Toon posts:

[XP] Boot failure na update van hardware*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb pc geupgrade, ik steek een nieuw moederbord, met processor en ram in bestaande configuratie, ik vernader niks aan de harddrives, als ik pc opstart dan krijg ik eerst het system overview scherm en dan een zwart scherm met knipperend streepje, hij vindt dus geen boot, ik heb in het BIOs gekeken, en first boot staat wel degelijk op de juiste schijf. Ik vermoed dat het probleem ligt bij de partitionering, ik had namelijk voordien in partition magic gezien dat er een fout is ,C is ntfs en D op zelfde schijf is fat32, ik kon mn C niet anders partitioneren, volgens mij heeft het daarmee te maken, want hij vindt geen boot op C, maar als ik met WIN Cd opstart dan ziet hij wel dat er op C een windows partitie staat.

Eerst dacht ik dat het MBR fout geinitialiseerd was, maar dit bleek niet zo te zijn toen ik het doscommand fixmbr invoerde. Het enige wat dit opleverde is dat het zwarte scherm nu vervangen is door ene blauw scherm waarin windows zegt dat er virus/misconfiguratie is

DOEL/ GEEN VERLIES VAN DATA, indien mogelijk :)

Please help

Jeroen

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Wat is de exacte melding van die BSOD (blauwe scherm)? Heb je niets kunnen vinden in Windows XP en 2000 BSOD guide ? :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
error code: STOP: 0x0000007B (0xF894 D640,0XC00600034,0x00000000, 0x00000000

Before fixmbr: STOP: 0x0000007B (0x00000000,0x00000000,0x00000000, 0x00000000 or something

Jeroen

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 16:19
Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar als ik het goed begrijp, heb jij een nieuw moederbord, nieuw geheugen en een nieuwe processor maar gebruik je nog de windows installatie van het vorige moederbord / geheugen / processor?

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Verwijderd

Topicstarter
jammergenoeg heb je gelijk, als ik nu weet wrom dat het jammer is :p

Als het komt doordat ik drivers eerst hadmoeten installeren dnek ik wel dat ik terug mn oude erin kan steken en dan de drivers installeren

Jeroen

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-03 18:46
Enkel als de chipset identiek hetzelfde is, heb je kans dat het gemakkelijk zal werken. Anders is er veel meer werk aan de winkel te krijgen om alles terug goed werkende te krijgen. Bij het vervangen van een moederbord is het altijd aangeraden op Windows opnieuw te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je precies met de chipset, ik verander enkel moederbord met processor en ram

Een ander vraagje, over de drivers, als ik de drivers dan installeer zijn die op dat moment voor het verkeerde moederbord, is dit een probleem?

Moet ik dan ook de drivers van mn videokaart opnieuw installeren?

In elk geval al bedankt voor je hulp
(btw heb je MSN, is miss handiger mocht er nog iets zijn: doe maar niet - tis een forum he, niet jouw helpdesk ;) )

Jeroen

[ Voor 9% gewijzigd door elevator op 20-01-2006 20:29 ]

• Shotcaller777
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als je een nieuwe moederbord + ram + cpu installeert moet je altijd Windows opnieuw instaleren.

Anders werkt het simpelweg niet :+

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-03 18:46
Cris89 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 20:18:
Als je een nieuwe moederbord + ram + cpu installeert moet je altijd Windows opnieuw instaleren.

Anders werkt het simpelweg niet :+
Niet noodzakelijk maar het is wel aangeraden.
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 20:14:
Wat bedoel je precies met de chipset, ik verander enkel moederbord met processor en ram
De chipset zit op het moederbord.
Een ander vraagje, over de drivers, als ik de drivers dan installeer zijn die op dat moment voor het verkeerde moederbord, is dit een probleem?

Moet ik dan ook de drivers van mn videokaart opnieuw installeren?
Op jouw huidige WindowsXP installatie zijn de drivers geïnstalleerd om overweg te kunnen met jouw vorig moederbord. Je hebt het moederbord vervangen maar WindowsXP kan er nu niet mee overweg omdat de drivers van het vorige moederbord er nog op staan. Vooral dan de hard disk controller in de chipset is het "zwakste punt". Hierover staat een stukje in de FAQ. Die zou je beste eens lezen:
Windows Operating Systems - FAQ
Als je je harddisk aan een andere controller hebt gehangen (bv. door dat je een ander moederbord gekocht hebt, een andere IDE/RAID controller gekocht hebt en dergelijke), kan het goed zo zijn dat je bij het booten een BSOD krijgt: INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE - dit komt omdat Windows op dat moment je boot bestanden niet meer kan vinden - het resultaat is dan ook dat je niet verder kan met opstarten.

Onderstaande informatie geld niet als je deze melding krijgt tijdens de installatie van Windows.
• Je zou een reinstall (in-place upgrade) kunnen uitvoeren - hoe dat precies moet staat hier beschreven.
• Je kan Windows volledig opnieuw installeren
• Als je PC nog in het oude systeem boot, kan je alvast de nieuwe chipset drivers installeren - om vervolgens je PC over te brengen naar het nieuwe systeem. Met een betje geluk werkt het dan ook gewoon.

[ Voor 47% gewijzigd door D-Three op 20-01-2006 20:27 ]

Pagina: 1