Toon posts:

[XP] Schone installatie op sata wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik heb momenteel de volgende specs:

* Asus A7N8X-XE mobo
* AMD Athlon XP 2800+
* 2x512 Mb PC3200 geheugen
* Maxtor sata hdd (200 gb)
* Seagate ata hdd (80 gb)
* Hitachi ata hdd (80 gb)
* GeCube Radeon 9200SE 128MB Game Buster

Momenteel staat mijn systeem nog op de Seagate geinstalleerd. Voor de derde maal probeer ik nu om het systeem opnieuw te installeren, maar dan op de maxtor (sata). De installatie verloopt vlekkeloos, maar als ik de pc vervolgens opnieuw opstart, volgt er een reboot vlak voor het XP laadscherm, gevolgd door de melding 'uw pc kon niet correct worden opgestart' (oid). Normaal opstarten lukt niet, evenals de veilige modus. Opstarten met de laatst bekende instellingen lukt wel, maar dan ben ik weer terug bij af. Wanneer ik dan namelijk opnieuw opstart, krijg ik weer hetzelfde gedoe. Ik heb het geheugen al getest en ook al geprobeerd te installeren met elke dimm afzonderlijk. Zelfde resultaat. Nu heb ik geprobeerd te installeren met alle andere hdd's afgekoppeld. Ook zelfde resultaat. De bios heb ik inmiddels al geupdate. Wil ook niet helpen. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Even een ander kort vraagje: het moederbord ziet mijn 2800+ maar als 1275 mhz. Ik kan dit niet wijzigen en een wijziging van de CPU Frequency leidt tot 'illegal overclocking', evenals een wijziging van de Memory Clock. Zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 22:49 ]

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Geen matches
heb je tijdens de instalatie van windows de s-ata driver toegevoegd met F6?

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Uiteraard!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Anyone?

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-03 01:47

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Geen matches
Boot order nog op scsi zetten in de bios ofzo misschien of iets dergelijks dat hij wel van sata boot!

[Edit]
Schone installatie doen ook zonder ATA dives ingeplugt dat er geen boot rommel op die drives geinstalled kan worden. Dus probeer opnieuw. :)

[ Voor 48% gewijzigd door lSltAlKeR op 07-01-2006 14:35 ]

Speedtouch freak

Verwijderd

Geen matches
Hij boot wel vanaf SATA en ik heb Windows ook geinstalleerd zonder ATA schijven aangesloten te hebben. Windows wil ook wel opstarten tot aan het laadscherm (zwart scherm met bewegende blauwe balkjes). Dat scherm krijg je dus niet te zien omdat er een spontane reboot plaatsvindt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:41:
De installatie verloopt vlekkeloos, maar als ik de pc vervolgens opnieuw opstart, volgt er een reboot vlak voor het XP laadscherm, gevolgd door de melding 'uw pc kon niet correct worden opgestart' (oid).
Die [oid] is nou net belangrijk want in die BSOD staat de reden.
Lezen en opzoeken in de BSOD Guide in de FAQ sectie hier :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik heb nu 'automatisch opstarten bij een fout' uitgeschakeld en krijg de volgende melding waar de pc eerst een reboot gaf:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer de computer op virussen. Verwijder nieuwe vaste schijven of vasteschijfcontrollers die u hebt geinstalleerd. Controleer of de vaste schijf op de juiste wijze is geconfigureerd en afgesloten. Voer CHKDSK /F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start de computer vervolgens opnieuw op.

Technische informatie (mogelijk in het Engels):

*** STOP: 0x0000007B (0xF7C4F640, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)

Nu nog even opsnorren wat dit exact inhoudt, al lijkt het een probleem met de harde schijf te betrekken!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Geen matches
Ik haal altijd de eerste code door de search van microsoft :).

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ikzelf heb het gevoel dat het aan de NVidia NForce drivers ligt. Windows vraagt na de installatie ook om deze drivers. Installeer ik het pakket, dan moet ik eerst DirectX 9.0C installeren, waarna de pc opnieuw op moet starten. Dat kan niet, want dan krijg ik weer die BSOD en moet ik weer opstarten met de laatste goede instellingen (en ben ik DirectX dus weer kwijt!)

Probeer ik de drivers handmatig te installeren, dan krijg ik deze maffe melding:

Deze hardware kan niet worden geinstalleerd

Er is een probleem met de installatie van deze hardware:

NVIDIA MCP2S Serial ATA Compatible Controller (v2.6)

Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat

Het installatiepakket wordt niet ondersteund door deze processor. Neem contactop met de leverancier van dit product.

Niet ondersteund door de processor? :/ Schiet mij maar lek! 8)7
Pagina: 1