[3dsmax 7]Render scherm is verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-04 12:09
Ik mis sinds gister ineens het schermpje waarin staat met welke prepass enzo je bezig bent en waar de pause en cancel knoppen in staan. Normaal render ik met Vray, maar met de scanline renderer is et schermpje ook weg. Zwaar irritant, als ik nu wil kappen met renderen moet ik 3dsmax killen :(

Wat ik al geprobeerd heb:
- Google geraadpleegd
- Een 3dsmax guru geraadpleegd
- 3dsmax gereset naar de standaard waarden

Wie weet hoe ik het ding terug krijg? Het is echt om gek van te worden :|

There is no replacement for displacement!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 16:20
Als je via het menu gaat "rendering | render (F10)" krijg je hem dus neit te zien? Dan staat hij waarschijnlijk buiten je beeld. Er is een trucje om hem terug te vinden, ik zal even voor je kijken.

[edit]
Open 3dsmax.ini in je 3Ds MAX root en pas deze waarde aan, speel hier een beetje mee tot hij weer in beeld is. Als dit hem niet is moet je even de .ini beetje doorzoeken naar een andere flag, succes 8)7
code:
1
2
[RenderDialogPosition]
Dimension=92 85 355 615
Waarbij de eerste 2 waardes de positie zijn en de laatste 2 waardes de grote van het schermpje zijn.

[ Voor 54% gewijzigd door Neejoh op 21-01-2006 12:42 ]

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04 08:09

BaRF

bijna kerst

als ie idd buiten je beeld staat, moet je je resolutie even omhoog gooien, dan kun je hem weer naar het midden slepen :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Neejoh
BaRF schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 12:38:
als ie idd buiten je beeld staat, moet je je resolutie even omhoog gooien, dan kun je hem weer naar het midden slepen :)
True, true, maar ik heb ook wel eens gehad dat hij 33.000px buiten beeld stond, dus ben bang dat er niet veel monitoren zijn die zo'n resolutie aankunnen ;) Was een bug in MAX7 dat deze waarde wel eens versprong.

Verwijderd

Als ie buiten je scherm staat kan je ook op Alt+Spatie en dan M drukken.

Dan vliegt ie naar je muis toe.

• Neejoh
Die is ook wel sweet ja :P In de Nederlandse Windows zal dit natuurlijk anders zijn (de V van verplaatsen denk ik?)

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-04 12:09
Nu ik dit zo lees, bedenk ik ineens dat het schermpje heel goed nog steeds op mijn 2e monitor kan staan die meestal uitstaat omdat het ding super wazig is. Dus ik activeer dat scherm in Windows, en idd, daar is mijn schermpje weer O+

Bedankt voor de hulp!

There is no replacement for displacement!

• Neejoh
Hehe, lekkere actie ;) Maar mooi dat je hem weer terug hebt ;) Zulke problemen zijn vaak moodkillers :P

Verder lijkt kan een vraag als dit goed in het [3D] Post je 3D stuff maar weer - part 31 topic, is het algemene topic waar zulke vragen altijd welkom zijn :)

Verwijderd

Neejoh schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:14:
Die is ook wel sweet ja :P In de Nederlandse Windows zal dit natuurlijk anders zijn (de V van verplaatsen denk ik?)
Voor zover ik weet zijn ze in alle talen hetzelfde :)
Gebaseerd op de Engelse versie natuurlijk

(met Windows-programma's iig)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 14:03 ]

Pagina: 1