Error

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Jesseh
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-08-2025
Even mijn post gekopiëerd van een ander forum. Dit lijkt me een betere plaats om het te vragen.

Geen idee of dit de juiste plek is om dit te vragen, maar ik zit dus met een probleem. Ik heb namelijk in de vakantie met mijn broeder Ghanixxx een hele mooie computer aangeschaft. Nu heb ik hier meerdere problemen mee.

Tijdens het spelen van C&C: Generals krijg ik opeens een Technical Error en het spel sluit zich af. De error kan ik niet lezen en dit zit me zeer dwars.

Het grotere probleem echter is het spontaan afsluiten van de computer. Dan ben ik bezig en krijg opeens zo'n blue screen. Hierin staat iets over een fysieke geheugendump, oid.
De code hierbij varriëerd maar als het nodig is kan ik deze ook posten. (zodra ik het bluescreen weer krijg)

In een van de schermen zag ik in ieder geval dit: mrxsmb.sys Op de mircosoft site staat dat dit te maken heeft met Windows Server maar die heb ik niet.

Onze computer:
AMD Athlon 3500+
GeForce 7800 GT
1024 MB RAM
Windows XP Proffesional

Edit:
Na dat scherm waar je je fouten kan rapporteren kreeg ik dit te zien: thread_stuk_in_device_driver

Edit2: Ik blijf doorgaan, ik krijg ook heel vaak foutmeldingen in Firefox

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-02 12:40
Test je geheugen?

http://www.memtest86.com/

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Temperaturen goed? Voltages? Wat voor voeding heb je? je hebt toch wel minstens 450 watt van een A merk nodig lijkt me zo met dat systeem.

Verwijderd

Mijn eerste gok is ook een temperatuur-probleem of een brakke / te zwakke voeding. Vooral die videokaart is een gigantische stroomvreter, de processor kan er ook wat van.

Installeer eens een programma zoals SiSoft Sandra (als ik me niet vergis). Daarin kun je temps en voltages bekijken en het programma geeft ook aan waar mogelijke problemen zitten.

• Jesseh
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-08-2025
Bedankt, ik zal even de links checken. Net had ik het weer, deze keer als error: win32k.sys

Ik zat inderdaad ook te denken in de richting van temperatuur en of voeding. Mijn voeding is een 550W LC-Power.

Edit: ik heb geen floppy drive dus Memtest kan niet (geloof ik?)

[ Voor 15% gewijzigd door Jesseh op 18-01-2006 20:27 ]

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Kan ook op usb en cd dacht ik

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 12:50

bonzz.netninja

Niente baffi

ja zeker kan dat

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-02 17:17
Memtest kan indd ook op cd. Wanneer krijg je die blauwe schermen, waar ben je dan mee bezig. Heb dit zelf ook gehad en was m'n onboard netwerkkaart die raar deed.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Error
Zeg dat wel :o

GoT Huisregels

Je topictitel is gruwelijk (totaal niet informatief), de specs die je geeft kloppen niet (er bestaat geen Athlon 3500+) en zijn onvolledig (moederbord is meest essentiele onderdeel van een computer, staat er niet tussen). En je lijkt de Hangen & Opstarten Troubleshooter (zie PMG Beleid) niet doorgenomen te hebben. Begin daar eens mee...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.