wireless router achter speedtouch, hoe aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 957 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tware
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:34
Ik heb hier al een tijdje ADSL + een speedtouch 510 met 3 computer erop aangeloten. Nu heb ik een laptop waarmee ik wireless wil en heb ook een wireless router gekocht. Ik heb de wireless router op de speedtouch aangesloten en hij geeft nu perfect internet door. Nu heb ik alleen één probleem. De computers die op de draadloze modem zijn aangesloten werken niet correct in het netwerk. Internet werkt wel, maar ik kan met de 'speedtouch' computers niet verbinden met de 'wireless' computers. Weet iemand een oplossing hiervoor?

btw: dit is de wireless router

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-04 14:37
Als je de computers wat nu op je speedtouch zijn aangesloten aansluit op je linksys router doen ze het dan wel.

Welke ip ranges gebruiken je computers die met je speedtouch router aangesloten zijn en welke ip range je laptop??

• M.O.E
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-04 14:35
jah het beste is idd om die andere pc op je nieuwe router aan te sluiten maar als je perse die oude router wilt gebruiken kan je je nieuwe router ook als switch gebruiken waar door je laptop de configuratie van de oude router krijgt dit kan je doen dacht ik door de kabel die van je oude router naar je nieuwe router gaat op port 4 aan te sluiten van de nieuwe router

• Tware
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:34
Het werkt niet als ik de andere pcs in de linksys doe. Dan blijft het probleem bestaan dat ik de laptop niet kan vinden. Via Port 4 werkt ook niet.. En hoe kan ik dat van IP ranges checken?

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:14
Had het niet slimmer geweest om een accesspoint te kopen ipv een router? die kun je dan gewoon in je speedtouch prikken en klaar..

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:37
Je kunt ook de router als accespoint configureren of, als dat niet mogelijk is simpelweg de DHCP server uitschakelen en niet de wan poort gebruiken maar alleen de lan poorten gebruiken.

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
GH45T schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:10:
Je kunt ook de router als accespoint configureren of, als dat niet mogelijk is simpelweg de DHCP server uitschakelen en niet de wan poort gebruiken maar alleen de lan poorten gebruiken.
Heb ik ook gedaan icm speedtouch 510 v4 en linksys wrt54g (v2). DHCP van wrt54g uit (vast ip geven in range van ST (dus 10.0.0.XXX) en dan kabe van ST in LAN poort wrt54g. Dit werkt perfect en kan alle pc's op het netwerk benaderen omdat alles een ip krijgt van de ST (dus in dezelfde range)

Verwijderd

Of je speedtouch 510 flashen met de PPTP flash. Dan kan je met je wireless router door het modem naar internet en krijg je een extern IP op je WAN poort van je router. Je kan ook kijken naar SIP spoofing. Google is your friend in beide gevallen!

• enveekaa
Alles kan :) maar is het handug?

[ Voor 35% gewijzigd door enveekaa op 23-12-2005 23:08 ]

• GH45T
enveekaa schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 23:08:
[...]

Alles kan :) maar is het handug?
Handig met installeren niet, maar je hebt er wel weer een 3 tal geswitchte poorten bij en vanuit dat oogpunt is het inderdaad handig ja, verder is bijvoorbeeld voor de Linksys WRT54g een gigantische berg aan firmware's te vinden waar dat voor de WAP54g toch een stuk minder is. De WRT is overigens de router en de WAP is het accespoint.

Het kost je met configureren eventjes een minuutje meer werk, maar dat is het als je het mij vraagt ook wel waard. Ik draai hier zelf nu ongeveer anderhalf jaar met een Asus WL-500g, een draadloze router welke binnen mijn netwerk hangt waar een Windows 2003 server alles regelt dus in feite zou hier een accesspoint ook genoeg zijn, maar je merkt toch wel dat een router wat breder ondersteund is omdat er simpelweg meer van verkocht zijn.

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De linksys wrt54g (behalve v5) heeft idd hele mooie firmwares met heel veel meer instellingen dan de gewone fw. Dat is het idd waard om de wrt te kopen ipv wap.

• enveekaa
Die functies heb je alleen als je gaat spoofen natuurlijk, anders moet je dubbel gaan NATen.

En wat betreft extra poorten, die heeft de TS uit zijn startpost te zien niet nodig...

Mijn advies: spoofen -> modem/router/ap in 1 of niet spoofen -> alleen access point.

• GH45T
enveekaa schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 09:39:
Die functies heb je alleen als je gaat spoofen natuurlijk, anders moet je dubbel gaan NATen.

En wat betreft extra poorten, die heeft de TS uit zijn startpost te zien niet nodig...

Mijn advies: spoofen -> modem/router/ap in 1 of niet spoofen -> alleen access point.
Dubbel NATten? Als je DHCP uitschakeld en alleen maar de switched poorten gebruikt? Dan hoef je echt niets dubbel te NATten hoor, werkt allemaal via de speedtouch dan

en die extra poorten kunnen altijd nog een keer handig worden.

Zeker gezien het feit dat de router ongeveer even duur is als het accespoint zie ik niet zitten waarom je voor het accespoint zou moeten gaan. 1 minuutje meer werk met configureren en je hebt de mogelijkheid tot meer firmware's en extra switch poorten op de router, ik zou zeker voor de WRT gaan.

• enveekaa
Ok daar heb je een puntje. Als je de router functie (dus de WAN port) niet gebruikt heb je gewoon een accesspoint met switch.. :)

Dit hangt af van wat de TS wil... ik gok dat ie beter af is met een ap.. simpelweg omdat het gewoon simpeler configgen is.

@TS werkt het al??

[ Voor 23% gewijzigd door enveekaa op 25-12-2005 07:29 ]

Pagina: 1