Toon posts:

ADSL zonder telefoonaansluiting?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een vriendin van me is onlangs verhuist en heeft in haar nieuwe huisje nog geen internet, maar wil dit wel, hetzij ADSL, hetzij Kabel. Alleen over het algemeen is ADSL(/-en snellere upload) goedkoper dan kabel. (het hoeft ook geen bijzonder snelle verbinding te zijn, als het werkt en niet te duur is is het goed)
Maar ze heeft geen KPN abbonement, is het dan wél mogelijk om adsl te nemen? Of moet ik gewoon voor kabel internet gaan?
Want ik hoor dubbele verhalen.. de 1 zegt, het kan wel zonder knp abb. de ander zegt van niet.. ik weet het niet meer.. 8)7

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-04 14:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ja, dat is mogelijk. Er is overigens maar 1 optie voor: Direct ADSL van KPN zonder vaste telefoonaansluiting. Heb ik zelf ook, goed tevreden over. Abo's zijn vergelijkbaar met die van Planet, enige verschil is dat je geen ISP hebt.

Simpelweg de Primafoon binnenwandelen (ze heeft immers nog geen internet) of op een andere aansluiting op KPN.com!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:51
Er zijn meerdere opties hoor. Je kan bij verschillende ADSL providers een kaal koper abonnement nemen. Je betaalt dan wel € 9,40 extra per maand en soms ook extra aansluitkosten.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is ISP?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Internet Service Provider.
Kun je ook vinden met Google

[ Voor 68% gewijzigd door RoD op 21-01-2006 23:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
En dat heb je ook echt nodig? is het belangrijk?

• RoD
  • Niet online

RoD

Mja, als je internet wilt, zul je wel een ISP of -zoals het vaak genoemd wordt- provider nodig hebben
Overigens kan het wel zonder, direct ADSL via KPN is ook mogelijk :P

Ow, dat was ook al genoemd overigens.

[ Voor 37% gewijzigd door RoD op 21-01-2006 23:55 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Bijna alle providers leveren de mogelijk tot het leveren van zogenaamde NLS, New Line Service.
Kost je ongeveer 9 euro per maand extra bovenop je ADSL abbo i.v.m. de "huur" van de PTT lijn.
Ideaal als je bijvoorbeeld een VoIP lijntje wilt...

Verwijderd

Topicstarter
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 23:49:
Ja, dat is mogelijk. Er is overigens maar 1 optie voor: Direct ADSL van KPN zonder vaste telefoonaansluiting...
maar dat goedkoopste abb. kost € 30.95 per maand. ik zoek iets rond de 20, hooguit 25..

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij zoek je dan niet goed. Dat is er al veel goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders nog tips voor een goedkoop kabel abbonement?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ok, dat er maar 1 optie is daar zit ik kennelijk naast. Sorry. Uit de reacties zover lees ik wel dat via KPN het goedkoopst is, betaal je € 5,00 extra voor het niet hebben van een vaste lijn.

Een andere optie kan ook nog zijn om een KPN vaste lijn prepaid te nemen (goedkoopste abo volgens mij € 10,00), dan kan je weer om het even welke provider nemen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Jimster
Als je internet wilt, dan vraag je dat dus aan bij een ISP. Bij niemand anders. Om een paar voorbeelden te noemen: TweakDSL, Demon, Tiscali, Wanadoo, Versatel, XS4ALL, Planet Internet en voor kabel verschilt dit per regio: Chello, @Home, Casema, Kabelfoon.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 23:56:
Iemand anders nog tips voor een goedkoop kabel abbonement?
Volgens mij kun je eerst beter dit even doorlezen. Beetje basiskennis is wel handig :)

[ Voor 36% gewijzigd door RoD op 21-01-2006 23:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
daar staat "Ik wil een nieuw abonnement, welke moet ik nemen?" Maar dat is helaas bij telefonie, en ik wil KABEL! :D

• RoD
  • Niet online

RoD

Ow, waarom start je dan een topic over ADSL? :? Als je kabel wilt, tsja.. ga ns kijken bij ISP's die kabel aanbieden. Bekijk eens wat de ervaringen ermee zijn, bekijk wat prijzen. En kom dan tot je conclusie.

• Jimster
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 23:59:
daar staat "Ik wil een nieuw abonnement, welke moet ik nemen?" Maar dat is helaas bij telefonie, en ik wil KABEL! :D
Kabel of ADSL?
Woonplaats?
Eisen?
Budget?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Je topic startte je met de vraag of het mogelijk is dat je ADSL neemt, of dat je gebonden zou zijn aan kabel....
Zie de naam van je topic.... :?

Zie voor kabel bijvoorbeeld de link, simpelweg met een search in Google: http://kabel-internet.pagina.nl/

[ Voor 8% gewijzigd door AllSeeyinEye op 22-01-2006 00:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ADSL was het plan, maar ,met kabel ben ik dan net zo duur uit. bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Dit gaat nergens heen. Daarnaast is er in Internet & Telefonie meer dan genoeg te vinden over internet- en telefonieabonnementen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.