[XP] Asus A7N8X-XE en installatie probs*

Pagina: 1
Acties:

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 13:50
Ik heb dus een Asus A7N8X-XE gekocht en daarop een XP 3000+ met 1024 MB intern pc3200. 160 Gig Sata Maxtor. Als ik hem installeer krijg ik het volgende probleem. Bij eerste boot krijg ik een blauw scherm direct na dat hij het besturingsysteem kiest met daarop de code
0x0000007b (0xf7c46528,0xc0000034, 0x00000000, 0x00000000)

Bootsector heb ik dus gechecked , andere sata schijf gepakt maar kreeg hetzelfde probleem, Ata 133 schijf gepakt en daar werkte windows xp dus wel op. alles los gekoppeld.
Nog steeds hetzelfde probleem.

Heb hier ook al op got gezocht en via google, maar ik kom er nu echt niet meer uit. Ik heb dit nog nooit van zijn leven meegemaakt.

Verwijderd

Volgens ome Bill:

Opstartsectorvirus
Het foutbericht 'Stop 0x0000007B' kan worden weergegeven als de computer is geïnfecteerd met een opstartsectorvirus. Controleer de computer op virussen. Als u een virus aantreft, controleert u ook diskettes op virussen voordat u ze weer gebruikt.

Microsoft levert geen software waarmee u computervirussen kunt opsporen of verwijderen. Als u vermoedt of vaststelt dat de computer is geïnfecteerd met een virus, verdient het aanbeveling een bijgewerkt antivirusprogramma aan te schaffen. Voor een lijst met fabrikanten van antivirussoftware klikt u op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base:

Belangrijk Als uw computer is geïnfecteerd, staat deze mogelijk bloot aan toekomstige aanvallen. Het wordt aangeraden om geïnfecteerde servers met een directe internetverbinding opnieuw te configureren door de richtlijnen op de website CERT (http://www.cert.org/) te volgen. Servers met een directe internetverbinding zijn servers die zonder firewall of andere vorm van beveiliging werken. Vanwege de nabijheid van geïnfecteerde computers, dient u ook andere risicocomputers opnieuw te configureren voordat u deze weer in gebruik stelt.

Als uw Windows XP-computer geïnfecteerd is en het antivirusprogramma het virus niet kan verwijderen en het systeem herstellen, moet u de vaste schijf opnieuw in partities indelen en Windows XP opnieuw installeren. Als u meer informatie wilt over het indelen in partities en formatteren van een vaste schijf met Windows XP, klikt u op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base:
313348 (http://support.microsoft.com/kb/313348/) Een vaste schijf partitioneren en formatteren in Windows XP
Als u meer informatie wilt over het beschermen van de opstartsector tegen virussen in Windows XP, klikt u op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base:
122221 (http://support.microsoft.com/kb/122221/) Het beveiligen van de opstartsector tegen virussen in Windows NT

Of :

Geheugen check doen met Memtest ( http://www.memtest86.com/ )

Als het niet aan de geheugen ligt denk ik dat het je moederbord is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 22:27 ]

Verwijderd

Vergeet het maar. Ik had exact hetzelfde probleem en heb het nooit opgelost. Van ellende heb ik het systeem maar op een ATA-schijf geinstalleerd.

Gebruik je toevallig ook nog Windows XP SP1 of ouder?

Kijk hier maar eens, mij topicje: [rml][ XP] Schone installatie op sata wil niet[/rml]

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 22:32 ]

• QSYS
Ik gebruik SP2 .. deep shit.. maar welke anti virus moet ik hier dan voor gebruiken ? Want ik gebruik nod32 en die vind niks

PS dat topic had ik ook al gelezen

[ Voor 14% gewijzigd door QSYS op 19-01-2006 22:34 ]

Verwijderd

Lees mijn topic maar eens en trek je conclusies. Heb je alles wat ik heb meegemaakt zelf ook al meegemaakt?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 22:36 ]

• QSYS
ja alleen dat virus gedeelte heb ik volgens mij niet de juiste virus scanner voor.. Ik vind het wel vreemd want ik heb het op 2 sata schijven :( Morgen krijg ik wel weer een schijf binnen ook een sata.. dus ik hoop dat het niet daar aan ligt.. maar dat is pas morgen middag ofzo

maar ik had ook iets op een engelse site gevonden.. ff kijken of ik het nog kan vinden. Moet het nog proberen. ff linkje zoeken en dan zet ik hem hier wel weer neer

Quote van die site :

I got the same motherboard (P5WD2) and had the very same problem. Finally I solved it yesterday!
Here is the solution that worked for me: There are 3 IDE slots on the motherboard. 2 red ones (groubed together) and 1 blue, at the boarder of the motherboard. Make sure you connect your optical drives (CDROM, DVD) to that blue (!) connecter and use the IDE cable with the blue connecter at one side. Make sure you have the boot CD-Drive set as master (jumpers) and connected to the gray cable connector. Do not use the cable which is labeled "CD Drives", which does not have a blue connector!
May be this works already, if not step into the BIOS and configure the IDE-Typ of your optical drives to [CD-ROM] (or something like this). By default they are set to [AUTO].

The Problem is that windows XP setup thinks that your CD-ROM drives are harddisk drives (for some reason it seems it cannot determine this) and obviously you cannot install XP onto your optical drive...

end quote

[ Voor 78% gewijzigd door QSYS op 19-01-2006 22:40 ]

• QSYS
weet er iemand nog een goede scanner voor de bootsector? Bios had nog de oude versie , geupdate naar de nieuwe, maar nog geen resultaat.

Verwijderd

Lukt het je wel om direct na de installatie de NForce drivers te installeren?

Kun je na de error het systeem wel opstarten met 'de laatst bekende juiste instellingen'?

• QSYS
Nee niet echt.. zodra ik windows voor het eerst opstart dan krijg ik dat probleem.

http://www.kayodeok.btint...tes/kbasewinxp.htm#kbstop
Daar moeten wat diagnostische dingen staan. Ik zet het maar hier neer zodat mensen het ook terug kunnen vinden

Verwijderd

Probeer eens om direct na de installatie de NForce drivers te installeren. Eventueel handmatig via apparaatbeheer (dus zonder de installatieprocedure).

Verwijderd

Bios / sata bios es voorzien van een update?

andere sata drivers?

Als hij met een ATA133 wel gewoon werkt lijkt het me toch vrij duidelijk dat t fout gaat met sata....

heb het zelfde bordje en boot nu ook van een 160gb maxtor sata.... nooit problemen mee gehad

• QSYS
ik kan er geen nieuwe bios voor de sata vinden helaas.. die staat niet op de asus site :(

• QSYS
met windows xp sp1 krijg ik wel een ander resultaat geen blauw scherm, maar een spontane reboot als ie wil opstarten. SP1 en de drivers die op de cd stonden wil ie wel booten. Snap er niks van.. dan maar zo.
Snap er achteraf nog niks van.. Dan maar die sp1 weer upgraden naar 2 grrrrrr.. duurt wel allemaal lang zeg

[ Voor 47% gewijzigd door QSYS op 21-01-2006 21:32 ]

Pagina: 1