Bluescreen error met nieuwe computer

Pagina: 1
Acties:
  • 556 views sinds 30-01-2008

• Jesseh
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-08-2025
Nou, even opnieuw proberen. Een beetje raar van die mod om m'n topic meteen te sluiten. Het is logisch dat het hier om een AMD Athlon 64 3500+ gaat en ik ben nieuw hier, ik heb dus niet alle regels doorgenomen. Weinig tot geen werk om even m'n titel aan te passen, ik weet nl ook niet of dit wel de juiste is. (ipv. van m'n topic te sluiten, zeg het me, dan pas ik het aan)

Dit was mijn vorige topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1104695

Hier maar even mijn onderdelen dan: (gekopiëerd van de site waar ik 'm heb gekocht)
So.939 AMD Athlon 64 3500+ Venice
So.939 ASUS A8N-E nVidia nForce4 Ultra (PCI-e)
1000MHz FSB Motherboard
PCI-e 256MB NVidia GeForce 7800-GT TV-out- DVI
200GB HD 7200rpm 2MB cache
1024MB PC3200 DDR RAM 400 MHz
16x Multiformat Dual Layer +&- DVD-RW NEC 3540 A
DVD-Drive IDE Toshiba/Samsung 16x/48x TS-H352
Thermaltake TR2-M3 SE cooler
550W LC-Power LC6550H 12cm
6 Channel AC 97 Audio Codec Sound on Board
10/100 MBit Network on Board = DSL ready

Het probleem:
Mijn computer start opeens opnieuw op. Ik ben bv. gewoon aan het chatten, downloaden, etc. en opeens slaat de computer af (raar geluid) en kom ik terecht in een bluescreen. De error hierin variëren, dingen als:
mrxsmb.sys
win32k.sys
0x00000050
page_fault_in_nonpaged_area
thread_stuck_in_device_driver
en anderen.

Het andere probleem is dat ik tijdens sommige dingen (FireFox, Command and Conquer: Generals) foutmeldingen krijg, ik heb geen idee of dit er iets mee te maken heeft.

Ik heb ondertussen al SiSoft geprobeerd, maar ik begrijp niet helemaal hoe dit in elkaar zit. Ben zoals jullie merken nogal a-technisch.

Alvast bedankt,
Jesse

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Dit klinkt als een memoryprobleem. Google eens op memtest en doorloop die dan even. Grote kans dat je dan fouten te zien krijgt > retour naar de winkel (tenminste met geheugen).

Wat voor merk geheugen heb je gekocht?

Het kan ook zijn dat je geheugen te strak is getimed, check in je bios of je mem settings op Auto staan.

Instagram / YouTube

Verwijderd

Je hebt de computer in z'n geheel bij een winkel gekocht. Lijkt me dat je dan bij problemen bij die winkel moet aankloppen onder het mom garantie.

Verder, heb je deze al doorgewerkt?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hier verwees ik al in mijn eerdere sluitmessage naar:

- maar tenminste is de topicstart duidelijk nu en lijkt de titel ergens op :)

Verder gaat het hier om een compleet systeem, niet een stuk overige hardware.

Move OH -> CSL

Oslik blyat! Oslik!

• Jesseh
aramdin schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:11:
Dit klinkt als een memoryprobleem. Google eens op memtest en doorloop die dan even. Grote kans dat je dan fouten te zien krijgt > retour naar de winkel (tenminste met geheugen).

Wat voor merk geheugen heb je gekocht?

Het kan ook zijn dat je geheugen te strak is getimed, check in je bios of je mem settings op Auto staan.
Ik probeer nu memtest86, maar m'n computer lijkt geen cd te kunnen branden. :S Ik heb wel een illegale Nero (ja, sorry) misschien dat het daar aan ligt. Zal straks even in de bios kijken.
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:17:
Je hebt de computer in z'n geheel bij een winkel gekocht. Lijkt me dat je dan bij problemen bij die winkel moet aankloppen onder het mom garantie.

Verder, heb je deze al doorgewerkt?
Die heb ik inderdaad doorgekeken, maar het gros daarvan zegt me niks, ik heb nauwelijks verstand van computers. Het liefst probeer ik 'm niet meteen terug te sturen naar de winkel, want ik 'm gekocht bij de Duitse webwinkel Ankermann, de site is wel in het Nederlands, maar de persoon waarmee ik mailde kon geen Nederlands en maar nauwelijks Engels.

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:54

Kortfragje

......

Ik denk inderdaad aan memory problemen, zeker omdat je verschillende foutmeldingen krijgt en geen consistente oorzaak aan kan wijzen.

Als je niets doet (idle) is ie dan wel stabiel?

http://www.gjpvanwesten.nl

• Jesseh
Kortfragje schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 18:13:
Ik denk inderdaad aan memory problemen, zeker omdat je verschillende foutmeldingen krijgt en geen consistente oorzaak aan kan wijzen.

Als je niets doet (idle) is ie dan wel stabiel?
Wat bedoel je? Als ik er niks mee doe krijg ik er geen foutmeldingen mee, als je dat bedoelt.

Ik heb net trouwens in de bios gekeken en de snelheid van het RAM staat gewoon op auto.

Verwijderd

Jesseh schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 18:08:
Die heb ik inderdaad doorgekeken, maar het gros daarvan zegt me niks, ik heb nauwelijks verstand van computers.
Waarom koop je dan in hemelsnaam een computer bij een duitse webwinkel? Hoe dan ook, ik denk eigenlijk dat je het verkeerde forum te pakken hebt.. GoT is bedoelt voor tweakers; mensen die wel (op z'n minst iets) verstand van een computer hebben.

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:14
En misschien kan je in dit topic wel je voltages en temperaturen posten? gebruik daarvoor speedfan (google er maar naar). Zoiets als dit kan ook aan onstabiele voedingen liggen (misschien is dat ding wel kaduuk :P)

• Jesseh
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 19:40:
[...]

Waarom koop je dan in hemelsnaam een computer bij een duitse webwinkel? Hoe dan ook, ik denk eigenlijk dat je het verkeerde forum te pakken hebt.. GoT is bedoelt voor tweakers; mensen die wel (op z'n minst iets) verstand van een computer hebben.
Als je niks te zeggen hebt, post dan alsjeblieft niks. De prijzen bij Ankermann waren de laagste die ik kon vinden.
MoiZie schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 19:43:
En misschien kan je in dit topic wel je voltages en temperaturen posten? gebruik daarvoor speedfan (google er maar naar). Zoiets als dit kan ook aan onstabiele voedingen liggen (misschien is dat ding wel kaduuk :P)
Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/9620/speedfan4mq.th.jpg
Maar even screenshot genomen, geen idee wat je allemaal moet weten. Ik zie nou dat Fan2 helemaal niet werkt, kan dat het probleem zijn?

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
@Hezik: Iedereen is ooit begonnen als een tweakertje met niet zoveel verstand van zaken. na een tijdje andermans topics volgen en hier en daar wat googlen kom je aardig ver. maar als we zo'n deurbeleid zouden houden op GoT dan zouden we een stuk minder leden rijk zijn.

Je voltages zien er netjes uit.
en als de fan 0 geeft hoeft dat nog geen probleem te zijn , dit kan ook komen omdat de fan geen toerenteller ondersteund.
je kan wel even kijken of het eraan ligt dat je pc te heet word.
als hij uitvalt even je vinger op de heatsink van je processor leggen (dat grote metalen blok boven op je processor met een fan erop)
als die maar lauw is zit je goed.

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Volgens mij zie ik bij -12 -1,5 Volt staan en de -5 is veel negatiever (-8,78 Volt) !
Dat zou betekenen dat een aantal spanningen niet kloppen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 20:54 ]

• Jesseh
Flapietoetoe schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 20:46:
@Hezik: Iedereen is ooit begonnen als een tweakertje met niet zoveel verstand van zaken. na een tijdje andermans topics volgen en hier en daar wat googlen kom je aardig ver. maar als we zo'n deurbeleid zouden houden op GoT dan zouden we een stuk minder leden rijk zijn.

Je voltages zien er netjes uit.
en als de fan 0 geeft hoeft dat nog geen probleem te zijn , dit kan ook komen omdat de fan geen toerenteller ondersteund.
je kan wel even kijken of het eraan ligt dat je pc te heet word.
als hij uitvalt even je vinger op de heatsink van je processor leggen (dat grote metalen blok boven op je processor met een fan erop)
als die maar lauw is zit je goed.
Bedankt. Ik zal het proberen, als het aanhoudt. (dan moet 'ie dus open?) Ga dit weekend maar naar een computerzaak ofzo, even laten kijken wat het is. En als het echt nodig is stuur ik 'm op naar Duitsland.

Heb trouwens ook SiSoft geprobeerd (werd me aangeraden in m'n andere topic) maar het lijkt alsof alles er goed uitziet. Zijn er nog alternatieven voor Memtest? Want m'n brander vertoont kuren (ligt waarschijnlijk aan software)

Edit: @securman: Wat zou ik daar aan kunnen doen? Of kan ik dat beter door een proffesional laten doen?

Edit2: Nu doet Speedfan het ook niet meer ;( 'Unable to use I/O'

[ Voor 10% gewijzigd door Jesseh op 19-01-2006 21:02 ]

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Memtest is ook op diskette te krijgen:)
Hier

@ securman: Vaak zijn de negatieve spanningen niet helemaal goed , maar dat kan ook zijn omdat de spanningsmeters van moederborden vaak verot zijn. de enige manier om het goed te meten is met een multimeter.

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Ik zou er even een andere voeding inzetten. (tja een beetje tweaker heeft er wel een paar liggen)Die twee waarden zinnen me gewoon niet.
Controleren met een universeelmeter helpt ook nog wel eens (je weet dan in ieder geval wat de echte waarden zijn, ik vertrouw die biosmetingen om een of andere reden niet altijd (maar ja ik kom nog uit het buizen tijdperk)

Wat je ook kunt proberen is om eens te starten met een minimale configuratie , dwz alles eraf en eruit wat je niet echt nodig hebt !

Uit ervaring weet ik wel dat dit soort random problemen vaak door geheugen worden veroorzaakt. En dan niet door een brak reepje maar vaak maar door een paar kapotte geheugenplaatsen die pas na lang testen door memtest worden gevonden. Het laatste probleem wat ik had zat bij 248 Mbyte van en 256 mB reepje en alleen maar bij een bepaald patroon van de bitjes.

Mijn lijste van werkzaamheden :
1 - de voeding controleren
2 - memory testen

Verwijderd

Flapietoetoe schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:01:
Memtest is ook op diskette te krijgen:)
Hier

@ securman: Vaak zijn de negatieve spanningen niet helemaal goed , maar dat kan ook zijn omdat de spanningsmeters van moederborden vaak verot zijn. de enige manier om het goed te meten is met een multimeter.
Niet helemaal goed is wat anders dan helemaal niet goed ! -12 en dan maar -1,5 Volt is wel een heel grote afwijking !
Die van die universeelmeter had ik net gepost, maar ik denk zou dat de TS die niet heeft.

Ik heb nog eens gekeken in het screenshot , ik zie toch echt achter de -12 -1,5 Volt staan !

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 21:07 ]

• Jesseh
Nog maar even een grote kick. Omdat ik het zelf niet meer aandurfde heb ik afgelopen vrijdag de computer naar Vobis Haarlem gebracht. In eerste instantie dachten ze hier ook aan een geheugenfout, maar een paar dagen later werd ik gebeld dat het waarschijnlijk aan de software lag.

Gister gebeld en de computer zou 'net' klaar zijn. Ik daar weer heen en blijkt dat ze niet de hele zooi opnieuw hebben geïnstalleerd, broertje ook weer blij. Het enige wat ze gedaan hadden was een paar progammatjes verwijderd die 'schadelijk' zouden zijn (progamma's als Google Earth, SiSoft Sandra, Speedfan en zelf Mozilla Firefox!) en wat dingen gepatch'd.
Nou twijfelde een beetje aan de gevaren van die progamma's, maar ik was allang blij dat de computer het weer deed.

Afijn, thuisgekomen heb ik eerst mijn broertje weer op de computer gelaten, deze heeft iTunes en Firefox opnieuw geïnstalleerd. Toen hij klaar was starte ik C&C:Generals op en laade ik een oude save. En meteen weer een bluescreen error!

De terugkomende error lijkt deze keer nv4_disp.dll te zijn, NVidea, me dunkt. Problemen met de videokaart? Drivers? (heb, voor zover ik weet, gewoon de nieuwste)

Nu is het zelfs zo erg dat de computer alleen nog opstart in veilige modus!

Help mij! :'(

Jesse

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:59

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Jesseh schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 12:52:
<knip... sommige winkels... :P

De terugkomende error lijkt deze keer nv4_disp.dll te zijn, NVidea, me dunkt. Problemen met de videokaart? Drivers? (heb, voor zover ik weet, gewoon de nieuwste)

Nu is het zelfs zo erg dat de computer alleen nog opstart in veilige modus!
via een andere pc op nvidia.com de nieuwste displaydrivers downloaden. Dan in veilige modus je oude drivers verwijderen, en je pc herstarten. waarschijnlijk komt ie dan weer terug op de normale windows. Daar kun je dan de nieuwe set drivers installeren (vanaf cd ofzo)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik blijf erbij dat het, aangezien het random foutmeldingen zijn, een fout in het geheugen betreft, of een instabiele voeding (net als securman). Probeer eens een van de computerwinkels in de buurt, of als je echt verstandig bent, stuur je het apparaat terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht.
Je bent jezelf nu op kosten aan het jagen (Vobis repareert vast niet gratis), terwijl het aan je leverancier is het systeem te fixen.
Slechte zaak trouwens dat Vobis niet een aantal stresstests etc. heeft gedraaid, dan hadden ze dit ook moeten vinden. Mijns inziens kan een install niet dit soort rare kuren vertonen door Firefox en iTunes. Wat je eventueel nog zou kunnen proberen, is het terugzetten van een herstelpunt van voordat je broertje die programma's heeft geïnstalleerd.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Jesseh schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 12:52:

Join the club. Die loopt bij mij ook steeds vast met meldingen als page fault in non paged area, bad pool caller, win32k.sys etc. Dat lijkt op het geheugen maar het punt is dat bij mij niets mis is met het geheugen. Memtest heb ik voor uren gedraaid zonder iets te vinden, voeding is vervangen voor een zwaarder exemplaar en is goed. Zit er een Asus grafische kaart in toevallig? Bijkomend punt is dat het bij mij alleen in 3d lijkt fout te gaan en altijd nv4_disp.dll betrokken is bij de crash volgens de microsoft debug tools. Ik heb tot op heden geen oplossing gevonden. De grafische kaart is inmiddels al retour naar Alternate om hem daar te laten nakijken. Ook ik heb een A8N-E moederbord. De pc is met Primetest compleet stabiel trouwens. Ook heb ik alle overbodige (als in niet noodzakelijke) hardware verwijderd en gedisabled in de bios om dat ook gelijk uit te sluiten. Wat betreft het geheugen gebruik in Corsair geheugen dat op de Asus lijst van goedgekeurde modules staat. Zowel de processor als de GPU worden niet te warm.

Dit probleem heeft mij al compleet in de stress gejaagd. Vooral omdat de crashes vrij random lijken voor te komen, de afzonderlijke onderdelen goed door verschillende tests komen en ook het vervangen van sommige onderdelen geen oplossing geeft. Ik begin inderdaad te geloven dat het een software probleem is in de Nvidia drivers. Welke versie draai je op dit moment?

Komen bij jou de crashes ook bij normaal desktop werk (bij mij niet namelijk) of alleen in 3d applicaties als games?

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 27-01-2006 14:23 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Ik heb in een andere posting gelezen (helaas kan ik die even niet terugvinden) dat daar de TS ook dit soort problemen had en dat ook de -12 veel te laag was. vervangen van de videokaart loste toen het probleem op.
Dus : prik er eens een ander kaartje in !

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 14:25:
Ik heb in een andere posting gelezen (helaas kan ik die even niet terugvinden) dat daar de TS ook dit soort problemen had en dat ook de -12 veel te laag was. vervangen van de videokaart loste toen het probleem op.
Vervangen van de videokaart voor een totaal ander model of vervangen voor een ander exemplaar? Een ander kaartje inprikken is voor mij vrij lastig. Ik heb een 7800GT van 300 euro en geen andere PCI-e kaart op de plank liggen.

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 14:32:
[...]

Vervangen van de videokaart voor een totaal ander model of vervangen voor een ander exemplaar? Een ander kaartje inprikken is voor mij vrij lastig. Ik heb een 7800GT van 300 euro en geen andere PCI-e kaart op de plank liggen.
Heb je niet ergens nog een oude PCI kaart liggen ?

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 14:33:
[...]

Heb je niet ergens nog een oude PCI kaart liggen ?
Die zou ik misschien ergens kunnen lenen. Het probleem is dan dat je problemen met de driver, PCI-e slot niet kunt uitsluiten.

Verwijderd

Ik blijf verder hameren op de afwijkende voedingspanning !!
<offtopic> maar nu eerst naar huis , weekend</offtopic>

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Het is "vervangen DOOR" (niet VOOR). Maar goed.

Ik heb twee suggesties:
- Vervang de voeding door een exemplaar van goede kwaliteit (er hoeft niet "550W" of meer op te staan, een degelijke 350W is voldoende).
- Installeer de nieuwste Nvidia drivers.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Brede P
Soms willen juist oudere drivers wel eens helpen.
Ook zou je bijvoorbeeld de Omegadrivers eens kunnen proberen, die willen ook nog wel eens beter presteren dan de originele NVidia drivers...

• Bor

Bor

pinockio schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 14:38:
Het is "vervangen DOOR" (niet VOOR). Maar goed.

Ik heb twee suggesties:
- Vervang de voeding door een exemplaar van goede kwaliteit (er hoeft niet "550W" of meer op te staan, een degelijke 350W is voldoende).
- Installeer de nieuwste Nvidia drivers.
Beide heb ik gedaan, mijn 360 W chieftec voeding is vervangen door een 450 W Asus voeding, laatste drivers gebruikt voor alle hardware, bios draait ook de laatste bios.

Wat zijn overigens normale waardes voor -12 en -5 volt?

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 27-01-2006 15:15 ]

• Jesseh
Nou, ik heb net in veilige modus de drivers eraf gegooid en nieuwe geïnstallerd. Leek het te doen... Tot 'ie net vastliep in CS: Source. Deze keer geen nv4_disp.dll foutmelding, maar weer een lang verhaal met onderaan een cijferreeks.
BredeP schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 14:12:
Ik blijf erbij dat het, aangezien het random foutmeldingen zijn, een fout in het geheugen betreft, of een instabiele voeding (net als securman). Probeer eens een van de computerwinkels in de buurt, of als je echt verstandig bent, stuur je het apparaat terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht.
Je bent jezelf nu op kosten aan het jagen (Vobis repareert vast niet gratis), terwijl het aan je leverancier is het systeem te fixen.
Slechte zaak trouwens dat Vobis niet een aantal stresstests etc. heeft gedraaid, dan hadden ze dit ook moeten vinden. Mijns inziens kan een install niet dit soort rare kuren vertonen door Firefox en iTunes. Wat je eventueel nog zou kunnen proberen, is het terugzetten van een herstelpunt van voordat je broertje die programma's heeft geïnstalleerd.
De winkel waar ik 'm heb gehaald zit in Duitsland, zij sturen 'm wel terug op hun kosten, maar heen moet ik toch echt zelf betalen. (dit zal zo'n 25 euro zijn, waar het bij Vobis 30 euro kostte)
Bor de Wollef schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 14:21:
[...]

Join the club. Die loopt bij mij ook steeds vast met meldingen als page fault in non paged area, bad pool caller, win32k.sys etc. Dat lijkt op het geheugen maar het punt is dat bij mij niets mis is met het geheugen. Memtest heb ik voor uren gedraaid zonder iets te vinden, voeding is vervangen voor een zwaarder exemplaar en is goed. Zit er een Asus grafische kaart in toevallig? Bijkomend punt is dat het bij mij alleen in 3d lijkt fout te gaan en altijd nv4_disp.dll betrokken is bij de crash volgens de microsoft debug tools. Ik heb tot op heden geen oplossing gevonden. De grafische kaart is inmiddels al retour naar Alternate om hem daar te laten nakijken. Ook ik heb een A8N-E moederbord. De pc is met Primetest compleet stabiel trouwens. Ook heb ik alle overbodige (als in niet noodzakelijke) hardware verwijderd en gedisabled in de bios om dat ook gelijk uit te sluiten. Wat betreft het geheugen gebruik in Corsair geheugen dat op de Asus lijst van goedgekeurde modules staat. Zowel de processor als de GPU worden niet te warm.

Dit probleem heeft mij al compleet in de stress gejaagd. Vooral omdat de crashes vrij random lijken voor te komen, de afzonderlijke onderdelen goed door verschillende tests komen en ook het vervangen van sommige onderdelen geen oplossing geeft. Ik begin inderdaad te geloven dat het een software probleem is in de Nvidia drivers. Welke versie draai je op dit moment?

Komen bij jou de crashes ook bij normaal desktop werk (bij mij niet namelijk) of alleen in 3d applicaties als games?
Soms ook op de desktop ja, maar sinds 'ie bij Vobis is geweest zijn alle errors, behalve die van de nv4_disp.dll verdwenen. Met de nieuwe drivers lijkt die ook weg te zijn.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 14:25:
Hier hetzelfde, maar ik zou niet eens weten van wie ik een videokaart kan lenen.

Edit: net weer een nieuwe... PFN_LIST_CORRUPT, ik word hier zo moe van |:(

• Bor

Bor

Jesseh schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:13:

[...]

Soms ook op de desktop ja, maar sinds 'ie bij Vobis is geweest zijn alle errors, behalve die van de nv4_disp.dll verdwenen. Met de nieuwe drivers lijkt die ook weg te zijn.
Over welke "nieuwe" drivers heb je het hier nu?

• Jesseh
Bor de Wollef schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:08:
[...]

Over welke "nieuwe" drivers heb je het hier nu?
Ehm... toen ik 'm opnieuw opstartte ging 'ie ze opnieuw instaleren, vanaf de cd... Zijn waarschijnlijk niet de allernieuwste dus, ik kijk nog even online. Kunnen die andere bluescreen errors daar ook aan liggen?

Verwijderd

Het lijkt mij een heel wijs plan om terug te gaan naar de winkel. Je hardware is duidelijk niet in orde want een systeem dient geen blauwe schermen te tonen en zeker in in de mate waarin jij schrijft en laat staan na een verse install.

Dit mag niet jouw zorg zijn. Voor zoiets hebben ze de garantie uitgevonden :)

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:43:
Het lijkt mij een heel wijs plan om terug te gaan naar de winkel. Je hardware is duidelijk niet in orde want een systeem dient geen blauwe schermen te tonen en zeker in in de mate waarin jij schrijft en laat staan na een verse install.

Op zich heb je daar een goed punt. In mijn geval komen de onderdelen van 2 verschillende shops wat dat lastiger maakt.

• Jesseh
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:43:

*zojuist de nieuwste drivers gedownload en geïnstalleerd*

De computer terug sturen probeer ik zo lang mogelijk te vermijden. Dit niet alleen vanwege de kosten en de tijd die het zal duren (m'n broertje werd al boos toen de pc het weekend weg was) maar ik kan nog steeds niet met zekerheid zeggen dat het aan de hardware ligt.

Na het weekend toch maar even terug naar Vobis...

• mach2
  • Laatst online: 06-02 11:56
Lijkt me dat om de 1 of andere reden jullie moederbord die geforce kaartjes niet lekker vind. Toevallig al de nieuwste bios erin staan? zo nee, probeer dat eens.

Hallo

• Bor

Bor

mach2 schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 20:12:
Lijkt me dat om de 1 of andere reden jullie moederbord die geforce kaartjes niet lekker vind. Toevallig al de nieuwste bios erin staan? zo nee, probeer dat eens.
Nieuwste bios moederbord is geflased. Voor de grafische kaart is geen update beschikbaar.

• mach2
  • Laatst online: 06-02 11:56
http://forums.nvidia.com/.../index.php?t8171-100.html Misschien kun je in dit topic iets vinden, gaat over random errors en data corruptie met de Nforce 4 chipset. Iemand daar bleek door het terug zetten van het geheugen van 400 naar 333 van de problemen af te zijn. Misschien is het proberen waard?

Hallo

• Bor

Bor

Zouden we kunnen proberen alhoewel het memory wat ik heb volgens de asus lijst op DDR400 supported moet zijn. De klachten die in die link worden omschreven zijn overigens ook anders. Ik heb zelf de timings al meer relaxed gezet wat ook geen oplossing bood.

In ieder geval heb ik spijt van mijn aankoop moet ik eerlijk zeggen. Na jaren andere moederborden gekocht te hebben dacht ik Asus toch nog weer een kans te kunnen geven.

[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 27-01-2006 20:38 ]

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik heb de ASUS A8N SLI en heb ook een aantal keren last van blauwe schermen gehad. Volgens mij gebeurde dat tijdens het gebruik van Internet Explorer. Ik heb toen Network Access Manager, die als firewall kon optreden (maakte ik opdat moment geen gebruik van), geheel gedeinstalleerd. Sindsdien heb ik er geen last meer van. Mischien een optie?

• Bor

Bor

NAM en de firewall installeer ik zowiezo niet omdat daar erg veel problemen mee zijn als inderdaad blauwe schermen etc. Daar word in veel topics voor gewaarschuwd. Toch bedankt voor de tip.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 28-01-2006 10:24 ]

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:50:
[...]

Op zich heb je daar een goed punt. In mijn geval komen de onderdelen van 2 verschillende shops wat dat lastiger maakt.
Dan gaan we het een en ander uitsluiten:

1. Harddisk: Draai de utility van de fabrikant (uitgebreide test) en kijk of er geen errorcode is. Zo nee dan naar 2
2. Geheugen: Draai memtest86 vanaf bootable CD voor een hele nacht. Goed? Dan naar 3
3. Videokaart: Draai 3Dmark tweemaal en kijk voor artifacts of vastlopers. Goed? Dan naar 4
4. De multimeter: Controleer je voltages met een multimeter en belast het systeem tegelijkertijd. Zie de FAQ voor de waardes.
5. CPU: Draai voor een nacht de prime torture test. Ook goed? Dan kan het het moederbord zijn.

Het is belangrijk dat je een voor een de hardware gaat uitsluiten. Als je systeem op een punt crashed dan zou ik de overige testen toch doen. Het is belangrijk dat we de dader in de kraag grijpen en daar is wederom een onderzoekje voor nodig.

PS: Ik denk namelijk aan een hardwarefout.

Suc6

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 12:41 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-02 22:25

n00bs

Het is weer Zomer!

Wie heeft die computer in elkaar gezet en Windows en alle drivers erop gezet? ga anders bij die persoon te rade als je zelf er weinig kaas van gegeten hebt.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Controleer eens het memory voltage. Zelf heb ik een vergelijkbaar systeem en in het begin had ik ook veel problemen doordat mijn moederbord standaard 2.5 V instelde voor het geheugen. Handmatig heb ik het op 2.75 V gezet en de problemen waren opgelost.
Zet eventueel de geheugentimings wat losser en kijk of dat stabieler draait.

[ Voor 16% gewijzigd door Henk007 op 28-01-2006 13:13 ]

Verwijderd

Henk007 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 12:47:
Controleer eens het memory voltage. Zelf heb ik een vergelijkbaar systeem en in het begin had ik ook veel problemen doordat mijn moederbord standaard 1.5 V instelde voor het geheugen. Handmatig heb ik het op 1.75 V gezet en de problemen waren opgelost.
Op een nieuw systeem hoort het geheugen goed te werken op de standaard voltage. Als je daarmee moet gaan klooien geeft dat toch wel een zwakke schakel aan in het nieuwe systeem en dat zou ik persoonlijk niet accepteren.

• Henk007
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 12:51:
[...]

Op een nieuw systeem hoort het geheugen goed te werken op de standaard voltage. Als je daarmee moet gaan klooien geeft dat toch wel een zwakke schakel aan in het nieuwe systeem en dat zou ik persoonlijk niet accepteren.
Onzin.
Check maar eens de recommended voltages op de site van bijvoorbeeld Corsair of OCZ

Edit: Typo blunder in mijn vorige reply! Er stond 1.5V ipv 2.5V

[ Voor 16% gewijzigd door Henk007 op 28-01-2006 13:17 ]

• Bor

Bor

Henk007 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 12:47:
Controleer eens het memory voltage. Zelf heb ik een vergelijkbaar systeem en in het begin had ik ook veel problemen doordat mijn moederbord standaard 2.5 V instelde voor het geheugen. Handmatig heb ik het op 2.75 V gezet en de problemen waren opgelost.
Zelf draai ik ook op 2.75V wat de door de fabrikant voorgestelde spanning is voor de Corair 2048 3200C2 modules. Ik kan dit nog verhogen indien nodig (2.8 bv) maar weet niet of dat zel helpen. De timings heb ik zelf al een keer super relaxed ingesteld wat helaas ook geen oplossing bood.

Verwijderd

Henk007 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 13:11:
[...]

Onzin.
Check maar eens de recommended voltages op de site van bijvoorbeeld Corsair of OCZ

Edit: Typo blunder in mijn vorige reply! Er stond 1.5V ipv 2.5V
Dan zou de winkel dat moeten vertellen bij de verkoop :) Zo niet, dan ga ik van mijn standpunt uit.
Of die winkelier is groot in de mond en klein in de kennis, dat kan ook nog.

Onzin? Het is maar hoe je het bekijkt ;)

• Jesseh
Jezus, nou kan ik 'm dus niet eens meer opstarten. Telkens krijg ik een MEMORY_MANAGEMENT error... :S

• Bor

Bor

Jesseh schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 22:11:
Jezus, nou kan ik 'm dus niet eens meer opstarten. Telkens krijg ik een MEMORY_MANAGEMENT error... :S
Bij jou lijkt het me dus echt een geheugen probleem. De meeste errors die jij hebt zijn daar ook op terug te voeren. Word het totaal te heet oid?

Verwijderd

ja die voedingsspanning ziet er niet lekker uit, zit me niet lekker, denk toch dat er dan iets met je voeding aan de hand is

Verwijderd

als je geheugen verkeerde voltage krijgt,, kan het dan zulke foutmeldingen geven?

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 00:02:
als je geheugen verkeerde voltage krijgt,, kan het dan zulke foutmeldingen geven?
Tuurlijk, zonder goede voltage werkt het niet betrouwbaar.

• Henk007
Jesseh schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 22:11:
Geef eens het merk en type van het geheugen.
Stel de geheugensnelheid eens in op 166MHz met zo traag mogelijke timings. Als het dan wel stabiel loopt heb je in ieder geval een idee waar je moet gaan zoeken.

• Evolutionz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-01 20:57
Heb je je geheugen nu al getest?
- Geen diskettedrive, geeft niet..
> Image op cd branden.
» Geen brandsoftware? Gebruik alcohol120% oid om te branden..

• Jesseh
Nou, even weer een hele grote kick:

Eerst wil ik iedereen afraden om naar Vobis Haarlem te gaan, zooitje ongeregeld daar. Ze bellen niet terug als ze dat zeggen wel te doen, zijn brutaal en hebben volgens mij net zoveel verstand van computers als ik. (geen dus)

Inmiddels heb ik de pc alweer een keer terug gehad, met vers geheugen en een herinstallatie waar ik niet om gevraagd heb en wel 30 euro voor heb moeten betalen. (totaal was 130 euro) Afijn, ik hoef het niet zelf te betalen dus dat viel nog wel mee, computer mee terug...

Eenmaals thuis heb ik alles weer aangesloten, ik zet de computer aan en eenmaal in Windows krijg ik meteen weer een bluescreen. Ik dus weer opgebeld en die gozer in charge daar (Ger) meteen weer vragen wat ik 'nu weer had geïnstalleerd' en dat ik 'm maar weer terug moest brengen.

Volgende dag de computer terug gebracht en deze keer hadden we wel een medewerker die een IQ van boven de 100 leek te hebben. Hij zei inderdaad dat het ook aan de voeding zou kunnen liggen en als het niet aan geheugen lag kregen we dat geld in ieder geval terug.

Ondertussen staat de computer daar alweer een week of 2, als ik me niet vergis. Gister gebeld en ze zeiden nog helemaal geen bluescreens gehad te hebben! Nou weet ik niet of ze er gewoon niet naar gekeken hebben, of dat het echt waar is.

Kan het zo zijn dat iets bij mij thuis die bluescreen veroorzaakt? Het beeldscherm is het niet, ik heb ook een ander geprobeerd, boxjes lijkt me heel erg stug, de muis gebruik ik bij deze computer ook en dan is er nog een draadloos toetsenbord, kan dat bluescreens veroorzaken?

- Jesse

[ Voor 6% gewijzigd door Jesseh op 24-02-2006 10:37 ]

• Bor

Bor

Heb je de computer aangesloten op een geaard stopcontact?

• Jesseh
Bor de Wollef schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:04:
Heb je de computer aangesloten op een geaard stopcontact?
De computer zat in een stekkerbox, die wel geaard was... (die ijzeren dingetjes aan de zijkant, toch?)

• Bor

Bor

Dat een stekkerbox aardcontactjes heeft wil natuurlijk niet zeggen dat het stopcontact waarin je de stekkerbox doet ook geaard is. Check dat eerst even svp.

• frankknopers
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Als die geaarde stekkerdoos aangesloten zit op een niet-geaarde wandcontactdoos heb je nog steeds geen aarding hoor. :>

Als ik dit topic zo doorlees lijkt mij toch de beste oplossing om even de kast open te schroeven en te kijken welke voeding er nu precies in zit. Ga daar eens mee googlen en probeer zo te achterhalen of het een beetje kwaliteit is.

En een verse reinstall van windows is ook wel aan te raden met zoveel vreemde foutmeldingen.

Goud is geen geld

• Jesseh
Frank_Knopers schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:36:
Als die geaarde stekkerdoos aangesloten zit op een niet-geaarde wandcontactdoos heb je nog steeds geen aarding hoor. :>

Als ik dit topic zo doorlees lijkt mij toch de beste oplossing om even de kast open te schroeven en te kijken welke voeding er nu precies in zit. Ga daar eens mee googlen en probeer zo te achterhalen of het een beetje kwaliteit is.

En een verse reinstall van windows is ook wel aan te raden met zoveel vreemde foutmeldingen.
Maak die geaardheid dan zoveel uit?

Mijn computer staat momenteel nog bij Vobis, maar die zeiden er tot dusver nog geen problemen mee gehad te hebben. Ik bel ze later in de middag nog even en als het kan neem ik 'm gewoon mee.
Als er nog problemen zijn breng ik de computer naar m'n oom, die zegt het tenminste als het hem niet lukt en gaat geen smoesjes verzinnen.

Volgens mij is de voeding wel een goedkoop ding, 550W LC-Power LC6550H... was 25 euro. Maar nu hoorde ik laatst ook ergens dat, omdat de computer uit Duitsland is, dit misschien een biovoeding is, die niet geschikt is voor het Nederlandse stroomnet, oid?

Edit: Reïnstall heb ik zelf al een keer gedaan en is bij Vobis (tegen mijn zin in) ook gebeurd

[ Voor 5% gewijzigd door Jesseh op 24-02-2006 11:44 ]

• frankknopers
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Jesseh schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:43:
[...]

Maak die geaardheid dan zoveel uit?

Mijn computer staat momenteel nog bij Vobis, maar die zeiden er tot dusver nog geen problemen mee gehad te hebben. Ik bel ze later in de middag nog even en als het kan neem ik 'm gewoon mee.
Als er nog problemen zijn breng ik de computer naar m'n oom, die zegt het tenminste als het hem niet lukt en gaat geen smoesjes verzinnen.

Volgens mij is de voeding wel een goedkoop ding, 550W LC-Power LC6550H... was 25 euro. Maar nu hoorde ik laatst ook ergens dat, omdat de computer uit Duitsland is, dit misschien een biovoeding is, die niet geschikt is voor het Nederlandse stroomnet, oid?

Edit: Reïnstall heb ik zelf al een keer gedaan en is bij Vobis (tegen mijn zin in) ook gebeurd
Als een reinstall niet helpt zal het toch wel liggen aan die creepy biovoeding of aan het ontbreken van goede aarding. Als ik jou was zou ik er een degelijk 400 Watt voeding inzetten.

Goud is geen geld

• Jesseh
Nou, ik heb de computer terug. Ze hadden daar dus ook geen andere bluescreens meer gehad, toch hadden ze er nog ander geheugen en een andere voeding in gehad.

Maar nu ik de computer weer heb aangesloten doet 'ie niks... Totdat ik 'm in het internet stop! Kan het zo zijn dat mijn router al die bluescreens heeft veroorzaakt?

De computer maakt nu trouwens wel een raar geluid en als 'ie opstart zegt 'ie dat de videokaart niet genoeg stroom krijgt... Kan dit aan settings in de bios liggen, of zouden ze er een slechtere voeding in hebben gedaan?

- Jesse

Edit: hij is inmiddels wel geaard, maar deze computer (niet de computer in kwestie) is dat niet het geval en daar hebben we nooit last mee gehad

[ Voor 14% gewijzigd door Jesseh op 25-02-2006 15:51 ]

• Jesseh
Heeft niemand een idee, of zijn jullie mijn vragen zat? :9

Ik heb even een screenshot genomen van het bluescreen:
Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/6505/p22507178nm.th.jpg
Het is echt zeker dat het met de router te maken heeft, want hij heeft uren stabiel gelopen zonder router en zodra ik de kabel erin stop krijg ik een bluesreen, of later wel.

Het ligt volgens mij niet aan de kabel, maar hoe kan de router (het is trouwens een Sweex LC000070, misschien niet bepaald het beste merk) problemen geven met m'n nieuwe computer, terwijl dit oude kreng er nooit problemen mee heeft gehad?

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10-2025
Heb je bij de Nvidia drivers (niet je videokaart maar van je moederbord) toevallig de firewall geinstalleerd?

• Jesseh
Dr_Hell schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 17:16:
Heb je bij de Nvidia drivers (niet je videokaart maar van je moederbord) toevallig de firewall geinstalleerd?
Ja, die zat er wel bij! Die hebben ze bij Vobis geïnstalleerd, bezorgd dat alle problemen?

• Bor

Bor

De Nvidia firewall driver staat bekend als een bron van veel ellende. Gebruik de search hier op GoT maar eens en je zult erg veel meldingen vinden. Ik raad je aan die driver niet te gebruiken, evenmin de ide driver van Nvidia. Helaas zijn deze drivers erg buggy en zorgen ze in veel gevallen voor het soort problemen die jij nu ondervind.

• Jesseh
En hoe kan ik die Firewall weghalen?

• Bor

Bor

Nivdia drivers zijn als het goed is via het control panel (add remove software) te verwijderen. Anders kun je driver cleaner pro proberen om de drivers weg te halen (weet niet zeker of deze ondersteuning bied voor nforce4 drivers). Hierna zou je de drivers opnieuw kunnen installeren waarbij je aangeeft dat je de IDE drivers niet wilt installeren alsook de network acces manager en firewall driver niet.

• Jesseh
Bor de Wollef schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 18:47:
Nivdia drivers zijn als het goed is via het control panel (add remove software) te verwijderen. Anders kun je driver cleaner pro proberen om de drivers weg te halen (weet niet zeker of deze ondersteuning bied voor nforce4 drivers). Hierna zou je de drivers opnieuw kunnen installeren waarbij je aangeeft dat je de IDE drivers niet wilt installeren alsook de network acces manager en firewall driver niet.
Hartstikke bedankt! :> Nadat ik de NVidea Network Acces Manager heb gedeïnstalleerd doe 'ie het weer goed! (tot nu toe dan...)

Wel heb ik nog last van het stroomprobleem:
Afbeeldingslocatie: http://img164.imageshack.us/img164/4858/p22507193hd.th.jpg
(sorry voor slechte kwaliteit)
Ligt dit aan de voeding? Kabeltje dat los zit? Want dan haal ik 'm morgen wel even open.

- Jesse

• Brede P
Ik gok dat ze met het terugplaatsen van je oude voeding, vergeten zijn de videokaart weer te voorzien van zijn stroomstekkertje, en dat hij daarom begint te miepen hierover.

• Jesseh
BredeP schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 23:19:
Ik gok dat ze met het terugplaatsen van je oude voeding, vergeten zijn de videokaart weer te voorzien van zijn stroomstekkertje, en dat hij daarom begint te miepen hierover.
Ja, dacht ik ook al aan... Dat durf ik zelf nog wel te fixen, bedankt!

- Jesse

• Jesseh
Oke, misschien teveel gezegd...
Dit is de computer:
Afbeeldingslocatie: http://img162.imageshack.us/img162/6001/p22607131rs.th.jpg
Nou lijkt het wel alsof die draadjes van de videokaart nergens vast zitten... of hoort dat ook? En zo nee; waar moeten ze in?

- Jesse

• Henk007
BredeP schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 23:19:
Jesseh schreef op zondag 26 februari 2006 @ 11:04:
Oke, misschien teveel gezegd...
Dit is de computer:
[afbeelding]
Nou lijkt het wel alsof die draadjes van de videokaart nergens vast zitten... of hoort dat ook? En zo nee; waar moeten ze in?
Het lijkt er inderdaad op, gewoon aansluiten op een molex van de voeding dus.

• Jesseh
Maar zo te zien lopen er geen molexen uit de voeding, of zie ik dat verkeerd? En ik moet een van de twee, of beide molexen in de voeding stoppen?

Ik heb net Half Life 2 opgestart, maar die lijkt het wel gewoon te doen... Dit kan toch niet als de videokaart geen stroom krijgt?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Jesseh schreef op zondag 26 februari 2006 @ 11:52:
Maar zo te zien lopen er geen molexen uit de voeding, of zie ik dat verkeerd? En ik moet een van de twee, of beide molexen in de voeding stoppen?

Ik heb net Half Life 2 opgestart, maar die lijkt het wel gewoon te doen... Dit kan toch niet als de videokaart geen stroom krijgt?
dat kan wel: je kaart krijgt wat stroom via het PCIe slot, maar niet voldoende. De kaart werkt wel, maar in een soort veilige modus waarin hij trager werkt en dus minder stroom nodig heeft

• Jesseh
The_Stickie schreef op zondag 26 februari 2006 @ 11:57:
[...]

dat kan wel: je kaart krijgt wat stroom via het PCIe slot, maar niet voldoende. De kaart werkt wel, maar in een soort veilige modus waarin hij trager werkt en dus minder stroom nodig heeft
Oke, bedankt. Maar zou iemand kunnen aangeven waar ik die molexen in moet doen? Of welke van de 2?

- Jesse

• Jesseh
Anyone?

- Jesse

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01 09:48
Geef maar plaatje/foto van je videokaart, dan zullen we eens kijken waar die molex op moet.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Bor

Bor

0siris schreef op maandag 27 februari 2006 @ 11:04:
Geef maar plaatje/foto van je videokaart, dan zullen we eens kijken waar die molex op moet.
Staat als het goed is ook gewoon in de manual van de videokaart.

• Jesseh
Afbeeldingslocatie: http://img160.imageshack.us/img160/4159/comp7mb.th.jpg

Die 2 molexen komen uit de videokaart en gaan nergens heen.. Maar ik zie zo snel niet waar ze er bij de voeding in moeten.

• SteelPan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:15
Als ik het zo bekijk is je videokaart gekoppeld aan je HD en krijgt dus wel stroom.
Er komen nl. geen stekkers van je videokaart normaal gesproken,maar er zit wel een aansluitpunt op voor een molex.
Je zou eens kunnen proberen met de boel iets anders aan te sluiten,zodat je videokaart ALLEEN op een molex zit,en die niet hoeft te delen met je HD.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

niet bij de voeding.
maar aan molex stekkers die uit de voeding komen :)
als je op het plaatje kijkt zie je achter die molex stekkers die je aangeeft, erachter nog 2 zitten met zo'n tire ding erom.
die komen uit je voeding.
daat moet je ze op aansluiten ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• SteelPan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:15
Gewoon even alle stroomdraden vanuit je voeding nalopen en kijken waar ze heengaan.
Ik vind het moeilijk te zien op een screen [op zijn kop] waar alles vandaan komt en heengaat. ;)
Even alles visueel checken,en als de molex op je videokaart niet op een stroombron is aangesloten,dit even aansluiten.
Het past maar op 1 manier en welke je neemt is niet zo heel belangrijk als er maar stroom op staat van je voeding.

• Bor

Bor

Het is een verloopstukje waar je molex mee kunt doorlussen. De andere aansluiting is een PCI-E voedingsstekker en deze zit al op de grafische kaart. Zo te zien moet de molex aansluiting alleen nog op een lege molex voedingsconnector of deze tussen een andere molex voedingsverbinding gekoppeld worden.

Het stukje is:

Molex Male ---- Molex female (doorkoppelstukje)
|
|
PCIE voedingsconnector

Zie de foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.coolputer.fi/tuotekuvat/1223.jpg

Dit kan maar op een manier worden aangesloten, lijkt me vrij duidelijk eigenlijk. De PCI-E kaart krijg nu geen voeding omdat de molex niet is aangesloten.

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 27-02-2006 12:23 ]

• Jesseh
Nou, inmiddels zijn de problemen alweer een tijdje verholpen. Echt heel erg bedankt iedereen hier, de bluescreens lagen dus aan de NForce Firewall (oid) en de stroom heb ik na wat proberen ook weer goed gekregen. _/-\o_

Nu kick ik deze gewoon vanwege een paar vraagjes, om er nou een nieuw topic voor aan het maken...

Ten eerste: sinds de computer terug is van Vobis is me opgevallen dat de computer, die orgineel op 2200Mhz loopt nu opeens op 2400Mhz loopt, hoewel volgens mij de multiplier nog hetzelfde is. Uiteraard vind ik het niet erg (volgens mij werkt het niet negatief, toch?) maar ik ben toch benieuwd hoe het komt. En ben ik geïntereseerd in verdere overclock.
Afbeeldingslocatie: http://img393.imageshack.us/img393/3356/cpu6os.jpg
Plaatje met CPU-Z

Ook is me opgevallen dat na een paar uur F.E.A.R. spelen (loopt trouwens als een zonnetje) de CPU erg warm is, met temps als 58 graden. Nou zal 'ie vast wat kunnen hebben, maar is dit niet erg veel? Er zit nu gewoon een boxed cooler op, dus is het handig om er een Zalman op te zetten? Zo ja, is dit goed te doen?

Bedankt,

- Jesse

Verwijderd

ze hebben je geheugen sneller laten draaien,kijk maar op het cpu z screenshot,het draait op 220mhz,dit moet echter 200 mhz zijn.Daarom draait je cpu op 2400 mhz,en is de temp van je processor tijdens het gamen,wat hoger.Als je dit trug zet,zal de temps ook omlaag gaan.Of het schadelijk is,tja vobis heeft ehm zelf OC't,ik zou het alleen weer terug zetten,in verband met garantie enzo.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 19:53:
ze hebben je geheugen sneller laten draaien,kijk maar op het cpu z screenshot,.
daar zie ik toch echt niets over het geheugen hoor ;)
ze hebben je fsb van je cpu verhoogt van 200 naar 220 waardoor je cpu sneller is.
over die 58 graden zou ik me niet druk maken want dat is een hele mooi temperatuur.
is zeker niet te warm.
vind je het zelf wel te warm voor je eigen gevoel kan je er een zalman koeler opzetten, maar dat is alleen maar extra geld uitgeven terwijl dat niet nodig is omdat de temp gewoon goed is.

Verwijderd

En zo had ik heel veel en lang ellende van Avast anti-Virus onder Windows X64. Het duurde me een tijd voordat ik erachter was dat heel het probleem lag aan Avast en ik had alles al doorgespit van mijn BIOS tot het hele register zo ongeveer.

Gisteren was ik weer behoorlijk geschrokken. Wie gaat er nu aan de gang met Patition magic zonder de juiste IDE driver van VIA te installeren. Heel Windows naar zijn grootje na een vette BSOD.
Je dan maar net weten dat een zero-fill en het ontwijken van PM8 de oplossing is.

Ja, er bestaat inderdaad slechte software. Deze topic bewijst het en zelfs de Vobis kwam er bij TS niet uit terwijl zij dat eigenlijk wel horen te weten. Om dan 2 weken je PC kwijt te moeten zijn voor zo'n achterlijke firewall :r

Verwijderd

chucky666 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 08:36:
[...]

daar zie ik toch echt niets over het geheugen hoor ;)
ze hebben je fsb van je cpu verhoogt van 200 naar 220 waardoor je cpu sneller is.
over die 58 graden zou ik me niet druk maken want dat is een hele mooi temperatuur.
is zeker niet te warm.
vind je het zelf wel te warm voor je eigen gevoel kan je er een zalman koeler opzetten, maar dat is alleen maar extra geld uitgeven terwijl dat niet nodig is omdat de temp gewoon goed is.
Ja, ho even.

->Vobis mag nimmer je PC ongevraagd overklokken. Als ze dat bij mij zouden doen (niet dat mijn PC ooit bij de Vobis komt, maar goed) hebben ze vette problemen.
->De zomer komt er aan en ik vind 58 graden bij een huiskamertemperatuur van 20 graden wel erg hoog. Dat verschil (Delta) is 38 graden! En als het in je huiskamer nu eens 32 graden is?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 00:30:
[...]

Ja, ho even.

->Vobis mag nimmer je PC ongevraagd overklokken. Als ze dat bij mij zouden doen (niet dat mijn PC ooit bij de Vobis komt, maar goed) hebben ze vette problemen.
->De zomer komt er aan en ik vind 58 graden bij een huiskamertemperatuur van 20 graden wel erg hoog. Dat verschil (Delta) is 38 graden! En als het in je huiskamer nu eens 32 graden is?
ze zullen wel in het bios zijn bezig geweest, en per ongeluk de fsb verhoogd hebben.
of ze hebben hem verhoogd en vergeten terug te zetten.
dat maakt dan toch niet uit ? zolang die het maar goed doet ;)
en zomers zal die inderdaad wat warmer worden, maar ze kunnen 90 graden of meer aan. dus zie het probleem nog steeds niet :)

Verwijderd

chucky666 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 09:31:
[...]

ze zullen wel in het bios zijn bezig geweest, en per ongeluk de fsb verhoogd hebben.
of ze hebben hem verhoogd en vergeten terug te zetten.
dat maakt dan toch niet uit ? zolang die het maar goed doet ;)
en zomers zal die inderdaad wat warmer worden, maar ze kunnen 90 graden of meer aan. dus zie het probleem nog steeds niet :)
Neem eens een kijkje op de BalusC server en verbaas je ;)

• Laurent
  • Niet online
Jesse, het lijkt me goed om je vragen gescheiden te houden in verschillende topics. :) Houd er rekening mee dat er ook genoeg mensen oplossingen zoeken m.b.v. de search, één groot topic met hierin verschillende vragen is alles behalve overzichtelijk en schiet dus niet op. Ook al gaat het om dezelfde PC, het zijn toch (vaak) losse problemen. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.