[LCD-TV] Samsung LE27T51B

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Beste mensen,

Ik had de Samsung LE27T51B als tv op het oog voor op mijn kamer, eerst zou er een projector komen, maar achteraf gezien was dat niet zo'n goed idee.
Ik had er wel al voor gespaard, dus ik heb nu geld over :P

Ik wil nu dus graag een Samsung LE27T51B, gecombineerd met een Yamaha AV-Pack 205 gaan gebruiken als Home Cinema. Daarbij wil ik de frontsatellieten van de Yamaha set vervangen door Mission M30's die ik hier nog heb staan. De receiver uit de set is gewoon een mooie standaard 5.1 receiver, niet te duur maar ideaal voor mijn gebruik: het AC3 en DTS geluid wat de S/PDIF van mijn moederbord uitspuugt decoderen. Tevens krijgt hij voer van de DVD/DivX-speler in het AV-Pack. Die DVD-speler wil ik via component progressive aansluiten op de TV, en de PC komt er dan via VGA aan te hangen.

Alleen: Ik zie nu dat er 2 versies van de Samsung zijn:

- de Samsung LE27T51B
- de Samsung LE27T51BX

Op een site van een internetwinkel stond in de specs van de BX "DVI-HDCP". Bij de B is dat nergens terug te vinden. Dan ook mijn vraag: in hoeverre klopt dit, en wat is eigenlijk het verschil tussen de B en de BX? De specs lijken namelijk hetzelfde.

Andere opmerkingen over mijn toekomstige set zijn ook welkom. :)

Linkjes:

- Yamaha AV-Pack 205
- Samsung LE27T51B

Edit: verrek, nu staat er bij Redcoon ook al HDCP, ik vat het niet meer... :? op de Samsung site staat niets over HDCP, of ben ik nu gek aan het worden?
En er staat ook 2x7,5 watt speakers, dat is volgens de Samsung site maar 2x5 Watt ... *zucht*

[ Voor 23% gewijzigd door Tim_R op 21-01-2006 17:45 ]

Verwijderd

Ik ben wel benieuwd waarom je in plaats van een projector voor zo'n relatief klein scherm gaat eigenlijk... verkeerd je ruimte opgemeten ofzo ? :P

overigens wel een prachtscherm... en mooi dat ie zwart is, zou ik ook voor kiezen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 17:40 ]

• Tim_R
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 17:39:
Ik ben wel benieuwd waarom je in plaats van een projector voor zo'n relatief klein scherm gaat eigenlijk... verkeerd je ruimte opgemeten ofzo ? :P

overigens wel een prachtscherm... en mooi dat ie zwart is, zou ik ook voor kiezen.
Nou, de projector zou in een andere ruimte komen, maar die moest nog afgetimmerd, geisoleerd, een nieuwe vloer erin vanwege de gehorige balklaag enz. Dat was zo duur dat ik daar van afgezien heb... Op mijn kamer heb ik helemaal geen plaats voor een pj. ;)

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:40
Ik ben wel benieuwd naar de verschillen tussen dit scherm en de Samsung 26" versies. Die zijn namelijk een stuk duurder. Het enige wat ik kan zien is dat de 27" niet HD-ready is.
Over die Yamaha set, je moet hem zeker even gaan beluisteren. Ik was eerst ook geïnteresseerd in een Yamaha set (305 of 405 geloof ik). Maar ik vond de Yamaha-set veel te schel. Het is uiteindelijk een HK AVR135 icm JBL SCS 178 speakers geworden.
Als je het scherm hebt ben ik in ieder geval erg benieuwd naar je ervaringen!

• Tim_R
Niemand die dit weet? :)

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-02 10:40
X schijnt te staan voor "Top Up TV", alleen beschikbaar in Engeland.
Hier is trouwens ook een vrij uitgebreid topic over Samsung lcd tv's (gaat ook over dit type al doet de titel misschien anders vermoeden), daar had je deze info ook kunnen vinden :)

[ Voor 38% gewijzigd door Tinuz___ op 23-01-2006 22:52 ]

• Tim_R
Tinuz___ schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:49:
X schijnt te staan voor "Top Up TV", alleen beschikbaar in Engeland.
Hier is trouwens ook een vrij uitgebreid topic over Samsung lcd tv's (gaat ook over dit type al doet de titel misschien anders vermoeden), daar had je deze info ook kunnen vinden :)
OK bedankt, dan kan ik de TV met een gerust hart bestellen ;) Ik zal dat topique nog eens doorlezen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tim_R op 23-01-2006 23:19 ]

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
DRAFTER86 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 18:06:
Ik ben wel benieuwd naar de verschillen tussen dit scherm en de Samsung 26" versies. Die zijn namelijk een stuk duurder. Het enige wat ik kan zien is dat de 27" niet HD-ready is.
Hij heeft ook geen dynamic backlight en audio uitgangen. Die eerste heeft als gevolg dat de contrastratio ene sluk lager ligt. In plaats van de HDMI ingang, die het scherm een HD-Ready label zou bezorgen, is gekozen voor een DVI ingang. Hier heb je in principe net zoveel aan aangezien je het ding geen geluid wilt laten produceren. Dat is namelijk geen haar beter dan het geluid dat uit andere schermen komt. Hier hik ik zelf nog een beetje tegenaan. Als één van de SCARTaansluitingen ook de mogelijkheid heeft signalen naar buiten te sturen, ik het geen probleem (om het op mijn receiver aan te sluiten), maar anders is het geen toestel voor mij...
Ook de simpele behuizing uit één type kunststof zal een besparing opgeleverd hebben. Het scheelt een (groot) aantal productie stappen. Tenslotte is hij volgens mij uitgerust met een stuk minder filters en beeldverbeteringstechnieken. Van dichtbij zit er daardoor vrij veel ruis in het beeld, maar van een afstandje ziet het er in mijn ogen juist scherp uit, in vergelijking met de toestellen in de zelfde prijsklasse (waar een smoothingfilter juist voor een vaag beeld zorgt).

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:40
DeeD2k2 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:22:
[...]
Hij heeft ook geen dynamic backlight en audio uitgangen. Die eerste heeft als gevolg dat de contrastratio ene sluk lager ligt. In plaats van de HDMI ingang, die het scherm een HD-Ready label zou bezorgen, is gekozen voor een DVI ingang. Hier heb je in principe net zoveel aan aangezien je het ding geen geluid wilt laten produceren. Dat is namelijk geen haar beter dan het geluid dat uit andere schermen komt. Hier hik ik zelf nog een beetje tegenaan. Als één van de SCARTaansluitingen ook de mogelijkheid heeft signalen naar buiten te sturen, ik het geen probleem (om het op mijn receiver aan te sluiten), maar anders is het geen toestel voor mij...
Ook de simpele behuizing uit één type kunststof zal een besparing opgeleverd hebben. Het scheelt een (groot) aantal productie stappen. Tenslotte is hij volgens mij uitgerust met een stuk minder filters en beeldverbeteringstechnieken. Van dichtbij zit er daardoor vrij veel ruis in het beeld, maar van een afstandje ziet het er in mijn ogen juist scherp uit, in vergelijking met de toestellen in de zelfde prijsklasse (waar een smoothingfilter juist voor een vaag beeld zorgt).
Ok bedankt voor de info! Maar ik neem aan dat hij toch wel een hoofdtelefoon aansluiting heeft?

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Ja, die heeft-ie. Dat is natuurlijk wel een versterkte uitgang waarop de volume regeling invloed heeft. Ik raad af die te gebruiken voor een verbinding met een receiver. Het kan natuurlijk wel...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1