Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc in radio-tuner, Haalbaar?

Pagina: 1
Acties:

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-11 17:11
Ik wil een P3-achtig systeempje (of een AMD K6 ofzo) in een radio-tuner-kast stoppen. De kast is 35 breed, 22 diep, en 5 hoog (in cm's)
Ik heb een paar vraagjes:
- Ik heb een errug kleine AT-voeding, zonder aan/uitknop, dus die stond altijd aan, cd-rom kreeg altijd stroom (was iets van cyrix 166 mhz geloof ik.) Er staat niks over wattage. Dat ding zou er wel in passen. Zou ik gewoon kunnen solderen (12 v op 12 v, en 5 v op 5 v) dmv een atx kabel afknippen, en solderen aan de voeding? of zijn er nog voltages en kabels die niet op at zitten?
Wie heeft er ervaring met zo'n usb-lan stekkertje? (dus lankaart aan usb) en is er dataverlies/snelheidsverlies als ik kies voor een pci riserkabel en lankaart (pci?) Ik wil dit ding als servertje gebruiken, en er hoeft dus geen vga aan, alleen ps/2 van toetsenbord solderen naar knopjes aan de voorkant van de tuner (voor winamp, het wordt ook mp3 op me kamer...)

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
AT -> ATX en je mist wat belangrijke lijntjes (alsin, je pc gaat niet aan en kan niet goed werken)
Je mist:
- +3.3V
- +5Vstb
- +Pwr-on

Usb2Lan convertors werken best goed, je merkt nauwelijks snelheidsverlies (10MB/s op 100Mbit oid, best redelijk)

Voor de knopjes kan je denk ik beter een comcontrol nemen, kan je tot 16 knopjes bijna direct aan je (anders waarschijnlijk toch ongebruikte) seriele poort hangen.

• DJFliX
hoeft niet, want dat ding blijft toch aan, das toch gewoon een kwestie van paperclip? of een schakelaar? iig geen groot probleem, is op te lossen. Als je de pc in xp uitzet en je voeding zou geen atx ondersteunen dan wacht ie totdat je de pc zelf uitzet (echte knop). Zou ik met wat weerstandjes 3,3v kunnen gebruiken? (btw waarvoor was die 3,3 ook alweer? =)) En die 5stb, wasda? kan ik die 5 volt daar niet gewoon opgooien?

Btw, zo wil ik de knoppen gaan gebruiken... de nc-knop als power on?
Afbeeldingslocatie: http://images2.pictiger.com/thumbs/f7/1be72dacef3167173554b43a3f4d43f7.th.gif
maar als een atx-bord zijn stroom krijgt, werkt ie toch? ps-on moet je alleen verbinden om de voeding aan te krijgen.... of is er iets fout in mijn beredenering?

BTW, die knopjes... ik moet toch voor een oplossing voor kb-emu zoeken, en als ik toch een tobo sloop voor emu, is het een eitje om ff de sporen te trekken en global sc's in winamp en sc's naar batchfiles maken. dus dat is de extra moeite van progjes (en cpu-resources) niet waard...

BTW, ik wil uiteindelijk denk ik de ps/2 binnen solderen (alleen tobo) en muis en com en lpt enzo gewoon naar buiten gooien (zoals een gewone kast) dus de com-poort oplossing met knopjes is voor mij meer werk (denk ik) en het kost meer (ja, ik ben ongelofelijk zuinig 8)7 8)7 8)7 )

[ Voor 65% gewijzigd door DJFliX op 23-01-2006 20:56 ]

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
At voeding naar ATX modden

Kort antwoord: no
Lang antwoord: hell no.

Er ontbreekt écht té veel om dit te doen lukken vrees ik. De toleranties voor afwijkingen worden ook steeds strenger. Ik zou dit écht niet doen.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

moest wel denken aan dit nieuws topic:

nieuws: Kleinste voeding is niet veel groter dan ATX-stekker

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• DJFliX
Ik ga het proberen met een regulator (ff sampletje) =P Het blijft een experiment... ik wil er niet te veel aan besteden... k moet ten slotte een nieuwe pc kopen, en mijn inkomsten zijn 5 eurie per week =P

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:46

Nox

Noxiuz

DJFliX schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 19:44:
Ik ga het proberen met een regulator (ff sampletje) =P Het blijft een experiment... ik wil er niet te veel aan besteden... k moet ten slotte een nieuwe pc kopen, en mijn inkomsten zijn 5 eurie per week =P
dan zou ik, óf een andere baas zoeken, óf een andere vader zoeken óf werk..

mjah, ik zou geen AT naar ATX modden. koop liever een goedkope ATX dan (zelfs een Qtec kan nog dan :P )

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• DJFliX
't probleem is dat ik best wel een atx voeding wíl, maar niet in het atx-formaat, ik hab nl een voeding die 1/6 van een gewone ATX-voeding is... maar die is AT... en k zie net dat ie 30 watt is... en em proc 20,75 watt... dus 't wordt krapjes... weet iemadn iets over een kleine ATX-voeding? (en niet van die stekkers van 80 euro, want dat is me het niet waard... kan ik beter een normale kast kopen =P) Misschien moet ik toch maar zo'n sweex LB00(...)021 router kopen, en die modden voor mp3 jukebox en server =\ lijkt me handiger...

• DJFliX
noksiejus schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:59:
dan zou ik, óf een andere baas zoeken, óf een andere vader zoeken óf werk..
Ik moet nog een maandje wzchten, dan ben ik 15, en dan kan ik gaan werken bij de computerzaak hier in de buurt :+ als ze nog iemand nodig hebben dan... :p

• Sidharta
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-11-2008
probeer eens een voeding uit de oude optiplexen van Dell.

Die zijn half zo groot als een gewone ATX)-voeding (8>

---> I read U'r e-mail <---

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Bullshit. AT naar ATX is prima te doen; ik heb al een drietal bakken draaaiend gehad. Wat je doet is de 5Vsb aan de 5 volt knopen, en een drietal FLINKE! diodes (modelletje: de 4 die aan de hoogspanningskant van je ATX-voeding zitten zijn eigenlijk een slag te klein) van de 5V naar de 3.3V-lijn op je mobo laten lopen. Verder is 't gewoon een kwestie van 1-op-1 alles doorverbinden, en dan werkt het wel. Zorg er wel voor dat de diodes vrijhangen en zo gekoeld mogelijk zijn, ze worden vrij warm.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• RobLemmens
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-11 09:29
DJFliX schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:15:
't probleem is dat ik best wel een atx voeding wíl, maar niet in het atx-formaat, ik hab nl een voeding die 1/6 van een gewone ATX-voeding is... maar die is AT... en k zie net dat ie 30 watt is... en em proc 20,75 watt... dus 't wordt krapjes... weet iemadn iets over een kleine ATX-voeding? (en niet van die stekkers van 80 euro, want dat is me het niet waard... kan ik beter een normale kast kopen =P) Misschien moet ik toch maar zo'n sweex LB00(...)021 router kopen, en die modden voor mp3 jukebox en server =\ lijkt me handiger...
Met 5cm hoogte moet je een normale atx voeding wel erin kunnen krijgen mits je een beetje kunt solderen. De print met onderdelen zelf is meestal zon 4cm hoog, enkel de koelvinnen van de halfgeleiders steken uit. Als je behuizing van ijzer is dan zou je de halfgeleiders los kunnen solderen, dan met wat isolatiemateriaal (die mica plaatjes) aan je kast vastzetten met een schroef en dan met draden doorverbinden naar je voedingsprint. Het lijkt veel werk maar in een uur ben je klaar. Ik heb het al eens gedaan om een standaard atx voeding in een 1u kast te krijgen. Zolang je niet meer dan 50% vermogen trekt (bv. een p3 op een 300W atx) kun je die torretjes best passief koelen met je behuizing en omdat in een atx voeding meestal de enige hoge componenten de koelvinnen zijn moet het ook makkelijk passen en een 2de hands atx voeding moet toch wel ergens te vinden zijn voor weinig geld.

Verwijderd

Zag laats een mini voeding de revu passeren die even groot was als het moederbord stekker.
De voeding levert 120W en schijnt erg goed te z8ien ondanks zijn zeer kleine formaat.
Hetenige nadeel is die ie alles uit de 12V trekt. Je hebt dus een 12v lijn nodig van 10 of 11 amp voor de volle 120W.

was afgelopen dinsdag 24 jan
MicroATX-voeding PicoPSU aan het werk gezet

Weet dus alleen niet ik deze link actief krijg.

• DJFliX
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:57:
Zag laats een mini voeding de revu passeren die even groot was als het moederbord stekker.
De voeding levert 120W en schijnt erg goed te z8ien ondanks zijn zeer kleine formaat.
Hetenige nadeel is die ie alles uit de 12V trekt. Je hebt dus een 12v lijn nodig van 10 of 11 amp voor de volle 120W.

was afgelopen dinsdag 24 jan
MicroATX-voeding PicoPSU aan het werk gezet

Weet dus alleen niet ik deze link actief krijg.
Ik heb die oplossing al bekeken, maar hij kost geloof ik 80 dollar + verzendkosten... als ze al hierheen verzenden... Dus ik wou maar gewoon een kabeltje solderen, zoals sprite zei. De koelvinnen afzagen had ik al overwogen, maar dat printje is nog steeds drie keer zo groot als de kleine voeding... Dan is het laatste probleem: Koeling... ik wou alles namelijk passief doen, en dan met een USB-stick booten... maar mijn mobo ondersteunt dat niet, dus wou ik een floppydrive er aanhangen, voor een DSL-bootdisk (ga ik nog uitwerken...) Hoe koel ik die diodes? toch met een ventilatortje?

Verwijderd

Dat hangt van de stroom af die dolr de diodes gaan maar tot 10A kunnen ze gewoon in de lucht hangen. Je zou de diodes extera kunnen koelen door er een alluminium of koperplaatje omheen te buigen en dan aan de andere kant een stuke van diezelde plaatoverlaten voor de koeling.
Elke diode zorgt voor 0.6v spannings val.
Dus volgens mij heb je 5v naar 3.3 volt er 3 nodig. dan kom je op 3.2V uit.

• DJFliX
Ok, en welk type heb ik nodig? (diode dus) want ik denk dat de man van de electrowinkel het niet leuk vindt als ik kom vragen om drie flinke diodes =\

Verwijderd

hangt van de electro winkel af. Maar mijn ervarings is dat je dat best kan vragen. Jij weet ongeveer wat je hebben wilt en hij weet wat hij kan leveren, Ik denk gewoon drie uit de 4000 serie die 10 amp aankan.

• DJFliX
In de enige winkel in de buurt zit een vervelende man die jou alle beslissingen laat nemen. Kom ik aan: Hallo, mag ik een zwakstroomdiode? Wat voor diode? Um ik wil um voor 12 volt gebruiken Ja zo kan ik je ook niet helpen */me liep boos weg*

Blijkbaar zijn er genoeg soorten diodes, of deze man was in een niet zo goede bui, maar vaak als ik iets nodig heb, wil hij me volgens mij niet in de winkel hebben =\ maar goed ik ga het zo maar proberen =P

Verwijderd

Ja da's vervelend winkelen hij wil eigenlijk geen diodes verkopen maar het lieft per 10.000 tegelijk.

Er zijn inderdaad heel heel heel veel diodes. Maar wat jij nodig heb is een diode met doorlaatspanning van 0.6v sperspanning maakt niet uit en doorlaatstroom max van 10A. IK denk een type 4006 of 4007.

Verwijderd

RobLemmens schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:29:
[...]

Met 5cm hoogte moet je een normale atx voeding wel erin kunnen krijgen mits je een beetje kunt solderen. De print met onderdelen zelf is meestal zon 4cm hoog, enkel de koelvinnen van de halfgeleiders steken uit. Als je behuizing van ijzer is dan zou je de halfgeleiders los kunnen solderen, dan met wat isolatiemateriaal (die mica plaatjes) aan je kast vastzetten met een schroef en dan met draden doorverbinden naar je voedingsprint. Het lijkt veel werk maar in een uur ben je klaar. Ik heb het al eens gedaan om een standaard atx voeding in een 1u kast te krijgen. Zolang je niet meer dan 50% vermogen trekt (bv. een p3 op een 300W atx) kun je die torretjes best passief koelen met je behuizing en omdat in een atx voeding meestal de enige hoge componenten de koelvinnen zijn moet het ook makkelijk passen en een 2de hands atx voeding moet toch wel ergens te vinden zijn voor weinig geld.
Sommige van die halfgeleiders zijn rechtstreeks met het lichtnet verbonden en ik vraag mij toch wel af of micaplaatjes met isolatiebusjes wel aan de daarvoor geldende eisen voor wat betreft isolatie voldoen. Lijkt me wel belangrijk aangezien PC's maar al te vaak ook nog eens niet fatsoenlijk geaard worden.

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-11 14:06

oshiro

Chill, dude.

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 19:27:
[...]

Sommige van die halfgeleiders zijn rechtstreeks met het lichtnet verbonden en ik vraag mij toch wel af of micaplaatjes met isolatiebusjes wel aan de daarvoor geldende eisen voor wat betreft isolatie voldoen. Lijkt me wel belangrijk aangezien PC's maar al te vaak ook nog eens niet fatsoenlijk geaard worden.
Het kan over het algemeen wel, zo worden watergekoelde voedingen ook gekoeld. Bij die voedingen zit het koelblok aan de buitenkant van de voeding (dat mag wettelijk niet binnenin de behuizing zitten) en dus zijn de halfgeleiders losgemaakt van de print. Zit in principe hetzelfde in elkaar, alleen met een ander doel.

Dit zou inderdaad een beter idee zijn, in plaats van een oude AT-voeding modden :Y) Dat gaat 99,9% niet werken nl :P
Je zou voor een 1U voeding kunnen kijken, maar dat is waarchijnlijk al een paar keer gezegd. 200W zou zat moeten zijn voor jouw doel.
En misschien zo'n pico-ATX-voeding zoals ook al eerder is gepost :P

[ Voor 19% gewijzigd door oshiro op 28-01-2006 23:33 ]

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Verwijderd

Ik weet niet of je in de buurt van een Paradigit filiaal woont, maar die verkopen de voedingen van hun Enterprise systeem (http://www.paradigit.nl/php/viewtext.php?textid=269) ook los (bedoeld voor reparaties, maar het is een mooie kleine en stille voeding en niet duur) Ik weet niet meer precies hoeveel maar het is wel een belletje waard denk ik.

Ik heb er ook naar gekeken voor mijn Antec Aria omdat die teveel herrie maakte (maar uiteindelijk de Antec fan door een Nexus vervangen en nu is ie helemaal stil :D)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 23:44 ]

• DJFliX
Nou, ik heb geen P4-voeding nodig, ik gebruik max. 60 watt =P (cpu=20 watt) dus modden lijkt me handiger (en goedkoper...) BTW werd ik wakker, ik wil opstaan, sta ik boven op de kast en de !open! voeding =(( Voeding kaput, mobo kaput en kast kaput... hmmz... volgende keer werk ik aan mijn buro...

• Miagieek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-05-2019
ga eens shoppen bij het plaatselijke stort/ recylage park?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 02:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

P3-achtig systeempje (of een AMD K6 ofzo)

Waarom dan zo moelijk doen ?
Voor een amd K6 heb je gewoon AT moederborden.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• DJFliX
het hoogste mogelijke mhz op een so7 bord (at) was 300 Mhz met een FSB van 75 Mhz, dus das niet helemaal wat ik zoek. En de at-moederborden geven niet de 2,1 v core voltage, ze gaan meestal niet lager dan 2,6... en om nou mijn core meteen aan een regulator te hangen vind ik riskant (en ik ben te lui om de pinout van een processor uit te zoeken =\) En het project ligt nu helemaal stil, mijn moeder heeft mijn kamer "opgeruimd" (d.w.z: twee vuilniszakken met electronica weggegooid :X :X :X Dus daar baal ik héél erg van, want er zat nog best veel bij... (voeding voor dit project, waarschijnlijk 2 mobo's, héél veel schoeven, en allemaal samples van ti.com) dus ik ben echt :(

>> Het volgende wat me staat te wachten is een pc-verbod =((

Pagina: 1