Ik ben voor iemand bezig een netwerkje te maken, en hij heeft op dit moment een speedtouch modem/router met een aantal computers. Wat nu de bedoeling is, is op de speedtouch een router van linksys te zetten met daarop ook computers aangesloten. Dus er zit een netwerk op de speedtouch, met dus internet en er moet een netwerk komen op de linksys. De linksys is nu op de speedtouch aangsloten en internet werkt overal, maar wat niet werkt is het netwerk. De computers die op de linksys zijn aangesloten zien de computers die op de speedtouch zitten niet en andersom. Iemand enige idee wat ik in moet stellen om dit wel voor elkaar te krijgen ?
Verwijderd
Je router blokkeert NetBIOS broadcasts tussen de WAN en LAN interfaces. Daar is in principe niets aan te doen. Probeer het eens met \\\[ip-adres] door de Linksys-router heen. Zo heb ik het ooit werkend gehad, maar verwacht niet dat ze netjes in je My Network Places komen te staan.
Verwijderd
[edit sorry beetje in de war niet goed gelezen hij had al internet
]
gateway instellen ?
zelfde ip ranges nemen als de router , of de router zelfde ip ranges geven als de computers.
gateway instellen ?
zelfde ip ranges nemen als de router , of de router zelfde ip ranges geven als de computers.
[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 12:36 ]
of zoek op GOT !
de opmerking van svdvlist2 : Heb ik ook gedaan icm speedtouch 510 v4 en linksys wrt54g (v2). DHCP van wrt54g uit (vast ip geven in range van ST (dus 10.0.0.XXX) en dan kabe van ST in LAN poort wrt54g. Dit werkt perfect en kan alle pc's op het netwerk benaderen omdat alles een ip krijgt van de ST (dus in dezelfde range)
heeft bij prima geholpen, zie wireless router achter speedtouch, hoe aansluiten
de opmerking van svdvlist2 : Heb ik ook gedaan icm speedtouch 510 v4 en linksys wrt54g (v2). DHCP van wrt54g uit (vast ip geven in range van ST (dus 10.0.0.XXX) en dan kabe van ST in LAN poort wrt54g. Dit werkt perfect en kan alle pc's op het netwerk benaderen omdat alles een ip krijgt van de ST (dus in dezelfde range)
heeft bij prima geholpen, zie wireless router achter speedtouch, hoe aansluiten
Ik vraag me eigenlijk af waarom je een Linksys Router achter een Speedtouch Router hebt gezet. Als alle PC's elkaar moeten zien was een Switch achter de Speedtouch veel handiger geweest..
ALs je dit toch in stand wil houden, schakel dan de firewalling van de linksys uit, of, als dat niet kan, laat expliciet de MS Networking ports door (135, 137, 139) beide kanten op.
Als dit nog niet lukt heb je vette pech, het kan zijn dat de Linksys (overigens volledig correct) de public IP netwerken 192.168.x.x niet routeerd naar de WAN interface.
Als je alleen de Wireless LAN functie nodig hebt, lever dan je Routertje weer in en koop een Access Point.Ja, ik weet, een AP is bijna net zo duur als een Router en veel winkels verkopen helemaal geen AP's meer, maar een AP is wel een transparante bridge en een router is dat niet.
ALs je dit toch in stand wil houden, schakel dan de firewalling van de linksys uit, of, als dat niet kan, laat expliciet de MS Networking ports door (135, 137, 139) beide kanten op.
Als dit nog niet lukt heb je vette pech, het kan zijn dat de Linksys (overigens volledig correct) de public IP netwerken 192.168.x.x niet routeerd naar de WAN interface.
Als je alleen de Wireless LAN functie nodig hebt, lever dan je Routertje weer in en koop een Access Point.Ja, ik weet, een AP is bijna net zo duur als een Router en veel winkels verkopen helemaal geen AP's meer, maar een AP is wel een transparante bridge en een router is dat niet.
[ Voor 22% gewijzigd door DaRealRenzel op 19-01-2006 12:40 ]
Nothing is a problem once you've debugged the code
Bedankt voor de reacties.
Heb het een beetje druk op t moment, maar zal de opties eens gaan proberen.
Heb het een beetje druk op t moment, maar zal de opties eens gaan proberen.
Pagina: 1