overigens met FP30
De twee plekken tussen de pieken zie je de cap,dat is met port 80 normaal en port 443 ssl
De grafiek is 10 minuten... ik zou nog iets langer op port 80 kunnen proberen, maar ik verwacht daar geen spannende verbetering...
Dit is om 22:00 uur ongeveer.

Hier het vervolg, je ziet nog een stukje oplopende piek aan het begin tot max 3.15MB

Dit is overigens met FP30
[ Voor 37% gewijzigd door GrandPuba op 26-08-2009 22:12 ]
Dit topic is gesloten.