Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:58:
Misschien niet helemaal wat hier thuis hoort maar ik post het toch.
[...]
Direct daarna XMS gebeld over hun abbo via glashart.
Expliciet gevraagd over cappen/traffic shaping. Die medewerkster zei dat hun dat niet deden. Ik heb het gesprek opgenomen. Mijn vraag, is dit rechtsgeldig mogen ze het toch doen?
Lijkt me dat je je hierop kunt beroepen als je op wilt zeggen mochten ze het wel doen. Maar gelijk hebben en gelijk krijgen is iets heel anders. Geen idee hoe dat gaat bij XMS (vreemd genoeg ken ik vooralsnog niemand die daar weg wil...

)
Collega van me zit iig in Nijmegen bij XMS en heeft een 100Mb lijn, vooralsnog zonder enige vorm van network management.
Qua internetverbinding is het gewoonweg ideaal, al maken ze wel een teringbende van je huis+tuin bij installatie
Ja, heb ervaring, woonde tot een jaar terug in Nijmegen, zelf heb ik het toen - wegens op handen zijnde verhuizing - niet genomen, rest van de straat nam het niet ivm woede over het gedrag van de aannemersAbbo wat ik kan krijgen bij xms :
50 mb up en down
digitale tv en telefoon
55 euro
UPC:
ik kan naar 30mbit abbo en digitale tv en telefoon voor 48 euro
maar daar komt 10 euro bij voor vastrecht.
Vastrecht is EUR 17 en wordt bij UPC "analoge TV" genoemd. Ergens klopt deze berekening dus niet.
Al met al mijn vraag, rechtvaardigd al die rompslomp het overstappen? of anders heeft er hier iemand xms internet?
Edit: ik mis dan wel mijn recorder en 50 zenders
Edit2: hoe is de kwaliteit van xms TV want ik ben redelijk tevreden over UPC digitale TV
XMS TV is nog redelijk in beta-stadium. Die collega zit voor TV iig nog bij UPC, inderdaad ivm HDTV en DVR.
De vraag is bovenal wat je belanrijk vindt. Ik kijk zelf helemaal geen TV maar download of stream content online en gebruik mobiel en VoIP voor alle spraaktoepassingen, dus ik zou gewoon een data-only abo nemen. Dat kan bijv bij XMS. Wil je wel TV of ouderwetse telefonie, dan kan dat ook bij XMS, maar dan kom je -zeker mbt TV- bij een dilemma uit.
* dion_b vindt het jammer dat glasvezel in A'dam verre van XMS-(prijs/)kwaliteit is, en is meer dan tevreden met z'n 120Mb UPC lijnOf pakt gewoon de UPC DNS servers zonder hun "navigatieservice" en niemand krijgt reclameinkomsten of heeft VPN-problemen.
Als je gewoon op UPC's site leest:
http://www.upc.nl/upclive...ervice/2090/20906029.html
(is hier ook vaak zat voorbijgekomen trouwens)
10. In het veld achter Voorkeurs-DNS-server: typt u het volgende in 62.179.104.210 (1).
In het veld achter Alternatieve DNS-server: typt u het volgende in 213.46.228.210 (2).
[
Voor 14% gewijzigd door
dion_b op 24-08-2009 18:33
]